۸۷۱۹۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طلای ناب ستاره تکواندوی ایران در جایزه بزرگ رُم

در روز نخست مسابقات گرندپری رم، میرهاشم حسینی با برتری در دیدار نهایی به مدال طلا دست یافت.

خبرگزاری تسنیم: مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۹ از امروز (جمعه - ۱۷ خردادماه) با حضور تکواندوکاران برتر جهان (۲۵۵ نفر از ۵۳ کشور) در هر چهار وزن المپیکی مردان و زنان در سالن «فورو ایتالیکو» رم آغاز شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک نشان طلا و یک مدال برنز شدند.

بر اساس برنامه اعلامی امروز و در روز نخست این رقابت‌ها مبارزات اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم انجام شد که میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به‌عنوان نخستین نمایندگان ایران به روی شیاپ‌چانگ رفتند.

در رقابت‌های وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی در دور نخست با نتیجه ۲۸ بر ۵ از سد سوهون کیم از کره جنوبی گذشت. حسینی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل ادیوال پونتس از برزیل پیروز شد.

طلای ناب ستاره تکواندوی ایران در جایزه بزرگ رُم

حسینی در مرحله یک چهارم نهایی هم با نتیجه 27 بر 7 از سد لوره برسیس از کرواسی عبور کرد تا ضمن صعود به دیدار نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کند. نماینده شایسته کشورمان در این مرحله مقابل ژائو، قهرمان جهان در سال‌های 2019 و 2017 از چین ضمن ارائه عملکردی دیدنی با نتیجه 17 بر 7 به برتری قاطعانه دست یافت تا به دیدار نهایی صعود کند.

حسینی در دیدار نهایی با نتیجه 13 بر 11 از سد دائی هون لی، نابغه تکواندو جهان از کره جنوبی گذشت تا طلسم عدم پیروزی نمایندگان کشورمان بر این تکواندوکار پرآوازه را بشکند.

همچنین در رقابت‌های وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی ابتدا با نتیجه 11 بر 3 از سد رامین عزیزوف از آذربایجان گذشت. مردانی در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل جانات هیلی از آمریکا با نتیجه 13 بر 9 به برتری دست یافت.

کاپیتان تیم ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 19 بر 15 از سد ودران گولس از کرواسی عبور کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد. مردانی در دیدار نیمه نهایی به مصاف لارین، قهرمان جهان در سال 2019 و نفر نخست رنکینگ وزن چهارم از روسیه رفت و با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

براساس این گزارش، در وزن 68- کیلوگرم، سروش احمدی دیگر نماینده وزن دومی تکواندو کشورمان در گام نخست سرمت تساکوئف از روسیه قهرمان اروپا 2018 را 11 بر 9 شکست داد، اما در ادامه برابر «دای هون لی»، هوگوپوش نامدار کره‌ای نایب قهرمان المپیک 2012 و دارنده مدال برنز المپیک 2016، طلای قهرمانی جهان در سال‌های 2011، 2013 و 2017، نقره جهانی در سال 2019 و ... در دیداری نزدیک نتیجه را 11 بر 7 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به‌عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به‌عنوان مربی است.

گفتنی است؛ این رقابت‌ها G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج