۷۶۶۳۳۳
۲۷ نظر
۵۲۲۱
۲۷ نظر
۵۲۲۱
پ

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

بازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ایران بسیار متفاوت از از دوره های قبلی بوده است، از بس که در این دوره با اتفاقات و ماجراهای عجیب و جالب و بعضا خنده دار از جانب ورزشکاران، مربی ها و فدراسیون های ورزشی کشورمان روبه‌رو بوده ایم.

روزنامه هفت صبح - علی رستگار: بازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ایران بسیار متفاوت از از دوره های قبلی بوده است، از بس که در این دوره با اتفاقات و ماجراهای عجیب و جالب و بعضا خنده دار از جانب ورزشکاران، مربی ها و فدراسیون های ورزشی کشورمان روبه‌رو بوده ایم. تا این لحظه که در روز های پایانی بازی ها هستیم، یازده اتفاق جالب از جانب کاروان ایران این بازی ها را تحت تاثیر قرار داده که در ادامه آن ها را مرور می‌کنیم.

1) آخرین بار که سوارکاران ایرانی در بازی های آسیایی شرکت کردند مسابقات دوحه ۲۰۰۶ بود. آن زمان به نتیجه دندانگیری هم نرسیدیم. در پرش تیمی به مقام دهم رسیدیم و در انفرادی هم فقط رتبه های دو رقمی به ما افتاد. امسال اما بار دیگر سوارکاران ایرانی راهی بازی های آسیایی شدند. نکته غم انگیز اینکه نتایج نمایندگان ایران فاجعه بار تر از قبل بود.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

در دوحه بدترین رتبه ای که در بخش پرش انفرادی کسب کردیم 44 بود ولی این بار یکی از ورزشکاران ما با کسب رتبه 55 با مسابقات خداحافظی کرد. در مجموع تیمی هم با کسب رتبه یازدهم از مسابقات بیرون آمدیم. حالا این رتبه شاهکار چطور کسب شد؟ مگر کلا چند شرکت کننده بودند که نماینده ایران پنجاه و پنجم شده؟

در بخش پرش انفرادی از 17 کشور 4 نماینده حضور داشته که می شود 68 سوارکار. یعنی قهرمان سوارکاری ایران، در آسیا از آخر چهاردهم شده. یک روز قبل تر هم آریا روانبخش در همین رشته به کسب رتبه 63 نایل شده بود.

۲) یکی از اتفاقات عجیب این دوره بازی های آسیایی باخت نماینده کوراش ایران در وزن 90+ کیلوگرم به حریفی از افغانستان بود. خب این رشته چندان برای ما شناخته شده نیست اما همین قدر می دانیم که کشورهای آسیای میانه مثل قرقیزستان، قزافستان، ازبکستان و حتی تاجیکستان ممکن است حرف هایی برای گفتن مقابل ما داشته باشند اما اینکه در مرحله یک شانزدهم نهایی محمدعلی ذاکری از ایران به حریف افغانستانی ببازد اتفاقی نبود که انتظارش را می کشیدیم.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

3) کیانوش رستمی نماینده ایران در رشته وزنه برداری برخلاف انتظارها نتوانست مدالی کسب کند. با توجه به مدال طلای المپیک ریو انتظارات از او بالا بود و حذف شدن او خیلی ها را غافلگیر کرد. اینکه او ترجیح می دهد بدون مربی تمرین کند و فدراسیون وزنه برداری هم با این مسئله کنار آمده، باعث شد طی روزهای اخیر بعضی رسانه ها طعنه های تندی هم به او بزنند. به خصوص که او قبل از شروع مسابقات در یک پست اینستاگرامی گفته بود در این مسابقات یک سورپرایز برای تان دارم. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که با توجه به حذف دسته ۸۵ کیلو کیانوش رستمی مجبور شد در دسته ۹۶ کیلو مسابقه بدهد و برنامه ریزی اش کلا برای المپیک ۲۰۲۰ بود.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

4) ماجرای تیم امید را هم که خودتان در جریان هستید چطور تراژدی به کمدی رسید. ما تعمدا دو بر صفر به میانمار باختیم که به کره جنوبی نخوریم. از آن طرف عربستان و کره شمالی از ما زرنگ تر بودند و در نهایت ما به کره خوردیم و حذف شدیم. در عوض کره شمالی و عربستان هر دو حریفان شان را بردند و صعود کردند.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

۵) جوجیتسو کاران ایران در جاکارتا تاریخ ساز شدند. حتی یک نفر هم از ایران به مرحله یک هشتم نهایی نرسید. دو نتیجه خارق العاده هم در وزن 77 و 62 کیلوگرم ثبت کردیم. محمد منصوری و احمد عیدی به حریفانشان 100 هیچ باختند.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

6) تیراندازی هم از آن رشته های مدال آور برای کشورهای دیگر است که ما معمولا دست خالی از آن به خانه برمی گردیم. در همین مسابقات جاکارتا ۱۹ ورزشکار در این رشته اعزام کردیم که خروجی اش فقط یک مدال برنز بود. از بین نتایج کسب شده بد نیست ماده اسکیت را مثال بزنیم که دو ورزشکار ما در رده های ۲۱ و ۲۷ قرار گرفتند. حالا تعداد کل شرکت کننده ها چند نفر بوده؟ ۳۰ نفر در شنا هم وضعیت مشابهی داشتیم و اکثرا به رتبه های ۲۰ به بعد بین سی و اندی شرکت کننده رسیدیم. مشخص نیست روند آماده سازی این شناگران چگونه است؟ تمرین درست حسابی ندارند؟ کمبود استخر دارند؟ زیاد تلاش نمی کنند؟ خسته هستند؟ آخر این چه رتبه هایی است که شناگران ما به دست آورده اند. خداییش خجالت بار است. خداییش!

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

7) یکی از ورزشکاران ایران در رشته پنجاک سیلات بدون کسب حتی یک امتیاز مدال آورد. به نظر شما این داستان واقعی است؟ بله. هیچ تردستی ای هم در کار نیست. قصه خانم کربلایی اینطوری بود که حریف مرحله یک چهارم نهایی اش انصراف داد. در مرحله نهایی نماینده ایران پنج بر صفر به نماینده ویتنام باخت و بی دردسر به مدال برنز رسید. این پنجاک سیلات همان رشته ای است که امسال به بازی های آسیایی اضافه شده و اندونزیایی ها با درو کردن مدال های آن در جدول کلی مدال ها از ما جلو زدند. سهم ما هم یک برنز بود. دست شان درد نکند.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

8) اتفاقی که برای زهرا نعمتی افتاد کام همه مردم را تلخ کرد. مسئولان تیم ایران به گمان اینکه وقت استراحت است ورزشکار ما را از زمین مسابقه خارج کردند غافل از اینکه بازی ها در حال برگزاری بود. اول گفتند زهرا نعمتی را برده بودند ناهار اما بعد مربی کردای او مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفت و گفت زهرا نعمتی به دلیل اینکه سرویس بهداشتی بوده مسابقه را | از دست داده. خلاصه به همین راحتی یک مدال ایران از دست رفت.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

9) حمیده عباسعلی که در اینچئون مدال طلا گرفته بود چه شد که اینجا به حریف ژاپنی ۷ هیچ باخت و به یک برنز اکتفا کرد؟ گفته شد که او از ناحیه کتف مصدوم بوده. نکته عجیب اما در نحوه مصدومیتش است. آنطور که پوریا تابان مجری برنامه ورزش از نگاه دو نقل کرده فدراسیون یک هفته قبل از شروع بازی ها مسعود رهنما را به کادر فنی تیم کاراته بانوان اضافه کرده. او هم ۴ کاراته کا از بیرون دعوت کرده به اردوی تیم ملی و در همین تمرینات یک ضربه غیر کنترلی کار دست حمیده عباسعلی داده است.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

10) محمد جعفر مرادی رکورددار ماراتن ایران با یک تصمیم عجیب به بازی های آسیایی اعزام نشد. فدراسیون دو و میدانی رکورد ورودی به بازی های آسیایی را ۲:۱۴ تعیین کرده بود و چون جعفر مرادی رکوردی بهتر از ۲:۱۷ را ثبت نکرد به مسابقات اعزام نشد. نکته بامزه اما اینجاست که رکورد نفر اول و برنده مدال طلا در این بازی ۲:۱۸:۲۲ درآمد. یعنی فارغ از شرایط جوی و جغرافیایی متفاوت، اگر جعفر مرادی همان رکورد ۲:۱۷ را در جاکارتا تکرار می کرد عین آب خوردن برای مان طلا می گرفت!

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

۱۱) مسابقات کوراش برای تیم ایران در حالی به اتمام رسید که در یکی از این مسابقات محمد ملک محمدی کوراش کار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم ایران مقابل حریف افغانستانی شکست خورد. باخت نماینده ایران در این مسابقه بسیار عجیب بود و اعتراض و گریه ورزشکار ایران را در پی داشت. ملک محمدی که باخت را باور نداشت دقایقی روی تاتامی نشست و سپس با گریه تاتامی را ترک کرد و راهی رختکن شد. او اما در راه رختکن به خاطر شدت ناراحتی دست به کارهایی زد که آسیب دیدگی اش را در پی داشت. او سرش را به در و دیوارکوبید و برای همین دقایقی در اتاق پزشکی تحت نظر قرار گرفت.

۱۱ ماجرای جالب و عجیب ورزشکاران ایرانی در جاکارتا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی باخت که مردم شیعه و مسلمان افغانی، براتون انقدر سخته که حاضرید حتی خودکشی کنید؟
      نژادپرستی شاخ و دم نداره، این خودش عین نژادپرستی هست...

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        یعنی اینکه ما در برخی رشته ها استعداد،مدیریت و توان رویایی با حریفان را نداریم ، استیل و سیستم بدنی ما ایرانی ها برای شنا مناسب نیست !! ایضا سوارکاری ! همینطور دیگر رشته ها ...
        برای داشتن مزیت رقابتی باید بجنگیم ، کاری که در صنعت ، تجارت ، کشاورزی و ... نیز بلد نیستیم ، باید یاد بگیریم که قرار نیست در تمام زمینه ها اول باشیم و انرژی ،سرمایه ، وقت و .... باید در راستای آن مزیتها باشد ولاغیر ، وگرنه همین اتفاق بارها و بارها تکرار میشود و کسی هم نمیداند چه شد ،.

      • بدون نام

        چرا چرت میگی نژاد پرستی چیه.یه چی یاد گرفتید هرچی میشه ضرتی میگید نژاد پرستی.طرف انتظار نداشته تو همون مرحله اول حذف بشه این چه ربطی به نژاد حریفش داره

    • مهدی

      یه نگاه به لیست رده بندی مسابقات بکنید
      هر 4 ، 5 کشور از نظر اقتصادی کشورای اول آسیا هستن
      پس یه رابطه ی مستقیم بین توان اقتصادی کشور و مدال آوری ورزشکارا هست
      پس بهتره بجای این نوع مقاله های آبکی، به ورزشکارامون احترام بذاریم و بخاطر تلاششون ازشون قدردانی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقاله آبکی رو خوب اومدی
        تازگی ها برترین ها پر شده از مقالات آبکی

      • بدون نام

        باز چرت گفت یه نفر

    • بدون نام

      مششکل از بچه ها نیست
      مشکل مدیران
      ضعف مدیریتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره راس میگی ت اسب سواری ام مشکل از اسبه

      • بدون نام

        اره مدیریت ایران که از اول مشکل داشته.ولی همه که ورزشکارا که مث هم نیستن یکی قویه یکی ام ضعیف

      • بینام

        درست میگی.
        مقالتون واقعا مسخرس. چرا چون که اگ به این رشته های ورزشی هم مثل فوتبال رسیدگی بشه این وضعیت پیش نمیاد. رستمی ک حقش بود. آدم ک غرور الکی داشته باش همین میشع. پس تو مقاله هاتون چرت و پرت ننویسید. خداییش به کدوم یکی از این رشته های گفته شده رسیدگی یا حمایت میشع؟؟

    • راستگو

      برای مملکت ما هیچ کدوم تعجبی نداره
      فقط اون بنده خدا که رکوردش 2:17 بوده گفتن خوب نیست اعزام نشده .بعد طلا رو با رکورد 2::19بدست آورده

    • بدون نام

      بیشتر از این که یه متن انتقادی باشه بیشتر حالت تمسخر داشت

    • بدون نام

      واقعا چیزه خوبی نیس که درباره ورزشکارامون اینطور صحبت کنیم وقتی که یک شناگر ایرانی امکانات شناگرای سایر کشورهارو نداره چطور مدال طلا بگیر؟
      امکاناتی که برای استخرای معمولی تو سایر کشورها هست برای ورزشکارای ما نیست فقط هم شنا نیستش ورزشهای دیگه‌ای هم هست که وضعیت خوبی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا چرت میگی.این داره نتایج عجیب غریبو میگه.نیومده اسیب شناسی بکنه که چرا فلانی فلان رتبرو اورده.داره اینارو میگه که یه نفر مث تو که نمیدونست همچین رتبه هایی ام گرفتیم بدونی

      • بینام

        بدون نام 15:01
        چرت رو تو میگی. میگی نتایج خوب نگرفتن؟؟؟ با کدوم امکانات شاهکار بسازن؟؟؟ وضعیت شنا ک خیلی افتضاح. من خودم شناگر هستم و در مسابقات کشوری هم بودم. شنا در کشور ما خیلی بی اهمیت هست. مخصوصا برا دخترا.

    • مگه میشه گفت؟

      نشون دادیم نه تنها در سیاست خارجی بلکه در سیاست ورزشی هم مسئولانی نمونه داریم

      پاسخ ها

      • بینام

        درسته واقعا

    • بدون نام

      مملکت تو هواس اینا سر مردم و با چه چرتو پرتایی گرم میکنن. بدو بدو پراید 40 ملیون

    • بدون نام

      در مورد شنا بگم که تو هزینه کردن و امکاناتی که ما داریم بسیار کمتر بوده و هست. شنا در کشور های دیگه بصورت اکادمیک اموزش داده میشه و طبیعتا باید از ما جلوتر باشن غیر از این جای تعجب داره

    • سعید س

      ما حتی یک استخر استاندارد ۱۰۰ متری نداریم و شناگر نمیتونه رکوردی ثبت کنه و برای صد متر باید رفت و برگشت بره که کلا فرق میکنه.بهترین استخر مجموعه آزادی ۵۰ متر طول داره.
      اقتصاد رابطه مستقیم با مدال آوری داره و کشور چین و ژاپن و کره به ترتیب بالاترین تولید ناخالص داخلی در اقتصاد آسیا دارند.
      بجای اعزام ورزشکاران پنجاک سیلات و جوجیتسو دوچرخه سواری نمیتونستن دونده ماراتن رو بفرستن.یعنی همه اونایی که اعزام شدن شانس مدال بودن که حتی به یک هشتم نرسیدن؟!
      همین تعداد مدال هم با غیرت و زحمت تک تک بازیکنان و ورزشکاران بدست میاید و گرنه امکانات ما در حد کشورهای شرق آسیا نیست و مدیریت فدراسیونها و ورزش ما هم که قابل تعریف نیست.
      دختر یکی روسای فدراسیون ها که اسمش یادم نیست عضو تیم بوده و پدرشون بخاطر دخترش تیم رو اعزام میکنه.
      یعنی استفاده بهینه از امکانات دولتی و بیت المال!

      پاسخ ها

      • بینام

        کاملا درسته. همین مدل هایی ک گرفتن هم شاهکار ساختن با این امکانات کم و ناقص. خیلی از رشته های ورزشی بی اهمیت هستن پس توقع مدل از اونها نداشته باشید.

    • اول

      یعنی خاک بر سر همه ورزشکارا و مسئولین ورزشی بی عرضمون.حیف از این همه پول و سرمایه که خرج این بی عرضه های خاک بر سر میکنن.

      پاسخ ها

      • بینام

        خاک بر سر خودت. البته مسئولین ک حقشونه. چرا به فوتبالیستا خوب میرسن و بقیع رشته ها اهمیت ندارن؟؟؟ پس چرت نگو.

    • اطلاعات مشاغل اصناف شو

      طفلک زهرا نعمتی :/

      پاسخ ها

      • بینام

        بدترین شون همین بود. چهار سال زحمت و تمرین و تلاش الکی نیست.

    • مهتاب

      تو کشور ما از ورزشکارا حمایت نمی کنن من خودم یک دختر کیک بوکسر هستم برای شرکت تو یک مسابقه کشوری باید ۳۰۰ هزار تومن بپردازم چه برسه برای شرکت تو مسابقات جهانی باید ۳٬۴ میلیون پرداخت کنی
      برعکس تو کشور های دیگه به جز هزینه خوراک شخصی ورزشکارا هزینه ورودی مسابقات توسط فدراسیون پرداخت می شه .

      پاسخ ها

      • بینام

        کاملا درسته. من خودم ی دختر شناگر هستم. ورزشکارا تو ایران بی اهمیت هستن. البته وضعیت فوتبالیستا بهتره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج