جاباما
۱۳۵۴۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راهکاریی برای افزایش قابلیت مغز

چه راه‌کارهای عملی و قابل دسترس برای افزایش قابلیت مغز برای یادگیری بیش‌تر در مدت زمان کم‌تر و تمرکز بیش‌تر بر امور وجود دارد. این گزارش هشت راهکار ساده را توضیح می‌دهد.

راهکاریی برای افزایش قابلیت مغز
برترین ها: چه راه‌کارهای عملی و قابل دسترس برای افزایش قابلیت مغز برای یادگیری بیش‌تر در مدت زمان کم‌تر و تمرکز بیش‌تر بر امور وجود دارد. این گزارش هشت راهکار ساده را توضیح می‌دهد.

برای مغز انسان قابلیت‌های گوناگونی در نظر گرفته شده است اما چطور می‌توان قابلیت این عضو بدن را برای هر چه بیش‌تر و سریع‌تر عمل کردن افزایش داد؟ به گزارش هافینگتون پست مولف کتاب «ذهن خود را سازماندهی کنید، زندگی خود را سازماندهی کنید» تلاش می‌کند به این پرسش که چطور می‌توان مغز خود را به بالاترین میزان عملکرد رساند پاسخ دهد.

راهکاریی برای افزایش قابلیت مغز

«هافینگتون پست» بر اساس محتوای این کتاب سه راهکار ساده را به مخاطبان خود برای ارتقای عملکرد مغز پیشنهاد داده است که در این‌جا نقل می‌شود.

۱- از بخش منطقی مغزتان بهره ببرید

پاول همرنس، استادیار دانشکده رواپزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید: «به‌هم ریختگی اغلب ناشی از اضطراب و ترس است.» با انجام اموری نظیر بررسی حساب‌های بانکی یا مرور لیست‌ وظایف روزانه شغلی یا خانگی کارایی بخشی از مغز که مربوط به انجام امور منطقی‌ست افزایش و تفکر منطقی به انجام موثرتر وظایف می‌انجامد.

۲- لیست کارهای روزانه را در ذهن خود سامان دهید

اولین کاری که صبح انجام می‌دهید این باشد که وظایف آن روز را به نوبت در ذهن خود مرور کنید. درست کردن یک لیست انجام وظایف در مغز به فعال شدن آن بخش از مغز که مربوط به استفاده از اطلاعات پیچیده است یاری می‌رساند. تلاش کنید تا وظایف خود را به ترتیب مرور کنید. در این زمان بهتر است از انجام کارهای جانبی خودداری شود.

۳- به خودتان زنگ تفریح بدهید

پاول همرنس می‌گوید که به رغم قدرت چشم‌گیر مغز، این عضو محدودیتی هم در رابطه با آن‌چه انجام می‌دهد دارد. او می‌گوید بیش‌تر افراد بالغ تنها می‌توانند حدود ۶۰ دقیقه بر یک موضوع تمرکز کنند. او پیشنهاد می‌دهد که برای ارتقای تمرکز خود هر ۶۰ دقیقه کارتان را متوقف و برای مثال چرخی در اطراف بزنید. هر فعالیت جدیدی در این زمان می‌تواند به دوباره به کار انداختن مغز و آماده کردنش برای بازگشت به سوی کار در حال انجام یاری رساند.

جدا از پیشنهادهای فوق که بیش‌تر جنبه ذهنی دارند، چند پیشنهاد نیز وجود دارد که به راحتی انجام‌پذیر و عملی هستند. از طریق راه‌های پیشنهادی زیر می‌توان میزان تمرکز و کارایی را افزایش داد.

۱-بر خلاف انتظار تمرکز در محیط بسیار آرام چندان ممکن نیست. صداهای محلی اگرچه نباید زیاد بلند باشد اما محیط فعال و دارای انرژی نسبت به محیط بی‌حرکت و ساکت به افزایش تمرکز و ارتقای فعالیت بیش‌تر یاری می‌رساند.

۲- موقع تمرکز چیزی بجوید. وقتی موقع تمرکز آدامس بجوید نتیجه تمرکز بهتر خواهد بود.

۳-سه بار در هفته و هر بار برای یک ساعت به فعالیت‌های بدنی‌ای نظیر دویدن، پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری بپردازید. این کار را برای شش ماه ادامه دهید. این کار تا ۲۰ درصد سرعت یادگیری شما را افزایش می‌دهد.

۴-صحبت با خود موقع یادگیری می‌تواند یادگیری را موثرتر کند. بر اساس یک تحقیق حتی دونده‌هایی که هنگام دو با خود حرف می‌زنند سریع‌تر می‌دوند. منظور از حرف زدن با خود استفاده از کلماتی کلیدی نظیر «اوکی»، «عالی»، «حالا شد» و «یا همین جوری درسته» و ... است.

۵- اگر زبان دیگری جز زبان مادری خود می‌دانید در مواقعی که خصوصا می‌خواهید منطقی باشید از آن زبان برای فکر کردن استفاده کنید. مثلا هنگامی که می‌خواهید تصمیمی مالی بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج