۵۱۱۸۵۹
۸ نظر
۵۰۶۵
۸ نظر
۵۰۶۵
پ

احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟

«بهار دیگری در راه است» ترجیع بند همه اظهارات، سخنرانی ها، مصاحبه ها، کلیپ ها، عکس ها و هر چیزی دیگری است که از جریان احمدی نژادی ها منتشر می شود.

هفته نامه صدا - زینب نورانیان: «بهار دیگری در راه است» ترجیع بند همه اظهارات، سخنرانی ها، مصاحبه ها، کلیپ ها، عکس ها و هر چیزی دیگری است که از جریان احمدی نژادی ها منتشر می شود.
4 سال پیش نیز در چنین روزهایی در حالی که هنوز خود در قدرت بودند و پاستور از حضورشان خالی نشده بود، مدام «آمدن بهار» را نوید می دادند؛ «بهاری» که با آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازده مشخص شد اسفندیار رحیم مشایی است که در ساعت های پایانی مهلت ثبت نام ها، دست در دست مریدش (محمود احمدی نژاد) به وزارت کشور رفت و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام نویسی کرد اما اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان و مهر ردی بر نامزد این جریان، خزان زودهنگام برای بهاری هایی بود که تمایل نداشتند از قدرت کنار روند.

این روزها نیز بعد از گذشت 4 سال از «آمدن بهاری» سخن می گویند که «نزدیک» است. برنامه ریزی ها از همان 4 سال قبل بر کاندیداتوری محمود احمدی نژاد بسته شده بود اما نهی صریح او از حضور در انتخابات، رشته های شان را پنبه کرد و بالاجبار حمید بقایی جایگزینش شد. هر چند این روزها بار دیگر زمزمه کاندیداتوری محمود احمدی نژاد شنیده می شود و اطرافیانش از برداشته شدن مصلحتی که او را از حضور در انتخابات نهی کرده بود، می گویند.
احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟

بیش فعالی «بهاری ها» در نوروز

از اولین ساعاتی که حمید بقایی با اعلام رسمی کاندیداتوری اش از تصمیم جریان متبوع خود برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رونمایی کرد، تحرکات انتخاباتی چهره های کلیدی این جریان یعنی محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در حمایت از بقایی آغاز شد.
تحرکاتی که در برخی موارد به سوژه طنز رسانه ها تبدیل شد؛ «درخت شدن» مشایی در روز درختکاری و گاف های احمدی نژاد در حساب توئیتری اش که به تازگی آن را راه اندازی کرده بود و سکوت طولانی مدت مشایی در پاسخ به سوالی در یک ویدیو نمونه هایی از فعالیت های «بهاری»ها برای حمایت از حمید بقایی بود که به سوژه طنز رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده بود؛ تا جایی که صدای حامیان آنان را هم درآورد.

آغاز سال جدید و علاقه این جریان به «بهار» تحرکات انتخاباتی شان را دو چندان کرد. آغاز سال را با بهاریه خوانی سه نفره شروع کردند. «سحرم دولت بیدار به بالین آمد، گفت برخیز که آن خسرو شیرین آمد» را خواندند و دست در دست هم نوید بهاری تازه دادند. سپس پیام نوروزی دادند؛ احمدی نژاد و بقایی در کنار هم پیام مشترک دادند و مشایی جداگانه پیام تبریک عید داد.

سفر به مناطق جنگی دوشادوش بقایی

سفر به مناطق جنگی در ایام نوروز که در سال های اخیر با عنوان اردوی راهیان نور شهرت و بین قشر مذهبی جامعه رواج یافته، فرصت مغتنمی برای جریان احمدی نژاد است تا با بهره برداری از شلوغی این ایام در این مناطق خودی نشان دهند. احمدی نژاد نوروز ۹۳، یعنی یک سال بعد از پایان دور دوم ریاست جمهوری اش دو بار به مناطق جنگی سفر کرد.
احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟
درست همان زمان که «بهاری»ها کاندیداتوری محمود احمدی نژاد را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 قطعی کرده و چارت سفرهای استانی شان هم تنظیم شده بود. گرچه برنامه ریزی های بر اساس کاندیداتوری احمدی نژاد تنظیم شده بود اما او نوروز امسال هم به مناطق جنگی سفر کرد؛ این بار حمید بقایی را همراه خود برد تا اولین سفر استانی نامزد «بهاری» ها به مناطق جنگی و با همراهی رئیس دولت های نهم و دهم باشد.

سخنرانی دردسرساز

اولین سخنرانی انتخاباتی احمدی نژاد به نفع حمید بقایی که در همین سفر (سفر به خوزستان) صورت گرفت، برای این جریان دردسرساز شد. او که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر اهواز نطق می کرد گفت: «این چه استکباری و چه فرعونیتی است که در وجود بعضی ها پیدا شده... ما بهتر می فهمیم و ملت نمی فهمد! بابا ملت انقلاب کرد که دیگر از این آدم ها نبیند. اگر قرار بود شما را ببیند آن یکی بود دیگر! من چهار سال به حرمت شما مردم سکوت کردم اما از این به بعد با اجازه شما می خواهم جواب شان را بدهم. به فضل الهی خواهم گفت تا معلوم شود که کی در این کشور چه کاره است.»

بعد از این اظهارات بود که موج انتقادها از سوی جریان اصولگرا به این جریان به دلیل مقابله با مقامات ارشد نظام روانه شد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با خطاب قرار دادن محمود احمدی نژاد از او خواست سخنانش را «تکذیب» یا «اصلاح» کند. با این حال وقتی خبرنگار خبرگزاری اسپانیایی «افه» در مصاحبه ای تفصیلی اصرار کرد محمود احمدی نژاد «واضح» بگوید روی صحبتش در سخنرانی خوزستان چه کسی بوده است، پاسخ شفافی نشنید. رئیس دولت های نهم و دهم با بیان این که «من از رفتار و روش مشخصی انتقاد کردم که مخاطب آن هم معلوم است اما به نظر می رسد که رسانه ها چیزهای دیگری هستند. از پاسخ دادن به این سوالات طفره رفت تا بتواند با دوپهلو سخن گفتن پایگاه رای جدیدی برای جریان خود بسازد.
احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟

از وعده های عیدانه تا مبارزه طلبی در میدان آزادی!

دادن وعده و وعیدهای نجومی و عجیب و غریب فقط مختص رئیس دولت های نهم و دهم نیست، این خصلت همه مردان بهاری است. حمید بقایی که در این ایام همیشه در کنار محمود احمدی نژاد دیده می شود در دادن وعده، رکورد رئیسش را هم زده است: «۵ برابر کردن یارانه های نقدی»، «بیمه کردن زنان خانه دار»، «خانه دار کردن نوعروسان»، «اجرای طرح پرداخت هدیه ازدواج»، «استفاده از اهل سنت در هیات دولت»، «انتصاب چهار تن از شخصیت های برجسته ارمنی، آشوری، کلیمی و زرتشتی به عنوان مشاور رییس جمهوری» و «اجرای طرح سهام عدالت» وعده هایی است که حمید بقایی در این ایام به مردم داده است و ادعا کرده در صورت راهیابی به پاستور همه آنها را عملی می کند.
او در همین حال حسن روحانی، رییس دولت یازدهم را که او را رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم می داند؛ به مبارزه طلبی دعوت کرده و در فراخوانی عمومی از روحانی خواسته است برای مناظره رو در رو و در حضور مردم به میدان آزادی بیاید!

احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟

اواخر دولت دهم زمانی که احمدی نژاد خطاب به مجری تلویزیون گفت: «شما از کجا می دانید امسال سال آخر دولت است؟»، یک معنی داشت؛ «بهاری»ها قصد دل کندن از پاستور را ندارند. محمدرضا باهنر هم علاقه مندی این طیف برای حضور طولانی مدت در قوه مجریه را با خاطره ای بیان کرده بود.
او در حالی که کمتر از یک سال به پایان دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد باقی مانده بود در مصاحبه با خانه ملت گفته بود: «اول دوره دهم ریاست جمهوری یکی از مشاوران احمدی نژاد به من گفت ما برای اجرای برنامه های خود در کشور به ۲۰ سال وقت نیاز داریم. یعنی برای عملیاتی کردن برنامه های خود باید تا پایان چشم انداز ۱۴۰۴ در قدرت بمانیم. بعد ما سوال کردیم که دوره ریاست جمهوری بیشتر از هشت سال که نیست، او پاسخ گفت خدا مدودف را برای همین کار درست کرده و خوب است ما یک مدودف این وسط داشته باشیم و با یک دوره تنفس، هشت سال دیگر ریاست جمهوری احمدی نژاد ادامه پیدا کند.»

افشاگری «لابی من» پارلمان یک نتیجه قطعی داشت: جریان منتسب به رئیس دولت های نهم و دهم نه از سال ۹۲ بلکه از سال های قبل تر خیال فرستادن احمدی نژاد به پاستور را در سال ۹۶ در سر داشتند و برایش برنامه ریزی کرده بودند اما ماجرای نهی، برنامه ریزی هایشان را بر هم زد و حمید بقایی، کاندیدای جایگزین شد.
هر چند بهاری ها از همان زمان اعلام رسمی نامزدی بقایی، با هیاهوی رسانه ای تبلیغات انتخاباتی را آغاز کردند اما این کاندیداتوری نه تنها از سوی رقیبان شان جدی گرفته نشد، بلکه کنش های سیاسی این طیف هم این گمانه را به وجود آورد که بقایی، کاندیدای اصلی نیست.
احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟

مانور «بهاری»ها بر «دستوری نبودن» نهی رهبری و تاکید آنان بر جنبه «توصیه»ای این ماجرا و همزمان انتشار مطالب متعدد در تقدیس محمود احمدی نژاد نشان می داد نامزد اصلی این جریان همان مردی است که نهی شده است. عبدالله جنجی، مدیر مسئول سایت روزنامه جوان در یادداشتی تلگرامی تصمیم احمدی نژاد برای دور زدن نهی صریح رهبری را پیش بینی کرده و گفته بود: «یک ضلع رقابت آینده احمدی نژاد است و بقایی صرفا ماسک شفاف و توری شکلی را به صورت دارد که احمدی نژاد در آن دیده می شود.»

اظهارات هفته گذشته علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای رئیس دولت های نهم و دهم روشن کرد که احمدی نژادی ها چه در سر دارند. او به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان که در پاسخ به پرسشی تاکید کرده بود «توصیه مقام معظم رهبری نسبت به دکتر احمدی نژاد می تواند به عنوان یک امر قانونی محسوب شود.» حمله و با تفسیر سخنان رهبری، احتمال کاندیداتوری محمود احمدی نژاد را به جد مطرح کرد.
جوانفکر با بازخوانی سخنان رهبری اظهار کرد: «سخنان رهبری به وضوح بیانگر آن است که توصیه ایشان از باب مصلحت اندیشی است و هرگز تمایل نداشته اند که حق قانونی، سیاسی، اجتماعی و شهروندی یک فرد در قامت رئیس جمهور سابق نقض یا نادیده انگاشته شود و به همین سبب تصریح کرده اند که این یک امر و نهی یا دستور نیست که موقعیت زمانی و شرایط خاص کشور بسترساز توصیه رهبر معظم انقلاب به دکتر احمدی نژاد برای عدم ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بوده است، بنابراین تحولات داخلی و خارجی ایران در ماه های اخیر می تواند تغییر نظر رهبر انقلاب در این موضوع را به دنبال داشته باشد، به ویژه با توجه به این حقیقت که نامزد شدن دکتر احمدی نژاد در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری به یک مطالبه فراگیر در میان مردم تبدیل شده و ایشان برای این منظور به شدت تحت فشارهای پیدا و پنهان مردم قرار دارند.»

راه دشوار

تصمیم «احمدی نژادی»ها برای بازگشت به پاستور؛ چه محمود احمدی نژاد کاندیدا شود چه حمید بقایی، همانقدر که برای آنان جدی است، به همان میزان نیز مسیر دشواری پیش رو دارند. احمدی نژاد ۹۶، همان احمدی نژاد ۸۴ نیست که با کاپشن مخصوصش برای خود حامی جمع کرد. او امروز فقط اصلاح طلبان را روبروی خود نمی بیند، نه تنها اصولگرایان (که امروز بازی آنان را بهم زده است) بلکه برخی از نزدیکانش نیز به او پشت کرده اند و تندترین تعابیر را علیه اش به کار می برند.

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی تندروی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد یکی از این افراد است. او اخیرا در یادداشتی تلگرامی رفتارهای اخیر احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی را نقد کرد و این رفتارها را «دلقک مآبانه»، «ابلهانه»، «حماقت بار»، «مضحک» و «موهن» خواند.
احمدی نژادی ها چه در سر دارند؟
رامین در این یادداشت با بیان این که «حسرت و تاسف و بلکه حیرت عمیق خودم را نمی توانم کتمان کنم وقتی همه حمایت های دائمی چهارده ساله خودم از احمدی نژاد امروز با رفتار غیرعقلایی او، جدا با هر عقل سلیمی قابل سرزنش شده اند» تاکید کرد که «دیگر هیچ خیرخواهی شخصی و تذکر محرمانه ای سودی نمی دهد». او «صدها نیروی مخلص و پرتلاش انقلابی و ولایی در دولت های نهم و دهم که بار سنگین خدمات را بر دوش کشیدند» را «به خاطر رفتار حماقت بار اخیر احمدی نژاد» در معترض آسیب دانست و تاکید کرد: «رفتار موهن احمدی نژاد» هر نوع دفاعی را ناممکن ساخته است.

مشاور مطبوعاتی جنجالی محمود احمدی نژاد با بیان این که «کسی که منصبی از مناصب بالای حکومت اسلامی را مدتی اشغال کرده باشد، همان طور که تا پایان عمر تحت حفاظت فیزیکی حکومت می ماند، باید خودش نیز مراقب رفتار و گفتارش باشد.» رفتارهای اخیر احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی را «ابلهانه و دلقک مآبانه» توصیف کرد.

عباس امیری فر، مشاور فرهنگی و از نزدیکان احمدی نژاد در دولت دهم که خبر نهی رهبری را برای اولین بار رسانه ای کرده بود نیز به صف مخالفان رییس دولت های نهم و دهم پیوسته است. او پس از حمایت احمدی نژاد از بقایی و انتشار نامه مشایی به سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات با صدور اطلاعیه ای از این جریان اعلام برائت کرد. او معتقد است «احمدی نژاد از گفتمان اصلی انقلاب نهی شده است» و با بیان این مقدمه که «وقتی احمدی نژاد می گوید اگر فردی از خانواده من هم کاندیدا شود من از او حمایت نخواهم کرد اما یکباره تغییر موضع می دهد و از بقایی حمایت می کند» پیش بینی کرده است احمدی نژاد در لحظه آخر خودش برای ثبت نام به وزارت کشور برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطوری روت شده دوباره کاندید بشی؟؟؟؟؟

    • بی نام

      گندزدن بیشتر به مملکت

    • بدون نام

      خدا به ما رحم کنه

    • بدون نام

      مجله جان مدتهاست داری خودکشی می کنی با توهین و سیاه نمایی خرابش کنی ولی ولی اینقدر خودتو حرص نده .بذار بیشتر از این ننویسم .

    • بدون نام

      جداً چرا اینقدر ازش می ترسید .اگر بیاد توی مناظره یک بگم بگمی راه بنداز و دوباره بند و دست خیلی ها رو می شود !!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • الهام

        اول لیست مفسدین اقتصادی رو از جیبش درآره که کپک زد

    • بدون نام

      پیش بینی شون درست دراومد و طرف دوباره رفت کاندید شد

    • بدون نام

      در دسری که دارند این است که ملت ایران را از نظر سیاسی و اقتصادی و بین المللی منزوی کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج