۴۰۸۹۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقانلو: اشتباهات المپیک را تکرار نمی‌کنیم

باوجود نتایج عجیب و دور از انتظار تیم‌ملی تکواندو در المپیک ٢٠١٦، سرمربی این تیم در سمت خود ابقا شد. فدراسیون تکواندو با نگه داشتن بیژن مقانلو به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی تکواندو نشان داد که او را مقصر نتایج ضعیف المپیک نمی‌داند.

روزنامه شهروند: باوجود نتایج عجیب و دور از انتظار تیم‌ملی تکواندو در المپیک ٢٠١٦، سرمربی این تیم در سمت خود ابقا شد. فدراسیون تکواندو با نگه داشتن بیژن مقانلو به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی تکواندو نشان داد که او را مقصر نتایج ضعیف المپیک نمی‌داند. حالا تیم‌ملی تکواندوی ایران باید بعد از ناکامی در المپیک در دو تورنمنت مهم شرکت کند. مرحله فینال مسابقات گرندپری و جام‌جهانی پیش روی تکواندو کاران ایران است که امتیازات آن تأثیر زیادی در رنک هوگوپوشان کشورمان دارد. بعد از ابقای مقانلو در سمت سرمربیگری تیم‌ملی با او هم کلام شدیم تا درباره آخرین وضع تکواندو صحبت کنیم. گفت‌وگوی خبرنگار «شهروند» با سرمربی تیم‌ملی تکواندو را در ادامه می‌خوانید:

بعد از ناکامی تکواندو در المپیک به نظر می‌رسید شما از تیم‌ملی جدا شوید اما در سمت خود ابقا شدید. دراین‌باره چه صحبتی دارید؟

من بعد از ناکامی در المپیک هم توضیح دادم که تقصیرات را به گردن می‌گیرم و به‌عنوان مربی بیشترین اشتباه را در رقم خورد این ناکامی مرتکب شده‌ام. بالاخره هر کسی یک مسئولیتی دارد و من هم بنابر مسئولیتم آنچه را که به من مربوط است انجام می‌دهم. در مدت زمان کم باقی مانده تا مسابقات مهم گرندپری و جام جهانی، فدراسیون صلاح دید که من سرمربی تیم‌ملی بمانم. ما با توجه به محدودیت زمانی که داریم باید زودتر خودمان را جمع و جور کنیم. شرایط سخت است اما من بنابر وظیفه‌ای که بر دوشم گذاشته شده می‌خواهم تیم‌ملی را در آماده‌ترین وضع به مسابقات پیش رو ببرم.

با توجه به انتقاداتی که بعد از المپیک از شما می‌شد، ابقایتان در تیم‌ملی کمی عجیب بود.
من بعد از المپیک تصمیمی برای ماندن یا رفتن نگرفته بودم. وقتی پولادگر تماس گرفت و گفت با بازبینی مسابقات اخیر، تصمیم بر این بوده که من مربی تیم‌ملی بمانم، قبول کردم. خوشحالم که فدراسیون در این شرایط سخت دوباره به من اعتماد کرده و امیدوارم بتوانم پاسخ این اعتماد را به شایستگی بدهم. وقتی تیمی ناکام می‌شود اولین کسی که ضربه می‌خورد مربی آن است. من هم در جریان اتفاقات المپیک بیشتر از همه ضربه خوردم چون تیمم در اوج افتخار بود و ناگهان زمین خورد. اشتباه من بود که تیمم را به خوبی رصد نمی‌کردم اما امیدوارم بتوانیم با موفقیت در گرندپری و جام‌جهانی به روزهای خوبمان برگردیم.

درباره مسابقات گرندپری و جام‌جهانی صحبت کنید؛ نحوه حضور ایران در این مسابقات چگونه است؟

مسابقات فینال گرندپری بین ١٦ نفر برتر دنیا برگزار می‌شود. ما ٧ تکواندو کار در این مسابقات داریم که فرزان آشورزاده و مهدی خدابخشی را به دلیل افزایش وزن در اختیار نداریم. سطح مسابقات گرندپری بسیار بالاست و بهترین تکواندو کاران دنیا در آن شرکت می‌کنند. گرندپری ٨٠ امتیاز دارد و بهترین فرصت است تا بچه‌های ما رنک خودشان را بالا ببرند. بعد از مسابقات گرندپری هم جام‌جهانی برگزار می‌شود که سطح آن کمی پایین‌تر از گرندپری است. البته نحوه برگزاری جام‌جهانی نسبت به گذشته تغییراتی داشته و مثل مسابقات رسمی برگزار نمی‌شود. مثلاً کشورها می‌توانند در جام‌جهانی دو تکواندوکار از ملیت‌های مختلف داشته باشند. همه تلاش ما این است که در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا این دو تورنمنت مهم، تیم‌ملی را به بهترین نحو ممکن آماده کنیم.
با توجه به این‌که ناکامی در المپیک تأثیر بدی روی تیم‌ملی گذاشته چه برنامه‌ای دارید تا ملی‌پوشان را به شرایط ایده‌آل برسانید؟

با توجه به این‌که دو ماه از برگزاری المپیک گذشته انتظار داریم این ناکامی به دست فراموشی سپرده شده باشد اما با این حال ریسک نمی‌کنیم و می‌خواهیم از متخصصان روانشناسی برای بهبود وضع روحی بچه‌ها استفاده کنیم. طبیعی است تیمی که ٢‌سال و نیم در اوج بوده و قهرمان آسیا شده و ١٦ مدال طلا کسب کرده، توقعات را بالا ببرد و وقتی که نتواند به موفقیت برسد، از نظر روحی افت کند. اشتباه ما این‌جا بود که فکر می‌کردیم در المپیک برای ما مدال کنار گذاشته‌اند و با خیالی آسوده به ریو رفتیم. الان می‌فهمیم که لحظه‌ها در تکواندو چقدر اهمیت دارند و یک ثانیه غفلت موجب شکست می‌شود. البته درس بزرگی هم از المپیک گرفتیم.

تغییراتی در لیست تیم‌ملی ایجاد می‌کنید؟

١٥ بازیکن درحال حاضر به اردو دعوت شده‌اند. ٧ بازیکن براساس عملکردشان در لیگ دعوت شده‌اند و بقیه هم نفرات قدیمی هستند که در اردوی تیم‌ملی حضور داشته‌اند. از بقیه تکواندوکاران هم به‌عنوان حریف تمرینی استفاده می‌کنیم و در صورتی که بتوانند خودشان را نشان دهند شانس ملی‌پوش شدن هم دارند. البته نگاه اصلی ما به بازیکنان مطرح لیگ است که بتوانیم از آنها استفاده کنیم و استعدادهای جدیدی را بشناسیم.

دلیل تغییر وزن فرزان آشورزاده و مهدی خدابخشی چیست؟

فرزان وقتی به تیم‌ملی دعوت شد کم سن و‌سال بود. آشورزاده به دلیل فیزیک ایده آلی که داشت، برای وزن ٥٨ کیلوگرم عالی بود اما او الان در سن رشد به سر می‌برد و مدام افزایش وزن دارد به همین دلیل سخت است که در ٥٨ کیلو بماند. به همین دلیل برای رنکینگ‌ سال آینده افزایش وزن دارد. مهدی خدابخشی هم می‌خواهد از‌ سال ٢٠١٧ در ٨٠+ شرکت کند تا بتواند افزایش رنک داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج