۱۴۲۳۵۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

یک کارآفرین اجتماعی موفق باشید

این‌روزها، بیشتر از هر زمان دیگری، مردم ‌دنبال انتخاب مسیرهای شغلی مشخص‌اند. نمی‌توانیم در مقابل وسوسه‌ی شکل‌گیری و ساخت آن به دست خودمان مقاومت کنیم.

ام بی ای نیوز: این‌روزها، بیشتر از هر زمان دیگری، مردم ‌دنبال انتخاب مسیرهای شغلی مشخص‌اند. ما به‌روشنی می‌دانیم جهان چگونه باید باشد و نمی‌توانیم در مقابل وسوسه‌ی شکل‌گیری و ساخت آن به دست خودمان مقاومت کنیم. شروع کردن یک کسب‌و‌کار خیلی ساده شده، اما برای اجرا کردن ایده‌ها به سخت‌کوشی بسیار نیاز است.

در ادامه، درس‌هایی داریم برای شروع کسب‌وکار و ارتقا دادن آن:

۱- مشکلات شخصی‌تان را حل کنید

چه چیزی باعث بی‌خوابی شما می‌شود؟ چه چیزی شما را ناراحت می‌کند؟ چه چیزی شما را عصبی می‌کند؟ این‌ها سؤال‌هایی است که یک کارآفرین پیش از شروع کسب‌وکار باید از خود بپرسد. اگر چیزی باعث ناراحتی شما می‌شود، مردم دیگری هم هستند که مثل شما فکر می‌کنند. اگر بتوانید چنین اشخاصی را پیدا کنید، یک‌قدم رو به جلو برداشته‌اید.

یک کارآفرین اجتماعی موفق باشید

۲- ابتدا، جامعه‌تان را بسازید و سپس، کسب‌وکارتان را

وقتی افرادی را پیدا کنید که مشکلاتی مشابه شما دارند، گروه مخاطب خودتان را پیدا کرده‌اید. این گروه اولین کسانی‌اند که با شما و محصولتان ارتباط برقرار می‌کنند، آن را آزمایش می‌کنند و درباره‌ی آن نظر می‌دهند و مهم‌اند. گروه‌ شما مسیرتان را پی‌گیری می‌کند و وقتی شک و تردید دارید، راهنمایتان می‌شود. آن‌ها بزرگ‌ترین طرفداران شما، بهترین منتقدان شما، اولین مشتریان شما و راه ارتباطی شما برای موفقیت‌های آینده‌اند.

۳- مرام‌نامه‌ی خودتان را بنویسید (داستان ویژه‌ای داشته باشید)

قصه‌ی شما، برند شماست. چیزی که باعث می‌شود مشتری‌ها به‌جای محصولات ارزان‌تر، محصول شما را انتخاب کنند. دلیلی که باعث می‌شود رسانه‌ها درباره‌ی شما بنویسند. باعث می‌شود آدم‌های بیشتری به گروه شما جذب شوند و محصولات شما و دلایل شما برای ساخت محصول را به اشتراک بگذارند. باعث می‌شود صداقت داشته باشید و بر اصول اخلاقی پایبند باشید. مرام‌نامه داشته باشید و آن را اساس کار تجارت خود قرار دهید. مرام‌نامه باید جزئیات را دربر بگیرد تا همه جذب محصولات شما شوند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. احساسات مردم را برانگیزید.

۴- شروع کنید

این وسوسه‌انگیز است که پیش از کامل شدن ایده و محصول، آن را از نظرها مخفی نگه دارید. بهترین محصولات در خلاء ساخته نشده است. آن‌ها خیلی زود به اشتراک گذاشته شده‌اند و بهبود یافته‌اند. اگر شما ۱۰ روز برای راه‌اندازی یک محصول و سرویس فرصت داشته باشید، چه می‌کنید؟ در ۹ روز آن را می‌سازید و در یک روز معرفی‌اش می‌کنید؟ نه! پیش از اینکه کار تمام شود، فروش محصول را آغاز کنید.

وعده‌ی محصولی تازه را بدهید و معرفی و فروش آن را آغاز کنید؛ نسخه‌ی ابتدایی. سپس، جزئیات باقیمانده را تکمیل کنید. فرقی نمی‌کند که محصول شما نوشابه‌ای با طعمی جدید باشد یا یک نرم‌افزار کاربردی تازه، شرایط یکسان است. بفروشید، یاد بگیرید، ارتقا دهید و دوباره بفروشید و ادامه دهید. خیلی چیزها به زمان بستگی دارد و کسب‌وکارها زمان زیادی ندارند. پس از زمان درست استفاده کنید.

۵- هدف‌دار پیش بروید

حل کردن مشکلات در مسیری پایدار، زمان‌بر است؛ خیلی زمان‌بر است. خیلی از موفقیت‌های یک‌شبه، حاصل ۱۰ سال کار است که یک‌باره مشهور شده است. اگر شما علاقه‌ی قلبی به کاری که می‌کنید، ندارید و دلیل کارتان مشخص نیست، انرژی لازم برای رسیدن به نتیجه‌ی کار را نخواهید داشت. این اتفاق شاید برای گروه‌تان هم بیفتد! مطمئن باشید آن‌ها هم مثل شما به کاری که می‌کنند، باور دارند و شور و شوق کافی برای پیشبرد اهدافتان دارند.

یک کارآفرین اجتماعی موفق باشید

۶- مراقب خودتان باشید

شروع هر کاری سخت است. شروع کاری که به آن علاقه‌مندید و برایتان مهم است، از آن هم سخت‌تر است. فشاری که برای دستیابی به موفقیت متحمل می‌شوید، خیلی بیشتر از تجربه‌های قبلی‌تان است. میزان این فشار مجموعه‌ای است از انتظارهای خودتان، انتظارهای دیگران، فشارهای مالی، عدم‌اطمینان از موفقیت، نگرانی خانواده و دوستان، انتقادها، گزینه‌های بی‌شمار، محدودیت انتخاب، فشار و شک و تردید. همیشه دلایلتان را به خودتان یادآوری کنید. به گروه‌تان تکیه کنید و با آن‌ها صادق باشید. با خانواده و دوستان خوش‌برخورد باشید. موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید، لحظه‌هایی که باعث پیشرفتتان می‌شوند.

۷- اعتمادبه‌نفس داشته باشید

ایده‌ی شما، شانس شماست. چشم‌اندازی به دنیای بهتر، دنیایی که که شما با تلاشتان خواهید ساخت؛ نیاز به تغییر جهان و تغییر خودتان در طول این فرایند. سفر سختی در پیش است، اما این واقعیت که شما خواندن این مطلب را ادامه داده‌اید، نشانه‌ی مصمم بودنتان است. اعتمادبه‌نفس داشته باشید، قدم‌هایتان را محکم بردارید و آنچه مهم است را بسازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج