۳۱۵۶۶۳
۱ نظر
۵۷۳۱
۱ نظر
۵۷۳۱
پ

والتون ها، نابغه های تجارت و سرمایه گذاری

کریستی روت والتون (Christy Ruth Walton) متولد ۸ فوریه ۱۹۴۹، بیوه جان والتون (John T.Walton) است. جان والتون کهنه سرباز جنگ آمریکا و پسر موسس کمپانی بزرگ والمارت (Walmart)، سم والتون (Sam Walton) است.

روزنامه آسیا - رعنا اشرفی: ارزش خالص دارایی کریستی والتون در سال 2015، 41 میلیارد و 700 میلیون دلار بود. وی که از روسای صندوق کمک هزینه تحصیلی کودکان (Chidren's Scholarship Fund) است، در سن 67 سالگی، یکی از موفق ترین بازرگانان دنیا و یکی از اصلی ترین منابع سرمایه و کسب و کار وی، شرکت Walmart (والمارت) می باشد که برای بیشتر ساکنین کره زمین آشناست.

محل سکونت کریستی والتون، آمریکا، ایالت وایومینگ، شهر جکسون است و در حال حاضر به عنوان یک بانوی متارکه کرده، زندگی فردی خود را دارد و حاصل ازدواج قبلی او یک فرزند است.

والتون ها، نابغه های تجارت و سرمایه گذاری

زندگینامه

کریستی روت والتون (Christy Ruth Walton) متولد ۸ فوریه ۱۹۴۹، بیوه جان والتون (John T.Walton) است. جان والتون کهنه سرباز جنگ آمریکا و پسر موسس کمپانی بزرگ والمارت (Walmart)، سم والتون (Sam Walton) است. او همچنین رییس شرکت سرمایه گذاری True North Partners بوده است.

والتون از بنیانگذاران صندوق کمک هزینه تحصیلی کودکان بود که برای جوانان محروم فرصت بورس های تحصیلی را فراهم می کرد. والتون در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۵ بر اثر سقوط هواپیمایی که خودش خلبان آن بود، فوت کرد.

کریستی پس از سانحه سقوط هواپیمای همسرش، تمام دارایی او به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را به ارث برد. کریستی والتون در سال ۲۰۰۵ ثروتمندترین زن جهان شناخته شد.

بر اساس گزارشات فوربس، کریستی والتون ششمین فرد ثروتمند ایالات متحده آمریکا و هشتمین میلیاردر جهان است.

فوربس اعلام کرد که این تاخر و خیّر آمریکایی به مدت ۸ سال متوالی ثروتمندترین زن جهان بوده و همچنان نیز عنوان خود را حفظ کرده است.

بخش عمده ای از سرمایه او ناشی از سهامی است که در کمپانی بزرگ Walmart و همچنین شرکت عمومی First Solar دارد که شوهرش در آن سرمایه گذاری کرده بود. کریستی والتون که سهامش در شرکت خرده فروشی Walmart را از همسرش به ارث برد، همچنان عنوان ثروتمندترین زن جهان را با خود دارد.

بر اساس برآورد فوربس ارزش دارایی خالص در سال ۲۰۱۴، ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۱۵ به ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

والتون در ایالت وایومینگ، شهر جکسون زندگی می کند و از همسرش جان، یک فرزند به نام لوکاس والتون (Lukas Walton) دارد. لوکاس متولد ۱۹۸۵ یا ۱۹۸۶ است. او دوران کودکی اش را در شهر نشنال سیتی کالیفرنیا و جکسون هول در وایومینگ گذراند و در آنجا در مدرسه Journeys School تحصیل کرد. او در دانشگاه کلرادو در رشته کسب و کار پایدار زیست محیطی تحصیل کرد و در سال ۲۰۱۰ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. لوکاس هم اکنون در شهر ساحلی سن دیگو در کالیفرنیا زندگی می کند. وی در حال حاضر در بنیان خانواده والتون و شرکت سرمایه گذاری True North Venture Partners مشغول به کار است.

والتون ها، نابغه های تجارت و سرمایه گذاری

کریستی والتون همچنین مانند بسیاری از ثروتمندان جهان به امور خیریه مشغول است. بر اساس شاخص هایی که در مجله Conde Nast Porfolio آورده شده، کریستی بالاترین رتبه نیکوکاری در میان زنان را دارد. این رتبه بندی بر اساس میزان تخصیص سرمایه او برای امور خیریه بود که وی یک درصد از دارایی اش را به خیریه بخشید.

او در مجموع بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به بنیادهای خیریه کمک کرد.

کمپانی والمارت (Walmart)

کمپانی فروشگاه های والمارت که با نام تجاری والمارت (Walmart) در دنیای تجارت فعالیت می کند، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که فعالیتش در زمینه خرده فروشی است.

این شرکت در عمل تحت عنوان فروشگاه های زنجیره ای هایبرمارکت، فروشگاه های تخفیف خورده و فروشگاه مواد غذایی فعالیت می کند. دفتر مرکزی این کمپانی در ایالت آرکانزاس، شهر بتنونویل است. این شرکت در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون تاسیس شد و در ۳۱ اکتبر ۱۹۶۹ نیز به ثبت رسید.

والمارت هم اکنون در ۲۷ کشور دنیا، ۱۱ هزار و ۵۳۵ فروشگاه دارد که تحت پوشش ۷۲ علامت تجاری مشغول به کارند. این شرکت در آمریکا و کانادا تحت عنوان تجاری والمارت، در مکزیک با نام والمارت د مکزیکو، در آلمان با نام آسدا، در ژاپن با نام سی یو و در هند نیز با نام بست پرایس فعالیت می کند.

بر اساس لیست جهانی ۵۰۰ مجله Fortune، کمپانی والمارت از لحاظ درآمد بزرگترین شرکت جهان است و همچنین با داشتن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند، بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در جهان است. والمارت کسب و کاری است که متعلق به خانواده والتون هاست. وارثان سم والتون از طریق شرکت هلدینگ Walton Enterprises و هلدینگ های شخصی خود بیش از ۵۰ درصداز سهام آن شرکت را در انحصار خود دارند.

والتون ها، نابغه های تجارت و سرمایه گذاری

شرکت والمارت همچنین از لحاظ ارزش بازار نیز با ارزش ترین کمپانی جهان و همچنین بزرگترین فروشگاه مواد غذایی آمریکاست. این شرکت در سال ۲۰۱۵، ۵۹.۸ درصد از فروش ۲۸۸ میلیارد دلاری اش در آمریکا را از طریق تجارت مواد غذایی به دست آورد.

سرمایه گذاری والمارت در خارج از مرزهای آمریکای شمالی شاهد نتایج متفاوتی بود. عملکرد این کمپانی در انگلستان، آمریکای جنوبی و چین بسیار موفقیت آمیز بود اما سرمایه گذاری هایی که این شرکت در آلمان و کره جنوبی انجام داد با شکست مواجه شد. شهرت و محبوبیت والمارت به این دلیل است که برخلاف رقبای خود که اجناس بی کیفیت یا محدودی را با قیمت کمی در معرض عموم قرار می دهند، این فروشگاه اجناس مناسب و با کیفیت تری را با قیمت های ارزانی عرضه می کند.

خانواده والتون

خانواده والتون، خانواده ای آمریکایی است که ثروت جمعی شان، آنها را به یکی از ثروتمندترین خانواده های جهان تبدیل کرده است. بیشتر ثروت این خانواده ناشی از میراث باد و سم والتون است که از بنیانگذاران بزرگترین شرکت خرده فروشی جهان بودند. سه نفر از افراد زنده این خانواده که از برجستگان جهانی هستند (جیم، باب و آلیس)، به طور مداوم از سال ۲۰۰۰ در رتبه های بالای لیست ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی جای داشتند. قبل از آنها نیز جان (که در سال ۲۰۰۵ درگذشت) و هلن (که در سال ۲۰۰۷ فوت کرد) پیش از مرگ شان در رده های بالای این لیست قرار داشتند. کریستی نیز پس از مرگ همسرش جان، جایگاه او را در این لیست گرفت.

والتون ها، نابغه های تجارت و سرمایه گذاری

والتون ها در مجموع صاحب ۵۰ درصد از سهام کمپانی والمارت هستند که این درصد جمعا ارزشی حدود ۱۵۰ میلیارد دلار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والتون یا دالتون ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج