اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۴۹۳۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

علل مرگ ایرانیان آنالیز می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به آنالیز علل مرگ ایرانیان ۳۵ تا ۷۰ سال گفت: برنامه ثبت سرطان جمعیتی یکی از زیر ساخت‌های اصلی برنامه ملی کنترل سرطان است که در تهران و در ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رضا ملک زاده یکی از فعالیت‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را راه اندازی و احیای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی بیان کرد و اظهار داشت: تدوین برنامه ملی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت برای حداقل ۲۰ بیماری و تشکیل دبیرخانه برنامه توسعه ثبت در حوزه سلامت از دیگر فعالیت های این معاونت است.

ملک زاده در ادامه، از تدوین برنامه ملی سرطان در رابطه با پیشگیری، غربالگری، تشخیص و درمان و مراقبت‌های حمایتی خبر داد و گفت: باید علل مرگ و میر در میان افراد ۳۵ تا ۷۰ سال را آنالیز کنیم.

وی همچنین، برنامه ثبت سرطان جمعیتی را یکی از زیر ساخت‌های اصلی برنامه ملی کنترل سرطان بیان کرد و افزود: این برنامه در تهران و در ۱۰ استان کشور اجرا خواهد شد.

ملک زاده در ادامه، از انجام مطالعات کوهورت کشوری در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ کوهورت ملی (مطالعات هم‌گروهی) داریم که ۶ کوهورت شروع شده است و بقیه در سال آینده با همکاری و تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر شروع می شود.

وی همچنین، تامین زیر ساخت‌های اطلاعاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی را از موارد مورد نیاز حوزه پژوهش در سلامت عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، بر ادامه بر تربیت محقق تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی کشور را افزایش دهیم.

ملک زاده در ادامه، تدوین و راه اندازی برنامه تحقیقاتی پسا دکترا و ارتقای کیفی برنامه دوره دکترای تخصصی پژوهشی را از اقدامات مهم معاونت تحقیقات عنوان کرد و گفت: توانمند سازی استادیاران جوان، حمایت از دانشمندان برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ظرفیت سازی برای حضور موثر استعدادهای درخشان در مراکز پژوهشی و تعامل گسترده با مراکز معتبر علمی جهان از اقدامات این معاونت است که می‌تواند در امر پژوهش و تحقیق در علوم پزشکی و پایه موثر باشد.

معاون تحقیقات و فناوری بر مسئله فناوری و افزایش شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم تحقیق و پژوهش را به محصول تبدیل کنیم و این امر از طریق شرکت‌های دانش بنیان و افزایش تعداد شرکت‌ها درمراکز رشد می‌تواند تحقق یابد.

به گفته ملک زاده، در حال حاضر نیمی از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به بخش دارویی، ۳۹ درصد مرتبط با پزشکی و ۱۰ درصد در رابطه با واکسن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج