۱۹۷۲۴۳
۱۱۰ نظر
۶۰۲۹
۱۱۰ نظر
۶۰۲۹
پ

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی

ورم بینی بعداز عمل جراحی زیبایی عارضه‌ای است مشترک میان یکایک افرادی که تجربه عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) داشته اند. متاسفانه هیچ راهکار سریعی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی وجود ندارد، با این حال هر روز نسبت به روز قبل درد کمتری احساس خواهیدکرد و از میزان ورم کاسته خواهدشد.

مجله زیبایی سالم - دکتر محمدمهدی طرزی*: ورم بینی بعداز عمل جراحی زیبایی عارضه ای است مشترک میان یکایک افرادی که تجربه عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) داشته اند. متاسفانه هیچ راهکار سریعی برای کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی وجود ندارد، با این حال هر روز نسبت به روز قبل درد کمتری احساس خواهیدکرد و از میزان ورم کاسته خواهدشد.

بیماران عموما قادراند تا علیرغم وجود ورم، نتایج زیبایی به دست آمده را به محض برداشتن اسپلینت (محافظ) یک هفته پس از عمل ببینند. جمله مشهور در رابطه با این موضوع این است که «اگر در همان نگاه اول، عالی به نظر نرسید، احتمالا هیچ گاه چنین نخواهدشد.»

معمولا بدن برای کامل کردن واکنش های اصلاحی و جبرانی درگیر در روند بهبود و جذب بخش اعظم ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی به زمانی 100 روزه نیاز دارد. هنگامی که جایی از بدن (در نتیجه جراحی یا آسیب) زخم می شود، بافت های درگیر باید سه مرحله التیام بخش را بگذرانند. اگرچه تخمین شمار دقیق روزهایی که بینی ورم دارد غیرممکن است، زمان بندی زیر هر مرحله التیام را به تفصیل شرح می دهد و ضمنا احساس متداول و معمولی را شرح می دهد که احتمالا شما نیز پس از عمل جراحی بینی تجربه خواهیدکرد.

همان طور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید: «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم»، آفرینش هرچیزی نیازمند زمان است و غالبا برای دستاوردهای بزرگ باید زمان بسیار بیشتری نیز صرف کرد. البته یک بینی فوق العاده یک روزه خلق می شود؛ اما برای رونمایی این شاهکار باید هفته ها یا حتی ماه ها صبر کرد تا تمامورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی از بین برود. مطالعه سه مرحله التیام بخش در درک هرچه بهتر این مطلب راهگشا خواهدبود.

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی

مراحل کاهش ورم بینی بعد از جراحی

مرحله التهاب: یک تا هفت روز پس از عمل

به مجرد ایجاد جراحت یا انجام جراحی، مرحله التهاب دوره التیام ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی آغاز می شود و به مدت یک تا شش روز دیگر ادامه دارد. در طول این دوره، داغ یا گرم شدن، قرمز یا سرخ شدن زخم عادی است و تورم و دردناک بودن نواحی اطراف منطقه جراحی نیز دور از انتظار نیست. درست است که انتظار مقداری ورم و قرمزی می رود اما به خاطر داشته باشید که زیادبودن شدت درد و ورم می تواند نشانه عفونت یا عوارض دیگر باشد. هرچند پس از انجام عمل های جراحی زیبایی بینی انتظارش نمی رود اما چنانچه با خروج موادی چرک مانند از بینی، افزایش یافتن درد، تب و ورم بیش از حد، مواجه شدید که همگی نشانه بالقوه عفونت است، حتما با جراح خود تماس بگیرید.

مرحله تکثیر: یک تا شش هفته پس از عمل

معمولا یک هفته پس از عمل، زخم به طور مستمر التیام می یابد و مرحله التهاب به مرحله تکثیر کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی، تقریبا سه یا چهار هفته طول می کشد. بدن در طول این مدت کلاژن (بافت هم بند) در اطراف زخم و درون بینی تولید می کند. احتملا متوجه خواهیدشد که برش ها و بافت های بینی در حال ضخیم شدن است. بعضی زخم ها مقدار ناچیزی ترشح تقریبا زردرنگ نیز دارد. زخم همچنان دردناک و نسبتا سفت است و هنوز احساس کشش یا سوزش در محل زخم آزاردهنده است. این علائم خفیف، پایدار خواهدبود یا هر روز با سرعتی یکنواخت بهبود می یابد.

همگام با شروع عملکرد دوباره اعصاب در ناحیه عمل شده، برخی بیماران ممکن است احساس های عجیبی در بافت عمل شده تجربه کنند. این امر به رغم ناراحت کننده بودن، عموما نشانه مثبتی دال بر این نکته است که حس عصبی مجددا به آن ناحیه بازگشته است. به مرور زمان این احساس های آزاردهنده از بین خواهدرفت.

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی

مرحله ترمیم: شش ماه تا یک سال پس از جراحی

مرحله ترمیم، آخرنی مرحله فرایند التیام و کاهش ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی است که بسته به مقیاس عمل جراحی ترمیمی و ضرورت داشتن یا نداشتن پیوند ساختاری متغیر است و از شش ماه تا یک سال به طول می انجامد. مرحله ترمیم با تجزیه کلاژن اضافی (یا بافت هم بند) شروع می شود و در طول آن، زخم قرمز برجسته به زخم سفید صاف کوچک تغییر می کند و بافت چوب مانند سخت، جای خود را به بینی حساس، قابل انعطاف و نرم می دهد.

براساس زمان بندی فوق، اکثر بیماران بیشترین مقدار ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی را در طول هفته نخست خواهندداشت. عموما بخش اعظم کبودشدگی و ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی در پایان هفته دوم تا سوم، تا حدی از بین خواهدرفت که در نگاهی سرسری به چشم نخواهدآمد. با این وجود، درنظر داشته باشد که در نظر بیمار، بینی اش تا 3 یا 4 ماه متورم و پف آلود خواهدبود. معمولا یک سال تمام زمان می برد تا ورم باقیمانده بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بخوابد و نتایج نهایی قابل مشاهده شود.

توصیه ها

توصیه های زیر به شما کمک می کند تا میزان ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی را به حداقل برسانید و فرآیند بهبود را سرعت ببخشید:

• از استعمال دخانیات اجتناب کنید.

• آب فراوان بنوشید. کم شدن آب بدن موجب می شود تا آب را در بدن نگه دارید، پس کافی بودن میزان آب بدن اهمیت دارد.

• تا 48 ساعت پس از عمل هیچ نوع نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.

• دستورات پزشک در مورد پانسمان ها و باندپیچی ها را به دقت انجام دهید.

• 48 ساعت پس از عمل را فقط استراحت کنید و از کسی بخواهید تا 24 ساعت اول را در کنارتان باشد. همچنین 1 تا 2 هفته پس از عمل، از انجام فعالیت های جسمی شدید و ورزش های سنگین خودداری کنید.

• به صورت نیمه نشسته و با زاویه سی درجه بخوابید یا برای دو تا سه هفته نخست چند بالش را زیر سر بگذارید.

• چند روز اول برای کاهش ورم بینی از کمپرس های یخ یا نخودفرنگی یخ زده استفاده کنید. از زیاد گرم کردم ناحیه جراحی به شدت پرهیز کنید. غالبا جراح توصیه می کند تا تزریق کورتیزون در ناحیه های متورم انجام شود. انتظار یک روند بهبود تدریجی را داشته باشید.

• میزان ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی و مدت زمان باقی ماندن آن بر روی صورت به عوامل بی شماری نیز بستگی دارد که به سرعت التیام یافتن بدن ارتباطی ندارد. مهارت و تکنیک به کار برده شده توسط جراح در عمل جراحی ترمیمی بینی، روش باز در مقابل روش بسته، شکستن استخوان های بینی، تعداد جراحی های بینی قبلی و استفاده از پیوندهای ساختاری از جمله عوامل جراحی زیبایی را دستخوش دگرگونی می سازد اما به هیچ وجه مانع انجام عمل جراحی ترمیمی بینی نمی شود.

ما غالبا از فرآیند التیامی که بدن پس از آسیب دیدن طی می کند آگاه نیستیم. معمولا به محض توقف درد، این باور در ما شکل می گیرد که فرآیند التیام کامل شده است. اما همان گونه که از زمان بندی شرح داده شده در فوق متوجه شدید، این فرآیند تا زمان خوابیدن کامل ورم ها کامل نیست. معمولا بیماران عمل جراحی ترمیمی بینی به دلیل تاخیر در دیدن نتایج نهایی، دچار نگرانی می شوند.

شناخت دقیق برنامه ی التیام بدن غیرممکن است و به همین دلیل پزشک صرفا بازه ای تخمینی را برای طول دوره رفع شدن کامل ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی اعلام می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی حتما با جراح خود تماس بگیرید و در مورد مسائل پیش آمده صحبت کنید.

• بی تردید سپری کردن دوره بهبودی ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی، صبر و انعطاف پذیری زیادی می طلبد اما از یاد نبرید که نتیجه اش سرمایه ای است که اگر به خوبی به کار انداخته شود، سودهای مادام العمری را نصیب سرمایه گذار خواهدکرد.
*متخصص گوش، حلق و بینی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیوا

      هر کی خوله عمل میکنننننننننه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

      • الناز

        واقعا بی ادبی

      • مرده‌ی‌متحرک

        خودت درتوانت نیست عمل کنی همچین میگی

    • بدون نام

      سلام خسته نباشی بخوای فقط نوک و پره های بینی کوچک کنی باز نیاز به عمل کامل بینی هست یا حالت ترمیمی انجام میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم دیگه چیزی نمونده اصل کار همینان

      • بدون نام

        :))))))

    • سعيده

      سلام،واقعا با خوندن اين مطلب خيالم راحت شد، دو ماهه كه بينيمو عمل كردم ديروز چسبمو برداشتم احساس ميكنم خيلى زياد ورم داره، كلى دپرس شدم، ميشه راهنمايى كنيد تا چند هفته نبايد دخانيات مصرف كرد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که دخانیات به خاطر عمل بینی مصرف نکردی خب بعدشم مصرف نکن دیگه :/ حالا که تونستی دوماه دومم بیاری و بعدشم دووم بیار تا کاملا ترک کنی دیگه

      • بدون نام

        چه مصیبتی! هم معتاد باشی هم دماغت عمل نیاز داشته باشه:)))

    • زینب

      خیالم راحت شد ممنون

    • یاسر

      سلام... من یک ساله دقیق عمل زیبایی کردم خوب هم عمل شده ولی یک ساله هنوز زیر پوست بینیم چرک وابه و ورم داره تا کی ورم داره و حالت خودش بدست میاد.. سپاس عزیزم

    • فرنازشکوهمند

      بعدازدوسال ازعمل بینیم گاهی اوقات به شدت ورم میکنه طوری که همه متوجه این ورم میشن .آیا تین طبیعیه که بعد ازدوسال گاهی اوقات به شدت ورم میکنه؟

      پاسخ ها

      • نیلو

        واسه منم اینطوری.

    • mana

      سلام،من ٩روز عمل كردم نوك دماغم بزرگ حسش مي كنم و كجي به طرف سمت راست
      امكان داره ورم باشه!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم این مشکل دارم

      • کیمیا

        آره عزیزم ۹روز بعد عمل ورم بینی زیاده نمیشه قضاوت کرد

    • نازنین

      وسط چشمام خیلی ورم کرده بعداز عمل علت ان چیست

      پاسخ ها

      • الناز

        طبیعیه منم داشتم خوب شد

    • نیما

      من الان 3ماه عمل کردم فقط دوطرف بینیم ورم داره الان یه روزدرمیون چسب میزنم ایانیازی هست پیش پزشک برم یانه

    • رها

      سلام منم یک هفته عمل کردم ولی حس میکنم بیتی ورم داره مخصوصا نوکش چقدر طول میکشه بخوابه؟

      پاسخ ها

      • مانيا

        شما ديگه واقعااا عجولي مقاله رو به طور كامل بخون بعد از ٦ ماه تازه شكل اصليشو نشون ميده كه تو بعضيا حداقل تا يك سالو بايد صبر كنن

    • رضا

      دو ماهه عمل زیبایی بینی کردم و انحراف ،،،نوک بینیم بزرگ شده نمیدونم اگه ورم بخوابه چقدر تغییر میکنه دماغم کسی میدونه

    • فاطمه

      سلام من هفت روز پیش عمل کردم امروز ک گچشو باز کردم دیدم اصلاااونی نیس ک میخواستم واقعا دماغ پینوکیوشده ای کاش هیچوقت عمل نمیکردم تازه سربینیمم اصلا نیاورده بالا کاش عمل نمیکردم الان داشتم ب اینکه سال بعد دوباره عمل کنم فکرمیکردم ولی اگه ازنتیجه ی اونم راضی نباشم دقیقا افتادم تو مسیر مایکل جکسون ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو قبل عمل هم مایکل بودی حالیت نبود
        من خودم دوست دارم بینیمو پره هاشو یه کوچولو ببندم ولی از عمل میترسم و خطر نمیکنم

    • فاطمه

      سلام من هفت روز پیش عمل کردم امروز ک گچشو باز کردم دیدم اصلاااونی نیس ک میخواستم واقعا دماغ پینوکیوشده ای کاش هیچوقت عمل نمیکردم تازه سربینیمم اصلا نیاورده بالا کاش عمل نمیکردم الان داشتم ب اینکه سال بعد دوباره عمل کنم فکرمیکردم ولی اگه ازنتیجه ی اونم راضی نباشم دقیقا افتادم تو مسیر مایکل جکسون ..

      پاسخ ها

      • امید بیگی

        الان خوب شدی عزیزم

    • مریم

      سلام من ۵ ساله عمل کردم یک بار تزریق انجام دادم واسه کاهش ورم ی تا حدی موثر بود اما هنوزم احساس می کنم ورم داره ایا میشه بعد اینهمه سال هنوز ورمش کامل نخوابیده باشه

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم دو ساله عمل کردم یه بار تزریق داشتم ولی هنوزم احساس میکنم بعضی مواقع ورم داره

    • الهه

      سلام من 18روزه عمل کردم بینیم گوشتی بود.دوطرف بینیم و زیر چشام ورم داره واسه امین چسب و برمیدارم خوب بنظر نمیاد.ب نظرتون ورم بخوابه تاثیری تو خوب دیده شدنش داره یا نه

      پاسخ ها

      • فاطمه موسوی

        حالا حلا جا داره تا بینیت مدلش معلوم بشه نگران نباش

    • sara

      منم دو هفتس عمل کردم ولی کلی ورم دارم

    • زهرا

      سلام من الان نزدیک دو ماه ای هست عمل کردم یه ماه چسب زدم بعد از اون بازش کردم بینیم ورمش کم بود و از نتیجه عملم راضی هستم ولی چن روز پیش گریه کردم و احساس میکنم بینیم خیلی ورم کرده ایا طبیعیه چسب زدن رو دوبارع شروع کنم توروخدا راهنمایی کنین خیلی نگرانم

    • زهرا

      سلام ۳۸روزه عمل کردم از روزهای اول احساس میکردم یه سمت بینیم ورمش بیش‌تره و الان هر روز یه سمت ورم میکنه خیلی ناراحتم .و سوراخ بینیم احساس میکنم مثه هم نیستن .دکترم واسم پنبه میذاشت تو بینیم .بعد که چسب باز میکردم میدم سوراخ مثه همه .به نظرتون درست میشه ،؟

    • غزال

      سلام به همه اونایی که تازه عمل کردن یا گچ بینیو برداشتن اول آنقدر میخوره توی ذوقشون که پشیمون میشن ولی بعد از هشت ماه تا یک سال کلی قشنگ میشه منم یه ساله عمل کردم الان عالی شده ولی اولین بار بعد از برداشتن گچ گریم گرفت فقط صبور باشید و چسبتونو مخصوصاً موقع خواب بزنید

      پاسخ ها

      • الی

        منم یه هفته است عمل کردم واقعا همین حسی که میگینو داشتم یک ساعت گریه کردم هرچیم میگفتن ورمه حالیم نمیشد حالا امیدوارم به تدریج بهتر بشه

    • نسرین هستم

      من ۲۴روزه عمل کردم خیلی ورم دارم اصلن دماغم تغیر نکرده بینیمم تقریبا استخوانی بوده تورو خدا راهنماییم کنید خییییلی اعصابم خراب شده نمیدونم چکار کنم

    • فاطمه

      سلام من ۸ روزه عمل کردم بینیم خیلی ورم داره اصلا قرینه نیست .ب نظرتون واسه کم شدن ورم بایدچیکارکنم؟

      پاسخ ها

      • فاطمه موسوی

        عزیزم اب کرفس بخور به همراه اب اناناس

      • بدون نام

        اناهیل بخور

    • فاطمه

      سلام اقای دکتر من 6 ماه عمل کردم ولی قسمت نوک بینیم با اطرافش خیلی ورم میکنه اصلا مشخص نیست ک عمل شده چیکارکنم ورمش خوابه میترسم ب همین شکل بمونه ورمش نخوابه

    • آزاده

      سلام من یک ماهه که عمل کردم از نیم رخ خیلی خوبه دوست دارم دماغمو ولی از تمام رخ حس میکنم یه کم کجه بعد یه ور دماغم ورم نداره یه ورش سفت و قلمبه است آیا درست میشه یا نه خیلی نگرانم

      پاسخ ها

      • مهسا

        درست سده الان اون کجی که حس میکردی عزیزم؟؟

    • سحر

      دو هفته است عمل کردم بینی ایم گوشتی بودی الان چسب باز میکنم دماغم هنوز گنده است خیلی ورم داره یعنی ورماش میخوابه کوچیکتر بشه خیلی نگرانم دپرس شدم

    • زهرا

      سلام منم دوهفتس عمل کردم اما یکی از سوراخای بینیم با اون یکی فرق داره نوک دماغمم ورم داره دارم دق می خورم اخه دماغم زیاد بد نبود که عمل کردم دیگرانم حساسم می کنن خونوادمم نگرانن ایا این مشکلم رفع میشه

    • بدون نام

      دوستان عمل بيني عمل پر ريسكي هست اگه مجبور نيستين به هيچ عنوان طرفش نرين.خيلي ها ازين عمل ناراضين و عوارض خيلي بدي مي تونه داشته باشه.ديد كل دنيا نسبت به اين مدل عملها منفيه و خوشبختانه تو ايران هم داره از مد مي افته

    • سارا

      سلام بچه ها من دو ماهه بینیمو عمل کردم، از اول بینیم خیلی پرایراد نبود یه قوز کوچولو با یه مقدار کم افتادگی داشت...ولی خودم خیلی روش حساس شده بودم...الان میخوام به همه اونایی که بینیشون کم ایراده بگم لطفا عمل نکنین...چون نتیجه بینیتون هرچیم بشه باز پشیمون میشین اون بینی عملی دیگه هیچوقت جای بینی اصلی خودتونو نمیگیره و خیلی سخته که بخواین با چهره ی جدیدتون ارتباط برقرار کنین...

      پاسخ ها

      • معصومه

        سلام دقیقامنم همینطوربینیم بجزکمی قوزایرادخ

      • بدون نام

        .من تازه میخوام عمل کنم.اقا چرا تو دل آدمو خالی میکنین

    • یه فریب خورده

      همه اونایی که میان تو این سایت واسه عمل بینی،خواستم بگم تو رو خدا عمل نکنید,جون هرکی دوس دارید عمل نکنید,پیش طرزی اصفهان که خیلی ادعا داره عمل کردم فقط مشکلم انحراف بود ولی اون بی همه چیز گفت بیا انحرافتو عمل کنم و خیلی خیلی کم هم روی بینیت کار کنم که عالی عالی بشه,بهم گفت تا حالا هرچی بینی عمل کردم یه طرف بینی تو که میخوام عمل کنم یه طرف,خلاصه فریبم داد حالا که عمل کردم چند دفعه به فکر خودکشی افتادم مرتیکه روزی ١۵٠ملیون کاسبی میکنه با فریب دادن

      پاسخ ها

      • Sara

        دلیل نمیشه چون دکتر شما خوب عمل نکرده کسی هم عمل نکنه پیش دکتر معتبر میرفتید من 6 ماه تا یکسال تحقیق کردم تااخر دکتر ی ک پیشش عمل کردم و پیدا کردم الانم راضی ام درسته بعد یکسال یه کوچولو احساس ورم دارم ولی هیچ مشکلی ندارم هم خودم هم خواهرم و هم تمام کسانی ک پیشش عمل کردن راضی هستن

    • زهرا

      سلام دماغم یک سال نیم عمل کردم خیلی افتضاح شده خواهش میکنم عمل نکنینننننن...

    • نسترن

      یک سال بینیمو عمل کردم اونم با هزینه بالا هر وقت تو اینه خودمو میبینم دوست دارم ی مشت بزنم تو دماغم.هیچ زیبایی ارزش این همه حرص خوردن رو نداره.

    • بدون نام

      سلام من یک هفته عمل کردم داخل بینیم یک چیزی آمده گرفته مثل گوشت چسبیده میگن اون ورم چه کار کنم

      پاسخ ها

      • Sara

        من ک متوجه نشدم بعد یه هفته اگ اتل و باز نکردید ک طبیعیه گرفتگی بینی تا 10 15 روز گرفتگی دارید بعد اون با دکترتون مشورت کنید البته غافل از شست و شو روزانه نشسد هر دقیقه بشورید با سرم بینیتونو خیلی تاثیر داره توباز شدن رله بینیتون

    • نسترن

      بچه ها منم دماغمو دوماهه عمل کردم نوک بینیم خیلی قلمبس و سوراخاش یکی نیس خیلی نگرانم هر وقت بینیمو می بینم گریم می گیره. الان دیگه نمی تونم کاری کنم شوهرمم خیلی نگران کردم با این کارام....اگه دماغتون ایراد زیادی نداره خواهش می کنم عمل نکنین شمام مث من میشین

    • بدون نام

      اي وااااي! چرا همه ناراضي هستن؟؟؟؟؟؟

    • فرزانه

      عمل نکنید پشیمون میشود سر خودم اومده

    • حدیث

      سلام من دو ماه عمل کردم بهش ضربه وارد شد ورم کرده به نظر شما ممکن که آسیب دیده باشه

    • اسرا

      من میخام وست بینم را عمل کنم یک دکتر زیبا کاردستش زیبا باشد

      پاسخ ها

      • Bta

        دکتر حسام جهاندیده

      • کاربر

        ی
        . فقط دکتر حسام جهاندیده

    • بدون نام

      چرا انقدر نظرات منفی میدید، خیلی ها دماغ های زشت وبزرگی داشتند عمل کردند خیلی هم خوب شدند وراضی هستند فقط صبوری میخواد، چه اشکال داره آدم اگه عیب وایرادی داشته باشه اصلاح کنه وخودشو به روز کنه،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب روز شما مال لباس و پوشاکه ن برای دماغ و زیبایی صورت همون ک خدا داده رو قبول کنید بهتره

    • غزززززاا

      سلام من ۷ ماهه دماغم و عمل کردم با هزینه بالا هیچ فرقی با قبلم نکردم وهرکی منو میبینه میگه مگه عمل کردی ما که نفهمیدیم و خودمم اینو قبول دارم که هیچ تغییری نکردم با این همه هزینه و دردی که کشیدم خیلی دپرسم یعنی واقعا به خاطر ورم هست؟

      پاسخ ها

      • خانمی

        پیش کدوم دکتر عمل کردین.من ۹ماه عمل کردم.اوایل خوشگل سربالابودفقط ورم داشت الان یه سمت بینیم ورم داره نوکش پهن انگارافتاده هم شده یکم.دپرس شدم.پیش دکترم رفتم میگه من همینجوری بلدم..اعصابم بهم ریخته س.نمیدونم چقددیگه صبرکنم ورم میخوابه یانه

    • کیانا

      من که 3 ساله عمل کردم و خیلی هم راضیم .

    • Sona

      ای احمقایی ک اعتماد ب نفسو فقط در عمل بینی میبینید و در واقع هیچی نیستید
      بکشید بکشید بکشیدددد
      احمقا

      پاسخ ها

      • Shiva

        احمق تويي اسكل كسي از تــو نظر خواست مگه ايكبيري

      • روشا

        تا چشمت کور شه.کثافت

    • بی نام

      سلام عزیزان میشه اگه تو شهرقم دکتر خوب واسه عمل بینی سراغ دارید به من معرفی کنید کلی دعاتون میکنم.

      پاسخ ها

      • لیا

        سلام دکتر مجتبی صفوی جراح گوش و حلق و بینی کارش عالیه تجربه ی زیادیم داره گوگل اسمشو سرچ کنین ادرس و اطلاعاتشو میاره

    • بدون نام

      چشمای خانومه رو سیاه کردین چه وحشتناک شده:))))

    • بدون نام

      خواهرم عمل کرده دو سال پیش ،تهران ،عالی عالی ، زیبایی اش بیشتر شده .خیلی خوب شده ،دماغش بلند و افتاده بود

    • بی نام

      سلام من چهارروزه عمل کردم البته برای باره دوم,باره اول عملم عالی بوداصلاباورم نمیشدک این بینی منه ولی بعدازدوهفته پوست بینیم شروع کردب ضخیم شدن,ازریخت افتادتااینکه دوباره بعده شش سال رفتم زیره تیغ ب دکترم اعتماده کامل دارم ومیدونم کارش درسته شنبه بایدبرم تامپونارودراره امیدوارم ب همون زیبایی باره اول باشه امیدوارم همه ب نتیجه دلخواه برسن

    • بدون نام

      سلام منم دو هفته پیش عمل کردم کرمانشاه پیشه دکتر جلیلی از عملش و تنفس خیلی راضیم فقط خیلی ورم دارم خدا کنه زودتر خوب بشه و دماغم خوشگلیش بیشتر بشه

    • Mn

      من هشت روزه عمل کردم تا دیروز که چشمام مثل زامبی بود الان خیلی بهتر شده اما انقدر بینیم و اطرافش ورم داره تا دکتر گچ برداشت خودشم تعجب کرد چون بینیم خیلی بزرگ شده بود چون قبل عمل بینی کوچیکی داشتم بد نبود اما یه سوال پره های کنار بینی منا اصلا برش نزده که جمع کنه

    • اسما

      ای خدا

    • سپیده

      سلام.من حدودا ۲ ماهه بینیمو عمل کردم اما سوراخاش خیلی کوچیک شده و پوست بینیمم خیلی ضخیم شده. یعنی ورمه و وقتی ورم بخوابه سوراخای بینیم بازتر میشن یا همینطوری میمونن؟کسی تجربه ای داره؟

    • زینب

      سلام من تقریبا 5ماه و ده روزه که بینی مو عمل کردم انحراف بینی داشتم و بینی از نوک گوشتی بود الان انحرافش برطرف شده و نوک بینی م جمع ترشده ولی پره های بی اون پره که بلند تره سوراخش انگار بزرگتر نشون میده دکتر میگه سوراخ ها متقارنن. بنظرتون با برش دادن اون سمتی که بلند تره این مشکل کمی برطرف میشه؟

    • سهی

      سلام من هشت روزه عمل کردم از عملم راضیم فقط مشکل تنفس دارم خیلی از بینی نمیتونم نفس بکشم البته میگن طبیعیه و خوب میشه

    • محمد

      سلام من حدود یک ماهه بینیم عمل کردم .من نزدیک ۴۰ سالمه .الان خدایا شکر خیلی راضی هستم چون بینی قبلیم خیلی قوز داشت وبزرگ وبد فرم بود ولی الان بینیم طوری عمل شده که به کل صورتم میاد .الان با تماموجود خوشحالم .توصیه می کنم هرکس بینیش بزرگه حتمآ عمل کنه واصلآ نترسه چون من ترس باعث شد تا این مدت عمل نکنم .الان برای بینیم عشق می کنم .احتمالآ یه زن دیگه هم بگیرم چون زن کنونم به بینی قبلی ام میامد ولی دنبال دختری هستم که به بینی جدیدم بیاد

      پاسخ ها

      • مرجان

        یعنی خاک تو سر تو و امثال تو
        بی پولی و بدبختیا و گوه شکل بودنتون برای زن اول
        یکم اوضاعتون بهتر میشه خود کثیفتون رو‌نشون میدین
        بی شعور

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      سلام من ده روزعمل کردم ازیه سوراخ بینیم نمیتونم نفس بکشم یه چشمم خیلی خون توش نوک بینیم خیلی بالامشکلم برطرف میشه

    • فرزانه

      سلام من 26 اسفند عمل کردم بینیم قوز داشت ونوکشم افتادگی الان خداییش خیلی خوب شده درسته ورم داره ولی هرروز که چسبشا باز میکنم احساس میکنم ورمش کمتر شده خداییش اعتماد بنفسم رفته بالا من که خداراشکر راضیم من اصفهان نجف اباد پیش دکترابتهاج فرد عمل کردم خداییش راضیه راضیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام فرزانه جون ، شما که بینیتا عمل کردی ، الان هم راضی هستی ؟ ورمش خوب شده ؟ منم ۵ روزه با همین دکتر عمل کردم

      • دکتر روشا حق شناس

        سلام خدمت دوستان.کسانی که عمل کردن اگه جراحتون دست به عملش خوب بوده باشه از ورم بینی وسفتی پره های بینی نگران نباشیدو فقط صبور باشید تا به نتیجه دلخواه برسید..بینی شما بعد از عمل بای صاف وهیچگونه برجستگی نداشته باشد.دوطرف پره ها باید به یک اندازه ورم داشته باشد .سوراخ بینی متقارن باید باشد.اگر بعد از عمل اینگونه هست هیچ نگرانی نداشته باشید که عمل شما موفقیت آمیز بوده.

    • بدون نام

      سلام من۱۳۰روز پیش عمل کردم دماغم کوچکتر شده ولی حس می کنم هنوز باد داره دماغم گوشتی بوده تاکی بادش می خوابه

      پاسخ ها

      • مرضیه

        دماغ منم گوشتی بود,گچساران پیش دکترپریاوی عمل کردم راضییم ازش خداخیرش بده,

    • فرشته

      من دو هفته است عمل کردم دوست داشتم دماغم کوتاه و تپل باشه ولی دراز و باریک عمل کرده با اینکه ورم داره ولی خیلی باریکه خدا کنه بعدها زشت نشه اصلا به دلم نیست

    • مرضیه

      سلام من نزدیک دوماهه گچساران پیش دکترپریاوی عمل کردم,خداروشکرراضییم,خداخیرشون بده

    • بدون نام

      اووووم

    • سحر

      منم تازگیا پیشه دکتر روزی طلب همدان عمل کردم فعلا اتل دارم چیزی مشخص نیست

    • Leili

      سلام
      من یکشنبه وقت عملمه چن مدت نباید سیگار کشید :(

    • مسعود

      سلام دوستان ،بنظرم هرکسی بایدبرای زیبایی وبهترشدن تلاش کنه ،بینیم شکستگی داشت که دکترم خداروشکراین شکستگی رودرست کرد وزیبایی نیمه فانتزی عمل کرد الان تو۱۸مین روزم خیلی ورم داره و مطمینم بعد۶ماه تاثیراتشو میبینم ....پیش بهترین دکتربرین برای عمل جراحی

    • بامداد

      من ۱۳ ساله پیش عمل کردم وهنوز بینیم ورم داره علت تمام ورمهای بینی که بعد از ۳ ماه هنوز وجود داره همون پروتزی هست که وسط تیغه های بینی کاشت میشه واکثر این بینیها گوشتی هستش واسه همین بینیهای استخوانی که خودشون غضروف دارند واز جنس خود بدن بیمار هست تورم یک تا دوهفته بهبود پیدا میکنه ولی بینیهای گوشتی چون غضروفه کوتاهی دارند دکتر مجبوره بنا به شکل درخواست بیمار غضروف مصنوعی پیوند بزنه که موجب عفونت وتورم میشه وبسیار خطرناک هستش

    • زهرا

      سلام من الان ۱۱روزه بینیمو عمل کردم چند سه روز پیش ک چسبشو عوض کردم خیلی خوب بود ولی الان سوراخاش باهم یکی نیست نه اینکه ورم باشه ها کلا یکی نیست

    • حوریه

      سلام به همگی من الان 2 ماهه عمل کردم تا 2 ماه چسبمو زدم
      ولی دکتر گف دیگه نیاز نیست بزنی حتی شبا میخواستم ببینم تا چه زمان چسب لازمه بزنی

    • مامان محمد

      دعا کنین منم عمل کنم ، راستی درمورد هزینه هاتونم بگین

    • آیدین

      من دو هفته هستش عمل کردم بینیم ورم داره چقد طور میکشه ورم بخوابه ، و اینکه پیاده روی خوبه یا کلأ استراحت کنم خواهشأ راهنما باشید

    • Sepi. 7370

      سلام من دوروزه دیگ باید برم گچ بینیمو باز کنم اینارو ک خوندم خیییلی استرس گرفتم خدا کنه قشنک شده باشه چون با بدبدختی پولشو جور کردم

    • شیوا

      سلام من بینیمو هشت روزه عمل کردم ولی خیلی ورم داره بنظرتون چکار کنم ورمش زودتر بخوابه.

    • بدون نام

      من 10روز بینیمک عمل کردم ی طرف ورم بینی بیشتره یه طرف کم طبیعیه آیا؟؟؟

    • بدون نام

      سلام
      نزدیک یک سال عمل کردم بینیم کلی ورم داره کلی هم آمپول زدم تازه دکتر گفته باید روتوش کنم

    • نگار

      سلام من پنج ماهه عمل کردم پیش دکتر شیوا نایب تو تبریز که واقعا بینیمو خراب کرد لامصب . دماغم معمولی و استخوانی بود ولی قسمت غضروفیش رو انگار توپ گذاشته خیلی خراب کرده خدا لعنتش کنه ...

    • طاهره

      من ۹ماهه عمل کردم بعضی مواقع دماغم باریک وخوشگل میشه بعضی مواقه ورمش خیلی شدید میشه به طوری که انگار اصلا عمل نکردم هرچیم میرم پیش دکترم میگه خوبه به نظرتون این ورمه یا همینجوری گنده میمونه

    • بدون نام

      سلام
      من ۴۶ روزه بینیمو عمل کردم از کرمانشاه. واقعا فوق العاده شده. ولی ۲۰ روز اول فقط کرفس خوردم نذاشتم یه ذره هم ورم کنه. واقعا از بینیم راضیم و همش خودمو تو آینه نگا میکنم. من میگم عمل کردن مشکلی نداره فقط باید زیاد پرس و جو کنین و دکتر خوب گیربیارین نه هرکسی

    • بدون نام

      من پیش نادر نظری کرمانشاه عمل کردم ۰ همه میگفتن دکتر خوبی نیست ولی من گوش نکردم .ولی بدبخت شدم بینی ام به کل خراب کرده طوری که نه تنها خودم بلکه همه نفرینش می کنن برای بینی ای که برام عمل کرده

    • پریسا

      سلام من پیش دکتر ... عمل کردم ۹ ماه یه طرف بینی ام اصلا ورمش نمیخوام با نوک بینی ام .....خودم ک پشیمون شدم ...چون ب این همه حرص و حساسیت نمی ارزه .اصلا دماغم طبیعی یه چیز دیگه ست وقتی عمل کنی باید خیلی خیلی مراقب باشی حتی یه ضربه کوچیک منو یه یا نمک نخوری....همش حرص خوردن . نکنیددددددددد.عمل اشتباهههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج