adexo3
۳۴۱۰۸
۱۱ نظر
۵۰۶۳
۱۱ نظر
۵۰۶۳
پ

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

تا به حال بازیگران مورد علاقه تان را در حال انجام کارهای عجیب و غریب دیده اید؟ اینکه مثلا در یک نقطه از کشور که صعب العبور است پیاده روی کنند، با قلاب ماهیگیری کنند و در مکان های عجیب و غریب با هم رقابت کنند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

همشهری سرنخ: تا به حال بازیگران مورد علاقه تان را در حال انجام کارهای عجیب و غریب دیده اید؟ اینکه مثلا در یک نقطه از کشور که صعب العبور است پیاده روی کنند، با قلاب ماهیگیری کنند و در مکان های عجیب و غریب با هم رقابت کنند.

حالا که تب ساخت فیلم و سریال برای شبکه خانگی بالا گرفته، یکی از عجیب ترین اتفاقات در این عرصه در حال به وقوع پیوستن است؛ ساخت مجموعه ای به اسم «رالی ایرانی» که آرش معیریان کارگردانی آن را برعهده گرفته است.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

یکی از جذابیت هایی که این برنامه دارد، این است که مردم با واکنش های واقعی هنرپیشه های محبوبشان روبرو می شوند، شاید یک بازیگر بتواند در ساعات اولیه نقش بازی کند اما از یک جایی دیگر نمی تواند خودش نباشد و مردم هم همین را دوست دارند.

اینکه با چهره واقعی آدم مشهورها روبرو شوند. در این کار، چهره هایی حضور دارند که نگران نیستند عکس العمل های واقعی شان، باعث تخریب جایگاهشان در میان مردم شود.

با علیرضا تهرانی، دستیار معیریان که در جریان تمام جزئیات ساخت این مجموعه است گفت و گو کرده ایم.

و رالی ایرانی ساخته شد

ماجرای ساخته شدن این برنامه، به این شکل نبود که کسی بیاید طرحی بدهد و بعد از اینکه مورد قبول واقع شد کار کلید بخورد.

آرش معیریان و گروهش قصد داشتند یک کاری بسازند که هم به فضای خودمانی کشورمان نزدیک باشد و هم اینکه کسی نتواند انگ تقلب به آن بزند و کلا انگیزه شان ساخت یک کار متفاوت بود.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!


از بین آن 6 نفر

گروه سازنده رالی ایرانی، برای اینکه بازیگران مورد نظرشان را انتخاب کنند مراحل زیادی را پشت سر گذاشتند و اتفاقات جالبی را از سر گذراندند.

«با 78 نفر از بازیگران رده اول سینما و تلویزیون ایران برای برنامه ای که داشتیم مذاکره کردیم. یکی از مواردی که ما باید به آن توجه می کردیم، این بود که بازیگران توانایی انجام آیتم هایی که در نظر گرفته بودیم را داشته باشند و از عهده آن بربیایند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

البته بعضی از بازیگران برای شرکت در این مجموعه مشکلات خاص خودشان را داشتند، بعضی ها مثلا از بچی برای رودررو شدن با حیوانات مشکل داشتند و نمی توانستند از عهده انجام بعضی آیتم ها بربیایند. بعضی دیگر هم بنا به دلایل دیگری سختشان بود که ما را همراهی کنند.

در این میان محمدرضا فروتن جزو کسانی بود که وقتی ماجرا را با او در میان گذاشتیم، سریع پذیرفت و مدام اصرار داشت که درباره کار توضیح اضافی به او ندهیم و بگذاریم بدون هیچ پیش زمینه ای وارد میدان شود.«


سه گروه دو نفره

بالاخره بعد از مدت ها پرس و جو و مذاکره با بازیگران مختلف، سه گروه دو نفره از هنرپیشه ها برای حضور در نسخه اول این مجموعه انتخاب شدند: «بعد از اینکه با بازیگران مختلف صحبت کردیم سحر ولدبیگی و نیما فلاح برای گروه خانواده انتخاب شدند. الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری برای گروه خانم ها و در آخر هم محمدرضا فروتن و سیروان خسروی به عضویت گروه مردان درآمدند.»

معمولا در مسابقات، هر کدام از گروه ها ویژگی های خاص خودشان را دارند: «یکی از نکات جالبی که در گروه ها وجود داشت این بود که هر کدام یک وجه شان پررنگ تر بود.گروه زوج ها آنقدر صمیمیت و همدلی شان زیاد بود که در طول کار این مساله زبانزد کل گروه شده بود. گروه خانم ها یک نکته جالب داشت و خانم شاکردوست و بختیاری حس رقابت بی نظیری داشتند و دلشان می خواست برنده این مسابقه باشند و گروه مردان هم نکته جالب دیگری داشت. آنها سعی می کردند هر کاری را با دقت نظر تا انتها انجام دهند. خصوصا محمدرضا فروتن برایش خیلی مهم بود که کارها را تمام و کمال انجام بدهد.»

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!


هر کدام با یک وسیله

یکی از ویژگی هایی که مسابقه «رالی ایرانی» دارد این است که هر کدام از گروه ها با وسایل خاصی به محل مورد نظر می رسند: «بازیگران از وسایل مختلفی از جمله هواپیماهای فوق سبک، قطار و قایق استفاده می کنند ومجبور می شوند غواصی یا اسب سواری کنند. مجری مسابقه که یک بازیگر سینماست با تکنیک و ابزار خاص ارتباطی، موقعیت همه بازیگران را در مسیر طولانی می بیند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

گروه اول را محمدرضا فروتن و سیروان خسروی تشکیل می دهند که در واقع با یک اتوبوس از ترمینال شرق راه افتاده اند و چند ساعتی از شروع مسابقه آنها می گذرد. گروه دوم هم الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری هستند که از هشت صبح با قطار، تهران را ترک کرده اند و با وسایل نقلیه مختلفی هم به ایستگاه های مورد نظر می رسند. گروه سوم را هم نیما فلاح و همسرشان سحر ولدبیگی تشکیل می دهند که با هواپیمای شخصی از فرودگاه پیام کرج به مقصد ساری می روند و به ایستگاه مورد نظر می رسند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

البته وسایلی که از آنها نام بردیم در ادامه کار با وسایل نقلیه دیگر تعویض می شد: «در واقع، ایستگاه ها جزو نقاط محرمانه کار است و شرکت کنندگان هم از محل دقیق آنها اطلاع ندارند. آنها با جی پی اس و وسایل و ادواتی که در اختیارشان قرار داده می شود و با کمک فرزاد حسنی به عنوان مجری و داور، مسیرها را پیدا می کنند و ایستگاه به ایستگاه اطلاعات هر مرحله را دریافت می کنند. در هر ایستگاه وسیله نقلیه عوض می شود، مثلا ماشین های مخصوص رالی در اختیارشان قرار می گیرد یا موتور، وسایل غواصی یا وسایل عملیات راپل (گذر از مسیرهای جنگلی با طناب و قرقره).»


همه چیز تحت کنترل

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

تمام لوکیشن های این فیلم خارج از تهران است. محل هایی که بیشتر دشت و دمن است تا زمین صاف. اما معیریان و گروهش برای این کار دست به ابتکار جالبی زدند: «برای اینکه از خطرات احتمالی در راه مطلع باشیم تمام عوامل سه بار محل ها را با وسایل نقلیه مختلف مورد بررسی قرار دادند. هر جایی که عوامل کار زمین می خوردند یا احساس می کردند که شرکت کنندگان را با مشکل روبرو میکند، حذف شد، هر کجا که قرار بود شرکت کننده ها حضور داشته باشند، از قبل کنترل می شد تا همه از نظر جانی در امنیت کامل باشند. یک گروه بدلکار نیز برای انجام کارهایی که لازم بود کنار ما قرار گرفته بودند. خدا را شکر در این کار اصلا مشکلی پیش نیامد و همگی در صحت کامل به انتهای مسابقه رسیدند.»


شایعه تصادف الناز شاکردوست

اگر جزوکسانی باشید که خبرهای مربوط به بازیگران را دنبال می کنند، قطعا کمتر از یک ماه قبل این خبر را خوانده اید که الناز شاکردوست تصادف کرده است.

اما خیالتان را کاملا راحت کنیم که این بازیگر در عین اینکه تصادف کرد، اما تصادف نکرد: «در یکی از آیتم ها، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری در جاده تصادف می کردند واین کار را با حضور یک بدلکار انجام می دادند. از آنجا که ما در جاده اصلی بودیم، مردم به محض دیدن این صحنه شروع کردند به عکس گرفتن و فیلمبرداری با موبایل. همه فکر می کردند تصادف سختی رخ داده است، در حالی که اینطور نبود و ما همه چیز را صحنه سازی کرده بودیم. به این ترتیب بود که شایعه تصادف شاکردوست روی خروجی سایت های مختلف قرار گرفت.»

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

البته برخی دیگر شایعه را به شکل متفاوتی روایت کردند، آنها پس از دیدن ویدئو احساس کردند که این مشکل برای بهنوش بختیاری پیش آمده. او با یکی از اهالی شمال، تصادف کرده است اما این تصادف هم ساختگی بود، برای اینکه گروه سازنده قصد داشتند در آن لحظه واکنش اصلی بهنوش بختیاری را در زمان تصادف ببینند، از آنجا که بهنوش بختیاری از این موضوع خبر نداشت پس از تصادف نگران و هراسان از ماشین پیاده شد و واکنش مورد نظر را نشان داد.»


اولین کار نمایشی - واقعی

با اینکه معیریان و گروه سازنده اش از روی فیلمنامه جلو می رفتند اما کار به نوعی در ژانر جدید نمایشی - واقعی است: «این کار هیچ سناریو و فیلمنامه ای برای شرکت کنندگان ندارد. کار بداهه است و بازیگرانی که در کار حضور دارند، رفتار واقعی خودشان را در شرایط مختلف نشان می دهند. برای هر مجموعه، لوکیشن کار تغییر می کند وموضوعات جدیدی شکل می گیرد.

ما بازیگران را در موقعیت های خاصی قرار می دهیم تا آنها مجبورشوند عکس العمل های واقعی از خودشان بروز دهند، همین غیرمنتظره بودن موقعیت ها، باعث جذابیت این مجموعه خواهد شد.

البته ما به شرکت کنندگان گفته ایم که فقط 50 درصد از کار میزانسن و فیلمنامه دارد، در حالی که تمام کار طبق سناریو پیش می رود، فقط به دلیل اینکه بازیگران عکس العمل های واقعی نشان بدهند، این مساله را پنهان کردیم.»

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!


آیتم های هیجان انگیز و بی نظیر

برای هر مسابقه ای یکسری آیتم وجود دارد که توسط گروه، طراحی می شود. در این مسابقه هم روال کار به همین شکل بود: «ما با توجه به توانایی هایی که انسان ها می توانند داشته باشند، آیتم هایی را مثل ماشین سواری، شکار، پارو زدن، غواصی و ... را در برنامه گنجاندیم. در این آیتم مجبور بودیم بین کارهایی که بازیگران زن و بازیگران مرد انجام می دهند، تفاوت قائل شویم اما این تفاوت در سختی و آسانی کار نبود و تنها به مردانه و زنانه شدن آن مربوط بود. مثلا زمانی که فروتن و سیروان خسروی غواصی می کردند، بهنوش بختیاری و الناز شاکردوست پارو می زدند تا آیتم شان را پشت سر بگذارند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

آیتم های این مسابقه آنقدر جالب بود که حتی زمانی که عکس های آن را می بینیم، کاملا می توانیم هیجان آن را احساس کنیم. مدتی قبل بفرمایید شام ایرانی با موضوعی جالب که آشپزی بازیگران بود به شبکه خانگی وارد شد، بعد از آن «گپ» ساخته رامبد جوان با همین ویژگی ها از شبکه های ماهواره ای روی آنتن رفت اما هر کدام با مشکلات جدی روبرو شدند.

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

حالا همه امید دارند که این «رالی ایرانی» با مشکلی روبرو نشود و ادامه پیدا کند: «قرار است ۷۰ ساعت با چهره های عرصه های مختلف هنری، ورزشی زندگی کنیم. چهره ها را در موقعیت های مختلف قرار دهیم و عکس العمل های آنها را در قالب «رالی ایرانی» به مردم نشان خواهیم داد. برای اولین مجموعه، زندگی چهره های هنری را به نمایش گذاشتیم. اگر خدا بخواهد تا ۲۰ مجموعه را می سازیم.»

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!


سه شبانه روز کار مداوم

زمانی که بازیگران برای حضور در این کار اعلام آمادگی کردند، شاید اگر می دانستند که قرار است 3 روز مداوم و بی وقفه سر ضبط باشند، کمی در تصمیمشان تجدید نظر می کردند: «بچه ها صبح ساعت 4 کار را تمام می کردند و بعد برای یک استراحت 5 یا 6 ساعته به اتاقشان می رفتند و بعد ساعت 10 دوباره استارت کار زده می شد. این واقعا کار را سخت می کرد اما هیجان به قدری زیاد بود که همه دوست داشتند همینطور کار را پشت سر بگذارند و به نتیجه برسند. واقعا جا دارد از تمام عزیزانی که با بزرگواری و صبر و تحمل خاص این مسابقه را انجام دادند تشکر ویژه کنیم.»

رالی سوپراستارها در کوه و جنگل!

جایزه ای برای برنده این مجموعه در نظر گرفته شده است، مبلغ ۲۰ میلیون تومان است که بعد از هر برنامه به طورنقدی توسط مجری (در مجموعه اول، فرزاد حسنی اجرای برنامه را برعهده دارد) به برنده اهدا می شود و برنده اول این مسابقه که هنوز نمی دانیم چه کسی است هم این جایزه را دریافت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      پس چرا مریم سراوانی تو عکسا نبود؟؟

    • حسام

      آخه الناز شاکر دوست و اون یکی هم شدن هنرمند

    • بدون نام

      خیلی لوس و بی مزه. الناز شاکر دوست، فرزاد حسنی خودشیفته، بهنوش بختیاری بچه ننه. چه شود!!

      پاسخ ها

      • ساینا

        حسنی که خوووووووبه ولی خوب طبیعتا حتی به خاطر حسنی هم نمیشه شاکر دوست رو تحمل کرد

      • علی ق

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • شمیم

      فکر کنم عواملش ر و خوب انتخاب کرده گرچه من از خانمهایی که تو عکس بودن بغیر از بختیاری و ولد بیگی از بقیه خوشم که نمیاد هیچ بدم هم میاد ولی فکر نمیکنم شکست "ساخت ایران"رو بخوره

      پاسخ ها

      • مهسا

        رودرواسی داری با الناز شاکردوست؟؟؟ :))))
        خانومهایی که تو عکس هستن به غیر از بختیاری و ولد بیگی.....
        خب بگو شاکردوست دیگه!

      • شمیم

        دقتت کمه ها مهسا عزیزم خانومهای تو عکس عبارتند از :سحر قریشی، فقیه سلطانی،و بقیه

    • بدون نام

      فروتن کافیه واسه فروشش.

    • سمي

      ااااا پس من خنديدم او خنديد من بلند خنديدم او هم خنديد كو؟؟؟؟؟؟؟

    • مريم سراواني

      اينا كه خوشگل نيستند چطور سوپراستارت شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج