۶۰۲۷
۲ نظر
۵۰۳۴
۲ نظر
۵۰۳۴
پ

بالاخره هري‌پاتر تمام شد

خداحافظ هري

بالاخره قطار هاگوارتز به ایستگاه آخر رسید. آخرین فیلم از سری فیلم‌های هری پاتر یعنی دومین قسمت از داستان هری پاتر و مقدسات مرگ به‌صورت ۳ بعدی در انگلستان و با هیاهوی بسیار رونمايي شد.

خداحافظ هري


خداحافظ هري

بالاخره قطار هاگوارتز به ایستگاه آخر رسید. آخرین فیلم از سری فیلم‌های هری پاتر یعنی دومین قسمت از داستان هری پاتر و مقدسات مرگ به‌صورت ۳ بعدی در انگلستان و با هیاهوی بسیار رونمايي شد. انبوه علاقه‌مندان فیلم كه از شب قبل در محل مراسم افتتاحيه فيلم حضور داشتند، شاهد برگزاري بزرگ‌ترين افتتاحيه و فرش قرمز تاريخ سينما براي يك فيلم بودند. حضور ستارگان و دست‌اندركاران ساخت فيلم به علاوه خالق هري‌پاتر خانم «جي كي رولينگ» شور و هيجان عجيبي به مراسم داده بود. در واقع اين افتتاحيه باشكوه به نوعي اختتاميه و مراسم وداع علاقه‌مندان هري‌پاتر با اين شخصيت بود.


خداحافظ هري

مرگ يا زندگي

«دانيل رادكليف» غير از بازي در هري‌پاتر ظاهرا قصد دارد، كارنامه هنري پرباري داشته باشد. او تا‌كنون در ۲ تئاتر پرفروش در برادوي روي صحنه رفته و اگر به همين منوال ادامه دهد، مي‌تواند يكي از چهره‌هاي مطرح فيلم‌هاي متفاوت سينما باشد. سال آينده فيلم «زن سياهپوش» با بازي او در نقش اصلي به نمايش در مي‌آيد اما ظاهرا اوضاع آنقدر‌ها هم بر وفق مراد او نيست. بسياري از تهيه‌كنندگان مي‌ترسند روي او سرمايه‌گذاري كنند چون معتقدند، او خارج از نقش هري‌پاتر و طرفداران نوجوانش، جذابيت لازم براي ساير گروه‌هاي مخاطب را ندارد. خود رادكليف هم گفته، فيلم جنايي زن سياهپوش مي‌تواند حكم مرگ و زندگي كارنامه هنري او باشد.


خداحافظ هري

3 ميليونر كوچولو

از قِبَل بازي در فيلم‌هاي هري‌پاتر ۳ بازيگر اصلي آن در ابتداي دهه سوم زندگي خود ميليونر شده‌اند. دانيل رادكليف ۴۲ ميليون پوند اما واتسن ۲۲ ميليون پوند و روپرت گرينت ۲۰ ميليون پوند به خاطر بازيگري و درصد فروش فيلم‌ها درآمد داشته‌اند. نكته جالب اين‌كه هر ۳ آن‌ها گفته‌اند دقيقا نمي‌دانند كه بايد با اين همه پول چه كنند! علاوه‌بر اين اما واتسن گفته با توجه به ۱۰‌سال كار مداوم و دشوار و همزمان درس خواندن با كمك معلم‌هاي خصوصي احتمالا اگر خودش دختري داشته باشد به سختي ممكن است به او اجازه دهد چنين رويه‌اي را انتخاب كند.


خداحافظ هري

گربه هري‌پاتر

به‌نظر برخي از طرفداران هري‌پاتر، دانيل رادكليف كه با بازي در اين نقش در ۲۱ سالگي به شهرت و ثروتي باورنكردني رسيده ديگر آن‌طور كه بايد و شايد براي اين نقش ارزش قائل نيست. رادكليف اكنون در نيويورك در يك نمايش موزيكال به نام «چطور بدون تلاش واقعي موفق شويم» در نقش اصلي بازي مي‌كند و تهيه‌كننده نمايش به او اجازه نداده حتي يك نمايش را براي حضور در افتتاحيه هري‌پاتر لغو كند. به همين دليل رادكليف نتوانست در كنفرانس مطبوعاتي پيش از نمايش فيلم حاضر شود و در نهايت از طريق ماهواره به پرسش‌ها پاسخ داد. اين موضوع به‌شدت باعث عصبانيت مسئولان كمپاني برادران وارنر تهيه‌كننده هري‌پاتر شد. در نهايت كمپاني برادران وارنر براي حضور ستاره اين فيلم تمام بليت‌هاي چند نمايش را خريداري كردند تا رادكليف بتواند خود را به افتتاحيه فيلم در لندن برساند. با اين حال رادكليف كمي دير به مراسم افتتاحيه رسيد و بلافاصله بعد از خاتمه فيلم هم با يك جت خصوصي به نيويورك بازگشت. شايد هم او خيلي در اين زمينه مقصر نباشد. رادكليف حالا ديگر يك بازيگر جوان است و براي بقا در دنياي بي‌رحم سينما بايد به سختي تلاش كند وگرنه خيلي زود به سرنوشت ده‌ها بازيگر با استعدادي دچار مي‌شود كه در كودكي و نوجواني ستاره شدند اما در بزرگسالي ديگر كسي چيزي در مورد‌شان نشنيد. با اين حال خود رادكليف در آخرين روز فيلمبرداري از تصور اين‌كه هري‌پاتر ديگري ساخته نخواهد شد و بايد با كساني كه ۱۰ سال با آن‌ها زندگي كرده خداحافظي كند مثل ابر بهار گريه كرد.


كمپانی برادران وارنر تاكنون صرفا از بلیت فروشی فیلم‌های هری پاتر در سراسر دنیا 4/6 میلیارد دلار درآمد داشته است و اگر سود حاصل از فروش DVD و سایر اقلام جانبی هری پاتر را هم به آن اضافه كنیم این رقم چند برابر خواهد شد. از سری كتاب‌های هری پاتر نیز تاكنون بیش از 400 میلیون نسخه چاپ و به فروش رسیده است. این موفقیت باعث شده، رولینگ تنها نویسنده‌ای باشد كه صرفا از راه نویسندگی میلیاردر شده است. حالا پس از خاتمه سری فیلم‌های هری پاتر كمپانی برادران وارنر در كتاب ‌های مصور كمپانی DC (كه بتمن و سوپرمن را خلق كرده‌اند) به‌دنبال جایگزینی برای آن می گردد و قصد دارد با خرید حق ساخت یك داستان مصور موفقیت هری پاتر را تكرار كند.


اعتياد هري‌پاتر

يكي ديگر از مشكلاتي كه قبل از اكران آخرين فيلم هري‌پاتر براي دانيل رادكليف پيش آمد اعتراف او به اعتياد به الكل و سپس ترك آن بود. رادكليف اعتراف كرد كه از ۱۸ سالگي به‌دليل اين‌كه اصطلاحا مي‌خواسته در سينما همرنگ جماعت شود به‌شدت الكل مصرف مي‌كرده و كم كم به آن معتاد شده بود اما خود او به‌سرعت متوجه وخامت اوضاع خودش مي‌شود و تا پيش از آغاز فيلمبرداري هري‌پاتر و شاهزاده دو رگه مراحل ترك الكل را آغاز مي‌كند. او در نهايت سال قبل موفق مي‌شود به‌طور كامل بر اين مشكل غلبه كند. البته والدين طرفداران هري‌پاتر بسيار خوشحال هستند كه اين قضيه زودتر مشخص نشده چون در غيراين صورت معلوم نبود چطور مي‌خواستند كودكان و نوجوانان خود را نسبت به رفتار ناهنجار ستاره محبوب‌شان توجيه كنند.


خداحافظ هري

آنهايي كه هري پاتر نشدند

در فیلم‌های هری پاتر جمعی از بهترین بازیگران بریتانیایی ایفای نقش كردند؛ ریچارد هریس فقید و مایكل گمبون در نقش دامبلدور، مگی اسمیت در نقش مك گونگال، آلن ریكمن در نقش اسنیپ، گری الدمن در نقش سیریوس، كنت برانا در نقش لاكهارت، اما تامپسون در نقش تریلانی، رالف فاینس در نقش ولدمورت، هلنا بونهایم كارتر در نقش بلاتریكس و بسیاری دیگر. حالا می شود پرسید جای چه كسانی در این سری فیلم‌ها خالی بوده است. سر ایان مك كلن، كریستوفر لی، و پیتر اوتول هیچكدام بازی در نقش دامبلدور را نپذیرفتند. كیت وینسلت بازی در نقش ریونكلا را امتناع كرد، تیم راث نقش اسنیپ را نپذیرفت، هیو گرانت هم نتوانست برنامه‌اش را برای بازی در نقش لاكهارت هماهنگ كند. غیر از این می‌توان به این نام‌ها هم اشاره كرد: جودی دنچ، دانیل كریگ، پیرس برازنان، لیام نیسون، هلن میرن، دانیل دی لوییس، آنتونی هاپكینز، راجر مور و البته شون كانری.


خداحافظ هري

ستاره مي‌شود

«روپرت گرينت» بازيگر نقش رون بيشتر به بازي در فيلم‌هاي كم هزينه و نقش‌هاي كمدي روي آورده و سال آينده فيلم «رفيق» از او روانه اكران مي‌شود كه فيلمي نروژي و ضد‌جنگ است. اما بدون شك بيشترين توجه معطوف به «اما واتسن» بازيگر نقش هرمايني است. واتسن كه در۱۱ سالگي براي نخستين بار پا به عرصه گذاشت اكنون در ۲۱ سالگي يكي از چهره‌هاي محبوب سينماست و تمامي صاحب‌نظران سينما متفق القول هستند كه او در آينده مي‌تواند، سوپراستار برجسته‌اي باشد. واتسن بعد از خاتمه فيلمبرداري آخرين قسمت هري‌پاتر موهايش را بسيار كوتاه كرد و بيشتر وقت خود را صرف كارمدلينگ كرده است. در عرصه سينمايي واتسن جز يك فيلم تلويزيوني نه چندان مطرح، فعاليت ديگري نداشته اما امسال و سال بعد ۲ فيلم به نام‌هاي «هفته من و مريلين» و «قشنگي يك گل شب بو» (عنوان اين دومي كاملا مي‌تواند طور ديگري هم ترجمه شود) از او روانه اكران مي‌شود كه قطعا تاثير مهمي در آينده هنري اين ستاره جوان خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ghazal

      bahal bod

    • بدون نام

      بسیا بسیار بسیار کتابش زیبا بود هیچ کسی هری هرماینی رون نمیششششه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج