اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۰۶۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

تیم ملی انگلیس با سابقه یک بار قهرمانی در جام جهانی به رقابت‌های ۲۰۱۴ برزیل می‌رود تا بتواند یک بار دیگر افتخار قهرمانی درجام جهانی را به دست بیاورد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی انگلیس با سابقه یک بار قهرمانی در جام جهانی به رقابت‌های ۲۰۱۴ برزیل می‌رود تا بتواند یک بار دیگر افتخار قهرمانی درجام جهانی را به دست بیاورد.

تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*جغرافیای انگلیس

انگلیس از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است و این منطقه مهمترین جزء تشکیل دهنده کشور بریتانیاست. مرزهای آبی این کشور شمال غرب دریای ایرلند در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا می‌کند. انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره بزرگ و کوچک است که از جمله آن می‌توان به جزیره وایت اشاره کرد. لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیاست. پرآب‌ترین رود انگلستان رودخانه تایمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد.مساحت انگلستان ۱۳۰ هزار و ۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از ۵۲ میلیون نفر است.این کشور آب و هوایی نسبتا سرد دارد و لندن شهری همیشه مه‌آلود است. با اینکه انگلستان عضو اتحادیه اروپاست اما هنوز واحد پول این کشور یورو نشده و پوند است.

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

* تاریخ انگلیس

تاریخ این کشور را به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تخمین زدند. اما در این کشور قدیمی‌ترین وجود حضور انسان به ۷۸۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. رومی‌ها در سال ۴۳ پیش از میلاد و در زمان امپراتور کلودیوس انگلیس را تصرف کردند و این سرزمین با نام استان بریتانیا به روم اضافه شد. تاریخ در این کشور به دوره انگلوساکسون‌ها، نورمن‌ها، پلانتانژه، تئودور و انگلستان عصر معاصر تقسیم‌بندی می‌شود.

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

* سیاست انگلستان

در این کشور دموکراسی پارلمانی حاکم است. البته نظام انگلیس پادشاهی است و ملکه به صورت فرمایشی در بالاترین مکان کشور قرار دارد اما نخست‌وزیر، رئیس دولت و تصمیم‌گیرنده در امور سیاسی است. این کشور یکی از بزرگترین مستعمرات دنیا را در سالیان طولانی در اختیار داشته و انگلیسی‌ها در همین مورد ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند «خوشید هیچ گاه در سرزمین بریتانیا غروب نمی‌کند» که این کنایه از مستعمره‌های فراوان در این کشور است. نخست‌وزیر انگلیس از حزب حاکم انتخاب می‌شود و ملکه هم باید او را تائید کند.

* اقتصاد انگلیس

ذغال سنگ که در تولید برق به کار می‌رود یکی از مهمترین مواد معدنی این کشور به حساب می‌آید. سالانه ۲.۳ میلیارد کیلووات برق از این کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود. تولید نفت در انگلیس بیش از ۲ میلیون بشکه در روز است که به نفت برنت شهرت دارد. شرکای تجاری انگلیس در صادرات آمریکا، آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک و اسپانیاست. مهمترین شرکای تجاری انگلیس در بخش واردات هم آلمان، آمریکا، فرانسه، هلند و چین هستند. نرخ بیکاری در این کشور بیش از ۲.۵ درصد قرار دارد و ۱۷ درصد مردم انگلیس زیر خط فقر زندگی می‌کنند. انگلیس ۴۴۹ فرودگاه دارد و از نظر سیستم حمل و نقل جزء برترین‌ کشورهای دنیا به حساب می‌آید و البته متروی این شهر گسترده‌ترین متروی جهان است.

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

* فرهنگ انگلیس

انگلیس مجموعه‌ای از فرهنگ‌های متفاوت است. در طول سال‌های گذشته افراد زیادی از ملت‌های گوناگون بویژه هندی، بنگلادشی و چینی به این کشور مهاجرت کردند. لندن به عنوان پایتخت انگلیس بیشتر به عنوان شهر چندملیتی شبیه است تا پایتخت انگلیس. با این همه بافت انگلیسی هنوز در این کشور حفظ شده است. امید به زندگی در این کشور برای زن ۸۱ سال و برای مردان ۷۶ سال است و دین اصلی مردم انگلیس مسیحیت است که نزدیک به سه درصد مسلمان هم در این کشور زندگی می‌کند.

* ورزش انگلیس

انگلیس پس از سده ۱۹ میلادی در بخش ورزشی پیشرفت‌های زیادی داشت. ورزش‌هایی مانند فوتبال، کریکت، راگبی، تنیس، بدمینتون، اسکوواش، هاکی، بوکس، دارت، بیلیارد، اسنوکر، نت‌بال و تنیس روی میز از این کشور نشأت گرفتند. همچنین قایقرانی و مسابقات فرمول یک توسط انگلیسی‌ها پیشرفت‌های زیادی کرده است.

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

* فوتبال انگلیس

خاستگاه اصلی فوتبال انگلیس است و شاید جالب باشد که بگوییم قدمت بعضی از تیم‌های قدیمی در این کشور حتی به ۱۵۰ سال هم می‌رسد. باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد در سال ۱۸۵۷ میلادی تاسیس شد و از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال معرفی شده است. باشگاه‌های لیورپول،‌منچستریونایتد، ناتینگهام فارست، استون ویلا و چلسی تیم‌های این کشور هستند که توانستند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. همچنین آرسنال و لیدزیونایتد هم به فینال مسابقات رسیده است. تیم ملی فوتبال این کشور یکی از ۸ کشوری است که قهرمان جام جهانی شده و این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی جام جهانی برعهده انگلیس بود برای این کشور به دست آمد. رقیب سنتی تیم ملی انگلیس تیم ملی اسکاتلند است که این رقابت از سال ۱۸۷۰ آغاز شده است اما در حال حاضر انگلستان رقابت فوتبالی حساسی با آلمان دارد. در حال حاضر هم روی‌ هاجسون سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس است.اولین بازی انگلیس مقابل تیم ملی اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ بود که آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما بهترین برد انگلیس به سال ۱۸۸۲برمی‌گردد که با نتیجه ۱۳ بر صفر تیم ملی ایرلند را شکست دادند. بدترین باخت انگلیسی‌ها هم باخت ۷ بر یک مقابل مجارستان در سال ۱۹۵۴ محسوب می‌شود.

انگلیس؛ فوتبالی با احتیاط اما با انگیزه

* نظر کارشناس

داود مهابادی/ انگلیس یکی از تیم‌های باسابقه در جام جهانی به حساب می‌آید و به لحاظ ساختاری یکی از بهترین‌ لیگ‌های دنیا را داراست. حضور مربیان تراز اول در انگلیس باعث شده این کشور پیشرفت زیادی داشته باشد. با این همه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه حاضر خواهد شد و با بازی‌های که از این تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و بازی‌های دوستانه دیده‌ام باید بگویم که به اعتقاد من شاگردان روی هاجسون شانس صعود در بین ۸ تیم اول را هم دارند اما به هرحال برای صعود به مراحل بالاتر نیاز به شانس برای قرعه‌کشی هم هست. فوتبال انگلیس مبتنی بر قدرت بدنی، دوندگی زیاد و استفاده از ضربات ایستگاهی است که در این چند سال می‌بینیم آنها از پاس‌های عمق و شوت پشت محوطه ۱۸ قدم استفاده خوبی می‌کنند. من فکر می‌کنم هاجسون با تجربه‌ای که دارد بتواند عملکرد مثبتی در جام جهانی برای انگلیس ایفا کند هر چند که انگلیسی‌ها فوتبال بااحتیاطی اجرا می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج