۱۲۲۳۳۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هواپیماهای نظامی در سال ۲۰۴۰

آیندهٔ تکنولوژی هوافضا می‌تواند به‌جایی برسد که هواپیماهای بدون سرنشین، خودشان را در حین پرواز تعمیر کنند، برای گسترش حوزهٔ مأموریت به هواپیماهای کوچک‌تر تبدیل شوند و یا موشک‌ها را با انرژی هدایت‌شونده در حین پرواز هدف قرار دهند.

یک پزشک: آیندهٔ تکنولوژی هوافضا می‌تواند به‌جایی برسد که هواپیماهای بدون سرنشین، خودشان را در حین پرواز تعمیر کنند، برای گسترش حوزهٔ مأموریت به هواپیماهای کوچک‌تر تبدیل شوند و یا موشک‌ها را با انرژی هدایت‌شونده در حین پرواز هدف قرار دهند.

سرعت پیشرفت تکنولوژی آن‌قدر زیاد است که هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید دقیقاً در چندین سال آینده چه پیشرفت‌هایی در روبروی ما خواهد بود ولی شرکت BAE که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی در دنیا است از برخی احتمالات صنعت هواپیما در سال ۲۰۴۰ سخن می‌گوید.

هواپیماهای نظامی در سال 2040

BAE Systems تنها در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو درزمینهٔ تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده با اطمینان از تکنولوژی‌هایی سخن می‌گوید که احتمالاً در آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود.

چاپگرهای سه‌بعدی هم‌اکنون با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و شرکت BAE Systems‌ ادعا می‌کند این چاپگرها در سال ۲۰۴۰ به جایگاهی می‌رسند که می‌توانند هواپیماهای کوچک بدون سرنشین درست کنند.

محققین BAE ادعا می‌کنند هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را می‌توان به‌وسیلهٔ چاپگرهای سه‌بعدی پیشرفته که بر روی هواپیما سوار می‌شوند، لایهٔ افزودنی و مونتاژ به‌وسیلهٔ روبات ساخت.

نوعی از این هواپیماها با پره‌های بزرگی که بر روی بال‌هایشان دارند می‌توانند شهروندان یا سربازان نظامی را از شرایط خطرناک نجات دهند. از این تکنولوژی می‌توان برای ساخت هواپیماهای مناسب برای تجسس طولانی‌مدت و یا تجسس استقامتی نیز استفاده کرد.

هواپیماهای نظامی در سال 2040

«گروه ضربت انطباق پذیر فوق‌العاده» نامی است که برای تکنولوژی هواپیمای جنگی سال ۲۰۴۰ انتخاب‌شده است. با این تکنولوژی یک هواپیمای پیشتاز می‌تواند در هر سناریوی نامعلومی وارد شود و هر آنچه برای انجام آن مأموریت بر اساس شرایط موجود نیاز دارد سریعاً بسازد.

این هواپیماها می‌توانند در صورت افتادن در محدودهٔ دشمن بوردهای الکترونیکی خودشان را آب کنند و یا به صورتی فرود بیایند که بشود بعداً از آن‌ها استفاده کرد.

Nick Colosimo یکی از کارشناسان و مدیران BAE Systems می‌گوید: البته ما نمی‌دانیم دقیقاً چه تکنولوژی‌هایی در سال ۲۰۴۰ وارد صنایع هواپیمایی خواهند شد ولی خیلی عالی است اگر بتوانیم یک تصویر کلی ازآنچه ممکن است پیشرفت تکنولوژی‌های کنونی برایمان در آینده به ارمغان بیاورد برای مردم ترسیم کنیم.

او همچنین ابراز داشت: BAE Systems دارای میراث غنی درزمینهٔ تحقیق و توسعه است. تیم ما دارای پیشینهٔ چندین دهه کار تحقیق و توسعه توسط هزاران دانشمند و مهندس است.

هواپیمای بدون سرنشین که گفته شد تنها یکی از ۴ تکنولوژی است که BAE پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۴۰ یا حتی زودتر در صنایع هواپیمایی بکار گرفته شود.

دیگر تکنولوژی که ممکن است در سال‌های آینده شاهد آن باشیم Survivor نام دارد و به قطعات هواپیما قابلیت می‌دهد که خودشان را تعمیر کنند.

هواپیماهای نظامی در سال 2040

بر اساس صحبت‌های سخنگوی BAE پروژهٔ Survivor شامل نوعی سیال چسب مانند است که به جت‌ها اجازه می‌دهد اگر در حین پرواز آسیب ببینند، خودشان را تعمیر کنند. این استفادهٔ پیشرفته از مواد باعث به وجود آمدن هواپیماهای جان‌سختی می‌شود که می‌توانند در خطرناک‌ترین سناریوها مأموریت‌های حیاتی انجام دهند.

Transformer دیگر تکنولوژی احتمالی هواپیماها در سال ۲۰۴۰ است. Transformer نوعی هواپیمای برد بلند است که با ورود به مقصد به چند هواپیمای کوچک‌تر تبدیل می‌شود.

هواپیماهای نظامی در سال 2040

BAE هواپیمای Transformer را این‌گونه توصیف می‌کند: یک سیستم انعطاف‌پذیر هواپیمایی که چند جت کوچک‌تر را برای پرواز بهتر باهم ترکیب می‌کند و می‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند تا با هر شرایطی هماهنگ شوند.

وقتی Transformer به مقصد رسید می‌تواند از هم جدا شود و برای انجام مأموریت‌های متنوعی به کار گرفته شود. می‌تواند در صورت تهدید شدن حمله کند، از مواضع دشمن تجسس بکند و یا حتی تدارکات به نیروها برساند.

دیگر تکنولوژی آیندهٔ صنایع هوایی، سلاح‌های انرژی هدایت‌شونده (DES) هستند. این سلاح‌ها می‌توانند با سرعت نور به موشک‌ها حمله کنند و آن‌ها را در هوا نابود سازند، قبل از اینکه باعث آسیب‌های جانی و مالی در زمین بشوند.

هواپیماهای نظامی در سال 2040

کارشناسان BAE ادعا می‌کنند سلاح‌های انرژی هدایت‌شونده می‌توانند با اشعه‌های متمرکز انرژی به تهدیدهای هوایی حمله کنند و نیروهای زمینی را از خطر موشک‌ها و خمپاره‌ها ایمن سازند. این تکنولوژی می‌تواند در آینده در هواپیماها بکار گرفته شود. بدین‌صورت جت‌هایی که با سرعت زیادی حرکت می‌کنند می‌توانند موشک‌ها را در هوا با دقت هدف بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج