اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۵۶۱
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

ده نكته خواندني از زندگي ماندلا كه شايد ندانيد

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

«نلسون ماندلا» در گذشت. او رهبري بود كه موفق شد تاريخ آفريقا و بخشي از جهان را براي هميشه تغييردهد. او نامش در كنار بزرگان بسياري از جمله «مهاتما گاندي» كه براي برقراري صلح و برابري مبارزه مي‌كردند جاودانه شده است.

کافه سینما: «نلسون ماندلا» در گذشت. او رهبري بود كه موفق شد تاريخ آفريقا و بخشي از جهان را براي هميشه تغييردهد. او نامش در كنار بزرگان بسياري از جمله «مهاتما گاندي» كه براي برقراري صلح و برابري مبارزه مي‌كردند جاودانه شده است. شايد افراد زيادي درباره زندگي او و ماجراهايي كه برايش اتفاق افتاده چيزهايي بدانند. اما نكاتي درباره زندگي او وجود دارد كه شايد براي بسياري ناشناخته و تازه و در عين حال عجيب باشد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

معني نام مستعارش «مشكل ساز» بود

پيش از اين‌كه اسم مسحي «نلسون» به او داده شود، در بدو تولد والدينش او را «رولي هالاهلا» نام نهادند كه ترجمه‌اش «مشكل ساز» است. انگار از بدو تولد، قرار بود زندگي او همراه با دردسر و مشكلات فراوان باشد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

جدش يك پادشاه بود

جد پدري «ماندلا» حاكم مردم منطقه «تيمبو» در محدوده استان «ايستر كيپ» امروزي در افريقاي جنوبي بوده است. نام پدر بزرگش «ماندلا» بود كه تبديل به نام فاميل او شد.او حتي به دليل مبارزاتش نه تنها تحصيل در دانشگاه، بلكه لقب سلطنتي‌اش را هم رها كرد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

او به دليل يك جرم مشترك هم به شش سال زندان محكوم و هم تبرئه شد

از ان‌جايي كه او يك فعال سياسي بود و دولت آفريقاي جنوبي سعي در متوقف كردن او داشت، وي را به جرم‌هاي مختلف محكوم كرد. به دليل حجم بالاي جرائم منتسب به او و سيستم بروكراتيك دادگاه‌هاي افريقاي جنوبي در ان زمان، وي را به دليل يك جرم، يكبار محكوم به شش سال زندان، و يك‌بار نيز تبرئه كردند.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

ماندلا هميشه با لباس مبدل در افريقا مي‌گشت

به محض محكوميت در دادگاه، او شروع به سر و سامان دادن به كنگره ملي آفريقايي و سازمان سياسي خود به عنوان رهبر حزب كرد. براي جلوگيري از دستگير شدن او هميشه با لباس مبدل از جمله يك راننده و يا يك رئيس قبيله آفريقايي به زندگي و رفت و آمد در افريقا ادامه مي‌داد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

او ۱۸ سال در يك جزيره زنداني بود

سرانجام او در سال ۱۹۶۲ دستگير شد. «ماندلا» را بلافاصله به جزير «روبن» دور از ساحل «كيپ تاون» فرستادند. او در سلولي نمور بر روي حصير مي‌خوابيد و مجبور به بيگاري با شكستن سنگ‌ها و تبديل آن‌ها به قطعات كوچك بود. در يك دوره به دليل به چشم زدن يك عينك آفتابي به سلول انفرادي فرستاده و همين باعث آسيب ديدن چشم هايش شد. او سر انجام پس از ۱۸ سال از جزيره به زنداني ديگر منتقل شد. اين تنها بخشي از ۲۷ سال زندان «ماندلا» بود.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

در سن ۷۶ سالگي به رياست جمهوري برگزيده شد

اين مدت زندان طولاني، باعث تسليم شدن «ماندلا» نشد. او پس از سال‌ها مبارزه و تلاش، سرانجام به در سال ۱۹۹۴ در سن ۷۶ سالكي به رياست جمهوري افريقاي جنوبي برگزيده شد. او و حزبش بلافاصله شروع به كار كردند و سياست‌هايي را براي رفاه و بالابردن سطح اجتماعي مردم كشور انجام دادند.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

او با «مايكل جكسون» و «اسپايس گرز» ميهماني مشترك داشته است

«ماندلا» به دليل شخصيت مهربان و مستقل خود، پس از رياست جمهوري تبديل به يك ستاره شد كه مراسم خيريه فراواني را ترتيب داد و يا در آن‌ها شركت كرد. او با بسياري از ستارگان موسيقي و سينما دوست بود و حتي «مايكل جكسون»، «اسپايس كرز» و «ووپي گلدبرگ» را از ميان اين ستارگان به ميهماني در خانه خود دعوت كرد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

در زمان بازنشستگي گفت : با من تماس نگيريد، من خودم با شما تماس مي‌گيرم.

ماندلا دوبار سعي كرد خود را بازنشسته كند. بار اول پس از بازنشستگي، او سعي كرد از تمامي فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي كناره‌گيري كند كه چندان موفق نبود. چند سال بعد تصميم گرفت از چنان بازنشستگي نيز خود را بازنشسته كند! او در جمله‌اي معروف يه رسانه‌ها گفت : با من تماس نگيريد، من خودم با شما تماس مي‌گيرم. اما حتي پس از بازنشستگي كامل، باز هم نتوانست از فعاليت‌هاي بشر دوستانه اش دست بكشد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

او طراح شخصي لباس هاي خود را داشت

ماندلا هميشه شيك و تميز بود. از زماني كه رئيس جمهور شد، در روز چندين بار لباس‌هايش را عوض مي‌كرد. او همچنين به پوشيدن لباس‌هاي با طرح هاي سنتي و رنگ‌هاي شاد معروف بود كه طراح شخصي خودش آن‌ها را طراحي مي كرد.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید

براي فيلم زندگي‌نامه‌اي او گروه «يو۲» ترانه اي خوانده است

«ماندلا: راه طولاني تا آزادي» آخرين فيلمي است كه بر اساس زندگي او با بازي «ادريس البا» در نقش «ماندلا» ساخته شده و آهنگ «عشق معمولي» را گروه مشهور راك «يو۲» براي اين فيلم ساخته است.

نلسون ماندلا را هنوز خوب نشناخته‌اید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موخولو

      باز هم اشاره نکردید که دقیقاً لای کجا مونده ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج