۱۱۳۳۵۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

برق شمشیر ایرانی بر سکو‌های توکیو

موفقیت‌های متوالی تیم ملی شمشیربازی، این امید را ایجاد کرده که در مردادماه و در بازی‌های المپیک سابریست‌های ایرانی بتوانند خود را به سکو‌های مدال توکیو نزدیک کنند.

خبرگزاری ایرنا: موفقیت‌های متوالی تیم ملی شمشیربازی، این امید را ایجاد کرده که در مردادماه و در بازی‌های المپیک سابریست‌های ایرانی بتوانند خود را به سکوهای مدال توکیو نزدیک کنند.

شاید زمانی که تنها نماینده اسلحه سابر ایران، برای کسی سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن راهی سرزمین آفتاب شد کسی تصور نمی‌کرد که در یک دهه ایران در این رشته بتواند در جمع برترین‌های جهان قرار گیرد و نماینده آن چهار سال بعد و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در بین چهار نفر مدعی کسب مدال باشد؛ اما این رویا تحقق پیدا کرد و اکنون «مجتبی عابدینی» به همراه تیم سابر مدعی رسیدن به سکوی توکیو هستند.

اما این مهم چگونه میسر شد؟ «مجتبی عابدینی» کاپیتان کنونی تیم ملی سابر ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تیم از ناشناختگی به اوج رسیده گفت: زمانی که برای انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن به ژاپن رفتم و فینالیست شدم رقیب ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد اما با شکست وی نخستین گام موفقیت را برداشتم.

گامی که موجب شد تا اکنون عابدینی در جمع ۱۵ نفر برتر این رشته باشد و تیم ایران نیز در جمع ۶ تیم برتر جهان قرار گیرد. این موفقیت را نمی‌شود تنها به نام کاپیتان تیم سند زد اما موفقیت عابدینی و صعود وی به جمع چهار نفر برتر المپیک ۲۰۱۶ ریو موجب شد تا این رشته در ایران و نمایندگان کشورمان در سطح جهان شناخته‌تر شوند.

اکنون سابریست‌های ایرانی در سطح جهان ناشناخته نیستند بلکه به گواه «ریگورتو مارخون» نایب رییس فدراسیون جهانی، موفقیت سابریست‌های ایرانی موجب حیرت جهانیان شده است. وی این مهم را در گفت وگو با ایرنا در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.

تک ستاره بودن راهبرد پیشرفت تیم سابر ایران نیست بلکه بنا به اعلام «فض‌الله باقرزاده» الگوی پیشرفت بر مبنای استفاده از جوانان و باتجربه‌ها است. عابدینی تصریح کرد: برای توسعه این رشته سکان هدایت تیم و مدیریت آن به پیمان فخری سپرده شد و پیشرفت کنونی سابر مدیون این مربی با دانش است. مربی که موجب شده تا ما هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی در المپیک توکیو نماینده داشته باشیم و این موجب توجه ویژه به فدراسیون شده است.

شاهکار سابریست‌های ایرانی را نمی‌شود تنها در موفقیت عابدینی در المپیک و مدال برنز جهانی خلاصه کرد بلکه آنان اسفندماه سال ۱۳۹۸ کار بزرگی را انجام داده و توانستند بالاتر از چین مدعی عنوان برترین تیم آسیا را از آن خود کنند و برای نخستین بار سهمیه تیمی المپیک را کسب کنند. تیم ایران با کسب این سهمیه و قرار گرفتن در جایگاه ششم جهان عملا چین مدعی را از المپیک خارج کرد و به عنوان مدعی نوظهور به سرزمین آفتاب می‌رود.

اکنون «مجتبی عابدینی» با کسب ۱۰۱ هزار امتیاز در رده چهاردهم برترین سابریست‌های مرد جهان قرار دارد و «علی پاکدامن» با ۶۴ هزار امتیاز جایگاه بیست و چهارم را از آن خود کرده است. «محمد فتوحی» نیز با ۴۰ هزار امتیاز در رده ۳۹ جهان قرار دارد.

تیم سابر ایران نیز با مجموع ۲۳۶ هزار امتیاز در جایگاه ششم جهان قرار گرفته و بدون شک در المپیک توکیو از مدعیان جدی به شمار خواهد رفت.

هدف‌گذاری و مسیر پیشرفت شمشیربازی ایران در اسلحه سابر این نوید را خواهد داد که سابریست‌های ایران در سرزمین آفتاب بتوانند به پنجمین رشته‌ای تبدیل شود که ایران را در آوردگاه‌های المپیک صاحب مدال کند. پیش از این ایران در رشته های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی مدال کسب کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج