جاباما
۸۵۵۲۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بخش دوم

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته‌اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

برترین‌ها - ترجمه از حسین علی پناهی: دنیای تجارت و کسب و کار با سرعت غیرقابل وصفی در حال تغییر است. هوش مصنوعی و تجهیزات اتوماتیک همه چیز را تغییر داده اند. سبک تماشای محتوا‌های ویدیویی از طریق اینترنت که از آن با عنوان «Over-the-top viewing» (OTT) یاد می‌شود نیز در حال تغییر سبک سرگرمی‌های ماست. برند‌های با دسترسی مستقیم به مصرف کننده نیز نحوه خرید ما را به کلی تغییر داده اند. راه‌های جدیدی برای رفتن نزد پزشک، روش‌هایی جدید برای کار کردن و روش‌هایی نوین برای سرمایه گذاری وجود دارد.

بحث‌های زیادی در مورد هدف و فواید این نوآوری‌ها و اینکه چه کار‌هایی باید انجام داد که بتوان به افرادی که نمی‌خواهند عقب بمانند کمک کرد هر روز در جریان است. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰۰ مرد و زنی که دنیای کسب و کار دنیای مدرن را دگرگون ساخته اند آشنا کنیم؛ از غول‌های دنیای تکنولوژی تا ستاره‌هایی در حال طلوع، دانشمندان و فعال‌های اجتماعی.

۳۴- اسکات گوتلیب

به عنوان رییس سازمان غذا و داروی ایالات متحده مورد تحسین هر دو حزب ایالات متحده قرار گرفته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در طی دو سال گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آن کلیشه‌های همیشگی و مرسوم در مورد سکون و بی حالی موسسات دولتی را تغییر داده است. برای این موضوع باید قدردان اسکات گوتلیب بود، تاجر، پزشک، کارشناس سیاست‌های بخش سلامت و نجات یافته از سرطان ۴۶ ساله‌ای که کار‌های او در سازمان غذا و دارو مورد تحسین هر دو حزب قرار گرفته است.

۳۵- ساریتا گوپتا

مدیر اجرایی مشترک اتحادیه Jobs with Justice تلاش می‌کند که آینده کارگران در ازای آینده کار نابود نشود

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

همه ما در مورد آینده کار صحبت می‌کنیم، اما ساریتا گوپتا تلاش می‌کند اطمینان حاصل شود که آینده کارگران در این میان از بین نرود. به عنوان رییس طولانی مدت گروه حقوق اتحادیه‌های کارگری Jobs with Justice، گوپتا از شبکه خود برای افزایش دستمزد و بهبود شرایط کاری ۲ میلیون نفر فعال در بخش مراقبت‌های خانگی، تصویب قانون حقوق کارگران در سان فرانسیسکو و افزایش حداقل دستمزد در چند ایالت استفاده کرده است.

۳۶- آرلان همیلتون

موسس شرکت Backstage Capital با فعالیت‌های استارتاپی خود سیلیکون، ولی را تکان داده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

آرلان همیلتون از همان ابتدا متوجه شد که صنعت استارتاپی در انجام کار‌ها به شیوه‌ای خاص ریشه دارد و کارآفرینان و موسسان رنگین پوست توسط سرمایه گذاران در اغلب موارد پس زده می‌شوند. به عنوان یک زن رنگین پوست، همیلتون کمپانی Backstage Capital را تاسیس کرد که در زمینه جمع آوری سرمایه فعالیت دارد و تامین سرمایه برای کارآفرینان رنگین پوست و زنان را بر عهده دارد.

۳۷- نیک هاناور

موسس و مدیرعامل Civic Ventures که به افزایش حداقل دستمزد کارگران در ایالات متحده کمک کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

نیک هاناور یک سرمایه گذار ثروتمندی است که به باور او سرمایه داری بهترین ابزار برای رسیدن به رفاه است. او ثروتش را از راه سرمایه گذاری در آمازون بدست آورده و سپس شرکت خود را در سال ۲۰۰۷ با قیمت ۶.۴ میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت. پس از آن وی یک اتاق فکر به نام Civic Ventures را در شهر سیاتل تاسیس کرد و از قدرت لابی خود برای افزایش حداقل دستمزد و قوانین سختگیرانه‌تر در مورد مالکیت سلاح در واشنگتن استفاده کرد.

۳۸- تریستان هریس

مدیر و موسس مرکز تکنولوژی انسانی سعی دارد محرک‌های مضر استفاده از تکنولوژی را کاهش دهد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

تریستان هریس یک انقلابی متفاوت است که خود مرد تکنولوژی است، از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شده و برای اپل و گوگل کار کرده است. در سال ۲۰۱۳ و زمانی که در شرکت گوگل بود حس می‌کرد که تکنولوژی از مسیر درست خارج شده است و به جای تمرکز بر محصولات جدید خلاقانه بر روی سود بردن از توجه کاربرانش متمرکز شده است. بدین ترتیب بیانه‌ای تهیه کرده و در آن روش‌های سوء استفاده کمپانی‌ها از کاربران را علنی ساخت و از آن‌ها خواست که این استراتژی‌ها را کاهش دهند.

۳۹- لوری هینل

معاون بخش سرمایه گذاری بین المللی در State Street Global Advisors در حال ایجاد یک انقلاب جنسیتی در ایالات متحده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در یک صبح بارانی در مارس ۲۰۱۷، کارگران یک مجسمه برنزی از یک دختر جوان که مشت هایش را روی کمرش قرار داده بود و در مقابل گاو وال استریت در مرکز شهر منهتن ایستاده بود را نصب کردند. کمپانی State Street Global Advisors که یکی از بزرگ‌ترین مدیران سرمایه در جهان است در غروب روز جهانی زن این مجسمه را برای شروع کمپنی به منظور تنوع جنسیتی در میان مدیران ایالات متحده طراحی و نصب کرده بود و لوری هینل نقش اصلی را در این عرصه داشت.

۴۰- راشل هولت

رییس بخش خودرو‌ها در Uber به مردم کمک می‌کند که بدون داشتن خودرو شخصی زندگی کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

به نظر می‌رسد که با بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه و موفقیت‌های گسترده در سال‌های اخیر، هیچ شرکتی به خوبی Uber برای برنامه ریزی در مورد آینده حمل و نقل آمادگی ندارد؛ و راشل هولت که ریاست بخش خودرو‌های جدید شرکت را در اختیار دارد بخش کلیدی این تلاش بوده که نگاهی تازه به استفاده از خودرو‌های اجاره‌ای دارد و کمک بسیاری به توسعه گزینه‌های حمل و نقل عمومی در درون اپلیکیشن این شرکت مانند برنامه سفر و اخذ بلیط از طریق تلفن همراه داشته است.

۴۱- بری هورویتز

رییس بخش بین الملل UBS' Evidence Lab در حال تعریف دوباره نحوه استفاده سرمایه گذاران از داده‌های جایگزین است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

ممکن است کسی بگوید که اسم UBS' Evidence Lab اسم بی مسمایی است، زیرا این شرکت در واقع از ۵۰ آزمایشگاه با کارشناسانی از سراسر دنیا تشکیل شده که برروی مباحث متنوعی متمرکز شده اند. بری هورویتز شیوه‌های بررسی خسته کننده گذشته در مورد خودرو‌های الکتریکی شرکت‌های مختلف را تغییر داده و با تهیه یک کتاب کار اکسل بررسی این داده‌ها برای فعالان حوزه مالی را آسان ساخته است.

۴۲- باب ایگر

رییس و مدیر عامل والت دیزنی که بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی جهان را هدایت می‌کند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در طی ۱۴ سال فعالیت باب ایگر در نقش مدیرعامل دیزنی وی موفق شده شرکت‌های فیلمسازی پیکسار، مارول و لوکاس فیلم را خریداری نماید. اما کار او هنوز تمام نشده و با خرید استودیو فاکس در سال گذشته به مبلغ ۷۱ میلیارد دلار، یک معامله عالی دیگر را مدیریت کرده است. وی در مدیریت و ادغام کارآمد این کمپانی‌ها نیز عملکرد خوبی داشته است.

۴۳- عمر اسماعیل

رییس بخش مالیه دیجیتال گلدمن ساکس در که در حال تدوین یک فرهنگ استارتاپی در درون بانک است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

عمر اسماعیل در زمینه تحلیل و سرمایه گذاری در شرکت‌های رشد یافته فعالیت می‌کرد و به همین دلیل تعدادی از مافوق‌های او در کمپانی گلدمن ساکس از او خواستند که خود ریاست یک کمپانی اینچنینی را بر عهده داشته باشد. او یکی از تنها مدیران اجرایی این کمپانی در سال ۲۰۱۴ بود که وظیفه یافت راهی برای ورود گلدمن ساکس به بازار بانکداری مشتریان دیجیتال پیدا کند که به صورت آنلاین به میلیون‌ها مشتری خدمت رسانی کند و در این مسیر، اسماعیل توانست حجم سپرده‌های کمپانی را ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

۴۴- لیزا جکسون

معاون محیط، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل به جهانیان می‌آموزد که موفقیت در کسب و کار احساس مسئولیت در برابر محیط یک فرمول برنده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

لیزا جکسون که در سال ۲۰۱۳ به عنوان معاوون محیط، سیاست و ابتکارات اجتماعی به اپل پیوست به این کمپانی کمک کرد که دیگر نیازی به استخراج مواد جدید از دل زمین برای تولید محصولات نداشته باشد و در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری نیز کسب کرده است که بخش اعظم این موفقیت از طریق بازیافت محصولات قدیمی صورت گرفته است.

۴۵- پتی جنکینز

کارگران فیلم «زن شگفت انگیز» و دنباله جدید آن که الهام بخش فیلم سازان زن بوده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

پتی جنکینز تاکنون تنها دو فیلم ساخته، اما دنیای فیلمسازی را به مقدار زیادی تغییر داده است. بعد از اولین فیلمش با عنوان «هیولا» که جایزه اسکار را برای شارلیز ثرون به ارمغان آورد، جنکینز چندین سریال موفق ساخت و بعد از آن به سراغ پروژه معطل شده «زن شگفت انگیز» رفت و به اولین زنی تبدیل شد که کارگردانی یک فیلم با بودجه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را بر عهده داشته است.

۴۶- کارن کارنیول-تمبور

رییس تحقیقات سرمایه گذاری در Bridgewater یک زن از نسل هزاره است که مدیریت بخش اعظم کار‌های یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری جهان را بر عهده دارد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

کارن کارنیول-تمبور، رییس بخش تحقیقات سرمایه گذاری کمپانی Bridgewater ایده‌های خلاقانه برای بازار‌های تجاری را هدایت می‌کند. او اکنون یکی از قدرتمندترین زنان و فرزندان نسل هزاره در دنیای تجارت است و در سن ۳۱ سالگی به موفقیتی بزرگ در دنیای سرمایه گذاری رسیده و به شفافیت و صداقت اهمیت خارق العاده‌ای می‌دهد.

۴۷- ماری کی هنری

رییس service employees international union تلاش می‌کند حداقل دستمزد را افزایش دهد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

هیچ نیرویی به اندازه مبارزه برای ۱۵ دلار نتوانسته بنیان‌های صنعت فست فود را به لرزه درآورد. اعتراضات برنامه ریزی شده کارگران این صنعت که از سال ۲۰۱۲ در نیویورک آغاز شد باعث گردید که حداقل دستمزد در بسیاری از ایالت‌ها و کمپانی‌های ایالات متحده به ۱۵ دلار افزایش یابد و ماری کی هنری رییس اتحادیه service employees international union بیشترین تلاش را در جهت رسیدن به این هدف انجام داده است.

۴۸- چیدا خاتوا

موسس و مدیرعامل Equbot اولین مدیرعاملی است که هوش مصنوعی را با روش‌های فعالیت سنتی در بورس ترکیب کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

اگر به دنبال پیدا کردن محل تقاطع هوش مصنوعی و سبک سنتی انتخاب سهام هستید این دقیقاً همان کاری است که برنامه Equity ETF ساخته شرکت Equbot انجام می‌دهد. این سیستم با تحلیل مداوم اطلاعات بدست آمده از ۶.۰۰۰ کمپانی آمریکایی، پیشنهادات تحلیلی خود برای انتخاب سهام را ارائه می‌دهد.

۴۹- مانیش کوهلی

رییس بخش پرداخت‌ها و دریافتی‌ها در سیتی گروپ که از طریق تکنولوژی پرداختی‌های بانک را تسریع بخشیده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

سیتی گروپ در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که مانیش کوهلی را به عنوان رییس بخش پرداخت‌ها و دریافتی‌های خود منصوب کند، بخشی مهم در این شرکت که به هزاران کمپانی بزرگ و دولت در سراسر جهان خدمت رسانی می‌کرد و جریان سرمایه‌ای به میزان ۴ تریلیون دلار را در طی روز ممکن می‌ساخت. وظیفه کوهلی افزایش سرعت این پرداخت‌ها متناسب با پیشرفت تکنولوژی بوده است.

۵۰- مارکو کولانوویچ

رییس بخش استراتژی دارایی‌ها و مشتقات در کمپانی جی چی مورگان که انتقاد از کمیت را مطرح ساخت

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

مارکو کولانوویچ فکر می‌کند که مردم وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد محرک‌های فعالیت بازار می‌کنند. او که رییس بخش استراتژی دارایی‌ها و مشتقات در کمپانی جی پی مورگان است ترجیح می‌دهد که به اتفاقات کمتر واضح در لایه زیرین بازار‌ها توجه داشته باشد و بدین ترتیب تحقیقات او باعث رونق گرفتن بازار‌ها داشته است.

۵۱- جان کرافچیک

مدیر عامل Waymo که توسعه اولین سرویس خودکار و تجاری خودرو همراه با راننده را در ایالات متحده رهبری کرد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

جان کرافچیک در سال ۲۰۱۵ به شرکت Waymo که بخشی از کمپانی بزرگ Alphabet است پیوست و همکاری‌هایی را با کمپانی‌های فیات=کرایسلر و جگوار لندروور انجام داده و اولین سرویس اجاره خودرو و راننده اتوماتیک تجاری ایالات متحده را در آریزونا و با نام Waymo One راه اندازی کرد. اگر چه این سرویس هنوز عمومی نشده و تنها در شعاع ۱۰۰ مایل فعال است، اما باعث شده که کمپانی Waymo به عنوان رهبر این صنعت شناخته شود.

۵۲- آنی لامونت

موسس Oak HC/FT در حال کمک به شرکت‌هایی است که بتوانند هزینه‌های درمانی را کاهش داده و رفتن نزد پزشک را آسان‌تر سازند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

بعد از دستیاری استیو چابز، آنی لامونت ۶۲ ساله وارد فضای کارآفرینی شد و به جای تاسیس شرکت خود تصمیم گرفت وارد عرصه سرمایه گذاری مشارکتی شود و سپس با پیوستن به کمپانی Oak Investment Partners به مدت سه دهه به سرمایه گذاری در کمپانی‌های بیوتک و بخش سلامت و نرم افزار پرداخت. سپس لامونت کمپانی Oak HC/FT را تاسیس کرد که سرمایه گذاری هایش را در عرصه خدمات درمانی و تکنولوژی متمرکز ساخت.

۵۳- تیم لیگ

موسس و مدیر عامل Alamo Drafthouse یکی از مشهورترین سالن‌های نمایش زنجیره‌ای ایالات متحده را شکل داده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

گاهی اوقات وقتی بخواهید یک صنعت را تغییر دهید باید به اصول آن برگردید و این همان کاری است که تیم لیگ سالن‌های نمایش زنجیره‌ای اش را با نام Alamo Drafthouse تاسیس کند که از موفق‌ترین در نوع خود در ایالات متحده بوده است. او کارش را در سن ۲۵ سالگی با همسرش و با تنها یک سالن نمایش در آستین، تگزاس شروع کرد و دو دهه اخیر زنجیره‌ای از سالن‌های نمایش را مدیریت کرده است.

۵۴- اندرو لفت

موسس Citron Research دلالی است که با توئیت هایش بازار‌ها را به حرکت در می‌آورد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

دلال‌ها از دیرباز وجود داشته اند، اما از زمان اختراع رسانه‌های اجتماعی به قدرت و سطح جدیدی از موفقیت دست یافته اند. هیچ کسی این را بهتر از اندرو لفت که یک دلال و موسس کمپانی Citron Research است نمی‌داند و با استفاده از حساب توئیتری پرفالوور خود در این عرصه به موفقیتی قابل توجه دست یافته است و می‌تواند تنها با یک توئیت ارزش سهام یک کمپانی را دگرگون سازد.

۵۵- جسیکا لسین

مدیرعامل The Information که تصورات رایج و عقلانی در مورد اشتراک‌ها را به چالش کشیده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

جسیکا لسین ۵ سال پیش شغل خود در وال استریت ژورنال را رها کرده و رسانه The Information را تاسیس کرد که یک نشریه گرانقیمت است که تنها روزی دو داستان ارائه کرده و دسترسی به آن تنها از طریق اشتراک میسر است. این کمپانی اکنون بیش از ۴۰ کارمند دارد که ۲۶ نفر عضو هیئت تحریریه بوده و فعالیت‌های خبری خود را به عرصه خودرو، مالی و رسانه توسعه داده است.

۵۶- تارا والپرت لوی

معاون راه حل‌های کمپانی گوگل و یوتیوب که تبلیغات در یوتیوب را دگرگون ساخته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

یوتیوب نگاه خود را به سمت تلویزیون تغییر داده است و این تارا والپرت لوی است که تبلیغ کنندگان را به خرید تبلیغات یوتیوب از طریق قرارداد‌های پیشاپیش می‌کند. در این مسیر وی باید با مسائلی مانند امنیت برند روبرو شود، اما لوی موفق شده که بزرگ‌ترین سازمان‌های تبلیغ کننده در یوتیوب را به این پلتفرم بازگرداند.

۵۷- کنت لین

موسس و مدیرعامل Credit Karma که کسب و کار کارت‌های اعتباری را دگرگون ساخته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

کنیت لین در لاس وگاس بزرگ شده و در سال ۲۰۰۷ کمپانی Credit Karma را پس از ده سال فعالیت در کمپانی‌های فعال در عرصه وام و سرمایه گذاری تاسیس کرد. وی در ابتدا با مشکلاتی روبرو شد که شرکتش را تا مرز ورشکستگی پیش برد، اما ارزش کمپانی او در سال ۲۰۱۸ به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

۵۸- هووی لیو، اندرو اوفستاد و امیت نیکولاس

موسسان Airtable که می‌خواهند کاری کنند همه بتوانند اپلیکیشن بسازند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

هووی لیو در دانشگاه دوک با اندرو اوفستاد و امیت نیکولاس آشنا شد و در حالی که بسیاری از همکلاسی‌های آنان به مشاوره یا بانکداری روی آوردند، این سه دانشجویانی علاقمند به مهندسی بودند و در زمینه ایده‌های استارتاپی فعالیت داشتند. استارتاپ آن‌ها با نام Airtable مخاطبان مشتاقی دریافت کرده و از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. هدف اصلی این استارتاپ این است که اپلیکیشن‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از جامعه و کسب و کار تبدیل شوند و ساخت آن‌ها نیازی به دانستن برنامه نویسی نداشته باشد.

۵۹- توبی لوتکه

موسس و مدیر عامل Shopify که آمازون را نگران کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در سال ۲۰۰۶، توبی لوتکه پلتفرم تجارت الکترونیک Shopify که برای فروش خط اسنوبرد خودش ابداع کرده بود را به یک غول نرم افزاری کامل با بیش از ۸۰۰.۰۰۰ مشتری بزرگ تبدیل کرد. اکنون او می‌خواهد ابزار‌هایی مانند واقعیت تقویت شده را به کار گیرد که به مشتریان اجازه دهد قبل از خرید کالای خود آن را به شکلی مجازی تجربه کنند.

۶۰- کارن لینچ

رییس Aetna که صنعت داروخانه‌ای را متحول ساخته است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

در دروران جوانی، کارن لینچ، که اکنون رییس کمپانی بیمه بخش سلامت Aetna است با تمامی پیچیدگی‌ها و نقص‌های سیستم سلامت و درمان کشور آشنا شد. مادرش وقتی او ۱۲ سال داشت خودکشی کرده و خاله اش که سرپرستی او و خواهر و برادرانش را بر عهده گرفته بود نیز به دلیل سرطان سینه و ریه جانش را از دست داد. لینچ در سال ۲۰۱۲ به Aetna پیوست و با رهبری موفق بخش محصولات ویژه شرکت، در سال ۲۰۱۵ به ریاست کل مجموعه رسید.

۶۱- فرناندو ماچادو

مدیر عملیات مشترک برگر کینگ که مسئول برخی از کمپین‌های خلاقانه این غول عرصه فست فود است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

برگر کینگ همواره کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه و بسیار موثری داشته است و بخش زیادی از این موفقیت به فرناندو ماچادو باز می‌گردد.

۶۲-شعیب مکانی

موسس و مدیر عامل KeepTruckin از طریق دیجیتالی کردن سیستم‌های ورود در حال تغییر این صنعت است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند


شعیب مکانی در سال ۲۰۱۳ کمپانی KeepTruckin را تاسیس کرد و با تحصیل در رشته حقوق و علوم سیاسی قبلا در گوگل، Khosla Ventures و AdMob نیز کار کرده است. ابزار‌های توسعه یافته توسط مکانی و کمپانی اش به داده‌هایی منتهی شده که به رانندگان کامیون و مالکان کسب و کار این امکان را می‌دهد که مهم‌ترین نقص‌های کسب و کارشان را پیدا کنند. AdMob یک رهبر بازار در ابزار‌های لاگینگ الکترونیکی است که ساعات کار رانندگان را ثبت می‌کند.

۶۳- رُز مارکاریو

مدیر عامل Patagonia که همزمان با رشد کسب و کار خود، سیاست‌های محیطی را در اولویت قرار داده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

مارکاریو در سال ۲۰۰۸ به کمپانی Patagonia پیوست و در سال ۲۰۱۳ به مدیر عاملی این کمپانی دست یافت و در طی حضور او در این پست کمپانی Patagonia توانست درآمدهایش را ۴ برابر و تصمیمات متناسب با محیط زیست را افزایش داد. وی تغییراتی را در زنجیره تولید کمپانی و تولید آن ایجاد کرده و تولید زباله را در آن کاهش داد.

۶۴- آنا میسون

از شرکای Revolution که صحنه استارتاپ‌های در حال ظهور را متحول کرده است

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند


از زمان پیوستن به کمپانی سرمایه گذاری Revolution درس لاس ۲۰۱۶، آنا میسون به شکل گیری تور اتوبوسی سالانه Rise of the Res در سراسر شهر‌های ایالات متحده کمک کرده که به ظهور استارتاپ‌های جدید منتهی شده و ۱۵۰ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

۶۵- هیثر میکر

به استارتاپ‌های نرم افزاری کوچک کمک می‌کند که راه‌های جدیدی برای رقابت با کمپانی‌های بزرگ پیدا کنند

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند

هیثر میکر یکی از وکلای شناخته شده در عرصه لیسانس‌های منبع باز است که به استارتاپ‌های نرم افزاری کوچک کمک می‌کند راه‌های جدیدی برای رقابت با غول‌های این عرصه بیابند. سال گذشته سال بسیار خوبی برای نرم افزار‌های منبع باز بود و میکر که از شرکای استارتاپ سرمایه گذاری OSS Capital است مشاوره‌های ارزشمندی به کمپانی‌های عرصه نرم افزار‌های منبع باز ارائه می‌دهد.

۶۶- ایلان ماسک

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس سعی دارد سبک استفاده از خودرو‌های الکتریکی را تغییر داده و مفاهیم آینده نگرانه‌ای مانند هایپرلوپ را تحقق بخشد

۱۰۰ فردی که دنیای کسب و کار را دگرگون ساخته‌اند


با در اختیار داشتن دو کمپانی بزرگ تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک به چیز‌هایی دست یافته که تاکنون برای همه دست نیافتنی بوده است: یک کمپانی جدید خودروسازی تاسیس کرده و پرتاب راکت‌های خصوصی را ممکن ساخته است.

منبع: businessinsider

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج