adexo3
۷۱۶۴
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

«سقوط يك فرشته» داستان ايمان، ترديد و آزمايش

شيــاطين و فـــرشته‌ها

هر سال مخاطبان سريال‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان منتظر مجموعه‌هاي داستاني با فضاي معنوي و به‌اصطلاح خود تلويزيوني‌ها، منتظر ديدن سريال‌هاي ماورايي هستند.

شيــاطين و فـــرشته‌ها

شيــاطين و فـــرشته‌ها

هر سال مخاطبان سريال‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان منتظر مجموعه‌هاي داستاني با فضاي معنوي و به‌اصطلاح خود تلويزيوني‌ها، منتظر ديدن سريال‌هاي ماورايي هستند. اين دست سريال‌ها براساس روايات مذهبي و نشان دادن كشمكش شخصيت‌هاي داستان براي پيدا كردن راه درست، احساس هم ذات‌پنداري تعداد زيادي از مخاطبان روزه‌دار را بر مي‌انگيزند.


موفق‌ترين سريال‌هاي ماورايي در سال‌هاي اخير «او يك فرشته بود» و «اغما» (همان الياس و دكتر پژوهان) بودند رويكرد مثبت تماشاچيان روزه‌دار تلويزيون به سريال‌هاي پيش‌تر، مسئولان صدا و سيما را به كشاندن تماشاچي پاي اين سريال‌ها و به‌اصطلاح خالي كردن خيابان‌ها اميدوار كرده است. در طول سال‌هايي كه تلويزيون برنامه بعد از افطارش را با سريال پر مي‌كند، سريال‌هاي ماورايي رقيبي از جنس خود نداشته‌اند و معمولا تنها يكي از شبكه‌ها براي ساختن چنين سريال‌هايي پا پيش مي‌گذاشت. سقوط يك فرشته، سريالي ماورايي به كارگرداني بهرام بهراميان است كه در 30 قسمت 30 دقيقه‌اي براي پخش در شبكه اول توليد شده است.


شيــاطين و فـــرشته‌ها

آزمايش 2 دختر جوان

سارا و فاطمه ۲ دختر جواني هستند كه مثل اول تمام قصه‌ها زندگي خوب و خوشي دارند.

اين ۲ دوست صميمي از بچگي تا الان هميشه كنار هم بوده‌اند و رفيق گرمابه و گلستان هم هستند تا اين‌كه كم‌كم پاي افرادي در زندگي‌شان باز مي‌شود. اين آدم‌هاي تازه وارد با ترفند‌هاي مختلف سعي مي‌كنند مسير زندگي سارا و فاطمه را عوض كنند و به زبان خودماني‌تر اين دختر‌ها مورد آزمايش الهي قرار مي‌گيرند. حوادثي براي‌شان اتفاق مي‌افتد كه روي اطرافيان‌شان هم اثر مي‌گذارد. در اين ميان حاج ‌حبيب پدر سارا و ريحانه خانم مادر فاطمه هم بيشتر از پيش با هم آشنا مي‌شوند. در اين سريال كه طرح داستاني‌اش مدت‌ها طول كشيده و ۳ نويسنده هم به‌صورت همزمان روي آن كار كرده‌اند، تمام خرده داستان‌هايي كه مخاطب ايراني دوست دارد بشنود وجود دارد؛ قصه‌هايي حول، تقابل پدران و فرزندان و از همه جالب‌تر تقابل نيروهاي خير و شر. در اين سريال هم نيروهاي شيطاني بدون شاخ و دم و در قالب انسان به سراغ بقيه مي‌روند و آن‌ها را از راه به در مي‌كنند. گروه سازنده براي معرفي داستان سريال به ايده‌آل گفتند: «اين مجموعه، زندگي ۲ دختر در جدال با فراز و نشيب‌هاي زندگي‌شان را به تصوير مي‌كشد و عيارسنجي ايمان هريك از آن‌ها ماجراهاي سقوط يك فرشته را شكل مي‌دهد.»


شيــاطين و فـــرشته‌ها

براي دومين سال متوالي

مسعود رايگان: مثل هميشه يك مرد جدي و متعصب كه مهرباني پدرانه‌اش را پشت عينك ضخيم و نگاه سردش نمي‌تواند پنهان كند. كارگردان‌ها وقتي مسعود رايگان را انتخاب مي‌‌كنند كه مي‌خواهند يك مرد منطقي و مدبر را به تصوير بكشند كه تمام مسئله‌ها را ختم به خير مي‌كند. با اين توضيح بايد متوجه شده باشيد كه رايگان در اين سريال نقش حاج حبيب را بازي مي‌كند. او در رمضان سال گذشته هم در سريال در مسير زاينده رود بازي كرد و براي دومين سال پياپي مهمان سفره‌هاي افطار شماست.


شيــاطين و فـــرشته‌ها

پس از مختار

فريبا كوثري: در روزهاي اخير با ايفاي نقش عمره در سريال مختارنامه اسمش سر زبان‌ها بود. او هم مثل رايگان از بازيگراني است كه قبل از تماشاي مجموعه خيال‌مان بابت نقش و طرز برخوردش راحت است و به‌عنوان تماشاچي هيچ‌وقت انتظار نداريم به جز حرف‌هاي آرام و اميد بخش چيزي از او بشنويم. چه وقتي در سريال معصوميت از دست رفته نقش مارياي نصراني را بازي مي‌كرد و چه اين شب‌هاي اخير كه در مختارنامه بعد از نطق گيرايش در مسجد كوفه به شهادت رسيد. در سقوط يك فرشته هم باز يك كوثري آرام و بي‌آزار و البته تاثيرگذار را مي‌بينيم. اسمش ريحانه خانم و مادر سارا است، يكي از دخترهاي اصلي سريال.


از تبليغات تا بازيگري

هدي زين‌العابديني: بازيگر نقش فاطمه كسي است كه پيش از اين چهره‌اش را به‌طور مشخص در تبليغات تلويزيوني شوينده، ماكاروني و روغن‌هاي مايع ديده بوديم. هر چند در كشورهاي غربي ورود بازيگران از حوزه تيزر به سينما و تلويزيون عادي و پذيرفته شده است اما اين معادله در ايران خيلي رايج نيست. شايد اين انتخاب آقاي كارگردان در نگاه‌هاي اول توي ذوق مخاطب بخورد اما اگر زين‌العابديني بتواند در كنار هم‌بازي‌هاي حرفه‌اي‌اش خودي نشان دهد پرش خوبي در زندگي حرفه‌اي‌اش زده است.


شيــاطين و فـــرشته‌ها

بالاخره تلويزيون

مهرداد صديقيان: هرچه‌ مهرداد صديقيان در مقابل پيشنهاد‌هاي تلويزيوني مقاومت كرد، سقوط يك فرشته آنقدر وسوسه‌برانگيز بود كه قدم او را به رسانه ملي باز كرد؛ آن هم در نقش يك آدم شيطاني يا به قول معروف شيطان انسي؛ يك شخصيت در حد و مايه‌هاي الياس در سريال اغما. او با روش‌هاي گوناگون خودش را به سارا نزديك كرده و سعي مي‌كند او را تحت‌تاثير قرار دهد.


شيــاطين و فـــرشته‌ها

پس از سينما

خاطره اسدي: «ديشب باباتو ديدم آيدا» باعث شد تماشاچيان سينما با يك بازيگر جوان و توانمند آشنا شوند. كسي كه خيلي زود جاي خودش را بين منتقد‌ها هم باز كرد. او كه سال گذشته «هفت دقيقه» و «برف روي شيرواني داغ» را با جمعي از ستاره‌ها و بازيگران حرفه‌اي روي پرده سينماها داشت، حالا به تلويزيون آمده تا در اين موقعيت هم خودش را امتحان كند. او نقش سارا دختر‌ حاج‌حبيب را بر عهده دارد و سوژه صديقيان براي وسوسه است.


مرد سوژه‌هاي جنجالي

بهرام بهراميان: كارگردان سريال ديدني «ساعت شني» كه به خاطر موضوع خاصش (رحم اجاره‌اي) خيلي جنجال به پا كرد تا اين‌كه مسئولان شبكه عطاي پخش سريال را به لقايش بخشيدند. بهرامي سال گذشته هم با كارگرداني فيلم «آل» نشان داد جسارت ورود به مباحث كمتر مطرح شده و حساسيت زاي اجتماعي را دارد و از عهده چنين فضاهايي هم خوب بر مي‌آيد. همين جسارت و توانايي، تماشاچي را اميدوار مي‌كند كه سريال جذابي را شاهد خواهد بود. اين سريال با 2 گروه كارگرداني پيش مي‌رود. طبق معمول سريال‌هاي ماه رمضان در دقيقه 90 توليد و براي پخش به شبكه فرستاده مي‌شود. «سقوط يك فرشته» هم به‌علت رقابت با يك سريال ديگر براي تسخير آنتن شبكه يك، كمي ديرتر كليد خورد. گروه به 2 قسمت تقسيم شده‌اند تا بتوانند به‌صورت موازي سريال را به پخش برسانند. كارگرداني گروه دوم به‌عهده برادر بهرام بهرامي است. بايد ديد اين 2 برادر مي‌توانند يك دستي كار را حفظ كنند يا خير.


شيــاطين و فـــرشته‌ها

مرد جذب مخاطب

رامين عباسي‌زاده/ تهيه كننده: او در اين سال‌ها نشان داده كه رگ خواب مخاطب را خوب مي‌شناسد. چه زماني كه او «يك فرشته بود» را با بازيگري ناشناس براي پخش در ماه رمضان توليد مي‌كند و مخاطب ۹۰ درصدي جذب مي‌كند و چه موقعي كه با تهيه سريال شبانه «شمس‌العماره» مي‌خواهد مخاطبش را بخنداند. «كت جادويي»، «پليس جوان» و «پريدخت» هم از ديگر سريال‌هاي تهيه شده توسط عباسي‌زاده هستند كه نشان مي‌دهند او به شعور مخاطب احترام مي‌گذارد. او كه خودش طراح اصلي قصه است درباره انتخاب متن و كارگردان مي‌گويد: «قصه سقوط يك فرشته متناسب با ماه رمضان است و در حقيقت به مفاهيم ديني و قرآني به شكل ويژه‌اي توجه شده تا مخاطب را ترغيب به تماشاي سريال كند. براي اين اثر بايد كارگرداني انتخاب مي‌شد كه به لحاظ تكنيك بتواند موفق عمل كند. اميدوارم سريال «سقوط يك فرشته» در ماه رمضان مورد توجه و رضايت مردم قرار بگيرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sahar

      فقط یه سوال: اینقر سخته که 30 قسمت سریال بسازن که هی به جای سوژه آب می بندن تو سریالها؟

    • بدون نام

      بدترین سریالی بود که دیدم شبکه 3 خیلی بهتره

    • بدون نام

      این سریال عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.......................لللللللللللییییییییی ترین سریال زندگیم بود.

    • ناشناس

      بدترین سریال ماه رمضان.......

    • بدون نام

      خیلی خیلی چرته ، ما که تجربه نداریم خیلی قشنگتر میتونیم داستان بنویسیم

    • شيدا

      خيلي خوب و با محتوا ست.........

    • مهدیه

      بهتر بود برای به تصویر کشیدن عاقبت ماجرا وقت بیشتری رو اختصاص می دادندنه این که خوشگذرانی کردن سارا رو تو کل ماه رمضان و عاقبتش رو شاید تو 5 دقیقه آخر فیلم تازه اونم آیا کسی ببینه یا نبینه!!

    • بدون نام

      مگه من چه گناهی کردم یا چه چیزی نوشتم که حرفمو سانسور کردین وااااااااااااااقققققققققعااا کههههههه

    • ناشناس

      خيلي مسخره است

    • عاشق

      فقط و فقط بخاطر مهرداد!!!!

    • H.A

      خیلی مسخره هست
      کارگردانها غیر از روح و شیطون سوژه دیگه ندارن؟

    • سایا

      در این سریال قدرت شیطان را بسیار زیاد به تصویر کشیده اید و به نظر من از این جهت کاملا اشتباه است.

    • مهرگان

      خیلی مبتذل،بداموزی،انحراف جوانان به ابتذال...

    • ناهید

      به نظرمن اگه کارتن تام وجری رو پخش میکردن جذاب و اموزنده تر بود ههههههههههه

    • بدون نام

      به نظرمن صدا وسیما بهتره که دعا ونیایش وتلاوت قرآن تو ماه رمضان پخش کنه خیلی بهتره حداقل آدم حالش از این سریال های مسخره بهم نمی خوره واعصابش خرد نمیشه.

    • saba

      az baghie ye 3ryala ye daghun emsal ghabele tahamoltare

    • مر مر

      زیاد جالب نبود خیلی دیگه شلوغش کردن یکی نیست بگه اینکه همش شد کار شیطون پس خدا کجای این سریاله خیلی غلو کردن بابا انقدر دور از واقعیت فیلم نسازین کی تو واقعیت اینجوریه

    • تامیلا

      بد نیست ولی کارگردانش خیلی بهتر میتونست این سریال رو درست کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج