۹۵۴۲۰۰
۵۷ نظر
۵۰۲۶
۵۷ نظر
۵۰۲۶
پ

عباس تبریزیان کیست؟ واکنش‌ها به کتاب‌سوزی او

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام "طب هاریسون"، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

وب‌سایت فرادید: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد. رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز دراین باره، گفت: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه جاهل و پرمدعا از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتار‌های نابهنجار به نام اسلام و ایران است.

عباس تبریزیان کیست؟ واکنش‌ها به کتاب‌سوزی او

روز‌های گذشته ویدیو وتصاویری از سوزندان کتاب اصول طب هاریسون توسط عباس تبریزیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

عباس تبریزیان که خود را پدر طب اسلامی معرفی کرده، با آتش زدن کتاب اصول طب هاریسون، یکی از کتب مرجع پزشکی، خواسته تا اصول علمی پزشکی را در مقابل طب اسلامی زیرسوال ببرد. اقدامی که با دست به دست شدن میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، جنجالی شد.

تبریزیان در کانال تلگرامی اش و در توجیه اقدامش نوشت: سوزاندن کتاب هاریسون انتقام واقعی از دشمنان اسلام است. ما اگر بتوانیم پروژه نفوذ دشمن در کشورمان را از طریق دارو‌های شیمیایی وبیمار کردن مردم مسلمان بگیریم، آنوقت است که می‌توانیم انتقام سختی از دشمن بگیریم. دشمن نشان داد که در بعد جنگ سخت افزاری نمی‌تواند کاری انجام دهد حال نوبت به جنگ نرم است که باید مقابل آن بایستیم.

اقدام تبریزیان با واکنش مسئولان وزارت بهداشت روبرو شد، رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت دراین باره، گفت: آنچه مایه تاسف است فقط خالی بودن دست این گروه جاهل و پرمدعا از نقد علمی نیست، بلکه سکوت و عدم برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی در برابر چنین رفتار‌های نابهنجار به نام اسلام و ایران است.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: از دخالت جاهلانه در درمان صد‌ها بیمار مبتلا به سرطان و بیماری‌های مزمن تا توصیه به خوردن نمک در هنگامه پویش ملی کنترل فشار خون از تریبون صدا و سیما، خط نفوذی برای به تاراج بردن ایمان و اعتماد آحاد ملت مسلمان ایران و ضربه زدن به شأن و جایگاه روحانیت شکل گرفته است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز در این رابطه در توییتر خود نوشت: جاهلی به نام عباس تبریزیان به شیوه اسلاف اموی خود، قتیبه بن سهل باهلی و امثال محمود غزنوی، قوم مغول و تاتار، احمد کسروی و دیگر قشریون و داعشیان تاریخ، درس‌نامه هاریسون را آتش زده است. غافل از آن‌که حتی در قیاس با آن اسطوره‌های بلاهت نیز:‌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.

تعداد بازدید : 647
دانلود
عباس تبریزیان کیست؟ واکنش‌ها به کتاب‌سوزی او
ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز در واکنش به این اقدام گفت: لازم است مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با این گونه رفتار‌ها برخورد کنند و در این مورد خاص هم کسانی که دل‌شان برای دین و فرهنگ و پزشکی کشور می‌سوزد، باید وارد شوند و جلوی این گونه اقدامات را به طور جدی بگیرند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

در متن این بیانیه که با امضای آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه منتشر شده، آمده است: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اقدام تبریزیان

سوزندان نمادین کتاب اصول طب هاریسون به جز مسئولان، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم به دنبال داشت. دکتر مهدیار سعیدیان، سردبیر ماهنامه دانستنی‌های پزشکی در توئیترش واکنش نشان داده و نوشته است: شنیده اید که برای گروه‌های تروریستی و فرقه‌ای مانند مجاهدین خلق از واژه گروهک استفاده می‌کنند؟ به خدا این فرقه ضاله طب اسلامی و حامیانش هزاران بار بدتر از آن هاست. خط قرمز امنیت ملی هر کشور سلامت مردم است. چه کسانی از تبلیغ و تقویت گروهک طب اسلامی سود می‌برند؟ قوه قضائیه کجاست؟!

کاربر دیگری در توئیتر نوشت: جهل مقدسی که در جستجوی مسلط شدن بر نظام هنجاری ماست. کتاب پزشکی هاریسون، از مقدسات نیست، اما آتش زدن آن عمق جهل و کینه نسبت به علوم جدید را نشان می‌دهد. تاسف آورتر آنکه این آتش سوزی در لباس تبلیغ دین و با سودجویی از دین صورت می‌پذیرد. این نمونه‌ای از جهلی است که روز به روز درجامعه ما گویی مقدس‌تر می‌شود.

کاربری هم به علت فوت حجت الاسلام هاشمی شاهرودی اشاره کرده و در توئیتر نوشته است که درمان به شیوه طب اسلامی دلیل فوت وی بوده است.

پاسخ تبریزیان به واکنش‌ها

عباس تبریزیان در واکنش به انتقاد‌ها در کانال تلگرامی اش نوشت: این معترضان و این اعتراض‌ها ناشی از بی سوادی وعمل نکردن به فرامین ودستورات قرآن ودستورات الهی است. خود غربی‌ها در مراسمی کتاب قانون بو علی سینا را اتش زدند و اخیراً مکرراً قرآن را آتش زدند وبه حکم قانون الهی قصاص، کتاب آن‌ها را بایستی آتش میزدیم کتاب در مقابل کتاب. هنوز انتقام خون شهید سلیمانی بصورت کامل گرفته نشده است و این کار نیز یک انتقام واقعی است، زیرا نابودی پروژه‌ای است که سالیان سال است که برای آن زحمت کشیده اند، کتاب سهل است کاخ سفید را هم آتش بزنیم کم است. این اعتراض‌ها ناشی از جهل وبی اطلاعی از مقدار آسیبی است که این کتاب به بشریت زده است وآمار بیمار وبیماری‌ها در کل جهان بخاطر این کتاب به حد اعلی در کل تاریخ بشریت رسیده است.

در پایان این پاسخ نامه آمده است: کتاب ملک شخصی است ومالک کتاب می‌خواهد اموالش را آتش بزند، به شما چه، واگر توهین باشد توهین به یک کافر بی دین وصهیونیست است. چرا شما غصه می‌خورید. بنابر گزارشات واصله مفاد این کتاب مرتب تغییر می‌کند ونویسندگان کتاب از شرکت‌های دارویی مبالغی دریافت می‌کنند ودارو‌های آن شرکت‌ها را تبلیغ می‌کنند، پس این کتاب بر اساس نفع مردم وبر اساس علم ودانش نیست بلکه بر اساس منافع مافیای دارو نوشته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقی به توق میخوره قران رو وسط می کشن دستورات الهی رو وسط می کشن در حال که قران با دانش و علم هیچوقت مخالفت نکرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا چه اونکه معتقد چه اونکه غیر معتقد تا کم میارن از قرآن مایه میذارن اونکه غیر معتقد میگه لاکراه فی الذین بابا بغیر فرانک بخون نه همونجا که به منافعت نزدیکه اونکه معتقدند از رو جهل کاری می‌کنه ربطش میده به خدا و قرآن

      • بدون نام

        دین گوشی من تایپ خودکار داره یه چیز می‌نویسم خودش خودبخود تایپ می‌کنه اشتباه الذین فرستاده باز نگین خودت قرآن نخوندی

      • بدون نام

        جواب این احمق سکوت وفرستادن به تیمارستان است....شاید هم مواد مخدر مخلوط سنتی با شیمیایی زده!!!

      • hassan.h

        نفس کار کتاب سوزی را تایید نمی کنم
        ولی من خواهان مبارزه جدی با نظام بهداشت و درمان پزشک سالار ایران هستم
        من به مدعی العموم توصیه می کنم علیه وزارت بهداشت و درمان ،کمیسیون های ادواری بهداشت و درمان مجلس و سازمان نظام پزشکی به دلیل عدم اعمال حداقل حمایت های قانونی از طب سنتی کیفر خواست صادر کند

    • روحی

      عخی از ما

    • بدون نام

      مسئولین از ترس غربیها وحشت کردند ودارند تند تند بیانه ومحکومیه صادر میکنند خیلی بدبختید

    • بدون نام

      اسمش و به دروغ عوض كرده معلوم نيست از كجا اومده كمي تحقيق كنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من که هم اسمش و عوض کرده هم قیافش و

      • بدون نام

        نگران نباش عزیزم،حالا از تبریز باشه یا یزد و کردستان و بلوچستان برای ما مهم نیست ما به اون قومیت و شهر حق توهین نداریم ایشون یکی از شهروندای ایرانی هستن که اینکارو انجام دادن، حالا ما چه کرد باشیم چه ترک و چه فارس و بلوچ آبرد و منافع مون در خطره ،دیگه اینقد احمق نیستیم که اصل مسئله دشمنی با دانش جدید و تحمل نکردن نظر و ایده دیگران رو ول
        کنیم بچسبیم به حرفهای احمقانه

    • بدون نام

      به نظرم بیارنش تلویزیون و افرادی که مریض هستن رو درمان کنه شاید حقیقت داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل دایناسورها

      • بدون نام

        وای وای یعنی حماقت تا کجااااااااااا

    • بدون نام

      امان از دست عالمان نادان

      پاسخ ها

      • ناصر زمانی

        مگر نه اینکه حدیث داریم که گفته اطلبُ العلمُ ولو بل سین.طلب کن بیاموز علم را حتی اگر در چین باشد.خب این وقیقاً ضد حدیث پیامبر عمل کرده .و دم ازمسلمانی میزند .مولا علی می‌فرماید اگر کسی چیزی به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است.اگه یک شهروند عادی بود غیراز خودش دودمان راهم به باد میدادن اما اینکه با لباس مقدس ائمه و انبیا چنین کند درکل جهان فکر میکنند همه روحانیت اینچنین اعمالی ازآنها سر میزند.و برای روحانیت آبرویی نمی ماند چرا با این جاهل علنی برخورد قاطع نکردند.حتماً پشتش به جایی بنده.میگه قمی ها مرا اذیت کردند خدا این بلا رو سرشان آورد.پس بقیه شهرها و کشور های کرونایی چکارت
        کردن. بیشتر ازاین آبروی وطن عزیز وداغدارمان رانبر.صدرحمت به داعش.دشمن روبه رویه تو کرم داخل میوه ای.

    • بدون نام

      این از قیافش هم معلومه ....

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم بدونم این دندونش خراب میشه بطریق طب سنتی میکشه، با انبر دست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از طب غربی کافران هم زیاد استفاده کرده ولی اون مشکلی نیست شاید مردم نباید استفاده کنن

      • مریم

        وای عالی گفتی

      • ناشناس

        نمیری خخخخخخ

    • بدون نام

      یک سئوال از این مرتیکه نفهم دارم اگر کتاب ملک شخصیس .قران هم ملک شخصی حساب میشه تجویز آتش زدن میدهی؟

    • بدون نام

      دقیقا چیزی که دوست داره دارن انجام میدن براش این میخاست فیلم نمادینش پخش بشه در موردش صحبت بشه تا افرادی که اینو نمیشناسند متوجه بشن که اینجور شخصی هست ...که به هدفشم رسید تا دیروز کسی نمیشناخت الان جهانی شد از فردا از گوشه کنار میخان ببیننش هرچقدر میخاد بدن بخش فقط درمان بشن .این جور ادما زیاد داشتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اون ایرج ملکی کارگردان اینم به روش احمقانه معروف شر

    • بدون نام

      من داروی فشار خون طب اسلامی را استفاده کردم و کامل درمان شدم ، الان یکسال هست که دیگر داروهای شیمیایی فشار خون هم مصرف نمیکنم و کاملا درمان شدم

    • حامد

      به قول معروف این دفاعی که میکنی چه ربطی داره به کار شما؟
      چرا از شهید سلیمانی و قرآن و اهل بیت برای خودت سنگر میسازی برادر؟
      بنا بود ما سنگر آبروی اهل بیت و شهدا باشیم نه اسم آنها مایه ی سو استفاده ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایککک

    • بدون نام

      مدعی العموم خودش دلش با این شیخ هست

    • بدون نام

      خدا عمر باعزت بهش بده مریضی منو که ده سال بود هیچ دکتری نتونست درمان کنه رو بدون چشم داشت درمان کرد, تعصب بیجا رو بذارین کنار لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون عالم نیستن و چیزی کشف نکردن درد تورو طب سنتی درمان کرد نه این آقای مدعی

      • یه عاقل

        احتمالا سرما خورده بودی
        مادر بزرگ منم بلد بود درمان کنه

      • بدون نام

        انشاله مريض نشي ولي خداوكيلي هر وقت تو خودت يا خانواده ات مريض شدن حتما برو پيش همينا مشغول زمه ضمه ظمه نميدونم هرچي هستي اكه يه بارم كه شده احساس كني دكتراي جديد بايد بري

      • ....

        دروغ نگووووو

    • بدون نام

      خدایارویاورت باشه مرد بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد بزرگ متوهم بهتره کسی با طب سنتی مشکل نداره با غرور و خودشیفتگی مشکل داریم وقتی خود این آقا چندین بار با علم غربی درمان شده

    • بدون نام

      طب جدید رااسمش رومیزاری دانش طب جدید یک مشت چرندیات است که بیماری ها راریشه ای درمان نکرده ودرعوض دهها بیماری به بیماری شخص اضافه می‌شود مثل سرطان که بیمار باشیمی درمانی مرگ تدریجی راتجربه می‌کند ولی سرطان با روش‌های طبیعی به آسانی درمان می‌شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بادام تلخ درمان سرطان خودمون میدونیم اما ایشون نماینده طب سنتی نیست

      • یه عاقل

        خیلی خوبه که هیچی نمیدونی ولی دهنت اندازه تمساح باز میشه
        شما یک دونه بیار سرطان درمان کرده باشه و یکی هم درمان کنن درست میگی
        کمتر بکش اون مواد مخدر لعنتی رو

      • زاهدان

        هرچند که عمل ایشون ناپسنده! ولی بدون قضاوت های عجولانه و بی منطق نباید تمام مکتب رو زیر سوال برد، طب نوین پزشکی در کنار طب سنتی میتونه کارساز باشه!!
        ولی فراموش نکنیم که پدر طب، جناب ابوعلی سینا هستن، که اگه ما ایرانی ها اطلاعاتی در مورد ایشون نداریم ولی دانش ابوعلی سینا زیربنای علوم پزشکی نوین که در بهترین دانشگاههای دنیا تدریس میشه، کتاب قانون و دیگر کتابهای منتسب به ایشون هستش

    • منصوری

      اقا این مال دوسال پیشه

    • بدون نام

      این آقا واقعا اسطوره بلاهت تشریف داره ! آخه خون سردار سلیمانی چه ارتباطی با کتاب طب هاریسون داره ؟! و بر چه اساسی فکر کردی منحصراً با آتش زدن این کتاب میتوان انتقام خون سردار را گرفت؟! آخه چرا انقدر راحت دروغ میگی؟! هیچوقت با جهل و نادانی نمیتوان به مقابله با دشمنان رفت و از آنان انتقام گرفت ! اینکار شما نه انها انتقام نیست بلکه ابزار مضحکه شدن در دنیاست

    • بدون نام

      یه بنده خدایی میگفت اینا اکثرا لبنانی هستند ولی منبعشو نخوندم

    • داود

      مقصر اون موتوری است که جنس خراب بهش رسونده

    • بدون نام

      وقتی چهار نفر مثل این تو ایران باشن ما دیگه اصلا نیازی به هیچ دشمنی نداریم.

    • بدون نام

      برای اینکه آبروی اسلام را بیش از این نبره چرا خلع لباسش نمیکنین

    • محمد حسین طارمی

      انصافا خیلی هایی که دکترهای مدعی نتوانستند درمان کنند درمان کرده

    • سارا

      دقیقا این بنده خدا درست گفته.این کتاب مافیای داروست.چون جیبشون کلی از طریق این کتاب پرمیشه واگر مردم دیگه ازاین داروهای شیمیایی استفاده نکن تمام منافعشون به خطر میفته درموردش اینجوری گارد گرفتن.وگرنه هممون میدونیم که این داروهای شیمیایی اگر به احتمال کم یک مریضی رو به ظاهر خوب کنه هزار تا مرض دیگه نصیب ادم میکنه.

    • بدون نام

      حالا میبینی برای درمان بواسیرش میره انگلیس

      پاسخ ها

      • ارباب

        انشاله ببرنش چین این ویروس ریشکن کنه

    • بدون نام

      حتما پارتیش کلفته!!! وگرنه اگه همون بار اول بخاطر حرف مفتش آب خنک میخورد حالا میفهمید مملکت قانون داره و جرات همچین کاریو نداشت

    • افسانه

      این فرد باید دستگیر و اعدام شود لطفاً نظر من را بذارید

    • بدون نام

      داداش یه سر به بیمارستان روزبه بزن بری دست خالی بر نمیگردی یه مدت مهمونشون میشی
      چشات چیزای خوبی به من نمیگه

    • جنوبی

      با اسلام همان کاری کرد که حسن اللهیاری با شیعه کرد لعت الله علیهما.

    • بدون نام

      هیچکس با تب سنتی و کلا درمان کردن کاری نداره .ولی اینکه با سوزاندن کتاب .کتابی که اینهمه براش زحمت کشیده شده تحقیق شده خیلیهارو هم درمان کرده .بخای خودتو ثابت کنی اشتباه هستش .خیلی راحت میشه تب سنتی خودتو تبلیغ کنی .اینکه بخای به اسم خودت بزنی اونم با سوزاندن کتاب دیگری جالب نیست

      پاسخ ها

      • ناصر زمانی

        این حیونی مقصر والدینش است چقدربگن ابزار آتشزا ازقبیل کبریت فندک دوراز دسترس اطفال باشد
        .

    • بدون نام

      جناب پس چرا تا مرک میخواهد بسراغت بیاد ازتمام قرص آمپول.همان خارجی ها استفاده ده میکنی ایده امثال شماها ایده سه هزار سالیه شما خیلی دیر تشریف آوردید.

    • بدون نام

      برای فرار امر تمام کشورهای غربی را زیرو رو میکنید شما مردم فریبی.

    • بدون نام

      جواب کیست جاهل به تمام معنا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج