اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۳۰۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تأثیر مصرف گردو بر اسپرم

تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد مصرف روزانه ۷۵ گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی‎های ظاهری اسپرم را در مردان ۲۱ تا ۳۵ ساله بهبود می‎بخشد.

ایسنا: تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد مصرف روزانه ۷۵ گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی‎های ظاهری اسپرم را در مردان ۲۱ تا ۳۵ ساله بهبود می‎بخشد.

تقریبا ۷۰ میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکل ناباروری مواجه هستند.

حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد این موارد به دلیل اختلالاتی است که به مرد مربوط می‎شود، در برخی مطالعات مشخص شده است که کیفیت اسپرم مردان به دلیل آلودگی، شیوه زندگی نامناسب و رژیم‎های غذایی ناسالم کاهش یافته است.

تاثیر افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بلوغ اسپرم و عملکرد غشای آن ضروری هستند، بر روی کیفیت اسپرم مردان جوان مورد مطالعه قرار گرفت.

بهترین منابع اسیدهای چرب غیر اشباع روغن ماهی و یا مکمل‎های آن، دانه کتان و گردو هستند، گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید (ALA) بوده و یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا- ۳ به شمار می‎رود.

در مطاله‎ای که اخیرا انجام شده است، ۱۱۷ مرد سالم ۲۱ تا ۳۵ ساله شرکت کردند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند.

۵۸ نفر از مغزهای گیاهی به‎ویژه گردو استفاده نکردند و به ۵۹ نفر دیگر روزانه ۷۵ گرم گردو داده شد. تحقیقات قبلی نشان داده بود که ۷۵ گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح چربی‎های خون می‎شود اما معمولا تغییری در وزن افراد سالم ایجاد نمی‎کند.

نتایج نشان داد در گروهی که گردو مصرف کرده بودند، سطح اسیدهای چرب امگا- ۳ افزایش قابل توجهی داشت و بقای اسپرم، حرکت و خصوصیات ظاهری آن بهبود یافت و در گروهی که گردو مصرف نکرده بودند، هیچ تغییری ایجاد نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج