جاباما
۱۲۹۲۸۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

شروع کسب و کار جدید به این ۶ دلیل

جان ۵۳ ساله بود که با خبر شد محل کار او مناطق آفشور* منتقل شده است. از زمانی که جان به این شرکت پیوسته بود هشت سال میگذشت و تا پیش از شنیدن این خبر از حقوق و مزایای معقول و مناسبی به عنوان یک مدیر میانی برخوردار بود ولی اکنون او بیکار شده بود.

خلاقیت: جان ۵۳ ساله بود که با خبر شد محل کار او مناطق آفشور* منتقل شده است. از زمانی که جان به این شرکت پیوسته بود هشت سال میگذشت و تا پیش از شنیدن این خبر از حقوق و مزایای معقول و مناسبی به عنوان یک مدیر میانی برخوردار بود ولی اکنون او بیکار شده بود.

جان تمام عمرش را در پستهای سازمانی گذرانده بود و میدانست که باید دنبال شغل دیگری برود، اما این پنجمین باری بود که او به دلیل تعدیل نیرو یا دلایل مشابهی از این دست، امنیت شغلی خود را از دست میداد. با وجود داشتن یک همسر و دو فرزند نوجوان، او دیگر حاضر به تحمل شرایط نامطمئن این چنینی برای آینده خود نبود و دیگر زمان آن رسیده بود که کسب و کار خودش را شروع کند.

شروع کسب و کار جدید به این 6 دلیل

تغییر بزرگ

در این کشور و در سراسر جهان، گروه زیادی از مردم سعی میکنند از طریق ایجاد کسب و کاری برای خودشان به دنبال استقلال از شرکتهای بزرگ باشند. هر ماه، حدود یک میلیون آمریکایی شغل خود را از دست میدهند یا تغییر شغل میدهند و به طور فزایندهای تصمیم به داشتن کسب و کاری از آن خود میگیرند.

اتاق بازرگانی آمریکا در گزارشی بیان کرده است: «میلیونها آمریکایی از طریق کارهایی مثل مدیریت کسب و کار، عقد قرارداد مستقل و فروش مستقیم از کارآفرینی استقبال میکنند.» این گزارش همچنین به نظرسنجی در گالوپ اشاره میکند و میگوید ۶۱ درصد از آمریکاییها ترجیح میدهند رئیس خودشان باشند.

۶ مزیت کارآفرینی

۱. امنیت شغلی

از نظر یکی-دو نسل پیش، مشغول بودن در یک شرکت یا کارخانه بزرگ امنترین حالت شغلی و داشتن کسب و کار شخصی بسیار پرریسک درنظر گرفته میشد ولی اکنون کارکردن در یک شرکت سنتی به پرریسکترین حالت تبدیل شده و کارکردن برای خود دارای امنیت شغلی بیشتری از آن است. دانکن مکفرسون، از بنیانگذاران و گردانندگان شرکت مشاوره پارتو میگوید: اگر برای دیگران کار کنم، وقتم را برای به دستآوردن پولی صرف میکنم که سهم مشخصی از آن نخواهم برد ولی به عنوان یک کارآفرین خودم تعیینکننده سرنوشتم خواهم بود.

۲. استقلال

افراد علاقهمندند برای خودشان کار کنند و از آزادی که برای تعیین چگونگی موفقیتشان دارند لذت میبرند. شما میتوانید انتخاب کنید که کجا، چگونه و با چه کسانی کار کنید و بهتر از همه اینکه شما محدودیت کمتری در انتخاب بازههای زمانی برای پرداختن به خانواده و کارتان دارید.

۳. انعطافپذیری

مهم نیست در شهر کوچک یا بزرگی زندگی میکنید. کارآفرینی فرصت برابری در اختیار همه قرار میدهد. ایمیل، امکان برگزاری جلسات از راه دور و ارزان و نسل جدید ابزار وب، امکان مدیریت هر کسب و کار رقابتی را از یک صفحه نمایش خانگی امکانپذیر کرده است. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار خانگی میتوانید حوزه فعالیتتان را تا شیکاگو، سانفرانسیسکو، هنگکنگ و لندن گسترش دهید و به کارهای دیگری نیز برسید.

۴. پول بیشتری به دست آورید

زمانی که کسب و کاری برای خود ایجاد میکنید نسبت به زمانی که برای دیگران کار میکنید، به مراتب فرصت بیشتری برای پول درآوردن دارید. جفری گیتومر نویسنده معروف کتاب کوچک قرمز فروش و کتاب کوچک زرد نگرش میگوید: «همه این اصطلاح را شنیدهاند، «رویای آمریکاییها» که من آن را «واقعیتی در مورد آمریکاییها» میدانم. زمانی که شما کسب و کار خودتان را دارید، زندگینامه و داستان موفقیت مختص خودتان را مینویسید؛ میراث خود را بر جای میگذارید و مهمتر از همه چک حقوقیتان را با دست خودتان مینویسید. داشتن کسب و کار به شما این فرصت را میدهد که کاری را انجام دهید که عاشقش هستید.

۵. تاثیرات عالی بر زندگی

در یک مطالعه اکتشافی، ۸۴ درصد از پاسخدهندگان اینطور پاسخ دادند درصورتی که کسب و کار از آن خودشان باشد اشتیاق بیشتری به کار دارند. اولین دلیل آنها برای این خواسته این است که در این صورت میتوانند زندگی کاری جذابتری داشته باشند.

۶. شغل دوم

جمعت متعلق به نسل انفجار جمعیت در حال بازنشسته شدن هستند، با اینحال آنها میدانند که نمیتوانند و نمیخواهند به حقوق بازنشستگی اکتفا کنند. دکتر مری فورلانگ نویسنده کتاب «تبدیل نقره به طلا» میگوید: این دسته از افراد زمام آینده را در دست میگیرند و زندگیشان را بازتعریف میکنند. آنها میخواهند کاری را انجام دهند که ارزشها و هویتشان را منعکس کند. آنها میخواهند تفاوت ایجاد کنند.» یک مطالعه نشان میدهد که ۵۰درصد آمریکاییها در پنجاه و شصت سالگی عمرشان هنوز تمایل به انجام کارهای مهم دارند.

دستزدن به شروع کسب و کار آنقدرها هم که به نظر میرسد دلهرهآور نیست. بعدها که به گذشته نگاه میکنید خواهید دید که چقدر این کار آسان بوده و با این هزینه کم چه چیزهایی به دست آوردهاید.

این کار به چه چیزهایی نیاز دارد؟ ابتدا بیایید ببینیم که چه چیزهایی نیاز نیست.شما به داشتن پیشینه ای در MBA یا کسب و کارهای بزرگ ندارید.و لازم نیست که حتما ثروتمند باشید.دست زدن به شروع بعضی از کسب و کارها نیاز به تخصصهای خاص،مشاوره،یا سرمایه اولیه قابل توجه و در برخی موارد مانند فرانشیزها نیاز به گذراندن دوره آموزشی خاصی دارد.این کسب و کار حتی میتواند در زمینه تولید بند کفش باشد و با فروش مستقیم،فرصتهای آنلاین سودآوری ثابت و زیادی داشته باشد.بسیاری از بزرگترین کارآفرینان در عصر ما بدون مدرک و سرمایه اولیه خاصی کار خود ا شروع کرده اند.

اما گمان نکنید که تنها داشتن سرمایه اولیه زیاد موجب درآمد زایی و اشتیاق شما خواهد شد.سرمایه گذاری عمده موجود در کسب و کارهای شخصی شامل زمان،تمرکز و اشتیاقی است که فرد با خود به کسب و کار میآورد.نیازی نیست که شما یک ریاضی دان یا یک نابغه در انجام مذاکارت باشید؛شما به تمایلی شدید و عزم راسخ و شور و اشتیاق برای کار مورد نظر نیاز دارید.
* Offshore از لحاظ تجاری به مفهوم نقل مکان از محلی به محل دیگر جهت کم کردن هزینهها و افزایش سود.

کشورهایی که در آنها رونق اقتصادی وجود ندارد و دارای منابع مالی نیستند برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی، قرارداد مدت داری را با سازمانی به نام سازمان جهانی Offshore عقد می نمایند که با استفاده از ویژگیهای زیر بتوانند رونق اقتصادی ایجاد نمایند:

1. هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی شود و مالیات کاملاً صفر است.

2. چون رونق اقتصادی نیست نیروی کار فراوان و نسبتاً ارزان است.

3. در کشورهای پیشرفته با فشار های اتحادیه های کارگری قوانین معمولاً به نفع کارگر است ولی در مناطق Offshore دولتمردان قوانین کار را جهت تشویق به سرمایه گذاری به نفع کارفرما وضع می کنند.

4. هزینه های سربار (overhead) - آب، برق، تلفن، مکان و … - به شدت پایین می باشد.

5. حریم خصوصی در سرمایه گذاری به شدت رعایت می شود (سرمایه داران علاقه ای به اطلاع دیگران از زمینه سرمایه گذاری و درآمد ماهانه آنها ندارند)

جالب است که بدانیم سود شرکتها در مناطق Offshore بین ۲۵% تا ۴۰% در ماه می باشد. کشورهای مختلف در زمینه های مختلف خود را Offshore اعلام می کنند. بعضی در تولید، بعضی در مسایل اقتصادی و بعضی دیگر در زمینه نرم افزاری که شاید ملموس ترین آنها را بتوان کشور چین دانست که در زمینه تولید خود را Offshore اعلام کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج