۱۵۷۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اصول خانه داری

لكه‌هايی که در مهمانی دامن شما را می گیرد!

حتما براي شما هم پيش‌آمده كه از مهماني برگشته‌ايد و موقع تعويض لباس متوجه شده‌ايد كه لباس‌تان با چيزي لك شده. لكه خوراكي‌ها، معمول‌ترين لكه‌هايي است كه روي لباس مي‌افتد.

لكه‌هايی که در مهمانی دامن شما را می گیرد!
لكه‌هايی که در مهمانی دامن شما را می گیرد!

حتما براي شما هم پيش‌آمده كه از مهماني برگشته‌ايد و موقع تعويض لباس متوجه شده‌ايد كه لباس‌تان با چيزي لك شده. لكه خوراكي‌ها، معمول‌ترين لكه‌هايي است كه روي لباس مي‌افتد. پاك كردن هر كدام از اين لكه‌ها بدون اين‌كه به لباس گرانقيمت مهماني شما آسيب برساند، روش خاصي دارد كه هر خانم خانه‌داري بايد با آن آشنا باشد.


سس كچاپ:

اول از هر كار لكه را با يك پاك‌كننده ملايم مثل صابون بشوييد. اگر زمان زيادي از ايجاد لكه نگذشته باشد، به احتمال زياد پاك خواهد شد. اگر لكه با شست‌وشوي ساده پاك نشد، كمي سركه را با مقدار مساوي آب رقيق كنيد و با قطره چكان روي لكه بچكانيد. سركه لكه كچاپ را در خود حل مي‌كند و هيچ آسيبي به لباس شما نمي‌رساند. بعد از يك ساعت، لباس را كاملا معمولي بشوييد با اين كار اثري از لكه باقي نخواهد ماند.


سس سالاد يا مايونز:

كمي پودر تالك يا نشاسته ذرت روي لكه بپاشيد تا چربي آن را بگيرد. بعد از ۱۵دقيقه پودر را با يك قاشق از روي لباس برداريد و لكه را با آب سرد شست‌وشو دهيد. حالا مي‌توانيد از لكه‌بر استفاده كنيد. آن را روي لباس اسپري كنيد و بگذاريد مدتي بماند سپس لباس را با روش عادي بشوييد.


چاي و قهوه:

اگر لكه چاي را همان وقت كه به‌وجود آمده بشوييد، با آب خالي هم پاك خواهد شد. لكه چاي شيرين نشده هم راحت پاك خواهد شد اما اگر چاي يا قهوه شيرين روي لباس‌تان ريخت درحالي‌كه نمي‌توانيد به سرعت آن را بشوييد، كمي نمك از صاحبخانه بگيريد و روي لكه بپاشيد. بعد از آن و به محض برگشتن به خانه لكه به راحتي با آب و هر شوينده‌اي پاك خواهد شد. اسپري مو هم مي‌تواند لكه قهوه را پاك كند. آن را روي لكه اسپري كنيد و بعد از مدتي با آب سرد و صابون بشوييد.


شيريني مربايي:

لباس را در آب سرد خيس كنيد سپس محلولي از سركه سفيد به اضافه ۲ حجم مساوي آب درست كنيد و لكه را به آن آغشته كنيد. بعد از ۳۰ دقيقه مي‌توانيد لكه را به راحتي پاك كنيد. البته لكه مرباهايي مثل تمشك يا توت فرنگي ممكن است با اين روش پاك نشوند. براي پاك كردن آن‌ها از ماست استفاده كنيد. چند بار ماست را روي لكه بگذاريد و بعد از ۳۰ دقيقه بشوييد تا لكه به مرور كمرنگ و محو شود.


خورش:

اگر خورش روي لباس‌تان ريخت بلافاصله روي آن نمك بريزيد تا چربي خورش را به‌خود جذب كند. با اين روش، بعد از بازگشت به خانه لكه بسيار راحت و با استفاده از يك شوينده ملايم و آب داغ پاك خواهد شد. اگر اين كار را نكرديد، 2 طرف لكه دستمال بگذاريد و روي پارچه اتو بكشيد تا چربي گرم شود و دستمال آن را به‌خودش بگيرد. سپس لكه‌بر را روي لباس اسپري كنيد و بگذاريد 30دقيقه بماند و بعد لباس را بشوييد.


شربت:

اگر پارچه لباس سفيد و نخي باشد، مي‌توانيد براي از بين بردن لكه شربت از وايتكس استفاده كنيد اما اگر نگران خراب شدن لباس هستيد، مي‌توانيد لكه را با ليمو يا بنزين شست‌وشو دهيد. استفاده از لكه‌بر هم براي از بين بردن اينگونه لكه‌ها مفيد است. شايد مجبور شويد چند بار از لكه‌بر استفاده كنيد تا كاملا اثر لكه از بين برود. براي خشك كردن، لباس را در نور آفتاب قرار دهيد تا لكه كاملا از بين برود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لكه‌هايی که در مهمانی دامن شما را می گیرد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج