۱۸۳۰۳۳
۴ نظر
۵۰۸۱
۴ نظر
۵۰۸۱
پ

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش

آرین قاسمی، مترجم و نزدیک ترین فرد در ایران به کارلوس کی‌روش از پشت پرده زندگی او می‌گوید.

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش
مجله زندگی ایده آل - محمد حسین‌زاده، مصطفی رفعت: معمولا چند راه برای شناخت آدم‌های معروف و محبوب وجود دارد اما هیچ‌كدام از آنها به اندازه صحبت با افرادی كه بیش از همه به زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان نزدیك هستند، نمی‌تواند ابعاد تازه‌ای از این آدم‌ها را به نمایش بگذارد. اگر باور كنیم كه دوست را باید در سفر شناخت، قطعا هیچ دوستی برای یك خارجی در كشوری بیگانه به اندازه مترجم شخصی‌اش قابل اعتماد نیست.

كارلوس كی‌روش، سرمربی نامدار تیم‌ملی فوتبال كشورمان یكی از افرادی است كه زیاد اهل بروز وجوه شخصیتی و اخلاقی خود در قالب مصاحبه‌هایش نیست. ما هم برای شناختن بهتر او سراغ آرین قاسمی رفته‌ایم؛ كسی‌كه بیشترین مداومت حضور را در كنار كارلوس كی‌روش از ابتدای فعالیت وی در ایران تا به حال داشته و به نوعی امین‌ترین فرد از نظر وی است حتما می‌تواند به نكاتی اشاره كند كه كمتر كسی از آنها باخبر است. قاسمی معتقد است این همكاری فرصت بسیار مناسبی برایش بوده كه بتواند كنار چنین فرد حرفه‌ای كار كند.

او می‌گوید: «شاید در نگاه اول اینطور برداشت شود كه من با صحبت‌هایم قصد حمایت بی‌چون و چرا از آقای كی‌روش را دارم اما واقعیت امر این است كه اولا ایشان به حمایت بنده نیاز ندارند، ثانیا تردیدی در محبوبیت كی‌روش نیست اما من برای این محبوبیت دلایلی دارم و برای واكاوی دلایل محبوبیت كی‌روش نزد مردم قصد دارم به نكاتی اشاره كنم.

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش

البته این روزها می‌بینم كه بعضی‌ها مدعی‌اند كه بخشی از مردم به خاطر جوزدگی، كی‌روش را دوست دارند اما من اعتقاد دارم كسی كه به این درجه از محبوبیت می‌رسد حتما نزد خداوند آبرو دارد و طبیعی است كه خدا هم به خاطر همین در نزد مردم چهره این فرد را محبوب می‌كند.» آرین قاسمی در این گفت‌وگو پرده از خصوصیات شخصیتی و اخلاقی كی‌روش برداشته است و جا دارد از دوست خوب‌مان كسری‌شمس نیز تشكر ویژه‌ای داشتیم كه در شكل‌گیری این مصاحبه كمك شایانی داشت.

جرقه‌ای در ذهن یك نوجوان ۱۲ ساله

برای توضیح چگونگی ورودم به عرصه فوتبال باید به سال ۱۹۹۷ و بازی تاریخی ایران و استرالیا بازگردم كه برای تماشای بازی به استادیوم رفته بودم. درواقع آن زمان ۱۲ سال داشتم و تصمیم والدینم این بود كه برای زندگی راهی استرالیا شویم و من همانجا ادامه تحصیل بدهم. روز مسابقه را هرگز فراموش نمی‌كنم؛ لحظه‌ای كه خداداد عزیزی گل برتری ایران را زد و راهی جام‌جهانی شدیم تبدیل به لحظه‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن آن نوجوان ۱۲ ساله عشق فوتبال شد. جرقه اینكه فوتبال برای من از آن حالت سرگرمی و علاقه قبلی به روندی جدی‌تر بدل شود همان موقع زده شد.

درس‌هایی برای زندگی و فوتبال

درسم را تا مقطع فوق‌لیسانس ادامه دادم اما فوتبال همیشه جزئی از زندگی من بود. دوره‌های داوری و مربیگری را در استرالیا دیدم و بعد از پایان تحصیلاتم به ایران آمدم. زمانی كه رسیدم چند ماهی از حضور آقای كی‌روش در ایران می‌گذشت. برای تطبیق یك‌سری مدارك مربیگری و داوری به فدراسیون می‌رفتم و می‌آمدم كه در همان زمان آشنایی من با ایشان شكل گرفت. دیدم فرصت بسیار خوبی است تا از تجربه‌های ایشان استفاده كنم.

جلسه اولی كه ایشان را دیدم خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را با من در میان گذاشت و كار من با ایشان از همان زمان استارت خورد. مطمئن هستم هیچ اتفاقی در زندگی بی‌جهت نمی‌افتد و این كار هم برای من از همان دست اتفاق‌هاست. این همكاری در این چند سال برای من تجربه خاصی بود و این فرصت را به من داد تا چه در ورزش و چه خارج از آن با مسائلی آشنا شوم كه در زندگی به دردم می‌خورند.

همدلی بدون شناسایی مقصر

یكی از ویژگی‌های ایشان این است كه خواسته خود را بسیار شفاف و روشن بیان می‌كند و راحت آنچه می‌‌خواهد را به بازیكنان می‌گوید. در تمام مدتی كه با ایشان بودم هم دیدم همه بازیكنان و كادر فنی خواسته‌های وی را به‌درستی رعایت می‌كنند. قدرت مدیریتی خوبی دارد و شك و شبهه‌ای در نوع مدیریت كامل ایشان وجود ندارد. همه بازیكنان و كادر فنی هم به خوبی وظایف خود را می‌شناسند اما نكته دیگر وجود یك حس همدلی و اتحاد بین اعضای تیم است كه آن هم به شكل مدیریت ایشان بازمی‌گردد.

برای مثال در این چند سال تحت هیچ شرایطی بابت هیچ اتفاقی بازیكنی را مقصر ندانسته و همیشه این را گفته كه در همه اتفاق‌ها چه خوب و چه گاهی بد همه ما با هم و یك تیم هستیم. اگرچه هر یك از ما مسئولیت‌هایی داریم كه باید انجام دهیم اما در انتها نتیجه‌ای كه به دست آمده متعلق به كل تیم است نه یك فرد خاص. به همین علت همیشه آن ارتباط عاطفی بین او و اعضای تیم برقرار بوده. این حتی بین ایشان و تمام كادر فنی و سایر مسئولان تیم هم به چشم می‌‌خورد.

حمایت حتی هنگام باخت

آقای كی‌روش هیچ‌وقت پشت هیچ‌ كسی را خالی نكرده. برای مثال در همین بازی‌های اخیر جام ملت‌ها با همه ناداوری‌ها شرایط بازی به گونه‌ای پیش رفت كه به پنالتی كشیده شد. احسان حاج‌صفی بازیكن خوب تیم‌مان برای زدن اولین ضربه پنالتی رفت اما نتوانست گل بزند.

وحید امیری هم آخرین پنالتی تیم‌مان را گل نكرد و سرانجام باختیم. در جلسه تیم كه فردای روز مسابقه برگزار شد آقای كی‌روش حین صحبت با بچه‌های تیم از این دو نفر خواست جلو بنشینند و جمله‌ای را گفت كه همیشه در ذهن من ماندگار شد. او به آنها گفت شما پنالتی را از دست ندادید بلكه تمام سعی‌تان را كردید تا تیم به موفقیت برسد و پیروز شود. شما نگاه كنید در چنان شرایط تلخ و اندوه‌باری هم نه‌تنها كسی را مقصر اعلام نكرد بلكه عملكرد همه به‌خصوص آن دو نفر را تحسین كرد.

ماجرای مشت چندهزار دلاری

خوشحالی عجیب آقای كی‌روش در بازی با كره برمی‌گردد به حدود ۸، ۹روز قبل از آن بازی. سرمربی تیم ملی كره صحبت زشتی را در مورد تیم فوتبال و كشور ایران انجام داده بود، حتی علنا گفته بود دوست ندارم تیم ایران صعود كند و ترجیحم این است كه ازبك‌ها بالا بیایند. وقتی آقای كی‌روش این را شنید خیلی ناراحت شد و درخواست یك مصاحبه عمومی را كرد. در آنجا گفت سرمربی تیم كره دو راه بیشتر ندارد یا باید از ملت بزرگ ایران رسما عذرخواهی كند یا استعفا بدهد چون خارج از عرف صحبت كرده و این اتفاق غیر قابل قبولی در فوتبال حرفه‌ای است.

حتی از یك اصطلاح حقوقی برای متهم كردن او استفاده كرد كه معادل فارسی‌اش «خارجی ستیزی» است. این ماجرا گذشت تا روز بازی رسید. تیم ایران بازی خوبی ارائه كرد و صعود كردیم. آن زمان مطرح شد شادی خاص ایشان در آن پیروزی خیلی شخصی و شاید به زعم شما نوعی كل‌كل بین دو مربی بوده اما واقعیت این بود كه به عقیده من او از این موضوع خوشحال شد كه تیم كره پاسخ بی‌احترامی به تیم و كشور ایران را گرفت و درواقع به خاطر تعصبش به ایران شاد شد. البته آن مشت گره كرده برای ایشان هزاران دلار جریمه داشت که بهایش را پرداختند.

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش

استقبال ۸۸ درصدی مردم

بزرگ‌ترین دلیل اینكه ایشان هنوز در ایران است عشق به فوتبال و رابطه‌ای است كه با هواداران این ورزش در ایران دارد. وقتی ۸۸درصد مردم نظرشان این است كه وی عملكرد خوبی داشته دیگر لازم نیست من بخواهم از ایشان دفاع یا تعریف كنم. نگاه عموم مرم این بوده كه كی‌روش به خاطر دلسوزی‌اش و انرژی‌ای كه برای تیم گذاشته و توجهی كه دارد نتیجه خوبی هم گرفته است. برای همین وقتی بعد از بازی‌های جام ملت‌ها برگشتیم چند هزار نفر برای استقبال از تیم و به‌خصوص او به فرودگاه آمدند.

مثبت حتی بعد از گل مسی

وقتی در جام‌جهانی مقابل آرژانتین مسی آن گل را زد همه ناراحت شدند. خب البته گلی بود كه یك فوق‌ستاره از تیم فینالیست جام‌جهانی زده بوده. آقای كی‌روش اگرچه ناراحت شد چون ذاتا هم از باخت بدش می‌آید اما طبق تفكر همیشه خودش رفتار كرد و گفت باید سریع برای بازی بعدی آماده شویم. اینكه مراقب فرصت‌های بعدی باشیم. نگاه‌ و انرژی‌مان برای آینده باشد و سعی كنیم ضعف‌ها را بهبود و عملكردهای خوب را ارتقا دهیم.

بهترین مدال تمام عمر

ایشان بعد از بازگشت از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و استقبال مردم از تیم ملی عنوان كرد: «با تمام افتخاراتی كه در طول ۳۴ سال مربیگری به دست آوردم، عشقی كه مردم ایران نسبت به من نشان دادند و حمایتی كه از سوی تمام هواداران ایرانی دیدم، بهترین مدال و كاپی است كه در طول این دوران به دست آوردم.» این مسئله واقعا نقش مهمی در ادامه حضور ایشان در ایران داشته است. رابطه‌ای خوب و دوطرفه‌ همراه با عشق و علاقه بین ایشان و مردم وجود دارد.

امكان نداشت هواداری در خیابان، جلوی در منزل‌شان یا هر جای دیگری از ایشان تقاضای عكس و امضا بكند و ایشان استقبال نكنند. همیشه برای تمام هواداران وقت می‌گذارند. همیشه می‌گویند فوتبال در خون ایرانیان وجود دارد و در فوتبال آسیا از این نظر بیشترین پتانسیل را دارد.

زندگی‌ شخصی تا زندگی حرفه‌ای

مطمئنا اخلاق، منش و روند زندگی افراد در زندگی شخصی‌شان، در زندگی حرفه‌ای آنها نیز منعكس می‌شود. تا آنجایی كه من با ایشان آشنا هستم و دیدم، در زندگی فردی بسیار منضبط و وقت‌شناس هستند. بارها شده بود كه در فدراسیون یا آكادمی فوتبال ساعت ۸ صبح جلسه داشتیم و من یك ربع زودتر می‌رسیدم، می‌دیدم ایشان زودتر از من آنجا هستند و به من می‌گفتند چرا اینقدر دیر آمدی؟!

شیك‌پوش و علاقه‌مند به شنا

نظم خاصی در زندگی ایشان وجود دارد كه این نظم حتی به غذا و ورزش روزانه‌شان نیز مربوط می‌شود. هر روز ورزش می‌كنند. شنا و دویدن از ورزش‌هایی هستند كه به‌طور مرتب انجام می‌دهند، حتی در اردوها و تورنمنت‌ها. از لحاظ ظاهری نیز فردی بسیار مرتب هستند و به پاكیزگی و ظاهر خود نیز بسیار اهمیت می‌دهند.

فرشته مهربان امور خیریه

آقای كی‌روش فرد بسیار مهربان و دلسوزی هستند، این مسئله برای تمام افرادی كه با آنها در ارتباط است صدق می‌كند. ایشان در امور خیریه بسیار فعال هستند و من هم خیلی وارد این مسائل نمی‌شوم شاید خوشایندشان نباشد. قبل از بازی كره ایشان خواستند كه بعد از اتمام تمرین، هماهنگ كنیم تا اتوبوسی بیاید و همراه بازیكنان به خیریه‌ بهشت امام‌رضا (ع) برویم. فضای بسیار خاصی بود و به جرات می‌توانم بگویم یكی از به‌یادماندنی‌ترین روزهای زندگی‌ام را تجربه كردم.

تمام بازیكنان همراه كادرفنی و برخی اعضای فدراسیون حضور داشتند. همانجا ایشان از بچه‌ها خواستند نیت كنیم كه اگر خدا خواست و به جام‌جهانی صعود كردیم قسمت اعظم پاداش صعود به جام‌جهانی را به كودكان خیریه اختصاص دهیم تا پایه‌گذاری شود برای ساخت یك ساختمان كاملا مجهز مخصوص كودكان آن مجموعه. هرزمان هم كه فرصتی به دست می‌آورند شخصا به ساخت این ساختمان نظارت می‌کردند.

مورد دیگر عید سال گذشته بود و ایشان بااینكه هنوز حقوق خودشان را دریافت نكرده بودند با این حال به تمام افرادی كه به هر نحوی در تیم‌ملی نقشی داشتند، عیدی دادند كه بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان شد. حتی به آن باغبان زحمتكش كه در كمپ‌های تیم‌ملی كار زمین چمن را انجام می‌داد عیدی دادند تا افرادی كه در فدراسیون كارهای مربوط به تیم‌ملی را انجام می‌دادند؛ بدون اینكه بخواهند این موضوع را رسانه‌ای كنند. جدا از اینكه این مهربانی ایشان را نشان می‌داد، درك ایشان از جایگاه فرهنگ عیدی برای من بسیار جالب توجه بود. اینها مواردی از كارهای ایشان بود.

همه مردان كارلوس كی‌روش

آقای كی‌روش چند سالی كه در ایران مشغول به كار بودند، كادر بسیار مجرب و فوق‌العاده‌ای را جمع‌آوری كردند؛ آنتونیو سیموئز كه یكی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال پرتغال هستند، قهرمان اروپا، باشگاه بنفیكا و. . . كه نزدیك به سه سال در تیم‌ملی دستیار ایشان بودند.

آقای دنیل گاسپار، یكی از بهترین مربیان گلرهای دنیا كه مربی گلرهای تیم‌ملی را عهده‌دار هستند. آقای اوسیانو كروز، كاپیتان سابق تیم‌ملی پرتغال كه دستیار ایشان هستند. كادر ایرانی ایشان آقای ماركار آقاجانیان، مربی دلسوز و متعهد كه در تمام رده‌های تیم‌ملی فعالیت داشته‌اند. آقای خانبان، بهترین آنالیزور ایران و. . . در كل همیشه سعی می‌كنند افرادی را انتخاب كنند كه بهترین باشند.

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش

آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی

علاقه زیادی به فرهنگ و آداب و رسوم ما و در عین حال احترام زیادی به تاریخ و تمدن ایران دارند، حتی در سفرهای خارجی كه داریم و در شبكه‌های كشورش پرتغال همیشه به این موضوع اشاره دارد كه كشور ایران كشوری با تمدنی بسیار غنی، با فرهنگی عمیق و مردمی بسیار خوب و مهربان است.

از طرفی علاقه زیادی به سفر به اماكن تاریخی ایران دارد و خیلی از شهرهای ایران مثل شیراز، اصفهان و... را از نزدیك دیده است و علاقه زیادی به این كار دارد، حتی مدتی پیش از پسرش خواست كه برای دیدن اماكن تاریخی ایران به كشورمان سفر كند و به یزد، شیراز و تخت‌جمشید سفر كردند. خاطره جالبی هم از ایشان تعریف كنم، ما برای بازدید به كاخ‌گلستان رفته بودیم كه آقای كی‌روش درباره آینه‌كاری سالن‌های كاخ‌مرمر صحبت می‌كردند و راجع‌به مكانیسم دقیق بادگیرهای آن زمان و نوع كاركردشان اطلاعات كاملی داشتند. اصولا آقای كی‌روش آدمی است كه راجع‌ به هرچیزی كه علاقه دارد، مطالعه و تحقیق می‌كند.

سفیر فرهنگی ایران

نكته جالبی كه درباره علاقه آقای كی‌روش به ایران وجود دارد این است كه ایشان هرجا و در هر مصاحبه‌ای كه حتی در خارج از كشور هم انجام می‌دهند، از فرهنگ و تاریخ ایران صحبت می‌كنند و با انرژی خاصی از غنای فرهنگی ما می‌گویند و به نوعی ایشان یك سفیر فرهنگی برای كشورمان در جهان بوده‌اند.

تفریح و اوقات فراغت با فوتبال

كی‌روش خیلی مطالعه می‌كند ولی همواره زندگی او فوتبال، فوتبال و فوتبال است. بازی‌های داخلی را نگاه می‌كند، مواقعی كه در اردو نیستیم فوتبال‌های اروپایی را تماشا می‌كند و درواقع قسمت اعظم زندگی ایشان فوتبال است.

ارتباط با نسل طلایی پرتغال

آقای كی‌روش هنوز هم با آن نسل طلایی فوتبال پرتغال مانند فیگو و روی كاستا در ارتباط هستند. حتی زمانی‌كه ما در اردوی پرتغال بودیم روی كاستا، سر تمرین تیم‌ملی ایران آمد و خیلی صمیمانه برخورد داشت و حتی بازی ایران و بنفیكا را از نزدیك دید. درواقع كی‌روش هنوز هم با خیلی از شاگردانش در آن نسل فوتبال و در دیگر تیم‌ها در ارتباط است.

آقای پرفسور فوتبال جهان

كارلوس كی‌روش از مقبولیت خاصی در جهان فوتبال و جوامع فوتبالی برخوردار است. قبل از جام‌جهانی یك ورك‌شاپ بود كه در آنجا سرمربی تمام ۳۲تیم حضور داشتند و چهره‌های بزرگی مانند دل‌بوسكه، كاپلو، كلینزمن، اسكولاری، ونگال و یوآخیم‌لو حضور داشتند و در یك ضیافت ناهار بود كه اسكولاری و دل‌بوسكه سراغ آقای كی‌روش آمدند و ایشان را در آغوش كشیدند و همگی ایشان را با لقب «پرفسور» صدا می‌زدند و برایم بسیار جالب بود كه ایشان در جوامع فوتبالی اینقدر محبوب هستند و همه دنیا احترام خاصی برای ایشان قائل هستند.

حتی ایشان برنامه‌های مدونی را به دیگر كشورهای جهان داده‌اند، مثلا ایشان برنامه توسعه فوتبال در كشور آمریكا را سال‌ها پیش به مسئولان فوتبال این كشور ارائه كرده‌اند كه حالا ثمرات مثبت آن نمود پیدا كرده است. خیلی از مربی‌ها و افرادی كه در فوتبال دنیا مطرح هستند و من از نزدیك آنها را دیده‌ام و توانستم با آنها صحبت كنم مثل یورگن كلینزمن، ونگال، مارك بوسنیچ و. . . همه معتقد بودند كه مطمئنا حضور فرد بزرگی مثل كی‌روش به فوتبال ایران كمك می‌كند و باعث اعتبار فوتبال ایران در سطح بین‌المللی می‌شود.

ارتباط با اعضای خانواده

خب واقعا افرادی مثل آقای كی‌روش زندگی خانوادگی سختی دارند، به دلیل اینكه باید در كشورهای مختلف برای كار و پرداختن به فوتبال كه به نوعی عشق آنها محسوب می‌شود حضور داشته باشند، آن‌هم به صورت بلندمدت، این موضوع باعث می‌شود كه از خانواده‌شان دور باشند و سختی زیادی را تحمل كنند ولی با این حال خانواده ایشان كاملا شغل آقای كی‌روش و سختی‌های این كار را درك كرده‌اند. با این حال ایشان رابطه بسیار نزدیك و صمیمانه‌ای با خانواده‌شان دارند.

حتی زمانی‌كه ما در اردوی پرتغال بودیم، پدر آقای كی‌روش كه از فوتبالیست‌ها و مربیان قدیمی پرتغال هستند، سر تمرین تیم‌ملی آمدند و ارتباط خیلی خوبی با آقای كی‌روش داشتند. همسر و پسر آقای كی‌روش هم به ایران سفر كرده‌اند و خاطرات خوبی از حضور در كنار آقای كی‌روش در ایران داشته اند.

حساسیت و ریزبینی پرفسور

كی‌روش آنقدر روی مسائل مختلف تیم‌ملی حساسیت دارد و ریزبین است كه مثلا به غیر استاندارد بودن زمین چمن كمپ تیم‌ملی هم دقت می‌كند و این نكات را گوشزد می‌كند. ایشان حتی از زمانی‌كه به ایران آمد، یك پلان مهم را با خود وارد ایران كرد كه پیش از این در منچستر و رئال هم انجام داده بود و آن ‌هم ساخت یك لابراتوار حرفه‌ای و تخصصی فوتبال بود كه هنوزهم ساختمان آن در كمپ تیم‌های ملی نیمه‌كاره مانده است كه این مجموعه شامل استخر تخصصی، تجهیزات ورزشی تخصصی برای فوتبالیست‌ها و... كه همه دست اندركاران و كادرفنی و بازیكنان تمام رده‌های تیم‌ملی بتوانند در این مكان دورهم باشند و كار كنند. البته این را می‌دانست كه عمر مربیگری خودش در ایران نخواهد رسید و از اهداف بلندمدت او بود ولی هنوزهم اصرار و پافشاری می‌كند كه این مجموعه ساخته شود و این اتفاق بزرگی است و میراثی خواهد بود از كارلوس كی‌روش تا به آینده فوتبال ایران كمك كرده باشد.

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش

احترام برای دیگر ورزشكاران ایران

نكته بسیار مهمی كه درباره كارلوس كی‌روش وجود دارد این است كه ایشان احترام خاصی برای دیگر ورزشكاران افتخارآفرین ایران قائل هستند. در ایام المپیك ۲۰۱۲ لندن در یك كنفرانس مطبوعاتی ایشان قبل از شروع سوالات، از جای خود بلند شدند و از همه خواستند تا به افتخار مدال‌آوران ایران در المپیك لندن، دست بزنند و آنها را تشویق كنند. حتی زمانی‌كه در برزیل بودیم و هنوز بازی‌های جام‌جهانی شروع نشده بود، تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی با تیم برزیل بازی داشت و آقای كی‌روش برای تماشای آن بازی همه اعضای تیم را جمع كرد و خودشان هم با انرژی خاصی بازی را دنبال می‌كردند و از نتایج خوب تیم‌ملی والیبال واقعا خوشحال بودند.

از لابه‌لای صحبت‌های آرین قاسمی

- تعلق خاطر كی‌روش نسبت به ایران و رابطه عاطفی كه با مردم ما برقرار كرده‌اند، باعث محبوبیت بیش از پیش ایشان در بین ایرانی‌ها شده است.

- آقای كی‌روش می‌گوید: «زمانی‌كه خورشید می‌درخشد و همه‌چیز آرام است، همه می‌توانند كنار تو باشند ولی زمانی كه توفان می‌شود شما متوجه می‌شوید كه چه كسانی كنار شما و دوست شما هستند.»

- آقای كی‌روش به شش زبان مسلط هستند و صحبت می‌كنند ولی كلمات فارسی زیادی یاد نگرفته‌اند و شاید هم دلیلش حضور همیشگی من كنار ایشان باشد.

- ایشان در چارچوب حرفه‌ای همیشه با بازیكنان تیم رابطه خیلی صمیمی و خوبی دارند و همیشه سعی می‌كنند به بازیكنان كمك كنند. اكثر بازیكنان در صحبت‌های شان می‌گویند كه رابطه كی‌روش با آنها یك رابطه پدرگونه است.

- آقای كی‌روش همیشه روی كارش اشراف كامل دارد و نكاتی را كه پیش از هربازی به بازیكنان گوشزد می‌كند، بازیكنان دقیقا در زمین بازی لمس می‌كنند چرا كه ایشان بسیار بادقت روی كارشان تمركز دارند و جزییات را به خوبی به بازیكنان منتقل می‌كنند.

- ایشان می‌گویند: «اگر سخت تلاش كنید، دیر با زود به مقصد می‌رسید چرا كه همین تلاش و پشتكار است كه شما را به سمت هدف‌تان هدایت می‌كند.»

- آقای كی‌روش درباره مربیگری می‌گویند: «من یك مربی هستم، شعبده‌باز نیستم! برای پیشرفت كلی فوتبال احتیاج به امكاناتی است كه باید وجود داشته باشد. همان‌طور كه برای درست كردن اُملت شما نیاز به تخم‌مرغ دارید!»

- آقای كی‌روش بعد از بازگشت از اردوی پرتغال وسایل ورزشی زیادی از جمله لباس‌های ورزشی و تجهیزات ورزشی را كه در پرتغال داشتند با خود به ایران آوردند و به آكادمی فوتبال اهدا كردند تا در تیم‌های ملی استفاده شود.

- پیش از جام‌جهانی از آقای كی‌روش سوال شد كه با چه هدف و انگیزه‌ای به جام‌جهانی می‌روید؟ ایشان در پاسخ گفتند: «من نمی‌خواهم در جام‌جهانی اردك زشت بازی‌ها باشیم. ما به جام‌جهانی می‌رویم تا با یك روحیه جنگجویانه از نام و اعتبار فوتبال ایران دفاع كنیم.»

- باوجود اینكه آقای كی‌روش خیلی روی نظم و انضباط و دیسیپلین حساس و سختگیر هستند ولی قلبی رئوف و مهربان دارند.

- آقای كی‌روش همیشه سعی می‌كند تجربیات خود را به بازیكنان و مربیان جوا‌ن‌تر منتقل می‌كنند. ایشان می‌گویند كه هر بازیكنی ممكن است اشتباه كند ولی باید خیلی سریع روحیه خود را بازیابی كند و وظیفه‌اش را به بهترین شكل انجام دهد.

- در بازی‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا كه خبرگزاری‌های بزرگ از سراسر جهان حضور داشتند، آقای كی‌روش اعلام كرد: «تحریم‌هایی كه علیه كشور ایران انجام شده است، بسیار ناجوانمردانه است و این تحریم‌ها روی ورزش و فوتبال ایران و جوانان این كشور تاثیر منفی گذاشته است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توی مجله خوندم که ایشون در یکی از واحدهای برج معروفی زندگی می کنه که اجاره اش ماهی 33 میلیونه......

      پاسخ ها

      • مهین

        کارلوس کی روش بسیار ثروتمند ومالک یک جزیزه بسیار بزرگ و مجلله و کینگ کارلوس نامیده میشه احتیاجی به حقوق از ایران گرفتن نداره

    • نازیلا

      آقای کیروش خیلی دوست داشتنی و خیلی ادم خوبیه، خدا کنه که نگهش دارن چون خیلی باعث پیشرفت فوتبال ما شده است

    • Sara

      حیف شدک رفت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج