اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۴۷۲۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایران با استرالیا یا عربستان هم‌گروه می‌شود؟

مدل جدید برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی نگرانی هایی برای مدل گروه بندی مسابقات بوجود آورده است.

عصر ایران: مدل جدید برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی نگرانی هایی برای مدل گروه بندی مسابقات بوجود آورده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا با هماهنگی فیفا برای سال جدید برنامه ویژه ای برای گروه بندی مسابقات در نظر گرفته که سبب شد تیم های بزرگ نگران شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار رتبه رنکینگ فیفا را معیار برای حضور تیم ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی قرارداده است. براین اساس ۴۶ تیم اول رنکنیگ فیفا در ماه ژانویه ۲۰۱۵ در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاضر خواهند بود و سایر تیم ها کنار خواهند رفت.

مسوولان برگزاری مسابقات ، این بار ۴مرحله را برای انتخاب تیم های صعود کننده انتخاب خواهند کرد.

مرحله اول

تیم های ۳۴ تا ۴۶ رنکینگ فیفا براساس قرعه کشی انجام شده یک بازی رفت و برگشت پلی آف مقابل یکدیگر انجام می دهند. ۶ تیم صعود کننده در کنار ۳۴ تیمی که در ماه ژانویه در رنکینگ بودند ۴۰ تیم مرحله دوم را تشکیل می دهند.

مرحله دوم

۴۰ در ۸ گروه ۵تیمی قرار می گیرند. گروه هایی که بر اساس رنکینگ فیفا دوباره دسته بندی خواهد شد اما برخلاف تصور همه رنکینگ ماه فوریه درآن اثرخواهد داشت.در این مرحله تیم های اول به صورت مستقیم به مرحله بعد صعود می کنند و ۴ تیم برتر از ۸ گروه به مرحله بعد می رسند. نحوه انتخاب تیم های دوم براساس امتیاز/ تفاضل گل / گل زده خواهد بود و اگر دوتیم همه شرایط را برابر بودند یک تک بازی برای رسیدن به مرحله سوم برگزار خواهند کرد.

مرحله سوم

۱۲ تیم انتخاب شده در دو گروه ۶تیمی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی را برگزار می کنند. از این مرحله و از هر گروه ۲ تیم به صورت مستقیم به جام جهانی می رسند و تیم های سوم برای انتخاب تیم پنجم آسیا بازی پلی آف را برگزار می کنند.

مرحله چهارم

سهمیه پنجم آسیا البته به صورت معمول یک درمیان با سهمیه آخر اروپا یا آمریکای جنوبی بازی می کند پس در نتیجه پس از بازی پلی آف آسیا پلی آف احتمالا اروپا آسیا برای انتخاب آخرین تیم آسیایی برگزار خواهدشد.

نگرانی ها

استفاده از رنکینگ فیفا برای سید بندی تیم ها همیشه دردسرساز بوده است. امسال AFCسراغ این روش رفته ومی تواند دودش در چشم تیم های بزرگ آسیا برود. درماه ژانویه ،چین ، استرالیا و عربستان ، بحرین و عراق تیم های نهم تا چهاردهم رنکینگ فیفا بوده اند و آن درحالی است که تیم هایی چون عمان و قطر در میان ۸تیم برتر قرار دارند.

اگر بنا براین باشد که رنکینگ ماه ژانویه اساس سیدبندی مرحله دوم رقابت ها باشد احتمال هم گروه شدن ایران با عربستان یا استرالیا وجود دارد. با این همه فیفا اشاره کرده که رنکینگ ژانویه فقط برای مرحله اول در نظرگرفته خواهد شد و احتمالا رنکینگ ماه اخیر محل تصمیم گیری برای مسابقات جام جهانی خواهد. اگر این اتفاق رخ دهد. ایران علی رغم حذف در یک چهارم نهایی حتما در میان ۴ تیم اول خواهد بود و استرالیا هم با قهرمانی خود را بالا خواهد کشید.

اما همچنان این خطر وجود دارد که عربستان/چین در سید بندی در رده دوم قرار بگیرد و همگروه ایران شود. بدتر اینکه تیم کره شمالی هم در رنکینگ اوضاع بدی دارد و می تواند در سیدسوم مسابقات قرار بگیرد. آن وقت این امکان برای ایران و هر کدام از تیم های قدرتمند آسیا وجود دارد که در مرحله دوم مسابقات با تیم های عربستان و کره شمالی هم گروه شوند. گروهی که برای مرحله دوم بسیار دشوار به نظر می رسد.

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سیدبندی مسابقات سابقه حضور تیم ها در جام های جهانی را هم لحاظ می کرد و همین سبب می شد که گروه بندی برای تیم های بزرگ مشکل نباشد. اما استفاده از رنکینگ فیفا برای گروه بندی مسابقات جام جهانی ، این خطر را ایجاد می کند که مرحله ما قبل پایانی گروهی مشکل در انتظار ایران یا هر تیم دیگری باشد. این مدل گروه بندی کمک می کند به حذف تیم های بزرگ آسیا پیش از اینکه به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج