adexo3
۳۷۳۸۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نقیبی: هجمه زیادی روی کمیل بود

مربی کمیل قاسمی بعد از نایب قهرمانی شاگردش در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، گفت: کمیل در اوج هجمه‌هایی که علیه او درست شده بود به المپیک رفت و نقره گرفت.

خبرگزاری مهر: حسین نقیبی یکی از مربیان سازنده کشتی مازندران با بیان اینکه کمیل قاسمی کار بزرگی را در المپیک ریو انجام داد اظهار کرد: او در شرایط مناسبی از لحاظ روحی و روانی به المپیک نرفت و حتی تا یک هفته به اعزام هنوز درگیر هجمه هایی بود که در انتخابی تیم ملی برای او ایجاد شد. به هر حال او توانست در این وزن بدرخشد و با کسب نقره المپیک ریو به عنوان نخستین آزادکار دو مداله ایران در ادوار بازیهای المپیک لقب گیرد.

وی در خصوص حریف ترکیه ای کمیل قاسمی در فینال نیز گفت: طاها آکگول راه بسیار راحت و همواری را تا رسیدن به فینال طی کرد و با یک کشتی کمتر نسبت به کمیل قاسمی توانست به مدال طلای المپیک برسد. او به مراتب شاداب تر از کمیل در فینال ظاهر شد چراکه سختی زیادی تا رسیدن به این دیدار متحمل نشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اظهار امیدواری به حضور پرقدرت کمیل قاسمی در رویدادهای مهم آتی گفت: کمیل هنوز برای میادین بعدی فرصت دارد چراکه سن و سال او برای یک کشتی گیر سنگین وزن حتی برای المپیک بعدی هم مناسب است. این آزادکار با اخلاق باید همچنان در میدان بماند و نشان دهد بی جهت نیست پرافتخارترین سنگین وزن المپیکی کشتی ایران است.

نقیبی در پایان اظهار داشت: مدال آوری کمیل در المپیک ریو به همه ثابت کرد انتخاب او در پیکارهای انتخابی تیم ملی بی دلیل نبود و او توانست در عمل پاسخ منتقدان خود و پاسخ اعتماد رسول خادم را بدهد. کمیل با شایستگی به دوبنده تیم ملی دست یافت و در المپیک نیز ثابت کرد یک آزادکار ششدانگ و توانمند در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است.

دیدارفینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای المپیک برزیل بامداد امروز یکشنبه در سالن «کاری اوکا» شهر ریودوژانیرو برگزار شد که طی آن کمیل قاسمی با تحمل شکست ۳ بر یک برابر «طاها آکگول» از ترکیه مدال نقره سنگین وزن را از آن خود کرد. ضمن اینکه هشتمین مدال کاروان ورزشی ایران نیز به نام کمیل قاسمی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازیها تا به حال صاحب ۸ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند،‌ کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد مدال نقره کسب کرد و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو برنزی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج