جاباما
۱۴۰۴۹۲
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

موتور سیکلت ها از گذشته جزیی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل بوده‌اند و در طول زمان توانسته‌اند کاربردهای بسیاری داشته باشند.

بازارخبر: موتور سیکلت ها از گذشته جزیی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل بوده‌اند و در طول زمان توانسته‌اند کاربردهای بسیاری داشته باشند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از گران‌ترین موتورسیکلت‌های به فروش رفته در حراجی‌ها که تاریخچه ای بسیار پربار به همراه دارند.

زمانی که موتور سیکلت ها برای اولین بار وارد بازار شدند، افراد بسیاری از وجود چنین وسایل نقلیه ای خوشحال شده و به شدت از آن‌ها استقبال کردند. این وسایل نقلیه دو نفره می‌توانستند به سرعت در مسیرهای باریک و از میان ترافیک عبور کنند و به فضای زیادی برای پارک نیاز نداشتند.

در طول سال‌ها موتورها دچار تغییرات بسیاری شدند و انواع مدل‌های آن‌ها برای شرایط مختلف وارد بازار شد. تعداد بسیاری از این وسایل نقلیه در مسابقات مختلف استفاده می‌شد و افراد بسیاری هم جذب این ورزش‌های پر هیجان شده بودند.

نگاهی داریم به موتورسیکلت‌هایی که در حراجی‌های مختلف جهان به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش رفته‌اند و توانسته‌اند نام خود را به صورت همیشگی در تاریخ ثبت کنند.

۱۹۳۷ Crocker" Hemi Head"

۳۰۲ هزار دلار

آلبرت کروکر کارخانه موتورسیکلت سازی خود را در سال ۱۹۳۶ افتتاح کرد و در طول زمان توانست شهرت خوبی کسب کند. این مدل موتور Hemi Head در سال ۱۹۳۷ تولید شده است و زمانی در اختیار استیو مک کویین قرار داشته است. در حال حاضر تنها ۵۰ عدد از این مدل در جهان باقی مانده است.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۰۴ Crocker" Big Tank"

۳۰۲ هزار دلار

یک موتور سیکلت دیگر از شرکت کروکر که به همان قیمت مدل Hemi Head به فروش رسید. این دستگاه در سال ۱۹۳۸ به منظور طی مسیرهای بلند و طولانی ساخته شد و به همین دلیل به باک بنزین بزرگ‌تر از معمول مجهز بود. در طول مدت زمان تولیدش، شرکت کروکر تنها ۷۲ عدد از این مدل را تولید کرد و پس از سال ۱۹۴۰ نیز این شرکت دیگر به تولید موتورسیکلت ادامه نداد.


گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۰۷ Harley Davidson Strap Tank Single

۳۵۲ هزار دلار

گران قیمت‌ترین موتورسیکلت هارلی دیویسون که در یک حراجی به فروش رفته باشد در سال ۱۹۰۷ تولید شده است. این موتور سیکلت ساده تنها یک سیلندر داشت و باک سوخت آن نیز با استفاده چند بند به بدنه متصل شده بود. از این مدل موتور سیکلت تنها ۱۵۰ عدد در بازار تولید شد و نحوه استفاده از آن هم به این صورت بود که کاربر باید برای روشن کردن آن ابتدا همانند یک دوچرخه با آن پا می‌زد.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۲۹ Brough Superior SS-۱۰۰

۴۵۵ هزار دلار

یکی تز معروف‌ترین موتور سیکلت های زمان خود که به علت طراحی لوکس به شدت محبوب و مشهور بود. این موتور سیکلت با این که در سال ۱۹۲۹ تولید شده بود به موتوری بسیار قدرتمند مجهز بود که می‌توانست به سرعتی برابر با بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این محصول در سال ۲۰۱۱ در یک حراجی به قیمت ۴۵۵ هزار دلار به فروش رسید.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۲۲ Brough Superior SS-۸۰ " Old Bill"

۴۶۹ هزار دلار

این موتور سیکلت تولید شده در سال ۱۹۲۲ به عنوان یکی از بهترین موتورهای جهان در زمان خود محسوب می‌شد. این دستگاه مخصوص صاحب شرکت Brough ساخته شده بود و اولین موتوری بود که توانست یک دور کامل در یک پیست مسابقه را با سرعتی بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت کامل کند.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۳۹ BMW RS ۲۵۵ Kompressor

۴۸۰ هزار دلار

این موتور سیکلت تولید شده در زمان جنگ جهانی دوم در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۴۸۰ هزار دلار به فروش رسید. شرکت BMW در زمان جنگ جهانی دوم به تولید موتورها سوپر شارژ شده برای موتورهای مسابقه ای پرداخت اما به علت جنگ نتوانست طرح خود را به پایان برساند. این شرکت توانست بالاخره در سال ۱۹۵۱بدنه ای مناسب برای این موتورها تولید کند و اولین موتورسیکلت مجهز به موتور توربوشارژ شده را وارد بازار کند.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۱۵ Cyclone Board Track Racer

۵۲۰ هزار دلار

در اواخر دهه ۱۹۱۰ شرکت‌های بسیاری سعی کردند تا موتورسیکلت‌های مسابقه ای طراحی کنند. این موتورسیکلت با موتوری منحصر به فرد نیز به منظور پیروزی در مسابقات مختلف ساخته شده بود. تنها ۱۲ عدد از این موتور سیکلت هنوز در جهان موجود است و یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۸ در یک حراجی به قیمت ۵۲۰ هزار دلار به فروش رسید.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۱۰ Winchester

۵۸۰ هزار دلار

شرکت وینچستر یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان اسلحه در آمریکا است و در طول مدت زمان فعالیت خود توانست به شهرت بسیار زیادی دست یابد. این شرکت در میان سال‌های ۱۹۰۹ و ۱۹۱۱ چند مدل موتورسیکلت هم تولید کردند اما نتوانستند در بازار به فروش چندان خوبی دست یابند. یک موتور تولید شده در سال ۱۹۱۰ این شرکت در سال‌های اخیر به قیمت بسیار بالای ۵۸۰ هزار دلار به فروش رسید.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها

۱۹۵۴ AJS E۹۵ Porcupine

۶۷۵ هزار دلار

این مدل موتور سیکلت با هدف شرکت در مسابقات حرفه ای موتور سواری ساخته شده و در طول مدت زمان فعالیتش توانست چندین بار در مسابقات بین‌المللی مقام برتر را به دست آورد. از این مدل تنها ۴ عدد تولید شده است و به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز بسیار بالا است.

گران ترین و خاص ترین موتورسیکلت ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج