اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۱۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بررسی ممنوعیت تبلیغات برای چهره ها

چرا دیگر عكس ستاره‌ها روي بيلبـــوردها نيست

پس از جنجال دستمزدهاي نجومي ستاره‌ها براي حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني، حالا اين روزها استفاده از تصوير افراد مشهور در تبليغات، موضوع روز است.

چرا دیگر عكس ستاره‌ها روي بيلبـــوردها نيست

پس از جنجال دستمزدهاي نجومي ستاره‌ها براي حضور در برنامه‌هاي تلويزيوني، حالا اين روزها استفاده از تصوير افراد مشهور در تبليغات، موضوع روز است. بازيگران اين فرصت در آمد‌زايي را موقعيت خوبي براي فرار از دست كارهاي بي‌ارزش مي‌دانند اما وزارت ارشاد مدتي است، مجوز‌هاي لازم را در اين زمينه نمي‌دهد. البته استدلال‌ وزارت ارشاد در اين مورد چندان روشن نيست و هرچه شنيده مي‌شود نقل قول كساني است كه با جواب رد مواجه شده‌اند.


چرا دیگر عكس ستاره‌ها روي بيلبـــوردها نيست

ژيلا صادقي: مشكلي براي حضور من نبود

در ميان ستاره‌هايي كه اجازه تبليغات دارند «ژيلا صادقي» مجري باسابقه و محبوب تلويزيون يكي از استثنا‌هاست كه مشكلي براي تبليغات ندارد ايشان در اين باره به ما گفته: «فكر مي‌كنم هر برندي كه مي‌خواهد از حضور يك ستاره استفاده كند بايد استعلامي درباره سوابق و سوءپيشينه او از وزارت ارشاد انجام ‌دهد و اگر مشكلي نداشته باشد ارشاد هم مانعي ايجاد نمي‌كند. در مورد من نه ارشاد مشكلي داشت نه تلويزيون و به همين‌دليل به‌راحتي كار را انجام دادم. البته با شركتي كه كار مي‌كنم فقط محدود به تبليغات محيطي و عكس بيلبورد‌ها نيست و من مدير ماركتينگ و مشاور فروش هم هستم و با اين‌كه مي‌توانم با شركت‌هاي ديگر كه كار مشابه انجام نمي‌دهند كار تبليغاتي انجام دهم، ترجيح مي‌دهم فقط با همين شركت كار كنم.‌»


چرا دیگر عكس ستاره‌ها روي بيلبـــوردها نيست

سامان گلريز: اين كار به نفع همه است

مدتي است تصوير سامان گلريز، آشپز معروف تلويزيوني را در تبليغات مختلف مواد‌غذايي و مربوط به آشپزي مي‌بينيم و ظاهرا كسي با حضور او مخالفتي ندارد خودش هم اين كار را بسيار خوب و مثبت مي‌داند. آقاي گلريز به ما گفت‌: «شخصيت كسي كه اين كار را انجام مي‌دهد و اين‌كه يك ستاره براي برند‌ها تبليغ كند اصلا كار عجيبي نيست و قدمتي ۱۰۰ساله دارد و در همه جاي دنيا مرسوم است چون حضور يك ستاره مي‌تواند به همه كساني كه در توليد آن محصول زحمت مي‌كشند كمك كند و قطعا فروش بيشتر نفع همگاني دارد. اميدوارم شرايطي پيش بيايد كه همه كساني كه قابليت تبليغ دارند مثل هنرمندان، ورزشكاران و... بتوانند در اين عرصه فعاليت كنند.»


فرشاد به‌آبادي، كارشناس برندينگ و مشاور تبليغاتي محصولات رويال

فقط بـراي محصـولات داخـلي

حضور ستاره‌ها در تبليغات برندها از آن مسائلي است كه هميشه مورد توجه بوده و بازيگران و برندها به فعاليت در آن علاقه زيادي دارند. البته در اين زمينه محدوديت وجود دارد كه كسي حاضر به وارد شدن در آن نيست. براي اين‌كه بتوانيم اطلاعات مفيد و درستي از اينگونه مسائل داشته باشيم با آقاي فرشاد به آبادي كه تجربه‌خوبي در اين زمينه دارند و به تازگي پروژه موفقيت‌آميز تبليغ محصولات بهداشتي «رويال» را با اميرعلي دانايي، بازيگر سريال كلاه پهلوي داشته‌اند گفت‌وگو كرديم.
  • تبليغات فقط براي توليدات داخلي
بر خلاف آن چيزي كه همه فكر مي‌كنند شرايط استفاده از ستاره‌ها براي تبليغات برندها در ايران وجود دارد و حتي وزارت ارشاد و ديگر نهاد‌هاي مسئول هم با آن مخالفتي ندارند، مثلا اگر ستاره مشهوري براي تبليغ يك محصول داخلي با شركت توليد‌كننده آن به توافق برسد، مشكلي وجود ندارد چون تبليغات براي حمايت از توليد داخلي و مصرف محصولات ايراني است و به همين دليل مثلا مدتي از چهره آقاي مهران مديري در تبليغات «چاي ميعاد» استفاده شد و ديگر چهره‌ها هم فكر نمي‌كنم مشكلي در اين زمينه داشته باشند.
  • تاثير اميرعلي دانايي در تبليغات
مديران شركت «رويال» كه ايراني هستند درنظر دارند رويال را بين‌المللي كنند. اين مجموعه تنها شركتي در ايران بود كه در زمينه بهداشت دهان و دندان توانست يك نگرش جديد به‌وجود آورد. البته آقاي اميرعلي دانايي بازيگر سريال كلاه پهلوي هنوز چهره نشده ولي ما با حضور ايشان موفق شديم به اهداف تبليغاتي، بازاريابي و برندينگ 3 ساله مان در عرض 6 ماه دست يابيم و برنامه ويژه‌اي هم پس از پخش سريال كلاه پهلوي و زماني كه مردم چهره ايشان را بهتر شناختند، داريم.
  • برندها از چهره‌هاي مشهور استقبال مي‌كنند
خيلي از ستاره‌هاي ما قابليت كارهاي تبليغاتي را دارند و من مطمئنم برندها هم از آن استقبال مي‌كنند. البته قيمت‌ها بايد واقعي شود و با نوع حضور ستاره‌ها و محصولي كه معرفي‌اش مي‌كنند همخوان باشد. اين كار در همه دنيا يك عرف معمول و كاملا روشن دارد، حتي رئيس‌جمهور‌ها هم بعد از اتمام دوره كاري‌شان و در دوران بازنشستگي كارهاي تبليغاتي انجام مي‌دهند.
  • قيمت متعارف چقدر است؟
قيمت‌هايي كه اين روزها مطرح مي‌شود، بيشتر حالت بازار گرمي دارد و اغلب غيرواقعي است و من فكر نمي‌كنم برندي در ايران حاضر باشد 300 تا 400 ميليون پول بابت حضور يك چهره بپردازد. حتي درصورت آزاد شدن تبليغات براي هر برندي چه خارجي چه ايراني فقط شركت‌هاي انگشت شماري هستند كه حاضرند اين مبلغ را پرداخت كنند. قيمت واقعي براي يك چهره معتبر و درجه يك كه وجهه خوب و قابل‌قبولي داشته باشد حدود 100 تا 150ميليون تومان براي يك سال است.
  • از ستاره‌ها درست استفاده نمي‌شود
حضور يك ستاره صرفا براي يك بيلبورد كافي نيست، شركت و ستاره‌اي كه مي‌خواهند با هم كار كنند، بايد تعريف درستي از كاري كه مي‌خواهند انجام دهند داشته باشند. مثلا ما براي محصولات رويال وقتي از آقاي دانايي فر استفاده كرديم فقط نمي‌خواستيم ايشان مدل ما باشد در اصل ايشان سفير ما هم هستند و در برنامه‌هاي آتي مي‌خواهيم از ايشان به‌عنوان سفير فرهنگي براي ترويج بهداشت دهان و دندان در استان‌هاي محروم استفاده كنيم. البته اين كار نمونه‌هاي موفق خارجي هم دارد و مثلا ديويد بكام در سفر به شرق آسيا مثل چين و مالزي يك بازار جديد براي آن برند ايجاد كرد.
  • كدام ستاره‌؟ كدام برند
در ميان چهره‌هاي مشهوري كه در حال حاضر فعاليت خوبي دارند فكر مي‌كنم شهاب حسيني، محمدرضا فروتن و حامد بهداد كساني هستند كه جاي كار زيادي دارند و برندهاي فراواني هستند كه حاضرند با آن‌ها كار كنند. البته خانم‌ها هم مي‌توانند براي محصولات مخصوص به بانوان با برندهاي مختلفي كار كنند هرچند در اين زمينه محدوديت‌هاي بيشتري وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج