۹۵۶۲۱۱
۲۱ نظر
۵۰۳۶
۲۱ نظر
۵۰۳۶
پ

هری و مگان، هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را!

«پس از ماه‌ها مباحثه میان اعضای خاندان سلطنتی و بازتاب آن در میان رسانه‌ها و مردم عادی، ما تصمیم گرفتیم که زندگی جدیدی را آغاز کنیم و به خودمان فرصت ایفای نقش‌های جدیدی در زندگی بدهیم». این جملات را شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، چندی پیش در حساب اینستاگرامشان نوشتند.

برترین‌ها: «پس از ماه‌ها مباحثه میان اعضای خاندان سلطنتی و بازتاب آن در میان رسانه‌ها و مردم عادی، ما تصمیم گرفتیم که زندگی جدیدی را آغاز کنیم و به خودمان فرصت ایفای نقش‌های جدیدی در زندگی بدهیم». این جملات را شاهزاده هری و همسرش، مگان مارکل، چندی پیش در حساب اینستاگرامشان نوشتند. آن‌ها در ادامه گفتند: «ما قصد داریم که از نقش خودمان به‌عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا استعفا داده و برای تامین مالی زندگی، به‌صورت مستقل کار کنیم؛ اما همچنان حمایت کاملمان را از اعلیحضرت ملکه بریتانیا اعلام می‌کنیم».

این بیانیه، چندان باعث تعجب افرادی که اخبار خاندان سلطنتی را دنبال می‌کردند، نشد، زیرا این زوج مدت‌هاست که موردتوجه رسانه‌ها هستند و گاهی نیز رسانه‌ها رفتار‌های ناجوانمردانه‌ای با آن‌ها داشتند. بسیاری این بیانیه را نوعی اعلام استقلال دانسته و ازطرفی آن را پیشرفتی برای خاندان سلطنتی و پادشاهی درنظر می‌گیرند؛ اما به‌نظر می‌رسد که مهمترین بخش این بیانیه، همان «استقلال مالی» می‌باشد. شرایط، درست مانند شرایط زوج‌هایی است که در خانه مادربزرگشان زندگی می‌کنند.

هری و مگان، هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را!

ازآنجا که منبع تامین مالی زندگی شاهزاده هری و مگان، محل بودجه دولتی است که ازطرف دولت انگلستان برای کسب‌وکار‌های رسمی اعضای خاندان سلطنتی پرداخت می‌شود، آن‌ها درحال حاضر نمی‌توانند به‌طور مستقل کار کنند و هزینه‌های خود را ازطریق کسب‌وکار شخصی خودشان تامین کنند. ازطرفی دریافت این پول، فشار‌های زیادی به‌همراه دارد، مثل فشار رسانه‌ها برای شفاف‌سازی وظایف و هزینه‌های خاندان سلطنتی و حتی رویداد‌های خانوادگی اعضای این خانواده.

البته بدون این دریافتی‌ها نیز، ارزش خالص دارایی‌های هری و مگان بالاست؛ به‌طوریکه برخی آن را حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند که همین امر آن‌ها را در حال حاضر نیز تبدیل به یکی از مستقل‌ترین انسان‌های روی کره زمین از لحاظ مالی می‌کند. این عایدی، مجموعی است از درآمد مگان که زمانی بازیگر هالیوود بود و نیز درآمد سالانه هری که درواقع از مادر مرحومش، شاهزاده خانم دیانا، به او ارث می‌رسد.

احتمالا هری و مگان با این کار قصد دارند تا خودشان را از بررسی موشکافانه نحوه خرج کردن درآمد میلیونیشان توسط رسانه‌ها در امان نگاه دارند. چندی پیش، وقتی که هری و مگان برای رفت‌وآمدشان از جت شخصی استفاده کردند یا بنا بر گفته‌ها مبالغ زیادی را برای بازساری خانه جدیدشان خرج کردند، رسانه‌ها شروع به شکایت کردند. رسانه‌ها ادعا می‌کنند که مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند، به جیب خاندان سلطنتی می‌رود و آن‌ها باید شفاف‌سازی لازم را درمورد نحوه خرج کردن این پول‌ها در اختیار عموم بگذارند. هری و مگان نیز احتمالا با اعلام استقلالشان قصد دارند که خودشان را از این ماجرا‌ها و دردسرهایش کنار بکشند.

درست است که رفتار رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها با این زوج باعث ناراحتیشان شده و حتی گاهی در بریتانیا این رفتار‌ها نژادپرستانه بوده (نسبت به مگان) و آن‌ها به‌نوعی حق داشتند که چنین بیانیه‌ای بدهند، اما به‌نظر نمی‌رسد که این نقشه، فایده چندانی داشته باشد؛ یا اینکه حداقل اوضاع آنطور که طرفدارانشان فکر می‌کنند، پیش نمی‌رود. شهرت هری و مگان با اینکار به‌صورت ناگهانی از بین نمی‌رود و اینگونه نیست که مردم آن‌ها را فراموش کنند و دیگر از اعضای خاندان سلطنتی به‌شمار نیاورند.

در همان تاریخی که این زوج، بیانیه‌شان را منتشر کردند، وب‌سایتشان را نیز با نام «ساسکس رویال» (Sussex Royal) راه‌اندازی کردند. در سایت درباره این موضوع توضیح داده شده که نقش این زوج در خاندان سلطنتی، چه سمت‌وسویی خواهد گرفت. ازطرفی در آن گفته شده که هری و مگان می‌خواهند درآمدشان را خودشان تامین کنند؛ هرچند که درباره نحوه کسب‌وکار و تامین درآمدشان، شفاف‌سازی خاصی انجام نشده، اما گویا هنوز هم از مالیات مردمی برای تامین امنیت خانواده استفاده می‌شود و ازطرفی کسب‌وکار جدید و شخصیشان بر پایه جایگاهشان به‌عنوان اعضای خاندان سلطنتی شکل نمی‌گیرد؛ اما این مورد آخر به همین سادگی‌ها هم که فکر می‌کنند، نیست.

هری و مگان، هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را!

این زوج، به‌جز سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه سلامت و درمان انجام داده‌اند، چه مهارت و تخصصی دارند؟ اگر مگان به عرصه بازیگری برگردد، هر نقشی که به او پیشنهاد شود، به‌دلیل شهرت زیادش به‌عنوان عضو خاندان سلطنتی می‌باشد؛ یا حداقل بیشتر نقش‌هایش اینگونه خواهد بود؛ و حتی اگر هری، که تاکنون هرگز کاری خارج از محدوده ارتش بریتانیا نداشته، شغلی برای خود دست‌وپا کند (مثلا موسسه مالی)، نمی‌توان تصور کرد که قرار‌های کاری و معاملاتش تا حد زیادی به جایگاهش در خاندان سلطنتی مرتبط نیست؛ مانند چلسی کلینتون (فرزند بیل کلینتون و هیلاری کلینتون)، که زن تحصیلکرده و موفقی است، اما دلیل موفقیتش، حتی در شبکه خبری ان بی سی، تا حد زیادی به خانواده‌ای که در آن به‌دنیا آمده و بزرگ شده، بازمی‌گردد. مگان و هری اعلام کرده‌اند که تحت لوای شهرتشان به کسب‌وکار و تجارت نمی‌پردازند، اما این امر اجتناب ناپذیر است و طرف حساب‌هایشان حتما برروی جایگاه اجتماعی آن‌ها حساب باز می‌کنند.

برخی گمانه‌زنی‌ها نشان از این دارد که این زوج می‌توانند تبدیل به بزرگترین اینفلوئنسر‌های دنیا شوند، اما اگر آن‌ها این مسیر را انتخاب کنند، جایگاهشان در رسانه‌ها چندان جالب نخواهد شد؛ البته هری با چنین موقعیتی به‌دنیا آمده و زندگی‌اش همیشه تحت تاثیر توجه مثبت و منفی رسانه‌ها بوده است؛ اما باید این پرسش را مطرح کرد که اگر این زوج قصد داشته باشند که وارد دنیایی شوند که بیشترین توجه را درحال حاضر از آن خود کرده، بخاطر پول دست به هرکاری خواهند زد و همچون اینفلوئنسر‌های معمولی و پیش‌پاافتاده فضای مجازی عمل خواهند کرد؟

در وب‌سایت هری و مگان، این نکته نیز مطرح شده که از این پس، بیانیه‌ها و اعلامیه‌های رسانه‌ای ازطریق همین بستر و نیز حساب‌های فضای مجازیشان اعلام خواهد شد و خبرگزاری‌ها تنها با دعوت رسمی، حق تفحص درباره زندگی آن‌ها را خواهند داشت. هرچند که برداشتن چنین گام‌هایی برای بهبود وضعیت سلامت روحی و روانی ازطرف این زوج، جای تحسین دارد، اما این کاری نیست که سلبریتی‌های دنیای مدرن انجام می‌دهند و جای تردید نیست که هری و مگان، بدون هیچگونه شغل رسمی سلطنتی، بیشتر تبدیل به نسخه شیکتر و مدرنتری از خانواده کارداشیان‌ها می‌شوند.

هری و مگان، هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را!

در عصر رسانه‌ها و فضای مجازی که ستاره‌ها و سلبریتی‌ها در آن به طرفدارانشان دسترسی مستقیم داردند و دیگر مجبور نیستند که با واسطه با آن‌ها ارتباط بگیرند، بسیاری از آن‌ها سعی می‌کنند که کنترل بیشتری روی وجهه عمومی خود داشته باشند؛ به‌طور مثال بیانسه را درنظر بگیرید که خبر بارداری خود را در اینستاگرام اعلام کرد، مستند زندگی‌اش را که در بلافاصله هم در شبکه نتفلیکس پخش شد، خودش نوشت و کارگردانی کرد و بدون اینکه مصاحبه خاصی انجام بدهد، عکسش برروی جلد مجلات ملی چاپ شد؛ بااینحال، این کار‌ها او را از جنجالی که حضور خواهر و همسرش در شبکه TMZ ایجاد کرد، دور نگاه نداشت.

به‌نظر می‌رسد که هری و مگان قصد دارند خودشان رویداد‌هایی را که در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند و خیریه‌هایی را که از آن‌ها حمایت می‌کنند، انتخاب کنند و دوست دارند که تنها بخش‌های دلخواهشان از زندگی را در معرض دید عموم بگذارند و بقیه را از دسترس رسانه‌ها و مردم دور نگاه دارند.

درحقیقت، این بیانیه، رسانه‌ها را بیش از پیش نسبت به زندگی آن‌ها کنجکاو و مشتاق می‌کند. حالا که عکاسان نمی‌توانند هری و مگان را در لحظه افتتاح کارخانه یا بریدن روبان گیر بیندازند، شاید درمیان بوته‌های شهر انتخابی محل زندگی این زوج (در کانادا) پنهان شوند تا بتوانند لحظاتی از زندگی آن‌ها را ثبت کنند یا شاید هم به حواشی و شایعات پیرامون زندگی نیمه‌سلطنتی این زوج دامن بزنند یا درباره عادات غذایی آرچی، پسرشان، مطالبی منتشر کنند.

تنها راه جلوگیری کامل رسانه‌ها از دسترسی به زندگی خصوصی هری و مگان، این است که این زوج، تمام جوانب عمومی و رسانه‌ای خود را به‌طور کامل از زندگیشان حذف کنند که این امر شامل کار‌های خیریه‌شان نیز می‌شود و حتی شاید تمام تلاش‌هایی که برای پولدارتر شدن نسبت به آن چیزی که هستند، انجام می‌دهند. تنها در این صورت است که رسانه‌ها دست از سرشان برمی‌دارند.

هرچند که هری چنین شیوه زندگی را تجربه نکرده، اما مگان خوب با آن آشنایی دارد. زندگی یک بازیگر درجه دوم در هالیوود، تقریبا برابر است با ترکیبی از هنر و برندسازی؛ این افراد دوست دارند که کار هنری انجام دهند، اما همزمان باید برای معروف شدن خودشان کار‌هایی انجام دهند (خودشان را بازاریابی کنند) تا مردم، آن‌ها را بیشتر ببینند و تماشا کنند. پیش از اینکه مگان، کار بازیگری را رها کرده و دوشس شود، بخاطر بازی در سریال «وکلا» (Suits)، شهرت دست‌وپا شکسته‌ای برای خود کسب کرده، از این طریق، تبدیل به اینفلوئنسر کوچکی شده و وبلاگی به‌نام The Tig را نیز راه‌اندازی کرده بود؛ البته طراحان پشت صحنه این وبلاگ، همان افرادی بودند که وب‌سایت جدید رویال ساسکس را راه‌اندازی کردند که مسلما این اتفاق، به‌هیچ عنوان تصادفی نیست.

مسلما رفتار خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با این زوج باید تغییر کند و احتمالا این زوج، روابط دوستانه و کاری جدیدی نیز در زندگی خود شکل خواهند داد، اما کنار کشیدن نسبی (نه کامل) از خاندان سلطنتی و وظایفش برای به‌دست آوردن کنترل بیشتر برروی سبک زندگی، کار چندان عاقلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد. ممکن است این کار باعث ایجاد تعادلی شود میان آنچه که مردم دوست دارند از زندگی این زوج ببینند و آنچه که هری و مگان دوست دارند از زندگی خودشان به نمایش بگذارند، اما درواقع ساسکس‌ها با نقش بازی کردن و وانمود کردن به این مسئله که کسب‌وکارشان چیزی جدا از اینفلوئنسری و برندسازی است (روشی که درست مطابق با فرهنگ مدرن دنیای سلبریتی می‌باشد)، به خودشان (یا شاید هم به ما) دروغ می‌گویند.

هری و مگان، هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هری چرا نارنجیه؟ عوق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهوع آور و شرم آورند افرادی که ظاهر آدمها رو مسخره میکنند.
        جدا از اینها این هری ام که واقعا قیافه خوب و شیکی داره

      • بدون نام

        چقدر زشت حرف میزنی

      • بدون نام

        قیافه شیک؟ شبیه عمله های پشت کوهه:)

      • بدون نام

        عوق به افکار شما حداقل بخاطر دخالت انگلیس در ایران حالت بد میشد نه ظاهر یک نفر، متحجر

    • بدون نام

      تو ایران همه نمونه اش زیاده

    • بدون نام

      همونا که این روزا میگن چرا هنرمندا مالیات نمیدن ده تا سلبریتی پول درست میگیرن فقط مسخره اس خودشون مالیات نمیدن بعد

    • babak

      مادر مرحومش شاهزاده نبوده پرنس دایانا بوده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اولا پرنسس نه پرنس ! دوما دوتاشون یک معنی رو میدن

      • بدون نام

        پرنس دیانا خخخخخخخخ پرنس آخه

    • بدون نام

      وجدانا انتظار داشتی ما این متن طولانی رو بخونیم؟
      حال داری بابا، به ما چه

    • سارا

      یه جوری نوشتید "شاهزاده خانم دایانا" انگار میخواستید بنویسید بانوی دو عالم دایانا
      :)))))

    • بدون نام

      جهندم

    • بدون نام

      والا کارشون خیلی ام خوبه .
      اینکه میخوان مستقل باشند چیش بده

    • بدون نام

      به ما چه که شاهزاده انگلیس داره چه تصمیمی گرفته.
      ما آریاییم

    • بدون نام

      هری با این ازدواج نابخردانه خودش رو نابود کرد
      حیف شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا انقدر ما عقب مانده ایم؟

      • بدون نام

        آره باید میومد تو رو می‌گرفت آخه تو چی کارشی مثلا

      • بدون نام

        عوق به هری

    • بدون نام

      بازیگر دست دوم...

    • بدون نام

      ترامپ هم نارنجیه و ایرانی ها هم طبق معمول جهان سوم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج