۵۳۲۶۰۸
۱ نظر
۵۰۴۱
۱ نظر
۵۰۴۱
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «بونو» بگیرید تا «جورج کلونی». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «بونو» بگیرید تا «جورج کلونی». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
دنیل دی لوئیس 60 ساله شد
سر دنیل مایکل بلیک دی لوئیس (Daniel Day-Lewis)، زادۀ 29 آوریل 1957، بازیگر انگلیسی با دو تابعیت انگلیسی و ایرلندی است. او که در لندن به دنیا آمد و رشد کرد، در صحنۀ تئاتر ملی جوانان درخشید و بعد از آن سه سال در مدرسۀ تئاتر اُلد ویک بریستول آموزش دید. با این که در الد ویک بریستول بازیگری سنتی آموخت، یک بازیگر متد محسوب می شود و به وقف خود برای نقش ها و تحقیق دربارۀ آنها شهرت دارد. او اغلب در تمام طول مدت فیلمبرداری فیلم هایش در نقش باقی می ماند، تا حدی که حتی به سلامتی اش آسیب می رساند. او یکی از گزیده کارترین بازیگران صنعت سینما است و از سال 1998 تا کنون تنها پنج فیلم بازی کرده است. او بسیار مراقب زندگی خصوصی خود است و به ندرت مصاحبه می کند و خیلی کم در انظار عمومی ظاهر می شود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

دی لوئیس در بیشتر سال های 1980، میان تئاتر و سینما در رفت و آمد بود؛ او با پیوستن به کمپانی شکسپیر در تئاتر «رومئو و ژولیت» نقش رومئو و در «رویای شب نیمۀ تابستان» نقش فلوت را بازی کرد و پس از آن در سال 1984 در فیلم «بونتی» ظاهر شد. او در فیلم «رختشوی خانۀ زیبای من» (1985) در اولین نقش تحسین شده اش درخشید و پس از آن با «اتاقی با یک چشم انداز» (1985) بیشتر شناخته شد. سپس در «سبکی تحمل ناپذیر هستی» (1988) نقش اول مرد را بر عهده گرفت.

دی لوئیس که یکی از بازیگران بسیار تحسین شدۀ نسل خود است، جوایز فراوانی دریافت کرده است، از جمله سه جایزۀ اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی در «پای چپ من» (۱۹۸۹)، «خون به پا خواهد شد» (۲۰۰۷) و «لینکلن» (۲۰۱۲)، که او را به تنها بازیگر مرد تاریخ سینما که سه بار برندۀ اسکار بازیگر نقش اول و یکی از سه بازیگر مرد دارندۀ سه اسکار تبدیل کرده است. او برای فیلم های «به نام پدر» (۱۹۹۳) و «دار و دستۀ نیویورکی» (۲۰۰۲) نیز نامزد دریافت این جایزه شده است. او همچنین برندۀ چهار جایزۀ بفتا برای بهترین بازیگر، سه جایزۀ صنف بازیگران فیلم و دو جایزۀ گلدن گلوب شده است. در نوامبر ۲۰۱۲، مجلۀ تایم دی لوئیس را "بزرگترین بازیگر دنیا" نامید. در ژوئن ۲۰۱۴، او در کاخ باکینگهام به پاس خدمت به هنر نمایش به مقام شوالیه منصوب شد. دی لوئیس در حال بازی در فیلمی به کارگردانی پل تامس اندرسون است که هنوز نامی برایش انتخاب نشده؛ فیلم در مورد صنعت مُد در سال های ۱۹۵۰ است و در دسامبر ۲۰۱۷ اکران خواهد شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

دی لوئیس به ندرت دربارۀ زندگی خصوصی خود صحبت می کند. او رابطه ای شش ساله با بازیگر فرانسوی، ایزابل آجانی، داشت که حاصلش پسرشان گابریل کِین است که در ۱۹۹۵، پس از پایان یافتن رابطه شان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۶، زمانی که در اقتباس سینمایی نمایشنامۀ «بوتۀ آزمایش» بازی می کرد، از منزل آرتور میلر نمایشنامه نویس بازدید کرد و به دختر این نویسنده، ربه‌کا میلر، معرفی شد. آنها مدتی بعد در همان سال ازدواج کردند. این زوج دو پسر به نام های رونان کال و کَشل بلیک دارند. دارایی خالص دنیل دی لوئیس ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.


دیوید بکهام 42 ساله شد

دیوید رابرت جوزف بکهام (David Beckham)، زادۀ ۲ مه ۱۹۷۵، فوتبالیست حرفه ای سابق انگلیسی است. او برای منچستر یونایتد، پرستون نورث اند، رئال مادرید، میلان، ال اِی گلکسی، پاری سن ژرمن و تیم ملی انگلستان بازی کرد. او اولین بازیکن انگلیسی است که در لیگ چهار کشور انگلیس، اسپانیا، آمریکا و فرانسه صاحب عنوان شده است. وی در ماه مه ۲۰۱۳، پس از ۲۰ سال فعالیت که در طی آن برندۀ ۱۹ جایزه و نشان شد، از فوتبال خداحافظی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

بکهام که با بُرد پاس هایش، توانایی پاس از پهلو و ضربات آزاد خمیده اش در پست مدافع راست شناخته می شد، یک بار نفر دوم توپ طلای اروپا و دو بار نفر دوم بازیکن جهانی سال فیفا شد و در سال ۲۰۰۴ توسط پله در فهرست ۱۰۰ نفرۀ بزرگ ترین بازیکنان زندۀ جهان قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۸ به تالار مشاهیر فوتبال انگلیس راه یافت. بکهام به عنوان سفیر جهانی ورزش، نماد فرهنگی بریتانیا محسوب می شود.

بکهام فعالیت حرفه ای باشگاهی را با تیم منچستر یونایتد، در 1992 (17 سالگی) شروع کرد. او با این تیم شش بار عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو بار کاپ قهرمانی اتحادیه و قهرمانی لیگ قهرمانی اروپا (1999) را به دست آورد. سپس چهار فصل در رئال مادرید توپ زد و در آخرین فصل حضورش در این باشگاه، قهرمانی لالیگا را به دست اورد. در ژوئیۀ 2007، بکهام قرارداد 5 ساله ای با ال اِی گلکسی، باشگاه فوتبال لیگ برتر آمریکا، امضا کرد. زمان بازی در این تیم، دو فصل 2009 و 2010 به عنوان بازیکن قرضی در تیم میلان ایتالیا گذراند. او اولین بازیکن انگلیسی بود که در 100 بازی لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد.

بکهام در سپتامبر ۱۹۹۶، در ۲۱ سالگی، به تیم ملی انگلستان پیوست. او برای شش سال کاپیتان تیم بود و ۵۸ بازی ملی در این مدت انجام داد. او در کل، ۱۱۵ حضور حرفه ای داشت و در سه دوره از بازی های جام جهانی فیفا، (۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶) و دو دوره از مسابقات قهرمانی اروپا یوفا (۲۰۰۰ و ۲۰۰۴) شرکت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

بکهام به طور پیاپی در میان پردرآمد ترین بازیکنان فوتبال قرار می گرفت و در سال ۲۰۱۳، با دریافت بیش از ۵۰ میلیون دلار در ۱۲ ماه گذشته، پردرآمد ترین بازیکن آن سال لقب گرفت. او در ۱۹۹۹ با ویکتوریا بکهام (آدامز)، عضو گروه پاپ اسپایس گرلز، ازدواج کرد. آنها چهار فرزند دارند: سه پسر به نام های بروکلین جوزف، رومئو جیمز و کروز دیوید و یک دختر به نام هارپر. بکهام از سال ۲۰۰۵، سفیر یونیسف در انگلیس بود و در سال ۲۰۱۵ صندوق یونیسف دیوید بکهام به نام ۷ را راه اندازی کرد. در سال ۲۰۱۴، لیگ ام ال اس اعلام کرد بکهام و گروهی از سرمایه گذاران تیم جدیدی در میامی راه اندازی خواهند کرد که از ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ شروع به کار خواهد کرد. دارایی خالص دیوید بکهام ۴۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.


کریس براون 28 ساله شد

کریستوفر موریس "کریس" براون (Chris Brown)، زادۀ ۵ مه ۱۹۸۹، خواننده، ترانه سرا و رقصندۀ آمریکایی است. او که در تاپهانک ویرجینیا به دنیا آمده است، از کودکی عضو گروه همسرایان کلیسای شهر شد و در چند برنامۀ استعدادیابی محلی شرکت کرد. براون در سال ۲۰۰۴، با شرکت جایو ریکوردز قرارداد بست و سال بعد از آن اولین آلبوم استودیویی اش را با نام خودش منتشر کرد. این آلبوم در جدول ۲۰۰ بیلبورد دومین آلبوم شد و بعد ها با فروش مجموع ۳ میلیون نسخه در جهان، از سوی انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا گواهی دابل پلاتینیوم گرفت. با رسیدن اولین تک آهنگ او با نام Run It! به صدر جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد، براون به اولین خوانندۀ مردی تبدیل شد که اولین تک آهنگش در صدر جدول قرار گرفت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

آلبوم دوم او Exclusive (۲۰۰۷) حاوی دومین آهنگ شماره یک او،Kiss Kiss ، و آهنگ های With You و Forever بود. این آلبوم نیز گواهی دابل پلاتینیوم گرفت. براون علاوه بر موفقیت تجاری با تک اهنگ های خودش، در چندین تک آهنگ دیگر از جمله No Air، اجرای دو نفره با جوردین اسپارکس، Shortie like Mine، با بوبو خوانندۀ رپ و Shawty Get Loose در کنار لیل ماما و تی پین ظاهر شده است. این آهنگ ها در جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد به ترتیب شمارۀ سه، شماره نه و شماره ده شدند.

آلبوم سوم او Graffiti در سال 2009 منتشر شد و شامل تک آهنگ شماره بیست I Can Transform Ya بود. آلبوم چهارم براون F.A.M.E. (2011) اولین آلبوم شماره یک او بود و شامل تک آهنگ های Yeah 3x، Look at Me Now، و Beautiful People می شد. براون برای این آلبوم اولین جایزۀ گرمی بهترین آلبوم آر اند بی را در 54 مین مراسم جوایز گرمی دریافت کرد. پنجمین آلبوم او Fortune در 2012 منتشر شد. اما بعد از انتشار Exclusive آلبوم های براون از نظر تجاری یا از سوی منتقدان خوب استقبال نشد، به استثنای X (2014) آلبوم ششم او که رتبۀ 63 را به دست آورد. هفتمین آلبوم استودیویی براون Royalty در دسامبر 2015 منتشر شد.

براون جدا از حرفۀ موسیقی خود، بازیگری را نیز دنبال کرده است. در سال ۲۰۰۷، او در اولین فیلم سینمایی اش، «پایکوبی در حیاط»، بازی کرد و در سریال تلویزیونی «او سی» بازیگر مهمان بود. فیلم های دیگری که براون در آنها ظاهر شده عبارتند از «این کریسمس» (۲۰۰۷)، «سارقان» (۲۰۱۰)، «مثل یک مرد فکر کن» (۲۰۱۲) و «نبرد سال» (۲۰۱۳). براون در طول دوران فعالیت حرفه ای اش چندین جایزه دریافت کرده، از جمله ۱۴ جایزۀ بِت، ۵ جایزۀ موسیقی بیلبورد و ۵ جایزۀ موسیقی سول ترِین. به گزارش بیلبورد، براون با ۸۲ رتبه، هفتمین دارندۀ بیشترین رتبه های کسب شده در فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

براون و ریحانا که از سال ۲۰۰۵ با هم دوست بودند، در سال ۲۰۰۰ رابطۀ عاشقانه ای شروع کردند که در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. در سال ۲۰۱۲ آنها دوباره برای مدتی به هم پیوستند و در سال ۲۰۱۳ ریحانا پایان دوبارۀ رابطه شان را اعلام کرد. دارایی خالص کریس براون ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ادل ۲۹ ساله شد

ادل لوری بلو ادکینز (Adele) خواننده و ترانه سرای انگلیسی زادۀ 5 مه 1988 است. ادل پس از فارغ التحصیلی از مدرسۀ هنرهای نمایشی و تکنولوژی بریت در سال 2006، بعد از این که یکی از دوستانش نسخۀ نمایشی کارهای او را به وبسایت مای اسپیس فرستاد، قراردادی از سوی ایکس ال ریکوردینگز دریافت کرد. در سال 2007، او جایزۀ منتخب منتقدان بریت را دریافت کرد و در نظرسنجی صدای 2008 بی بی سی برنده شد. اولین آلبوم او، 19، در سال 2008 با موفقیت تجاری و انتقادی منتشر شد. هفت بار در انگلستان و سه بار در ایالات متحده گواهی پلاتینیوم دریافت کرد. حضور او در برنامۀ «پخش زندۀ شنبه شب» در 2008، به پیشرفت حرفه ای او در آمریکا کمک کرد. در پنجاه و یکمین مراسم جوایز گرمی در 2009، جوایز بهترین هنرمند جدید و بهترین اجرا توسط خوانندۀ زن پاپ را دریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

او دومین آلبوم استودیویی خود، 21، را در ابتدای سال 2011 منتشر کرد. آلبوم مورد استقبال شدید منتقدان قرار گرفت و در سال 2012 جوایز بسیاری دریافت کرد، از جمله شش جایزۀ گرمی، مانند جایزۀ بهترین آلبوم سال؛ دو جایزۀ بریت، از جمله بهترین آلبوم بریتانیایی سال و سه جایزۀ موسیقی آمریکا. این آلبوم در انگلیس 16 بار گواهی پلاتین دریافت کرده و چهارمین آلبوم پرفروش تمام زمان ها در بریتانیا است. در ایالات متحده، بیشتر از هر آلبوم دیگری، از سال 1985، جایگاه اول جدول را حفظ کرد و گواهی ضبط الماس گرفت. بیش از 31 میلیون نسخه از این آلبوم در تمام دنیا فروخته شد. موفقیت آلبوم 21 باعث شد نام ادل چندین بار در کتاب ثبت رکورد های گینس ذکر شود. او اولین زن در تاریخ 100 آهنگ برتر بیلبورد است که همزمان سه تک آهنگ در میان 10 آهنگ برتر و همچنین اولین هنرمند زنی است که همزمان دو آلبوم در میان پنج آلبوم برتر جدول 200 بیلبورد و دو تک آهنگ در میان پنج آهنگ برتر جدول 100 بیلبورد دارد. 21 در تاریخ جدول های آلبوم بریتانیا و آمریکا، طولانی ترین حضور را در بین آلبوم های خواننده های زن داشت.

ادل در سال ۲۰۱۲، ترانۀ Skyfall را برای فیلم جیمز باند به همین نام نوشت و منتشر کرد. این آهنگ برندۀ یک جایزۀ اسکار، یک جایزۀ گرمی و یگ جایزۀ گلدن گلوب برای بهترین ترانۀ غیراقتباسی و همینطور جایزۀ بریت برای بهترین تک آهنگ سال شد. ادل بعد از سه سال وقفه، در سال ۲۰۱۵، سومین آلبوم استودیویی اش را با نام ۲۵ منتشر کرد. ۲۵ دومین آلبوم او بود که در آمریکا گواهی الماس گرفت و ۵ جایزۀ گرمی از جمله دومین جایزۀ گرمی برای آلبوم سال و چهار جایزۀ بریت نصیب او کرد. اولین تک آهنگ این آلبوم به نام Hello اولین تک آهنگی بود که در آمریکا در هفتۀ اول انتشار، بیش از یک میلیون نسخۀ دیجیتال فروخت. سومین تور کنسرت او، Adele Live ۲۰۱۶، در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه برگزار شد و در نیمۀ سال ۲۰۱۷، با چهار کنسرت نهایی در استادیوم وِمبلی لندن خاتمه خواهد یافت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

بیلبورد ادل را در سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، هنرمند سال اعلام کرد. در ۲۰۱۲، شبکۀ VH۱او را در ردیف ۵ فهرست ۱۰۰ بانوی برتر موسیقی قرار گرفت. مجلۀ تایم در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، او را یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان نامید. ادل با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش ترین هنرمندان جهان است. در ژانویۀ ۲۰۱۲، گزارش شد که ادل از سال ۲۰۱۱ با کارآفرین نیکوکار فارغ التحصیل کالج ایتون، سایمن کونکی، رابطه دارد. آنها یک پسر به نام آنجلو جیمز دارند که در اکتبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد. این زوج در ابتدای سال ۲۰۱۷ رسماً ازدواج کردند. دارایی خالص ادل ۱۳۵ میلیون دلار برآورد شده است.

۴ مه، زادروز آدری هپبورن

آدری هپبورن (Audrey Hepburn) با نام اصلی آدری کاتلین راستون، زادۀ 4 مه 1929-درگذشته به تاریخ 20 ژانویه 1993، بازیگر، مدل، رقصنده و بشردوست انگلیسی بود. هپبورن که آیکون سینما و مد به شمار می رفت، از بازیگران دوران طلایی هالیوود بود. او از سوی انستیتوی فیلم آمریکا در رتبۀ سوم برترین اسطوره های سینمایی زن دوران طلایی هالیوود جای گرفت و به تالار بین المللی خوش پوش ترین مشاهیر راه یافت. هپبورن در ایکسلز، منطقه ای در بروکسل، به دنیا آمد و کودکی اش را در بلژیک، انگلستان و هلند گذراند. در آمستردام، او نزد سونیا گاسکل آموزش باله دید و بعد از نقل مکان به لندن در سال 1948، آموزش را با ماری رامبرت ادامه داد؛ سپس در کارهای تئاتری موزیکال در وست اِند عضو گروه کر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

هپبورن بعد از چند نقش کوتاه در تعدادی فیلم، در سال 1951 توسط کولت، رمان نویس فرانسوی، کشف شد و در نمایش «ژی ژی»، بر اساس رمانی به همین نام از کولت، درخشید. او با بازی در نقش اول فیلم «تعطیلات در رم» (1953) تبدیل به یک ستاره شد و اولین بازیگر زنی شد که برای یک فیلم همزمان سه جایزۀ اسکار، گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرد. همان سال، او برای اجرا در تئاتر «اُندین» برندۀ جایزۀ تونی برای بهترین بازیگر زن نقش اول در نمایش شد. در ادامه در چند فیلم موفق ظاهر شد، مانند «سابرینا» (1954)، «داستان راهبه» (1959)، «صبحانه در تیفانی» (1961)، «معما» (1963)، «بانوی زیبای من» (1964)، و «تا تاریکی صبر کن» (1967) که برای آن نامزد دریافت جایزۀ اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. هپبورن رکورد دار دریافت سه جایزۀ بفتا برای بهترین بازیگر زن انگلیسی در نقش اول بود. او به پاس حرفۀ بازیگری اش جایزۀ یک عمر دستاورد بفتا، جایزۀ سسیل بی دیمیل گلدن گلوب، جایزۀ یک عمر دستاورد صنف بازیگران فیلم و جایزۀ ویژۀ تونی را دریافت کرد. او یکی از معدود کسانی بود که هر چهار جایزۀ اسکار، امی، گرمی و تونی را دریافت کرده اند.

هر چه از زندگی هپبورن گذشت، در فیلم های کمتری بازی کرد و بیشتر عمرش را وقف فعالیت در یونیسف کرد. او از سال ۱۹۵۴ با این سازمان همکاری داشت و سپس بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ در بعضی از فقیر ترین جوامع آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا کار کرد. وی در دسامبر ۱۹۹۲، به پاس فعالیت به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف، نشان ریاست جمهوری آزادی را دریافت کرد. هپبورن، یک ماه بعد، در سن ۶۳ سالگی در خانه اش در سوئیس، از بیماری سرطان آپاندیس در گذشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

هپبورن در سپتامبر ۱۹۵۴با مل فرر ازدواج کردند. پسر آنها، شان هپبورن فرر در ژوئیۀ ۱۹۶۰ به دنیا آمد. این زوج پس از ۱۴ سال زندگی، در دسامبر ۱۹۶۸ طلاق گرفتند. دومین همسر هپبورن ، آندره دوتی روانپزشک ایتالیایی بود. آنها در ژانویۀ ۱۹۶۹ ازدواج کردند و پسرشان لوکا در فوریۀ ۱۹۷۰ به دنیا آمد. ازدواج دوتی و هپبورن سیزده سال طول کشید و در سال ۱۹۸۲ به طلاق منتهی شد. هپبورن از سال ۱۹۸۰ تا زمان مرگش با بازیگر هلندی، رابرت ولدرز، رابطه داشت. او در سال ۱۹۸۹، نُه سالی را که با ولدرز به سر برد، شادترین سال های زندگی خود نامید. دارایی خالص آدری هپبورن ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

پاپی دلوین ۳۱ ساله شد

پاپی آنجلا دلوین (Poppy Delevingne) مدل انگلیسی زادۀ 3 مه 1986 است. دلوین یکی از سه دختر چارلز همر دلوین و پاندورا آن دلوین است. او در بلگریویای لندن بزرگ شده و به مدرسۀ بیدیلز رفته است. او خواهر کارا دلوین، مدل و بازیگر، است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

دلوین در اکتبر 2012 با جیمز کوک نامزد شد. آنها در مه 2014 ازدواج کردند. دلوین توسط سارا دوکاس، بنیانگذار آژانس مدلینگ استورم در 2008 کشف شد. او مدل برند هایی مانند شیاتزی چِن، لورا اشلی، آنیا هیندمارچ، آلبرتا فرتی و باربری بوده و برای برند هایی مثل جولین مک دونالد رژه رفته و با عکاسانی مانند تری ریچاردسون کار کرده است. او که چشم مارک جیکوبز طراح را گرفته بود، در 2012 چهرۀ برند لویی ویتون برای کلکسیون تابستان 2012 شد. دلوین سفیر جوان شورای مد بریتانیا و سفیر برند شنل است. دارایی خالص پاپی دلوین 1.5 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کریستینا هندریکس ۴۲ ساله شد

کریستینا رنی هندریکس (Christina Hendricks)، زادۀ 3 مه 1975، بازیگر انگلیسی است. او بیشتر با نقش جون هالووی در درام تلویزیونی «مردان مَد» معروف است که برای آن نامزد دریافت شش جایزۀ امی شد. بر اساس نظر سنجی مجلۀ اسکوایر از خواننده های زن، هندریکس جذاب ترین زن دنیا نام گرفت. در سال 2012 نیز همین مجله وی را به عنوان خوش چهره ترین زن آمریکایی انتخاب کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

فیلم های مهم هندریکس عبارتند از «بران» (2011)، «جیب خد» (2014) و «رودخانۀ گم شده» (2014). او در حال حاضر در نقش سلین/چیر در کمدی «دورانی دیگر» و در نقش ترودی در درام تلویزیونی «هَپ و لئونارد» بازی می کند. وی همچنین در حال بازی در فیلم رمزآلود «خانۀ کج» بر اساس رمان آگاتا کریستی به همین نام است. فیلم برداری فیلم از سپتامبر 2016 آغاز شده و هنوز زمان اکران آن مشخص نشده است.

هندریکس در اصل بلوند است و از سن ۱۰ سالگی با الهام از آنه شرلی قهرمان کتاب آنه از گرین گیبلز شروع به قرمز کردن موهای خود کرد. او مانند شخصیت جون در «مردان مد» اکاردئون می نوازد. هندریکس در اکتبر ۲۰۰۹ با جفری آرِند ازدواج کرد. او درمصاحبه ها گفته است که او و همسرش قصد بچه دار شدن ندارند. دارایی خالص کریستینا هندریکس ۸ میلیون دلار برآورد شده است.

دواین جانسون ۴۵ ساله شد

دواِین داگلاس جانسون (Dwayne Johnson)، زادۀ 2 مه 1972، که به "راک" هم معروف است، بازیگر، تهیه کننده، خواننده و کشتی گیر حرفه ای آمریکایی است. جانسون که در کالیفرنیا به دنیا آمد و در نیوزیلند و ایالت های هاوایی و پنسیلوانیای آمریکا بزرگ شد، بازیکن فوتبال دانشگاه میامی بود و در آنجا برندۀ قهرمانی ملی در تیم فوتبال میامی هاریکینز 1991 شد. سپس برای کالگری استمپیدرز در لیگ فوتبال کانادا بازی کرد و دو ماه مانده به فصل 1995 از تیم خارج شد. این کار باعث شد او مانند پدربزرگش، پیتر مایویا، و پدرش راکی جانسون، که تابعیت کانادایی خود را نیز از آنها به ارث برده است، کشتی گیر حرفه ای شود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

جانسون که هم اکنون قراردادی پاره وقت با WWE دارد، از 1996 تا 2004، شهرت فراگیری در فدراسیون جهانی کشتی (WWF) پیدا کرد؛ او چهرۀ اصلی در دوران نگرش این کمپانی بود و اولین کشتی گیر نسل سومی در تاریخ این کمپانی به شمار می رفت. او از سال 2011 به صورت پاره وقت به کشتی برای WWE بازگشت و به حضور پراکنده در میادین کشتی این کمپانی ادامه داد. او در فدراسیون جهانی کشتی 17 قهرمانی دارد، از جمله 10 قهرمانی جهان، با هشت بار پیروزی در بازی های قهرمانی WWF/WWE (هفتمین پیروزی قهرمانی بلامنازع WWE محسوب می شد) و دو بار پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان/ .WCWاو دو بار برندۀ بازی های قهرمانی بین المللی WWF و پنج بار قهرمان بازی های قهرمانی تیم منتخب WWF شد. وی ششمین قهرمان دارای تاج سه گانه در تاریخ WWE و برندۀ رویال رامبل 2000 است. او به عقیدۀ بسیاری، یکی از بزرگ ترین کشتی گیران حرفه ای تمام زمان ها محسوب می شود.

اتوبیوگرافی جانسون با نام «راک می گوید ...»، با همکاری جو لیدن در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. این کتاب در ردیف اول فهرست کتاب های پر فروش نیویورک تایمز قرار گرفت و ۲۰ هفته در این فهرست باقی ماند و ۷۲۰۰۰۰ جلد تنها در نسخۀ گالینگور فروخت. جانسون در سال ۲۰۰۲، در فیلم «پادشاه عقرب» اولین نقش اول خود را به دست آورد. برای این نقش به او ۵.۵ میلیون دلار آمریکا پرداخته شد، مبلغی که برای بازیگری در اولین نقش اصلی بی سابقه بود. از آن به بعد در فیلم های بسیاری بازی کرد و توانایی اش در تمدید حق امتیاز فیلم ها معروف شد.

یکی از برجسته ترین نقش های او لوک هابز در سری فیلم های «سریع و خشمگین» است که تازه ترین قسمت آن «سرنوشت خشمگین» در آوریل 2017 به نمایش در آمد. او مسابقۀ تلویزیونی «قهرمان» را تهیه و اجرا کرد و از آن به بعد به تهیۀ سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی توسط شرکت تهیۀ فیلمش با نام سِوِن باکس پروداکشنز ادامه داد و خود نیز در آنها بازی کرد. فوربز در سال 2013، جانسون را در ردیف 25 فهرست 100 نفرۀ قدرتمند ترین افراد مشهور قرار داد. او پر درآمدترین بازیگر سال 2016 بود. در همان سال، تایم او را یکی از 100 نفر تأثیرگذارترین افراد دنیا نامید. در سال 2015، مجلۀ بدنسازی "ماسل اند فیتنس" به جانسون لقب "مرد قرن" داد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

فیلم اکشن کمدی «گارد ساحلی» در مه 2017، فیلم فانتزی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در دسامبر 2017 و اکشن هیولایی «وحشی گری» با بازی جانسون، در آوریل 2018 به نمایش درخواهند آمد. جانسون در 3 مه 1997 با دنی گارسیا ازدواج کرد. دختر آنها، سیمون الکساندرا، در آگوست 2001 به دنیا آمد. در ژوئن 2007، آنها اعلام کردند که دوستانه طلاق گرفته اند و قصد دارند به دوستی شان ادامه دهند. بعد از طلاق، جانسون با لورن هاشین وارد رابطه شد. دختر آنها، جاسمین، در دسامبر 2015 به دنیا آمد. دارایی خالص دواین جانسون 190 میلیون دلار برآورد شده است.

جیمی دورنان 35 ساله شد

جیمز "جِیمی" (Jamie Dornan) دورنان، زادۀ ۱ مه ۱۹۸۲، بازیگر، مدل و موسیقیدان اهل ایرلند شمالی است. او در فیلم «ماری آنتوانت» (۲۰۰۶) ساختۀ سوفیا کاپولا نقش اکسل فون فرزن، در سریال «روزی روزگاری» نقش کلانتر گراهام هامبرت، در سریال جنایی «سقوط» نقش قاتل زنجیره ای به نام پل اسپکتور و در فیلم دنباله دار «پنجاه طیف خاکستری» (۲۰۱۵-) نقش کریستین گرِی را بازی کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

دورنان در فیلم درام «آشفته» نقش اول را بر عهده دارد که در سال ۲۰۱۷ به نمایش در خواهد آمد. «پنجاه طیف آزاد شده» نیز در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. او هم اکنون در حال بازی در نقش ویل اسکارلت در فیلم اکشن ماجراجویی «رابین هود» است که در ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

دورنان از 2003 تا 2005 با کیرا نایتلی رابطه داشت. در آوریل 2013 با بازیگر و خواننده و توانه سرای انگلیسی املیا وارنر ازدواج کرد. آنها در نوامبر 2013 صاحب دختری به نام دالسی شدند و دختر دومشان اِلوا نیز در سال 2016 به دنیا آمد. دارایی خالص جیمی دورنان 3 میلیون دلار برآورد شده است.

هنری کاویل ۳۴ ساله شد

هنری ویلیام دالگلیش کاویل (Henry Cavill) بازیگر انگلیسی زادۀ 5 مه 1983 است. کاویل حرفۀ خود را با بازی در اقتباس سینمایی «کنت مونت کریستو» (2002) و «من قلعه را تسخیر می کنم» (2003) آغاز کرد. بعد ها در نقش های کوچک و فرعی در سریال های تلویزیونی مثل «اسرار بازرس لینلی»، «قتل های میدسامر» و «تودورها» (10-2007) ظاهر شد و سپس در فیلم های هالیوودی مانند «تریستان و ایزولد» (2006)، «غبار ستاره» (2007)، «نهر خون» (2009) و «فناناپذیران» (2011) نقش آفرینی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کاویل در نقش چارلز براندون، نخستین دوک سافک در سریال تلویزیونی «تودورها» درخشید و در سال 2008 سخنگوی رسمی دانهیل مردانه شد. کاویل شهرت جهانی را با بازی در نقش اصلی سوپرمن به دست آورد؛ او اولین بار این نقش را در فیلم رباتی «مردی از پولاد» (2013) بازی کرد که پرفروش ترین فیلم سوپرمنی تمام زمان ها بود تا این که در سال 2016 «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» به نمایش درآمد، اثری که پرفروش ترین فیلم او تا آن زمان بود. او در 2015، در فیلم جاسوسی «مردی از یو ان سی ال ای» با آرمی همِر هم بازی شد. در فیلم «قلعۀ شنی» (2017)، دربارۀ جنگ عراق، نقش یک سروان آمریکایی را بازی می کند.

او در فیلم ابر قهرمانی «لیگ عدالت» نقش سوپرمن را تکرار کرده است. این فیلم در نوامبر ۲۰۱۷ اکران خواهد شد. فیلم روانشناختی «فراخوانده» و اکشن جاسوسی «مأموریت: غیرممکن ۶» نیز در سال ۲۰۱۸ به نمایش در خواهند آمد. کاویل با الن ویتکر، اسب سوار رشتۀ پرش با اسب انگلیسی، نامزد کرد؛ اما در ۲۰۱۲ از هم جدا شدند. دارایی خالص هنری کاویل ۱۴ میلیون دلار برآورد شده است.

جورج کلونی ۵۶ ساله شد

جورج تیموتی کلونی (George Clooney)، زادۀ 6 مه 1961، بازیگر، فیلم ساز، فعال اجتماعی و بشردوست آمریکایی است. او سه جایزۀ گلدن گلوب برای بازیگری و دو جایزۀ اسکار، یکی برای بازی در «سیریانا» (2006) و دیگری برای تهیه کنندگی «آرگو» (2012)، دریافت کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کلونی بازی درتلویزیون را در 1978 آغاز کرد و بعد ها با بازی در نقش دکتر داگ راس در درام پزشکی طولانی «بخش فوریت های پزشکی» از 1994 تا 1999، به شهرت گسترده رسید و دو بار نامزد دریافت جایزۀ امی ساعت پربیننده شد. در زمان کار در این سریال، نقش های اول بسیاری به او پیشنهاد شد، از جمله در فیلم ابر قهرمانی «بتمن و رابین» (1997) و کمدی جنایی «خارج از دید» (1998) که در آن برای اولین بار با استیون سودربرگ کار کرد و از آن به بعد برای مدت های طولانی با هم همکاری کردند. در سال 1999، او نقش اول فیلم «سه پادشاه» را بر عهده گرفت؛ این فیلم هجویه ای بود بر جنگ در دوران جنگ خلیج که از آن بسیار استقبال شد.

کلونی در سال ۲۰۰۱، با اکران بزرگ ترین موفقیت تجاری اش، بازسازی کمدی سرقت «۱۱ یار اوشن»، اولین قسمت یک سه گانه، شهرت بیشتری پیدا کرد. یک سال بعد او برای اولین بار کارگردانی را با فیلم کمدی جاسوسی زندگینامه ای «اعترافات یک ذهن خطرناک» تجربه کرد و از آن به بعد درام تاریخی «شب به خیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، کمدی ورزشی «کلاه چرمی ها» (۲۰۰۸)، درام سیاسی «نیمۀ ماه مارس» (۲۰۱۱) و فیلم جنگی «مردان بناهای یادبود» (۲۰۱۴) را کارگردانی کرد.

کلونی برای بازی در تریلر خاور میانه ای «سیریانا» (2005) برندۀ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد و برای تریلر حقوقی «مایکل کلیتون» (2007) و درام های کمدی «بالا در آسمان» و «زادگان» (2011) نامزد جایزۀ بهترین بازیگر شد. در سال 2013، کلونی اسکار بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی تریلر سیاسی «آرگو» دریافت کرد. وی تنها بازیگری است که در شش بخش مختلف نامزد دریافت اسکار شده است.

کلونی در سال ۲۰۰۹، از سوی مجلۀ تایم به عنوان یکی از "تأثیرگذر ترین افراد جهان" در فهرست تایم ۱۰۰ قرار گرفت. او همچنین به دلیل فعالیت های سیاسی اش مورد توجه است و از ۳۱ ژانویۀ ۲۰۰۸، به عنوان یکی ازپیام آوران صلح سازمان ملل خدمت می کند. کار های بشر دوستانۀ وی شامل حمایت از یافتن راه حلی برای نبرد دارفور، جمع آوری کمک برای زلزلۀ ۲۰۱۰ هائیتی، به رسمیت شناختن نسل کشی در ارمنستان، سونامی ۲۰۰۴ و قربانیان ۱۱ سپتامبر و خلق مستند هایی مانند «شن و اندوه» برای آگاهی بخشی در مورد بحران های بین المللی است. او همچنین عضو شورای روابط خارجی است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کلونی در سال ۱۹۸۹ با بازیگر آمریکایی، تالیا بالسام، ازدواج کرد. آنها در ۱۹۹۳ از هم جدا شدند. وی در آوریل ۲۰۱۴ با وکیل حقوق بشر لبنانی انگلیسی، امل علم الدین، نامزد شد. آنها در سپتامبر ۲۰۱۴ به طور رسمی ازدواج کردند. در فوریۀ ۲۰۱۷، گزارش شد که کلونی و علم الدین منتظر تولد فرزندان دوقلوی خود هستند. دارایی خالص جورج کلونی ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۷ می، زاد روز گری کوپر

گری کوپر (Gary Cooper) با نام اصلی فرانک جیمز کوپر، زادۀ 7 مه 1901 و در گذشته به تاریخ 13 مه 1961، بازیگر آمریکایی بود که به سبک بازیگری طبیعی و اصیل شهرت داشت. زندگی حرفه ای او 35 سال، از 1925 تا 1960، طول کشید و شامل نقش اصلی 84 فیلم سینمایی می شد. او از پایان دورۀ فیلم صامت تا پایان دوران طلایی کلاسیک هالیوود از ستاره های اصلی سینما بود. شخصیت او در فیلم ها هم برای زنان و هم برای مردان جذاب بود و گسترۀ بازی او نقش هایی در بیشترین ژانر های اصلی فیلم را در بر می گرفت. توانایی کوپر در منعکس کردن شخصیت خودش بر شخصیت هایی که بازی می کرد به او کمک می کرد تا روی پرده اصیل و طبیعی ظاهر شود. شخصیت سینمایی که او در طول دوران فعالیتش حفظ کرده بود، معرف قهرمان آرمانی آمریکایی بود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کوپر کار خود را با سیاهی لشکری و بدلکاری شروع کرد، اما خیلی زود به بازی در نقش های اصلی دست یافت. او بعد از تثبیت خود به عنوان یک قهرمان وسترن در اولین فیلم های صامتش، در سال 1929، با اولین فیلم صدادار خود، «ویرجینیایی» به ستارۀ سینما تبدیل شد. در ابتدای سال های 1930، او تصویر قهرمانی خود را به شخصیت های محتاط تر در فیلم های ماجراجویی و درام هایی مانند «وداع با اسلحه» (1932) و «زندگی یک نیزه دار بنگال» (1935) گسترش داد. کوپر در اوج دوران حرفه ای اش، در فیلم هایی مانند «آقای دیدز به شهر می رود» (1936)، «ملاقات با جان دو» (1941)، «گروهبان یورک» (1941)، «غرور یانکی ها» (1942) و «زنگ ها برای که به صدا در می آیند» (1943)، نوع جدیدی از قهرمان را به تصویر کشید؛ قهرمانی از جنس مرد معمولی.

او در سال های پس از جنگ، در فیلم هایی مثل «سرچشمه» (۱۹۴۹) و «نیمروز» (۱۹۵۲) نقش شخصیت هایی پخته تر و در تضاد با دنیا را بازی می کرد. کوپر در آخرین فیلم هایش در نقش شخصیت های غیر خشونت آمیز به دنبال رستگاری ظاهر شد: «ترغیب دوستانه» (۱۹۵۶) و «مرد غربی» (۱۹۵۸).

کوپر برای بازی در فیلم های «گروهبان یورک» و «نیمروز» جایزۀ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. وی همچنین در سال 1961 به پاس دست آورد های حرفه ای اش جایزۀ افتخاری اسکار دریافت کرد. او برای 23 سال پیاپی یکی از شخصیت های برتر فیلم ها و به مدت هجده سال یکی از پول ساز ترین ستاره های هالیوود بود. انستیتوی فیلم آمریکا کوپر را در ردیف یازدهم فهرست 25 نفری بزرگ ترین ستاره های مرد سینمای کلاسیک هالیوود قرار داده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

کوپر در سال 1933 با ورونیکا بالف ازدواج کرد. آنها صاحب یک دختر شدند. زندگی آنها با یک جدایی سه ساله به دلیل رابطۀ عاشقانۀ کوپر با پاتریشیا نیل بازیگر متوقف شد. کوپر در سال 1951 خانواده اش را ترک کرد و پس از سه سال در 1953 به خانه بازگشت. او و همسرش چند ماه بعد از بازگشت او در نوامبر 1954 دوباره با هم آشتی کردند.

انریکه ایگلسیاس 42 ساله شد

انریکه میگل ایگلسیاس پرِایسلر (Enrique Iglesias)، زادۀ ۸ مه ۱۹۷۵، خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تهیه کنندۀ موسیقی اسپانیایی است. بسیاری او را سلطان پاپ لاتین می دانند. ایگلسیاس کار خود را در میانۀ سال های ۱۹۹۰، با نام انریکه ماتینِز شروع کرد. او بعد ها با نام انریکه ایگلسیاس به فعالیت ادامه داد و به یکی از بزرگ ترین ستاره های آمریکای لاتین و بازار اسپانیایی زبان در ایالات متحده تبدیل شد.
با تغییر هزاره، او عبوری موفق به بازار اصلی داشت و قراردادی چند آلبومی با گروه موسیقی یونیورسال به مبلغ ۶۸ میلیون دلار آمریکا بست؛ قراردادی با یونیورسال موزیک لاتین برای انتشار آلبوم های اسپانیایی او و اینترسکوپ ریکوردز برای انتشار آلبوم های انگلیس اش. در سال ۲۰۱۰، از اینترسکوپ جدا شد و با ریپابلیک ریکوردز قراردادی برای انتشار آلبوم های چند زبانه اش بست. ایگلسیاس در سال ۲۰۱۵، بعد از یک دهه همکاری با گروه موسیقی یونیورسال از این گروه جدا شد و با سونی میوزیک قرارداد بست.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

ایگلسیاس با فروش بیش از ۱۵۹ میلیون نسخه در تمام دنیا، به یکی از پر فروش ترین هنرمندان اسپانیایی تا به این زمان تبدیل شده است. او بیش از ۱۵۰ آهنگ موفق در تمام جدول های بیلبورد به ثبت رسانده است. او پنج تک آهنگ برتر، از جمله دو آهنگ شماره یک در بیلبورد ۱۰۰ داشته و رکورد تولید ۲۷ تک آهنگ اسپانیایی شماره یک در فهرست ترک های برتر لاتین را حفظ کرده است. او همچنین رکورد دار بیشترین آهنگ های برتر و طولانی ترین حضور در آهنگ شماره یک این جدول است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»
ایگلسیاس در جدول آهنگ های رقص بیلبورد نیز 14 آهنگ شماره یک دارد، بیشتر از هر خوانندۀ مرد دیگر. او در پایان سال 2001، رابطه با آنا کورنیکووای تنیس باز را اغاز کرد. بنا به گزارش ها، آنها در اکتبر 2013 از هم جدا شدند، اما بعد دوباره با هم آشتی کردند. دارایی خالص انریکه ایگلسیاس 100 میلیون دلار برآورد شده است.

استیون امل ۳۶ ساله شد

استیفن آدام امل (Stephen Amell) بازیگر کانادایی زادۀ 8 مه 1981 است. او با بازی در نقش الیور کویین/کماندار سبز در سریال «کماندار» و کیسی جونز در «لاک پشت های نینجای نوجوان جهش یافته: بیرون از سایه ها» شناخته شده است. امل در دسامبر 2007 با همسر اولش کارولین لارنس ازدواج کرد. بعد از جدایی از او، در دسامبر 2012 با کاساندرا جین، بازیگر و مدل آمریکایی ازدواج کرد. این زوج دختری به نام ماوی دارند که در سال 2013 به دنیا آمد. دارایی خالص استیون امل 2.5 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

بونو ۵۷ ساله شد

پل دیوید هیوسن که با نام هنری اش، بونو (Bono) شناخته می شود، خواننده و ترانه سرا، موسیقیدان، سرمایه گذار، بازرگان و بشردوست ایرلندی است که در 10 مه 1960 به دنیا آمد. او بیشتر به عنوان خوانندۀ اصلی و ترانه سرای اصلی گروه راک U2 شناخته شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

بونو در دوبلین ایرلند به دنیا آمد و بزرگ شد. او در مدرسۀ جامع ماونت تمپل تحصیل کرد، جایی که با همسر آینده اش، آلیسون استوارت و دوستانش در گروه U2 آشنا شد. بونو به پشتوانۀ سبک آوازی رسا و ژست ها و ترانه های پر آب و تابش، خود را به عنوان خوانندۀ اصلی مشتاق گروه جا انداخت. شعر های او به داشتن مضامین اجتماعی و سیاسی و تصویر سازی مذهبی برگرفته از اعتقادات او شناخته می شوند. در نخستین سال های فعالیت گروه U2، شعر های بونو به لحن سرکش و معنوی این گروه کمک کرد. هم چنان که گروه پخته تر می شد، شعر های او بیشتر از تجربیات مشترک او و اعضای گروه الهام می گرفت. بونو، به عنوان عضو این گروه، 22 جایزۀ گرمی دریافت کرده و به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته است.

بونو شهرت گسترده ای در فعالیت برای امور مربوط به عدالت اجتماعی، چه از طریق گروه U۲ و چه به صورت انفرادی، دارد. او به ویژه در مبارزات مربوط به آفریقا فعال است و یکی از بنیانگذاران سازمان های غیر انتفاعی دیتا، ایدان، وان کمپین و پروداکت رِد است. به دنبال این اهداف، او در کنسرت های خیریه شرکت و با سیاستمداران بانفوذ دیدار کرده است. او به خاطر فعالیت های اجتماعی و عضویت در گروه U۲ تحسین شده است. او از الیزابت دوم، ملکۀ انگلستان، به پاس "خدمت به صنعت موسیقی و کارهای بشردوستانه اش" لقب شوالیۀ افتخاری دریافت کرده و رتبۀ فرماندۀ هنرها و ادبیات فرانسه را نیز به دست اورده است. بونو در سال ۲۰۰۵، از سوی مجلۀ تایم یکی از اشخاص سال نام گرفت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «بونو» تا «جورج کلونی»

او در کنار فعالیت در گروه، با هنرمندان بسیاری کار کرده است. او با هم گروهی خود، اِج، در چندین پروژه، از جمله ترانه هایی برای روی اوربیسون و تینا ترنر، آهنگ هایی برای «مرد عنکبوتی: خاموش کردن تاریکی» و اقتباس تئاتری از «پرتقال کوکی» و نوسازی هتل کلارنس در دوبلین، همکاری کرد. بونو با آلیسون هیوسن (استوارت) ازدواجکرده است. آنها چهار فرزند دارند: دختر ها جردن و ممفیس ایو و پسرها ایلایجا باب پاتریشس گاگی و جان آبراهام. دارایی خالص بونو ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چرا این بخش آپدیت نمیشه دیگه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج