۳۴۰۳۵
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

اشکان خطیبی روزهای پرکاری را پشت سر می گذارد. در حال حاضر سریال «تکیه بر باد» با بازی او از شبکه ۵ در حال پخش است و هر شب با نمایش «خدای کشتار» در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

کسب و کار: اشکان خطیبی روزهای پرکاری را پشت سر می گذارد. در حال حاضر سریال «تکیه بر باد» با بازی او از شبکه 5 در حال پخش است و هر شب با نمایش «خدای کشتار» در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

در کنار تمام اینها باید حضور در دنیای موسیقی و دست و پنجه نرم کردن با کارهای مربوط به اداره رستورانش را هم اضافه کرد. چیزی که اتفاقا بهانه اصلی ما برای گفت و گو با او بود.

صحبت با بازیگری که مثل تعداد دیگری از هم صنفی هایش به جمع رستوران دارها اضافه شده، قطعا جذابیت های خاص خودش را دارد.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

خیلی دوست داریم بدانیم این همه فعالیت زیاد خسته تان نمی کند؟

- من در کل میانه ای با خستگی ندارم. در واقع اصلا معنی اش را نمی فهمم. باید پریزم را از برق بکشند تا متوقف شوضم. خیلی کم آمده که خسته شوم یا انرژی ام کم شود. مثلا نمونه عینی اش همین موقعی بود که مشغول کارهای نعنا بودم.

همزمان نیز سر فیلمبرداری بودم، هم کار موسیقی می کردم، هم به دنبال کارهای شخصی خودم بودم. همان موقع یک نمایشنامه را هم ترجمه کردم؛ می شود گفت در من، نوعی بیش فعالی وجود دارد.

موضوع فعالیت جانبی هنرمندان در تمام این سال ها واکنش های متفاوتی داشته است. گروهی موافق آن هستند، بعضی ها هم معتقدند تمرکز هنرمند فقط باید به رشته ای باشد که در آن مشغول به کار است. حتما این حرف ها به گوش خودتان هم خورده؟

- امیدوارم به کسی برنخورد اما به نظر من هیچ کس حق ندارد درباره کارهای یک آدم دیگر دخالت کند. آخر سر مرا توی قبر خودم می گذارند و خودم باید درباره کارهایی که کرده ام جواب بدهم نه هیچ کس دیگری. اصلا نباید به این چیزها جواب داد. مثلا چند بار به من پیشنهاد تبلیغاتی شد و قبول نکردم.

وقتی تو یک آدم شناخته شده هستی، حالا فرق نمی کند در چه ژانری، وقتی می خواهی محصولی را تبلیغ کنی و امضای تو پای آن باشد باید به چیزی که قرار است به دست مصرف کننده می رسد اطمینان داشته باشی و این یعنی یک مسئولیت فوق العاده سنگین. من اما امضایم را گذاشتم پای «نعنا». جز به جزئش را با تمام جسم و روحم جلو بردم و عرق ریختم.

پس «نعنا» به یک نوع شناسنامه کاری خارج از سینمای اشکان خطیبی است؟

- من برای این کار کلی زمان گذاشتم. غیر از زمانی که اینجا صرف شده کلی وقت صرف جلسه و مشاوره شده، معلوم است که اسمم را تا ابد می گذارم پای این کار. «نعنا» حرف یک سال ودوسال نیست.

ایده اولیه اش شش سال پیش به ذهنم رسید. شریکم آقای رجایی فر از شش سال پیش شروع کردند به خاکبرداری. اینجا کوه بود و با خاکبرداری توانستیم این فضا را ایجاد کنیم، خود من تقریبا دو سال است وارد مقوله شراکت و کار شدم. از وقتی که من بودم کارهای ساختمان داشت شروع می کرد به شکل گرفتن.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

نتیجه کار همانی بود که خودتان می خواستید؟

- غیر از دو، سه مورد خیلی کوچک، دقیقا همان چیزی است که خودم می خواستم، به خاطر این کلید و پریز برق را هم خودم خریدم، حتی تا سنگ کف آسانسور.خودم بلند شدم رفتم تا دورترین جاها. برای رنگ دیوارها خودمان بالای سر نقاش ها بودیم. یعنی هر چیز کوچکی که فکرش را بکنید از صافی خودمان رد شده و برایش وقت گذاشته شده. «نعنا» در واقع بخشی از خودم شده، انگار که دارم برای خودم یک چیزی را می سازم.

ساختمان کافه رستوران سه طبقه است، برای دو طبقه باقی مانده برنامه خاصی دارید؟

- از اول برنامه مان این بود که برای شروع، دو طبقه افتتاح کنیم اما به خاطر مشکلاتی که پیش آمد و هنوز هم دارد می آید نشد این اتفاق بیفتد. نمی دانم شاید هم همین وسواسی که ما برای این طبقه به خرج دادیم اجازه نداد همزمان سه طبقه با هم افتتاح شود.

طبقه های دیگر هم در همین سبک است یا فرق می کند؟

- طبقه دوم در واقع سالن دوم همین رستوران است منتها با یک معماری و متریال خیلی متفاوت. فضای طبقه دوم یک مقدار متفاوت تر است. طبقه سوم هم کافه است که در آن غذاهای غیرایرانی سرو می شود.

کافه «گریل» در واقع یک کافه است که قرار است گالری هم باشد و می خواهیم زمستان افتتاحش کنیم چون مخاطب اصلی آن کسانی هستند که زمستان به اسکی می روند.

مسائل مالی تا چه اندازه برایتان اهمیت داشت؟

- در مسائل مالی من هیچ دخالتی ندارم چون سررشته ای هم در این زمینه ندارم، کارهای مالی برعهده آقای رجایی فر است. مسئولیت من بیشتر در بخش هنری کار بود، دکوراسیون، کیفیت غذایی که قرار است سرو بشود و این قبیل کارها چون معتقدم هر کسی باید کاری را انجام بدهد که در آن سررشته دارد.

من نمی توانم از دنیای بازیگری بیایم و احساس کنم هم حسابداری بلدم هم اقتصاد می دانم و هم چیزهای دیگر. طبیعی است فرامرز رجایی فر که سال هاست کارش این بوده عهده دار بخش مالی باشد. به خاطر همین این تقسیم مسئولیت انجام شد بدون اینکه بخواهیم اصلا درباره اش حرف بزنیم.

یعنی حساب دو دوتا چهارتاهایی که موقع این کارها پیش می آید برای شما نبود؟

- ما اصلا برای درآمد مالی اینجا را نساختیم. هیچ وقت هم ننشستیم حساب کتاب کنیم، ببینیم چقدر سود می کنیم. شاید یکی از دلایلی که هنوز روی درآمد حساب باز نکردیم این باشد که هنوز پروژه سه طبقه کامل نشده.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

ما هنوزدر مرحله اول هستیم اگر می خواستیم فکر درآمد باشیم چهار سال پیش خیلی راحت یک طبقه معمولی راه می انداختیم با یک آشپزخانه ساده و مثل رستوران های معمولی شروع می کردیم به کار؛ ولی ما می خواستیم رستورانمان یک فضای منحصر به فرد و جدید باشد.

حالا «نعنا» چه ویژگی های منحصر به فردی در مقایسه با فضاهای مشابه دیگر دارد؟

- ما از همان اول می خواستیم فضای نعنا خاص و متفاوت باشد. هر چه کارمان بیشتر پیش می رفت شجاعت بیشتری در خودمان حس می کردیم، اصلا از همان شروع هدفمان این بود که مخاب های خاص داشته باشیم.

«نعنا» برای آدم هایی ساخته شده که برایشان مهم است در چه فضایی دارند غذا می خورند. این وسط دو نکته هست. یک جایی که هم غذایش خوب باشد و هم اینکه از فضای خوب لذت ببرند. ما به طورکلی تفریح خاصی در ایران نداریم، تفریحاتمان کافه و سینما و رستوران و در وجه پایین ترش نهایتا پیک نیک است.

پس با این تفاسیر کافه رستوران شما برای افراد خاصی ساخته شده؟

- طبقه متوسط جامعه معمولا علاقه زیادی به کافه و رستوران دارند. این طبقه هم عموما تحصیلکرده و کتاب خوانده هستند و برایشان خیلی چیزها مهم است، کیفیت، زیبایی، تمیزی. همه اینها در کنار هم برایشان اهمیت دارد و ما در ایران چنین فضاهایی خیلی کم داریم، اگر هم داشته باشیم آنقدر قیمت ها بالاست که طبقه متوسط اگر بتوانند بروند تقریبا هر شش ماه یک بار این توانایی را خواهند داشت. ما بیشتر به طبقه متوسط فکر می کردیم، طبقه متوسطی که یک چیزهایی را کم دارد و به خاطر همین بیشتر تبلیغاتمان اینترنتی بوده، نه بیلبوردی داریم نه تبلیغ خاصی؛ با این وجود مشتری هایمان زیادند. به خاطر اینکه از این دست فضاها کم بوده و استقبال خوبی که از «نعنا» شده موسسه گردشگری از ما خواسته که یک شعبه دیگر هم افتتاح کنیم.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

خب حالا ممکن است این ذهنیت هم وجود داشته باشد که مشتری های «نعنا» بیشتر برای دیدن اشکان خطیبی به اینجا می آیند؟

- این تصور اشتباه است، چون ما اینجا اشکان خطیبی سرو نمی کنیم! ما اینجا غذا سرو می کنیم؛ غذاهایی که کیفیت شان مورد تایید مناست؛ به خاطر همین نه اینکه بگویم برایم مهم نیست که طرفدارهایم به خاطر من می آیند «نعنا»، مهم است، قدمشان روی چشم و خیلی هم از آنها متشکرم که به خاطر شخص من می آیند ولی حقیقت این است که غذای خوب خوردن خیلی مهمتر است و اتفاقا همین باعث می شود سعی مان را دو برابر کنیم تا همه راضی باشند.

واکنش ها به تاسیس رستوران تا اینجا چطور بوده؟

- در اینه یک ماه و چند روزی که اینجا افتتاح شده ما رضایت ۹۸ درصدی داشتیم. البته امیدوارم این تصوربه وجود نیاید که می خواهم از کارمان تعریف کنم اما خوشبختانه مراجعه کنندگان تا حالا واقعا راضی بودند چون اتفاق افتاده که مردم برای من نامه نوشته اند و رضایت خودشان را اعلام کرده اند.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

«نعنا» چه جایی در دنیای اشکان خطیبی دارد؟

- اینجا یک بخش اصلی از زندگی من است. وقت هایی که سر فیلمبرداری هستم یا آلبوم موسیقی ام را ضبط می کنم، سعی می کنم هر یک ساعت یک بار تماس تلفنی داشته باشم و از اوضاع باخبر باشم یا حداقل جمعه ها که مراجعه کننده زیاد داریم هر طور شده به رستوران سر می زنم چون مهم این است که سرویس دهی در روز شلوغ خوب باشد. ما آنقدر دقیق اوضاع رستوران را زیر نظر می گیریم که بعضی ها فکر میکنند اینجا دوربین داریم در صورتی که واقعا دوربینی در کار نیست.

دنیای این روزهای اشکان خطیبی رستوران دار!

سرشناس بودن شما تاثیری در جلو افتادن کارهای اینجا داشت؟

- ما در طول تاسیس «نعنا» به مشکلات زیادی برخوردیم و اینکه بعضی ها فکر می کنند چون من شناخته شده بودم کارم زودتر راه افتاد، اشتباه می کنند. اتفاقا همین شناخته شدن توقع ایجاد می کند واین اصلا برای من امتیاز محسوب نشد، یک جاهایی حتی من از شریکم عذرخواهی می کردم که من را می شناسند چون خیلی جاها فکر می کردند چون بازیگرم و معروف قطعا خیلی پولدارم و باید پول بیشتری پرداخت کنم.

راستی اسم «نعنا» از کجا آمد؟

- انتخاب اسم هم کار خودم بود و امیدوارم هر چه زودتر «نعنا» تبدیل به یک ابر برند شود. من می خواهم این حساسیت و دقیق بودن را روی کارم همچنان ادامه بدهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • rahil

      این همه اسم چرا نعنا اقای خطیبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      توجه کنید ابر برند هه ههه

    • خودم

      بچه ها اگه گفتین همسر اشکان خطیبی کیه؟

    • بدون نام

      kiye

    • بدون نام

      هیچ وقت بازیگری اشکان خطیبی رو جدی نگرفته بودم تا اینکه اجرای تئاترشو دیدم....واقعا عالی بود و اصلا فکرشم نمیکردم اینقدر مسلط و باقدرت بازی کنه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج