adexo3
۱۸۱۱۴۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

۷ دلیل برای میلیونرها: چرا نباید یک آیفون بخرید؟

آنها در بهترین روزهای خود به سر می برند اما آمار خیره کننده فروش و تعداد طرفداران هیچ وسیله دیجیتالی نمی تواند معایبش را پنهان کند. نوشته زیر فهرستی است از نقطه ضعف های بزرگ آیفون که تنها پس از خرید متوجه آنها می شویم.

7 دلیل برای میلیونرها: چرا نباید یک آیفون بخرید؟





روزنامه هفت صبح: آنها در بهترین روزهای خود به سر می برند اما آمار خیره کننده فروش و تعداد طرفداران هیچ وسیله دیجیتالی نمی تواند معایبش را پنهان کند. نوشته زیر فهرستی است از نقطه ضعف های بزرگ آیفون که تنها پس از خرید متوجه آنها می شویم.

1- بعد از فرستادن SMS نمی توانید از وضعیت آن باخبر شوید. جالب است که حتی روی یک گوشی 30 هزار تومانی هم قابلیت Delivery وجود دارد اما روی آیفون 700 دلاری موجود نیست! پس از ارسال SMS شما نه از ارسال صحیح آن خبری دارید و نه از رسیدن به گوشی گیرنده و این موضوع در SMS های فوری واقعا عذاب آور است.

2- دوستتان یک موسیقی زیبا دارد و می خواهد برای شما بلوتوث کند اما آیفون امکان ارسال و دریافت فایل با بلوتوث را ندارد و شما عملا از هرگونه اشتراک گذاری ساده محروم هستید. اپل معتقد است این کار موجب نقض کپی رایت می شود.

7 دلیل برای میلیونرها: چرا نباید یک آیفون بخرید؟

۳- آیفون رادیو ندارد. می خواهید در مسر بازگشت به منزل از آخرین وضعیت مسابقه فوتبال باخبر شوید اما مشکل اینجاست که آیفون رادیو FM ندارد! این موضوع در آمریکا که رادیوهای اینترنتی و همچنین دسترسی به اینترنت پرسرعت روی موبایل وجود دارد، موضوع عجیبی نیست و احتمالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در ایران بدون شک نقص محسوب می شود.

۴- هیچ برنامه ای برای مدیریت فایل ها یا File Manager در اختیار ندارید. برنامه هایی مانند iFile هم که به عنوان فایل منیجر در اپ استور معروف هستند فقط به فایل های خودشان دسترسی دارند و امکان دسترسی به مثلا فایل های برنامه های دیگر مانند موسیقی های موجود در دستگاه شما را ندارند. همین موضوع موجب روش هایی عجیب در انتقال فایل مانند ایمیل کردن و یا انتقال به Drop Box و... می شود چون امکان انتخاب محلی برای ذخیره کردن فایل وجود ندارد.

در حالی که در سایر گوشی ها پس از اتصال به USB شما به راحتی می توانید با خاطری آسوده به فایل هایتان دسترسی داشته باشید. البته با برنامه هایی مانند Disk Aid که برای ویندوز و مک ارائه شده این مشکل تا حدی قابل رفع است اما اگر بخواهید محدودیت دسترسی روی گوشی را بردارید باید جلبرک کنید که حتی اگر برای دستگاه شما ارائه شده باشد به دلایلی صحیح نیست.

۵- اگر عادت دارید به طور مداوم قالب یا تم جدید روی گوشی خود بگذارید، باید بدانید چنین امکانی در آیفون وجود ندارد. حتی پل امکان تغییر رنگ برای قالب استاندارد خودش را هم پیش بنین نکرده و باید با همین رنگ پیش فرض آن کنار بیایید.

۶- برنامه های جانبی مانند منشی تلفنی برای آیفون وجود ندارد. می توانید این خدمات را روی بسته های خدمات ارزش افزوده اپراتور موبایل تان دریافت کنید که هزینه دارد. این در حالی است که برای اندروید چند اپلیکیشن خوب معرفی شده است.

۷- شما روی گوشی نوکیای قدیمی خود می توانستید چند پروفایل مختلف داشته باشید. مثلا پروفایل شب شامل زنگ تماس و SMS با صدای کم یا پروفایل جلسات روی ویبره و پروفایل مکان های شلوغ با صدای زنگ بلند. یا مثلا پروفایل Silent اما چنین تنظیماتی روی آیفون وجود ندارد.

استفاده از گزینه ِDo Not Disturb پیچیده است و کاملا با آنچه اپل درباره کاربری آسان و بدون دردسر می گوید تفاوت دارد. تازه وقتی پس از کلی سر و کله زدن با آن روش کار را یاد بگیرید، متوجه خواهید شد که آنچنان به درد بخور نیست و بیشتر به درد کاربران افسرده و گوشه گیر موبایل می خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nazi

      هر چقدم بد باشه ، با کیفیت تصویر بالایی که داره با قابلیت های بسیار بالا جز بهترینهاس و هرکسی آیفون داشته باشه بعد از مدتی دیگه محاله سمت برند دیگه ای بره ، برند های دیگه اصلا قابل قیاس با اپل نیستند و نخواهند بود ، باور ندارید امتحان کنید!

    • nazi

      هر چقدم بد باشه ، با کیفیت تصویر بالایی که داره با قابلیت های بسیار بالا جز بهترینهاس و هرکسی آیفون داشته باشه بعد از مدتی دیگه محاله سمت برند دیگه ای بره ، برند های دیگه اصلا قابل قیاس با اپل نیستند و نخواهند بود ، باور ندارید امتحان کنید!

    • صبا

      مطمئنی بلدی با گوشی کار کنی اصلا ؟!

    • امیراحسان

      ادمین عالی بود کلی حال کردم باهات خخخخخ عزیزم اگه کیفیت صفحه مورد نظرته میتونی از سامسونگ استفاده کنی

    • HamidR02

      این همه دلیل ک گفتید باعث شده که ایمن ترین گوشی باشه

    • علی

      با سلام و درود ، به نظر من اگر دوربین با کیفیتی به مراتب بالاتر از آیفون ، صفحه نمایش زیبا ، کارت حافظه با گنجایش بالا، کارایی بالا و در عین حال قیمت مناسب میخواهید به همتون گوشی مایکروسافت (950 ایکس ال) پیشنهاد میکنم.واقعآ بی نظیره...

    • مهدی

      سلام دوستان.گوشی بنده گلکسی A8 هس ولی ۱ ماهه رفته تو مخم که ایفون بخرم.اگه میشه راهنمایی بکنین نمیخوام بعد خریدن ایفون پشیمون بشم یا نمیخوام از اینکه ایفون استفاده نکردم پشیمون بشم

    • arezooo

      من ايفون ٧دارم حدود يه ماهه گوشي قبليم S7بود
      الان واقعا پشيمونم از خريد ايفون

      واقعا دنياش خيلي محدوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج