adexo3
۴۴۵۷۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقانلو:‌ اگر پولادگر برود، مهماندوست می‌آید؟

سرمربی مستعفی تیم ملی تکواندو گفت:‌ اگر پولادگر از تکواندو برود، آیا مهماندوست حاضر است برای هدایت تیم ملی به ایران بیایید.

خبرگزاری فارس: تیم ملی تکواندوی ایران با ناکامی بزرگ در المپیک برزیل با انتقادات بسیار زیادی مواجه شد و اکثر بزرگان تکواندو به شدت از مدیریت فدراسیون انتقاد کردند. هادی ساعی، محمد باقری‌معتمد، یوسف کرمی، بهزاد خداداد، حسن ملکی، مجید افلاکی و خیلی از پیشکسوتان این رشته از ناکامی تکواندو انتقاد کردند. تیم ملی ایران با حضور در مسابقات گرندپری و جام جهانی باکو باز هم ناکامی‌های خود را تکرار کرد و سرانجام رئیس سازمان تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی به گفته خیلی از کارشناسان به صورت صوری از مسئولیت خود استعفا دادند تا فشارها از روی دوش رئیس فدراسیون برداشته شود، اما این روزها شاهدیم که حتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رسیدگی به شرایط فعلی تکواندو هستند.

آقای مقانلو در مورد اتفاقات اخیری که در باکو رخ داده است برای ما توضیح دهید.

به هر حال در مسیر سخت که هیچکس تجربه نکرده افت و خیزهایی خواهیم داشت اما این طور نباید باشد که عملا حاشیه‌ها زیاد شود. همه دیدید که حاشیه‌ها روی بازیکنان تأثیر منفی گذاشت. ترس از باخت روی توانمندی بازیکنان ما تأثیر گذاشته بود و عملا آنها به توانمندی‌های خود شک کرده بودند و این موضوع در المپیک نیز روی عملکرد تکواندوکاران تأثیر گذاشت. ما سال ۲۰۱۵ در مسابقاتی که شرکت کردیم از بازیکنانی که قرار بود در المپیک حضور پیدا کنند استفاده نکردیم و همه کارشناسان بلافاصله مدعی شدند که حریفان دست بازیکنان ما را خوانده‌اند. ما در باکو به بازیکنانی مثل ابوالفضل یعقوبی و سعید رجبی که قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه خود دارند فرصت دادیم. همه مدعی بودند که چرا به این نفرات اجازه اعزام به مسابقات را داده‌ایم.

برخی از کارشناسان معتقدند اختلافاتی که در بین کادر فنی، مسئولان فدراسیون و حتی بازیکنان وجود داشت باعث شده چنین نتایجی رقم بخورد. آیا این موضوع صحت دارد؟

نه چنین چیزی صحت ندارد. مسابقات جام جهانی سبک و سیاق متفاوتی دارد. شما نگاه کنید برخی از تیم‌هایی که برای حضور در این مسابقات دعوت شده بودند انصراف دادند و چند تیم دیگر جایگزین آنها شدند. ما پیش از اعزام به مسابقات تنها ۶ تا ۷ هفته تیم را در اختیار داشتیم. قبل از اعزام ما سه بازی در لیگ برتر برگزار شد و این به ضرر تیم ملی بود. شما نگاه کنید سجاد مردانی همه حریفان خود را در گرندپری شکست داد اما دیده نشد. این‌ها همه همان حواشی است که می‌گویم.

اینکه گفته می‌شود شما به شدت با رئیس سازمان تیم‌های ملی اختلاف داشتید و حتی در منچستر درگیری لفظی داشتید، آیا صحت دارد؟

نه؛ این همان حاشیه‌های پنهان است. اختلاف نظر همه جا وجود داد اما این تنها بیژن مقانلو نیست که برای تیم ملی تصمیم می‌گیرد. به هر حال ما شورایی تصمیم می‌گرفتیم.

اینطور گفته می‌شود که جدایی مهدی بی باک اختلاف با بیژن مقانلو است، آیا این صحبت‌های واقعیت دارد؟

مهدی بی‌باک از تیم ملی جدا نشد. خیلی فشار آوردند و او تصمیم گرفت برود. من با او صحبت کردم که او مدعی شد دیگر نمی‌تواند فشارها را تحمل کند.

دلیل عدم حضور المپیکی‌ها در روزهای آغازین اردوی تیم ملی چه بود؟

سجاد مردانی و عاشورزاده مجوز گرفته بودند و به همین دلیل در ابتدای اردوها حضور نداشتند.

اینکه مهدی خدابخش حاضر نشد در اردوها حضور پیدا کند آیا دلیل بر این است که با مسئولان فدراسیون و کادر فنی به اختلاف خورده است؟

من اصلا از زبان او چیزی نشنیدم. بازیکن مختار است که به اردوها بیاید یا نیاید. وظیفه من این است که در مورد بازیکنی که با استاندارد همخوانی دارد را دعوت کنم و این برمی‌گردد به بازیکنی که آیا شرایط حضور در اردوی تیم ملی را دارد یا ندارد و اینکه با مسئولان فدراسیون مشکل دارد و به همین دلیل در اردوها حضور پیدا نمی‌کند را هم من اطلاع ندارم.

خیلی از کارشناسان معتقدند شما به خاطر قدردانی از حمایت پولادگر بعد از المپیک برزیل استعفا ندادید تا پس از جام جهانی دست به چنین کاری بزنید تا در واقع فشارها از روی دوش رئیس فدراسیون برداشته شود و شما مثل فریبرز عسگری پس از المپیک لندن قربانی سرپوش گذاشتن روی ناکامی‌ها هستید. آیا با این موضوع موافقید؟

من حرفی نمی‌زنم. شما ببینید این حاشیه‌ها چه بلایی سر تکواندو آورد. طی چند روز گذشته در یک مناظره تلویزیونی با حسن ملکی گفت‌وگو کردیم که در پایان مناظره او مدعی شد که ما با بیژن مقانلو کاری نداریم و پولادگر باید استعفا بدهد.

من جواب سوالم را هنوز نگرفتم. آیا شما خودتان را قربانی برکنار نشدن رئیس فدراسیون کردید؟

نخیر،‌ من به اختیار خودم به اردوی تیم ملی آمدم و با تصمیم خودم استعفا دادم. به هر حال ما در جام جهانی با مصدومیتی که برای ملی‌پوشان‌مان به وجود آمده بود نتوانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

شنیده می‌شود استعفای رئیس سازمان تیم‌های ملی صوری است و به زودی سرمربی تیم ملی می‌شود. آیا از این موضوع اطلاعی دارید؟

من نمی‌دانم. فکر می‌کنم او شایسته این پست است.

اما قبول کنید اگر او شایسته سرمربیگری تیم ملی است باید بعد از المپیک هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گرفت. آیا با این صحبت‌ها موافق هستید؟

این نظر شخصی من بود که گفتم. اگر من استعفا دادم به خاطر این است که سه سال مداوم در موج مخالف حرکت کردم. به جرم اینکه قهرمان جهان و آسیا شدیم. حاشیه‌ها ما را از مسیر دور کرد.

اگر شما مدعی هستید به جرم قهرمانی جهان و آسیا در موج مخالف بودید، باید قبول کنید که بزرگ‌ترین جرم شما و مسئولان فدراسیون ناکامی در بزرگ‌ترین رویداد دنیا(المپیک ریو) بود. این صحبت‌ها را قبول دارید؟

باید بگردیم ببینیم چه کسی حاشیه‌ها را ساخت.

کارشناسان معتقدند اختلافات بین شما و مسئولان فدراسیون که در منچستر رخ داده بود آغاز گر حواشی است و پس از آن انتقاد‌های بی مورد رئیس فدراسیون پس از ناکامی در جام جهانی مکزیک مقابل تیم ملی آذربایجان است. این مباحث را چطور، آیا قبول دارید؟

این حرف‌ها را نمی‌دانم چه کسانی گفته‌اند. چه کسی کنار ما بود و این حرف‌ها را منتقل کرد را نمی‌دانم! اگر کسی این حرف‌ها را گفته به دور از معرفت بوده است. ما یک کار گروهی را آغاز کردیم و ادامه دادیم.

شما با استعفای رئیس فدراسیون تکواندو موافق هستید؟

من نظری در این خصوص ندارم. با توجه به سنوات خدمت پولادگر فکر می‌کنم در این شرایط بهتر می‌تواند تکواندو را جمع کند. به شرط اینکه همه با هم تعامل داشته باشند.

اما خیلی‌ها معتقدند پولادگر در دهه اول مدیریت خود موفق بود و حالا فدراسیون نیاز به یک تفکرات نو و جدید دارد. چرا که ناکامی تکواندو از المپیک لندن و برزیل و ادامه داشتن این ناکامی‌ها تا باکو نشان گر نیاز تغییرات در تکواندو است. با این موضوع چطور؟ موافق هستید؟

حقیقت با واقعیت خیلی فرق دارد! من به شخصه سه سال در موج مخالف شنا کردم حالا استعفا دادم حالا هر کسی می‌تواند بیاید کار کند. من حرفم را زدم.

شما با بازگشت مهماندوست به رأس تیم ملی تکواندوی ایران موافق هستید؟

مهماندوست یک مربی ارزشمند است همچون مربیان دیگر. من همیشه گفته‌ام. خدا را شکر؛ تکواندوی ایران متعلق به شخص نیست. امیدوارم هر کسی که می‌آید موفق شود، اما اگر مهماندوست هم تشریف بیاورد چه بهتر، اما به نظر شما آیا او می‌آید؟

بله او شرط گذاشته که اگر پولادگر استعفا دهد حاضر است بیاید.

نه آن شرط نیست. اگر پولادگر برود به نظر شما حاضر است به ایران بیایید؟ به نظر من که نمی‌آید! به هر حال هر کسی هر کاری می‌تواند برای تکواندو انجام دهد باید بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج