جاباما
۹۴۹۲۲۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

نام سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هر از گاهی به دلایل مختلف در رسانه‌ها مطرح می‌شود. او این بار هم با جذب آیاندا پاتوسی که در لیست خرید استقلال قرار داشت، خبرساز شده است. این اتفاق باعث شده تا هواداران استقلال یک بار دیگر به مدیران باشگاه‌شان حمله کنند و آن‌ها را ناکارآمد بخوانند.

روزنامه هفت صبح: نام سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان هر از گاهی به دلایل مختلف در رسانه‌ها مطرح می‌شود. او این بار هم با جذب آیاندا پاتوسی که در لیست خرید استقلال قرار داشت، خبرساز شده است. این اتفاق باعث شده تا هواداران استقلال یک بار دیگر به مدیران باشگاه‌شان حمله کنند و آن‌ها را ناکارآمد بخوانند.

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

عجیب اینکه در مجادله کلامی بین آذری و مدیران استقلال، هواداران این تیم از آذری حمایت کرده‌اند و آرزو کرده‌اند که یکی مثل او مدیرعامل باشگاه‌شان بود! این اولین بار نیست که آذری با عملکرد خوب خود، حسرت هواداران تیم‌های پایتخت را برمی‌انگیزد. او قبل از این هم چند بار در باشگاه ذوب‌آهن اقداماتی انجام داده بود که پرسپولیس و استقلال را به دردسر انداخته بود. نمونه‌هایی از این اقدامات را مرور می‌کنیم.

حق رشد پیام صادقیان

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

پنج سال پیش و مدتی پس از اینکه پیام صادقیان از ذوب‌آهن به پرسپولیس منتقل شد، سعید آذری در نامه‌ای خواهان دریافت حق رشد او شد. این اولین بار بود که در فوتبال ایران اصطلاح حق رشد مطرح می‌شد. این پدیده آنقدر برای مدیران فوتبال ایران ناشناخته بود که حتی محمود خوردبین سرپرست وقت پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: "طرح اینگونه موارد واقعاً زشت است. "، اما سعید آذری با پیگیری‌های خود موفق شد حکم محرومیت صادقیان را در آستانه بازی حساس پرسپولیس و سپاهان بگیرد.

با تماس‌ها و مذاکرات بعدی، آذری به صورت موقت رضایت داد تا صادقیان برای پرسپولیس بازی کند، اما به پرسپولیسی‌ها تا پایان فصل مهلت داد تا حق رشد او را به باشگاه ذوب‌آهن پرداخت کنند. در نهایت، اما برنده این ماجرای حقوقی ذوب‌آهن و سعید آذری بودند و پرسپولیس هم پس از این که ذوب‌آهن حکم محرومیت صادقیان را از کمیته انضباطی گرفت، قبول کرد که حق رشد او را پرداخت کند. آذری هم در سایت شخصی خودش، به شکل کامل درباره مفهوم حق رشد در قرارداد‌ها توضیح داد و آن را به مدیران فوتبال ایران آموزش داد.

حق رشد محسن مسلمان

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

حدود سه سال پیش بود که باشگاه ذوب‌آهن خواهان دریافت حق رشد محسن مسلمان از پرسپولیس، البته طبق قوانین فیفا شد. موضوعی که با اعتراض و مخالفت مدیران پرسپولیس همراه شد. آن‌ها معتقد بودند که حق رشد به مسلمان تعلق نمی‌گیرد. وکیل این باشگاه در مصاحبه‌ای گفت: "حق رشد به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که در یک باشگاه پرورش یافته و قبل از بیست و سه سالگی روانه تیم دیگری شوند. در این حالت باشگاه گیرنده، باید بیست درصد قرارداد جدید بازیکن را به باشگاه قبلی و پرورش دهنده پرداخت کند.

محسن مسلمان در لیگ سیزدهم به عنوان بازیکن قرضی به پرسپولیس آمد و بازیکن قرضی حق رشد ندارد. سال قبل هم که قطعی در پرسپولیس بازی کرد بازیکن زیر بیست و سه سال نبود و قاعدتاً حق آموزش و رشد شامل او نمی‌شد. اگر منظور از مطالبه وجه، توافق احتمالی برای صدور رضایتنامه بازیکن بوده باشد این موضوع ارتباطی به بازیکن ندارد که محروم شود یا قرار باشد برگردد. " در نهایت، اما پرسپولیس در دوراهی بازگرداندن مسلمان به ذوب‌آهن و پرداخت حق رشد او، دومی را انتخاب کرد و ذوب‌آهن باز هم پیروز این مجادله حقوقی شد.

جذب آپاندا پاتوسی

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

آذری چند روز پس از جدایی از مدیریت باشگاه ذوب‌آهن به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه فولاد خوزستان انتخاب و معرفی شد. او در این مدت هم همان‌گونه که در ذوب‌آهن کار می‌کرد، فعالیت کرد و اجازه نداد حق و حقوق این تیم خوزستانی در جایی پایمال شود، اما جذب آیاندا پاتوسی در حالی که در آستانه پیوستن به استقلال بود یک بار دیگر نام او را در رسانه‌ها مطرح کرد.

پاتوسی در لیست خرید استقلال قرار داشت و گفته می‌شد خودش هم برای بازگشت به این تیم تمایل زیادی دارد، اما مذاکرات حرفه‌ای سعید آذری با باشگاه اصلی پاتوسی باعث شد تا در عرض چند روز رضایتنامه او برای فولاد صادر شود و مدیران استقلال در پروژه جذب او ناکام شوند. این اتفاق برای مدیران استقلال به شدت گران تمام شد و آن‌ها فولاد و آذری را به دادن پیشنهادی بالاتر به پاتوسی متهم کردند، اما آذری در مصاحبه‌ای پر از طعنه و کنایه، مدیران استقلال را به بی‌اطلاعی از قوانین متهم کرد و مدعی شد که اگر از استقلال بروند، حتی در محله خودشان هم کسی آن‌ها را نخواهد شناخت! طعنه‌ای که ظاهراً باعث شده تا آن‌ها از آذری شکایت کنند؟

انتقال رضا شکاری

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

حدود دو سال پیش بود که رضا شکاری، پدیده ذوب‌آهن بعد از درخشش در جام جهانی جوانان به تیم روبین کازان روسیه پیوست. وقتی خبر این انتقال منتشر شد، آذری از شکاری خواست به تیم سابقش برگردد چرا که این انتقال غیرقانونی است. اما شکاری و وکیلش مدعی بودند که انتقال او به تیم روسیه‌ای کاملاً قانونی صورت گرفته است. با این‌حال آذری به فیفا شکایت کرد و مدعی شد که او و ذوب‌آهن برنده این پرونده خواهند بود.

شکایت او، هم برای دریافت حق رشد شکاری بود و هم برای غیرقانونی بودن این انتقال! حدود دو ماه پیش بود که برخی رسانه‌ها خبر دادند که شکاری و روبین کازان در این پرونده پیروز شده‌اند، اما آذری مدعی شد که رأی فیفا به زودی صادر خواهد شد و نتیجه‌اش چیز دیگری خواهد بود. در نهایت مدتی پیش حکم فیفا صادر شد و باشگاه روسیه‌ای محکوم به پرداخت ۱۱۰ هزار یورو به ذوب‌آهن شد! البته هنوز رأی شکایت دوم ذوب‌آهن اعلام نشده و ممکن است آذری در این شکایت هم برنده شود و شکاری برای مدتی از فوتبال محروم شود. این اولین پیروزی طرف ایرانی در یک مجادله حقوقی در فیفا بود!

انتقال مرتضی تبریزی

سعید آذری؛ دشمن عزیز استقلال و پرسپولیس!

در ابتدای لیگ هجدهم استقلال به دلیل از دست دادن مامه تیام و چند ستاره دیگرش مشکل گلزنی داشت. مدیران این باشگاه برای جذب یک مهاجم گلزن از سوی هواداران به شدت تحت فشار بودند و مرتضی تبریزی بهترین گزینه موجود بود. آن‌ها رسماً خواهان جذب این بازیکن شدند، اما سعید آذری موافق این انتقال نبود و می‌خواست او را به یک تیم خارجی ترانسفر کند. با این‌حال، وضعیت بحرانی استقلال و البته تماس وزیر ورزش و جوانان با سعید آذری و توصیه او برای انتقال تبریزی به استقلال باعث شد تا آذری کوتاه بیاید.

اما این کوتاه آمدن نزدیک به ۴ میلیارد تومان برای استقلال آب خورد. این باشگاه نزدیک به ۲ میلیارد تومان به خود تبریزی داد و همین مبلغ را هم برای گرفتن رضایتنامه او به باشگاه ذوب‌آهن پرداخت کرد. در روز‌های آخر پنجره نقل و انتقالات، استقلالی‌ها خیلی تلاش کردند تا این انتقال با هزینه کمتری انجام شود، اما آذری حتی یک میلیون تومان هم تخفیف نداد و استقلال که چاره دیگری نداشت، مجبور شد با مبلغ مورد نظر آذری موافقت کند. این احتمالاً پرسودترین نقل و انتقال یک فوتبالیست داخلی در تاریخ فوتبال ایران است.

موارد دیگر

سعید آذری در سال‌های اخیر به شوخی لقب قهرمان حق رشد را از رسانه‌های ورزشی ایران گرفته است. تا جایی که وقتی محمد حسین میثاقی در یکی از برنامه‌های فوتبال برتر به شوخی درباره پرداخت حق رشد خودش به ذوب‌آهن به خاطر رفتن به باشگاه فولاد خوزستان حرف زد، آذری به سرعت پاسخ او را داد و به طعنه گفت که او هم باید حق رشد خودش را به عادل فردوسی پور پرداخت کند! اما فارغ از بحث‌ها و شوخی‌های رسانه‌ای واقعیت این است که آذری در سال‌های اخیر احتمالاً بهترین، کاربلدترین و لایق‌ترین مدیر در فوتبال ایران است.

او به‌خوبی به ریزترین مباحث حقوقی و قانونی فوتبال واقف است و اجازه نمی‌دهد به تیمش ظلم شود. همین حالا هواداران پرسپولیس و استقلال، با وجود زخم‌های زیادی که از او خورده‌اند، حسرت داشتن مدیری مثل او را در تیم مورد علاقه خود می‌خورند. در آخرین ماجرا هم، هواداران استقلال با وجود از دست دادن آیاندا پاتوسی، هیچ مشکلی با آذری پیدا نکرده‌اند و در مجادله او با مدیران باشگاه استقلال، طرف آذری را گرفته‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سعید آذری نامبر وان ترین مدیر ایرانی

    • بدون نام

      تبریزی رو چه جور انداختن به استقلال

    • بی نام

      آقای آذری باید ریاست فدراسیون فوتبال بگیره دستش تا این فدراسیون از نادانستنی افراد نا لایق کم ضربه بخوره از محروم شدن تیمهای امید.. سپاهان ..وقرادادهای خارجی تیم ملی تا توهین و زیر سوال بردن شخصیت ملی کشور که قراردادهای بد وبدتر بامربیان در خارج از کشور بسته میشه غرور ملی ازبین می‌ره ومربیان خارجی برای ایران شاخ میشن را پایان دهد به امید خدا یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج