۱۶۲۸۲
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

گرم کردن خانه با فرش

فرش‌ها در ظاهر خانه و دكوراسيون آن تاثير زيادي دارند. آن‌ها جلوه خاصي به خانه‌ها و اتاق‌هاي شما مي‌بخشند و در عين حال تاثير زيادي بر گرما و امنيت فضاي خانه دارند. اما در استفاده از فرش بايد نكته‌هايي را مدنظر قرار دهيد.

گرم کردن خانه با فرش
گرم کردن خانه با فرش

فرش‌ها در ظاهر خانه و دكوراسيون آن تاثير زيادي دارند. آن‌ها جلوه خاصي به خانه‌ها و اتاق‌هاي شما مي‌بخشند و در عين حال تاثير زيادي بر گرما و امنيت فضاي خانه دارند. فرش‌ها از جمله ضروري‌ترين وسايل براي چيدمان و دكوراسيون خانه هستند و اگر درست و متناسب با فضاي خانه انتخاب شوند علاوه بر آن‌كه بر جلوه خانه مي‌افزايند آسايش و آرامش اعضاي خانواده را نيز تامين مي‌كنند اما در استفاده از فرش بايد نكته‌هايي را مدنظر قرار دهيد.


مرز خوشي

فرش‌ها و قاليچه‌ها بهترين ابزاري هستند كه از آن‌ها مي‌توان براي تعيين مرزبندي‌هاي فضاي خانه استفاده كرد. اگر در خانه‌تان هالي داريد كه لازم است آن را به 2 قسمت غذاخوري و نشيمن تقسيم كنيد، بهترين كار استفاده از فرش يا قاليچه‌هاي متفاوت است. اين كار به شما كمك مي‌كند علاوه بر مرزبندي فضايي كه در اختيار داريد، جاذبه خاصي براي خانه‌تان فراهم كنيد. تنها بايد مراقب باشيد در انتخاب قاليچه‌ها مراقب هارموني و همساني رنگ‌ها و طرح‌هاي قاليچه‌ها يا فرش‌ها باشيد. انتخاب طرح و رنگ مناسب در ايجاد فضاسازي و مرزبندي‌ها بسيار مناسب است. همان‌طور كه نبايد از فرش يا قاليچه شبيه به هم براي اين كار استفاده كرد، قرار دادن 2‌فرش كاملا متفاوت يكي با طراحي مدرن و ديگري با طراحي سنتي، انتخابي نادرست و نامناسب است.


موكت كنار فرش‌

براي تك‌تك قاليچه‌ها و فرش‌هايي كه در خانه‌تان استفاده مي‌كنيد بايد حاشيه‌اي مناسب و مقاوم درنظر بگيريد. اين حاشيه علاوه بر آن‌كه بايد متناسب و زيبا باشد، بايد كيفيت لازم را براي پيشگيري از سر خوردن و حركت آن روي سراميك، داشته باشد. مقصود از حاشيه استفاده از موكت يا بست‌هاي پلاستيكي است كه امروزه در بسياري از فروشگاه‌هاي فرش ديده مي‌شود. استفاده از موكت در مقايسه با گيره‌هاي پلاستيكي در فصل زمستان اولويت دارد. زيرا علاوه بر آن‌كه موجب حفظ دماي خانه و گرم‌تر شدن اتاق‌ها مي‌شود به لحاظ ايمني نيز براي خانواده‌هايي كه فرزند زير ۱۰ سال دارند نيز ايمن‌تر است.


فرش بايد با مبل‌ها سازگار باشد

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه فرش يا قاليچه به‌عنوان يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي دكوراسيون خانه و اتاق‌ها بايد داشته باشد، تناسب طرح و رنگ با مبلمان، پرده‌ها و ديوارهاي خانه است. به‌عنوان مثال اگر پرده‌ها و مبلمان شما از طراحي ويژه‌اي برخوردار است و به‌اصطلاح طرحي شلوغ دارد، شما بايد از فرشي با طراحي ساده و رنگ‌هاي محدود استفاده كنيد. در غيراين صورت با خانه شلوغ و مملو از طرح‌هاي مختلف روبه‌رو خواهيد شد كه نه تنها زيبايي خاصي ندارد بلكه موجب آشفتگي و آرامش نداشتن اعضاي خانه نيز مي‌شود. بنابراين دقت داشته باشيد طراحي و رنگ فرش را با ديگر وسايلي كه در خانه داريد هماهنگ كنيد.


از چه شكلي كجا استفاده كنيم؟

اگر به يكي از فروشگاه‌هاي فرش در سراسر كشور سر بزنيد خواهيد ديد كه فرش‌ها و قاليچه‌ها در طرح‌ها، سايزها و اندازه‌هاي مختلف در بازار وجود دارد. برخي از فرش‌ها به شكل دايره، برخي به شكل بيضي، برخي به شكل مربع و برخي مستطيل شكل هستند. برخي طرح‌هاي ساده و يك‌دست دارند و برخي از آن‌ها با طرح‌هاي متفاوت و شلوغ توليد و در نمايشگاه‌هاي فرش به مخاطبان عرضه مي‌شود. در كنار طرح و رنگ فرش‌ها و قاليچه‌ها كه درباره آن صحبت كرديم ظاهر فرش؛ مربع يا دايره بودن آن، بيضي يا مستطيل بودن آن نيز در زيباتر به‌نظر رسيدن خانه و اتاق‌ها تاثير بسيار چشمگيري دارد. گاهي ممكن است فرشي دايره مانند جلوه زيبايي به سالن نشيمن بدهد درحالي‌كه همين فرش براي اتاق غذاخوري چندان مناسب نباشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

گرم کردن خانه با فرش


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج