جاباما
۱۰۴۱۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساعت آغاز به کار نمایشگاه کتاب اعلام شد

مدیر کمیته روابط عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‏ المللی کتاب تهران ساعت آغاز به کار این دوره از نمایشگاه را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: «مهدی جعفری» مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب گفت: بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران روز نهم اردیبهشت افتتاح خواهد شد و عموم علاقه‏‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‏توانند از روز دهم اردیبشهت از نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: علاقه‏مندان می‌توانند در ایام نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰صبح الی ۲۰ از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

* اهالی رسانه از نمایشگاه کتاب بازدید کردند

بازدید اصحاب رسانه از محل نمایشگاه کتاب واقع در مصلی امام خمینی (ره) تهران، صبح امروز با حضور محمد اله یاری معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه، نیکنام حسین‎پور مدیر کمیته رفاهی، سید مهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی و خبرنگاران رسانه‎های مختلف برگزار شد.

در ابتدای این بازدید که از بخش بین‏الملل نمایشگاه آغاز شد اله یاری با بیان اینکه امیدوارم رسانه ها کمک کنند تا نمایشگاه آبرومندی داشته باشیم درباره زیباسازی فضای نمایشگاه گفت: امسال معاونت زیباسازی شهرداری تهران در ایجاد فضایی زیبا و استقاده از المان‏های هنری برای فضای نمایشگاه بسیار کمک کرد.

وی درباره یکی از این المان‎ها که روبه‎روی بخش بین‏الملل نمایشگاه قرار دارد گفت: این المان به شکل کتابی طراحی شده است که صفحات آن باز هستند. به جز این سازه، ۵ سازه حجمی دیگر نیز با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری ساخته خواهد شد که در روزهای نمایشگاه در نقاط مختلف مصلی نصب شده و پس از این مدت زیباسازی آنها را در هر مکانی که صلاح بداند قرار خواهد داد.

معاون فرهنگی نمایشگاه با اشاره به کمک‎های شهرداری منطقه ۷ در برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: یکی از معاونان شهرداری منطقه ۷ به عنوان شهردار مصلی منصوب شده است تا در مدت برپایی نمایشگاه امور مربوط به زیبایی، بهداشت و سایر کارهای شهری مصلی را برعهده داشته باشد.

اله یاری سپس ضمن دعوت از خبرنگاران برای بازدید از بخش بین‏الملل اظهار کرد: انجمن ناشران بین‎الملل همه امور مربوط به این بخش را بر عهده دارد و طراحی بخش، هماهنگی، امور گمرکی و سایر موارد مربوط به این بخش را انجام داده است. در خود نمایشگاه نیز سالنی به گمرک اختصاص داده شده و اکنون بخش قابل توجهی از کتاب‏های خارجی که بیشتر آنها را کتاب‏های عربی تشکیل می‏دهد وارد شده‎اند.

وی همچنین درباره بخش ماشین‎های چاپ که روبه‏روی بخش بین‏الملل قرار دارد نیز گفت: از آنجا که سال گذشته بخش ماشین‏های چاپ با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد امسال نیز این بخش در نمایشگاه وجود دارد. ما برای این دوره از نمایشگاه ماشین‏آلات جدیدتر را انتخاب کرده‏ایم تا مردم با انواع شیوه‎های چاپ کتاب مانند چاپ دیجیتالی و چاپ رومیزی نیز آشنا شوند.

سپس صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه درباره بخش بین‏الملل توضیح داد: بخش بین‏الملل دارای ۹هزار مترمربع فضای غیر مفید و ۴۵۰۰ متر مربع فضای مفید نمایشگاهی است که در آن ۵۰۰ غرفه مستقر خواهد بود.

وی افزود: ورودی بخش بین‎الملل از ایستگاه مترو شهید بهشتی خواهد بود و بنابر قراری که با مترو تهران گذاشته‏ ایم در ایام نمایشگاه نام این ایستگاه به «ایستگاه نمایشگاه کتاب» تغییر خواهد یافت.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران درباره برق‏رسانی به نمایشگاه امسال نیز اظهار کرد: یکی از مهم‏ترین مسائل نمایشگاه برق‎رسانی به آن است به همین دلیل با همکاری وزارت نیرو ۷ کیلومتر داربست برای رساندن برق به نقاط مختلف نمایشگاه و از طریق ۴ پست اصلی ساخته شد.

صفری درباره غرفه‌های خودساز نمایشگاه نیز گفت: از امروز غرفه‎های خودساز به ناشران تحویل داده خواهد شد تا کار ساخت غرفه‎ها را آغاز کنند. برای این غرفه‎ها دستورالعمل خاصی وجود دارد و ناشران موظفند نکات خاصی را درباره متریال و ارتفاع غرفه‏ها رعایت کنند

محمد اله یاری معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب در ادامه این بازدید اظهار کرد: بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب به طور یکپارچه برگزار می شود ما در این دوره توجه بسیار ویژه به زیبایی شناسی محیطی کردیم.

نیکنام حسین پور مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب نیز با بیان اینکه به خدمات رفاهی این دوره از نمایشگاه توجه ویژه ای شده است، توضیح داد: بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب، خدمات رفاهی متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. دایر کردن ۸ نمازخانه در نقاط مختلف، ارائه ۱۵۰۰ چرخ دستی به بازدیدکنندگان به طور امانی، اتوبوس های رایگان برای انتقال افراد از جمله خدمات ارائه شده محسوب می شود.

وی به دیگر خدمات رفاهی اشاره کرد و افزود: ۲ قطار چرخی، پلاستیکی با هماهنگی شهرداری تهران و ظرفیت ۴۰ نفر در طول برگزاری نمایشگاه حضور خواهد داشت. همچنین در روزهای برگزاری نمایشگاه شهروندان منطقه ۷ دچار مشکلاتی از جمله ترافیک می شوند بنابراین ما برای این شهروندان خدمات و هدایای فرهنگی ارائه خواهیم داد.

مدیر کمیته رفاهی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب درباره خدمات ارائه شده به جانبازان و معلولان اظهار کرد: امسال جانبازان و معلولان با سهولت بیشتری از نمایشگاه بازدید خواهند کرد و ویلچر، واکر و عصای سفید در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین تور بازدید از نمایشگاه ویژه جانبازان برگزار می شود.

محمد اله یاری معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب درباره بخش پایانی نمایشگاه کتاب توضیح داد: خیابان بیست و دوم آخرین قسمت نمایشگاه کتاب محسوب می شود که به بخش دانشگاهی اختصاص پیدا کرده است. ما در تمامی بخش های نمایشگاه به زیبا سازی محیطی توجه بسیار ویژه ای داشتیم و تبدیل ورودی های فروش نمایشگاه به شکل کتاب از جمله زیباسازی های محیطی به شمار می رود.

معاون فرهنگی نمایشگاه کتاب با اشاره ارائه فعالیت های فرهنگی در این دوره از نمایشگاه گفت: فعالیت های فرهنگی در این دوره از متمرکز نخواهد بود و در تمامی نمایشگاه پخش می شود. در سال گذشته بازدیدکنندگان به دلیل تمرکز فعالیت های فرهنگی نتوانستند بهره کافی از این بخش را ببرند بنابراین تمامی فعالیت های فرهنگی از جمله تئاتر خیابانی، ایستگاه پرسمان و ... در سطح نمایشگاه پخش خواهد شد.

اله یاری ادامه داد: با همکاری کمیته اجرایی نمایشگاه امسال به طور یکپارچه برگزار می شود و بخش های مختلف به راحتی به یکدیگر دسترسی دارند.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه بخش شبستان به ناشران عمومی و بزرگ اختصاص پیدا می کند، عنوان کرد: در دوره های گذشته نمایشگاه کتاب به جنبه های اجرایی توجه ویژه ای می کردند اما در این دوره نشست های تخصصی برگزار خواهد شد و به طور کلی نگاه کیفی سهم زیادی در نمایشگاه دارد.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب با اشاره به بخش های دیگر نمایشگاه اشاره کرد: غرفه ملی گرایی سالن خلیج فارس و سالن تولید علم گرایی از بخش های قابل توجه این دوره از نمایشگاه به شمار می روند. همچنین ما با دعوت از سفیران فرهنگی، افراد شاخص علمی و ناشران و نویسندگان می خواهیم افتتاحیه باشکوهی داشته باشیم.

صفری در ادامه صحبت های خود توضیح داد: ۳هزار دستگاه کارت خوان در نمایشگاه پخش خواهد شد تا بازدیدکنندگان دغدغه کمبود پول نقد را نداشته باشند. همچنین در طول برگزاری نمایشگاه ۶ بیمارستان برای اتفاقات احتمالی در نمایشگاه کتاب آماده باش هستند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب ۴۵۰۰ غرفه دارد که ۱۳۰۰ غرفه به بخش شبستان اختصا پیدا کرده است. ۷۰ نهاد و سازمان دولتی و ۱۰۰ پیمانکار خصوصی با نمایشگاه کتاب همکاری می کنند که امکان بهره برداری لازم برای تمامی آنها فراهم شده است.

* خرید و فروش اینترنتی کتاب‌های ناشران دانشگاهی

«شهروز گهواره‌ای» مدیر بخش ناشران دانشگاهی این رویداد،‌ اظهار کرد: سایت مجازی خرید کتاب بخش دانشگاهی هم‌زمان با ایام نمایشگاه فعال می‌شود و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را که به تایید وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی رسیده در این سایت عرضه کنند.

وی با بیان این که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند برای خرید کتاب در این سایت ثبت‌نام کنند، گفت: خرید و فروش در سایت بدین صورت است که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها برای خرید ثبت‌نام و هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند و آثار با پست برای آنها ارسال می‌شود.

گهواره‌ای با تاکید بر این که خرید و فروش اینترنتی امسال برای نخستین بار از سوی بخش دانشگاهی،‌ راه‌اندازی شده است، افزود: ما با هدف گسترش فعالیت‌ها به صورت دیجیتال و الکترونیکی، امسال تمام فرآیند ثبت‌نام،‌ دریافت بن و خرید کتاب را به صورت اینترنتی فراهم کرده‌ایم.

وی هم‌چنین تاکید کرد ناشران بخش دانشگاهی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تا ۴ اردیبهشت فرصت دارند اطلاعات کتاب‌های خود را برای عرضه در سایت قرار دهند.

* برگزاری کلاس‌های آموزشی امدادونجات برای غرفه‌داران

کلاس‌های آموزشی امدادونجات و کمک‌های اولیه هفته آینده برای مقابله با حوادث احتمالی و آتش‌سوزی برگزار می‌شوند.

غرفه‌داران و مسئولان اجرایی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مخاطبان اصلی این کلاس‌های آموزشی هستند که با حضور اعضای ستاد بحران این رویداد،‌ برگزار خواهد شد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج