جاباما
۱۹۶۳۹
۵۳۶۶
۵۳۶۶
پ

چگونه خش و لکه را از کفپوش پاک کنيم؟

کفپوش‌ های چوبی با جلوه خاصی كه به منزل مي‌دهند، محیطي گرم و صمیمی را برای خانواده ایجاد مي‌كنند. به همين دليل، مراقب باشيد تا مبلمان و كفش‌هايتان خراشی روی آن ایجاد نكند. البته گاهی با ريخته شدن قهوه یا چای روی کف‌پوش، لکه‌هايي بوجود مي‌آيد.

چگونه خش و لکه را از کفپوش پاک کنيم؟

چگونه خش و لکه را از کفپوش پاک کنيم؟

برترین ها: کف‌پوش‌های چوبی با جلوه خاصی كه به منزل مي‌دهند، محیطي گرم و صمیمی را برای خانواده ایجاد مي‌كنند. به همين دليل، مراقب باشيد تا مبلمان و كفش‌هايتان خراشی روی آن ایجاد نكند. البته گاهی با ريخته شدن قهوه یا چای روی کف‌پوش، لکه‌هايي بوجود مي‌آيد. در اين مطلب، راهكارهايي براي از بين بردن لكه و خراش از روي كف‌پوش به شما معرفي مي‌كنيم.

البته پيش از استفاده از اين روش‌ها براي از بين بردن لكه، بهتر است انواع لکه‌ را بشناسيد. به‌طور کلی، لکه‌ها به دو دسته لکه‌های سیاه و لکه‌های سفید تقسیم مي‌شوند. لکه‌های سفید زماني است كه مایع ریخته شده فقط به روکش بالایی کف‌پوش رسوخ کرده است؛ در حالي که لکه‌های سیاه نشان دهنده رسيدن مایع به خود چوب است. تشخیص نوع لکه، راه درست براي تميز كردن كف‌پوش را به ما نشان مي‌دهد؛ به‌عنوان مثال، پاک کردن لکه‌های سفید در مقایسه با لکه‌های سیاه آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

نکته ۱: تشخیص خراشیدگی از کندگی روی کف‌پوش‌های چوبی

قبل از شروع هر کار، بهتر است که فرق میان خراشیدگی عمیق و کندگی را تشخیص دهید. پاک کردن خراشیدگی کف‌پوش‌های چوبی کاري دشوار نیست و بسته به عمق و طول خراش ایجاد شده، می‌توان آن را ظرف چند ساعت از بین برد.

نکته ۲: برای تمیز کردن کف‌پوش، از سیم ظرفشویی نرم و جوهر لیمو استفاده کنید

برای پاک کردن لکه‌های سفید می‌توانيد از سیم ظرفشویی نرم و جوهر لیمو استفاده كنيد و براي اين كار سیم ظرفشویی را با جوهر لیمو خیس کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که این كار، فقط باعث از بین بردن لکه مورد نظر خواهد شد و برای واکس چوب، باید از فرایندي دیگر استفاده كرد. زمانی‌که سیم ظرفشویی کاملا خیس شد، آن را روی لکه سفید بمالید تا کاملا از بین برود. سپس جوهر لیموي باقیمانده روی نقطه مورد نظر را با پارچه‌ای خشک، تمیز و نرم پاک کنید.

چگونه خش و لکه را از کفپوش پاک کنيم؟

نکته ۳: از سفید کننده‌های مخصوص براي از بین بردن لکه‌های سیاه استفاده كنید

برای از بین بردن لکه‌های سیاه بهتر است زمان بیشتری (حتی به مدت چند روز) صرف شود. اولین کار، جدا كردن روکش چوبی از روی چوب است. پس از آن با برس (در صورت کم بودن سطح لکه از مسواکی قدیمی استفاده كنيد) آغشته به مایع سفید کننده، سطح چوب و روکش را بخوبي تمیز کنید. چند ساعت صبر کنید و دوباره این فرایند را تکرار كنید. بعد از تکرار این کار، بهتر است نقطه آغشته شده به مایع سفید کننده را به مدت ۱۲ ساعت رها کنید تا خود به خود خشک شود (بهترین زمان برای این کار شب است، زيرا رفت‌وآمد اعضای خانواده به حداقل می‌رسد). اگر بعد از ۱۲ ساعت همچنان لکه باقی ماند، از سفید کننده‌های مخصوص چوب استفاده كنيد. بعد از رفتن رنگ لکه می‌توان رنگ نقطه مورد نظر را با رنگ کلی روکش چوبی مورد نظر یکسان كرد. البته تعویض سالیانه روکش چوب به‌صورت کلی، جلوه و زیبایی خاصي به منزل شما مي‌دهد.

نکته ۴: از حلال نفتی استفاده کنید

روکش را از سطح چوب جدا کنید و نقطه مورد نظر را با مقداری شن بپوشانید. سپس با پارچه آغشته به یکی از افشانه‌های مخصوص چوب (که از مشتقات نفتی به دست آمده است)، قسمت شنی را تمیز كرده، بعد از اتمام کار، نقطه مورد نظر را خوب خشک كنید.

نکته ۵: خراشیدگی‌های اصلاح شده را با رنگ روغن، روکاری کنید

این فرایند در يكسان کردن رنگ نقطه مورد نظر شما با کل روکش دشوار است و به تمرين احتياج دارد. پيش از شروع کار بهتر است روی تکه چوبی که همجنس روکش كف است، تمرین کنید تا بتوانید در انتهاي كار نتیجه‌اي مطلوب به‌دست آورید.

چگونه خش و لکه را از کفپوش پاک کنيم؟

نکته ۶: همسان کردن رنگ لکه با سطح کلی روکش

برای همسان‌ كردن رنگ لکه با روکش، ابتدا قلم‌موی رنگي مناسب انتخاب كنيد (بر حسب نقطه مورد نظرتان، اندازه قلم‌مو می‌تواند متفاوت باشد). در بيشتر موارد، قلم‌موی ۷.۵ سانتي‌متري با زاویه ۳ سانتي‌متر می‌تواند کار شما را راه بیندازد. ابتدا روی تکه‌اي چوب، کار خود را شروع کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ روغن، نقطه مورد نظر را سیاه‌ و پر رنگ‌تر نشان خواهد داد. بعد از تمرين کافی، این کار را روی روکش مورد نظر خود پیاده كرده، به ظرافت هر چه تمام‌تر، آن را روکاری كنید. بر اساس مکان مورد نظر خود، آن را به مدت ۳ تا ۴ ساعت رها کنید تا خود به خود خشک شود.

نکات بیان شده در این نوشته كوتاه، می‌تواند شما را در داشتن هر چه بهتر کف‌پوش چوبي زیبا، تمیز و با دوام یاری دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج