۳۳۸۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سوپر استارها مجاز در تلویزیون، ممنوع بر بیلبورد!

تلویزیون به هیچ شرکتی اجازه نمی‌داد از چهره بازیگران سینما و تلویزیون در آگهی‌های بازرگانی استفاده شود اما در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای حالا با ابلاغ جدیدی که به شرکت‌های تبلیغاتی شده هیچ کس نمی‌تواند از حضور بازیگران در تبلیغات تلویزیونی جلوگیری کند..

سوپر استارها مجاز در تلویزیون، ممنوع بر بیلبورد!

مجله ایده آل: از اواخر دهه، وزارت ارشاد شرکت هنرمندان و به ویژه بازیگران را در تبلیغات بازرگانی غیرقانونی دانست و برهمین اساس چند سالی است که از حضور چهره‌های آشنا و سر‌شناس در آگهی‌ها خبری نیست. البته تلویزیون هم مثل وزارت ارشاد به هیچ شرکتی اجازه نمی‌داد از چهره بازیگران سینما و تلویزیون در آگهی‌های بازرگانی استفاده شود اما به نظر می‌رسد در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای همه چیز تغییر كرده و حالا با ابلاغ جدیدی که به شرکت‌های تبلیغاتی شده هیچ کس نمی‌تواند از حضور بازیگران در تبلیغات تلویزیونی جلوگیری کند..

بازیگرانی که صداپیشه شدند

در دوران ممنوعیت استفاده از تصویر بازیگران در تبلیغات، سازندگان تیزر‌ها به این فکر افتادند تا از صدای آنها در آگهی‌ها بهره ببرند. سیامک انصاری، آتنه فقیه‌نصیری، آتیلا پسیانی و... از بازیگرانی هستند که صدایشان را می‌توان در چند تیزر تبلیغاتی تشخیص داد، اما در دستورالعمل جدیدی که به شرکت‌های تبلیغاتی ارسال شده، آمده: «به منظور ارتقای ظرفیت و بهبود سطح کیفی آگهی‌های بازرگانی، به اطلاع می‌رساند استفاده از تصاویر هنرمندان و بازیگران سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی در تولید کالا‌ها و محصولات داخلی حسب نظر اداره کل بازرگانی بلامانع است» خیلی از بازیگران با رفع محدودیت از همین حالا می‌توانند قراردادهای پروپیمانی ببندند و شاید این کار از فعالیت‌های جانبی که سود چندانی هم ندارد، کم کند.

چرا این تصمیم گرفته شد؟

به نظر می‌رسد با این بخشنامه و تصمیم جدید صدا‌و‌سیما به زودی شاهد حضور بازیگران و چهره‌های هنری، فرهنگی و ورزشی در تبلیغات تلویزیونی باشیم. تصمیمی که احتمالا به دلیل نزول کیفی آگهی‌های بازرگانی صدا و سیما گرفته شده تا با توجه به روند افزایشی زمان پخش تبلیغات و واکنش‌های منفی مخاطبان، به عنوان یک راهکار نجات‌دهنده کاربرد پیدا کند.

روزی که تبلیغات چهره ها ممنوع شد

ممنوعیت حضور ورزشکاران و هنرمندان در تبلیغات با حضور رضازاده در تبلیغ بنگاه املاکی در دبی کلید خورد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و سازمان تربیت بدنی با انتشار بیانیه‌ای، حضور قهرمانان ورزشی را در تبلیغات تلویزیونی ممنوع كرد. در میان هنرمندان هم سال‌ها پیش جمشید مشایخی برای تامین هزینه‌های مالی و احتمالا هزینه‌های جراحی خود وارد حوزه تبلیغات شد. «محمدرضا گلزار» چند سال قبل میلیون‌ها تومان گرفت تا روی بیلبوردها «ایکات، پوشاک آقایان» را تبلیغ کند. هرچند که چهره او به دلیل نوع نگاهش خیلی زود از روی بیلبوردهای شهر پایین کشیده شد. «چای عرفان» پس از موفقیت شب‌های برره سراغ مهران مدیری آ‌مد و میلیون‌ها تومان به او پرداخت تا شاید این برند چای با طعم سریال‌های 90 قسمتی‌اش را تبلیغ کند. بهرام رادان با آریا تله کام، محمد فروتن برای منطقه تجاری خلیج‌فارس، ایرج نوذری با تبلیغات فرش ستاره کویر یزد ‌و محمدرضا شریفی‌نیا برای شرکت خدمات دوربین سر و صدای زیادی به راه انداختند. بنا بر آنچه وزارت ارشاد اعلام می‌کند، حفظ ‌شأن ستاره‌ها دلیل بر ممنوع بودن فعالیت ایشان در تبلیغات بود.

تنها چهره‌ای که هیچ وقت ممنوع نشد، سامان گلریز است. او هم در بیلبوردها همیشه حضور داشته، هم در برنامه تلویزیونی‌اش انواع و اقسام برندها را تبلیغ کرده و حتی مدتی عکسش روی محصولی که با آن قرارداد داشت، چاپ می‌شد و هیچ وقت هم با حضور همزمانش در تلویزیون مشکلی پیش نیامده البته گلریز در مصاحبه‌ای که با او داشتیم، گفت: از اینکه تنها فرد مجاز تبلیغات تلویزیونی بوده خوشحال نیست و دوست دارد همه بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. او در این‌باره به زندگی ایده​آل گفت: «شخصیت کسی که این کار را انجام می‌دهد و اینکه یک ستاره برای برندها تبلیغ کند اصلا کار عجیبی نیست و قدمتی 100ساله دارد و در همه جای دنیا مرسوم است چون حضور یک ستاره می‌تواند به همه کسانی که در تولید آن محصول زحمت می‌کشند کمک کند و قطعا فروش بیشتر نفع همگانی دارد. خوشحالم شرایطی پیش آمده که همه کسانی که قابلیت تبلیغ دارند مثل هنرمندان، ورزشکاران و... می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.»


پژمان بازغی: سریال و تیزر با هم مشکل دارد

پژمان بازغی هم که مدتی با شرکت تولید لباس ایکات قرارداد داشت و پس از ممنوعیت قراردادش لغو شد، چندی قبل در این باره گفته بود: «در تلویزیون ما قانونی وجود دارد با این مضمون که کسانی که مشغول همکاری در سریال‌ها یا برنامه‌های دیگر تلویزیون هستند، در آن مقطع تبلیغات برایشان ممنوع است؛ این یعنی تلویزیون تکلیف خودش را روشن کرده و اگر شما بازیگر فلان سریال هستید، نمی‌توانید همزمان تیزر تلویزیونی هم داشته باشید.»

رونالدو مجاز، گلزار غیرمجاز

با توجه به آزاد شدن حضور بازیگران و ورزشکاران در تبلیغات تلویزیونی، ممنوعیت حضور در بیلبوردهای تبلیغات محیطی و آگهی‌های چاپی همچنان پابرجاست و هنوز تصمیمی برای رفع آن گرفته نشده است. با این وصف در حال حاضر می‌توان چهره هنرمندان یا ورزشکاران خارجی از جمله جورج کلونی، کریستیانو رونالدو و آندره آغاسی را در برخی تبلیغات روی بیلبورد‌ها مشاهده کرد. حتی در زمانی که این حضور کاملا محدود شده بود، کسانی مانند ژیلا صادقی مدتی برای یک برند لوازم خانگی کار تبلیغاتی انجام دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج