۱۹۹۳۴۰
۶۱۵۹
۶۱۵۹
پ

کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

دور دنیا در ۸۰ روز با آقای ویلی فاگ

یکی از کارتون های خاطره انگیز بچه های دهه شصت و هفتاد، کارتون جذاب و پر ماجرای دور دنیا در هشتاد روز است که در آن، مخاطبان خردسال و نوجوان، با اتفاقات و حوادث گوناگون در جریان سفر آقای ویلی فاگ و همراهانش به سفری جالب به دور دنیا مواجه می شوند.

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ





برترین ها: یکی از کارتون های خاطره انگیز بچه های دهه شصت و هفتاد، کارتون جذاب و پر ماجرای دور دنیا در هشتاد روز (Around the World in 80 Days !) است که در آن، مخاطبان خردسال و نوجوان، با اتفاقات و حوادث گوناگون در جریان سفر آقای ویلی فاگ و همراهانش به سفری جالب به دور دنیا مواجه می شوند.

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

دور دنیا در هشتاد روز در واقع کارتونی مهیج برای کسانی است که علاقمندند تا داستانی جالب و جذاب را که دارای یک خط داستانی و پایانی مشخص است را دنبال کنند. پایان داستان معلوم است. پیروزی یا شکست آقای ویلی فاگ در برابر شرطی که با دوستانش گذاشته است که آیا میتواند دور دنیا را ظرف هشتاد روز طی کند یا خیر.

این کارتون، بارها از شبکه های سیما پخش شده است و از آن فیلم بلند سینمایی نیز تهیه و ساخته شده است. در کارتون دور دنیا در هشتاد روز، به جای شخصیت های انسانی، از شخصیت پردازی با حیوانات استفاده شده است تا جذابیت تصویری کار تولید برای مخاطبان خردسال بیش تر باشد. گرافیک جالب و روان در کنار داستان پر کشش و مهیچ آن که معمولا در کشورهای مختلف با وضعیت اقلیمی مخصوص به خود روی می دهد، کارتونی دوست داشتنی را برای کودکان نسل دیروز رقم زد که دیدنش امروز نیز خالی از لطف نیست.

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

این کارتون اقتباسی است از اثر مشهور ژول ورن، داستان نویس معروف فرانسوی که مانند بینوایان ویکتور هوگو و اولیور تویست چارلز دیکنز، اعتباری جهانی دارد. این کارتون محصول مشترک کمپانی Nippon Animation ژاپن و کمپانی BRB Internacional اسپانیا است که هر دو در زمینه ساخت مجموعه های کارتونی دارای اعتبار بسیار هستند.

کار در اوایل دهه هشتاد میلادی طراحی و در ۲۶ قسمت عرضه شد. افرادی مانند Luis Ballester و Fumio Kurokawa در تولید این اثر نقش داشتند. عنوان اسپانیایی که برای این کارتون انتخاب شده بود در واقع La vuelta al mundo de Willy Fog بود که ماجراهای ویلی فاگ نام داشت. کار طراحی انیمیشن را کمپانی ژاپنی بر عهده داشت و فرآیند تدوین و تولید را کمپانی اسپانیایی انجام داد. در این کارتون تلاش شد تا مجموعه شخصیت ها، از حالت انسانی خارج و به جای آن شخصیت هایی از گونه های مختلف حیوانات جای آن را بر عهده بگیرد که گربه و شیر و فیل و روباه، از آن جمله است.

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

آقای ویلی فاگ در نقش شیر، ریگودون (پیشخدمت آقای فاگ) در نقش گربه و پرنسس رومی (همسر آقای فاگ) در نقش یک پلنگ بود. این کارتون توسط TV ASAHI ژاپن در سال ۱۹۸۷ برای کودکان ژاپنی پخش شد و در سال ۱۹۹۱ نیز برای کودکان انگلیسی ارائه شد. اما توفیق زیادی در ایالات متحده کسب نکرد. منتقدان معتقدند که کارتون دور دنیا در هشتاد روز یکی از صحیح ترین و منطبق ترین کارتون های اقتباسی می باشد به گونه ای که عناصر اصلی ذکر شده در داستان ژول ورن در این کارتون ارائه شده و تغییر چندانی در روند داستان و شخصیت پردازی های آن صورت نگرفته است.

فراموش که نکردید که آقای ریگو، پیشخدمت دوست داشتنی و همه فن حریف آقای فاگ، در کیف کوچکش یک موش کوچولو هم داشت به نام تیگو که بعضی وقت ها از کیف دستی ریگو بیرون می امد و نظراتی می داد.

خلاصه داستان

کتاب داستان دور دنیا در ۸۰ روز یکی از معروفترین رمان های نویسنده مشهور فرانسوی، ژول ورن ( Jules Verne )، هست. داستان از انگلستان آغاز میشه و با آقای فاگ (Fogg) که یک مرد منظم و دقیق هست آشنا میشیم. آقای فاگ که هر روز عصر به شورای شهر لندن میرود، در یکی از این روزها با یک همبازی آشنا میشه و در مورد اینکه آیا این ممکن هست که بشه در طی ۸۰ روز دور دنیا رو گشت و به مبدا برگشت بحث میکنه. به عقیده ی اون، این کار شدنی است و این سرآغازی است برای ماجراجویی هایی که ما در کتاب و کارتون آن دنبال خواهیم کرد .

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

موضوع کلی ماجرا پیرامون مسافرت آقای فاگ جریان داره ولی اتفاقات دیگری هم در شمای کلی داستان رخ میده به عنوان مثال، کارآگاهی که مدعی دزد بودن آقای فاگ هست و به نظرش آقای فاگ از بانک مرکزی انگلستان سرقت کرده برای همین در طول داستان اون رو تعقیب میکنه و سعی می کنه با استفاده از عواملش این فرد رو دستگیر کنه .

در داستان، آقای فاگ و همراهانش از شهرهای متفاوتی در دنیا عبور می کنند، از بمبئی و کلکته در هند گرفته تا هنگ کنگ، سن فرانسیسکو و نیویورک تا اینکه در نهایت به شهر لیورپول در انگلستان می رسند و در نهایت ایشان می تواند دور دنیا را در هشتاد روز طی کند و شرط را از دوستانش که معتقد بودند این کار شدنی نیست، می برد. بقیه داستان را در ویدئوهای زیر دنبال کنید و به یاد دوران شیرینی باشید که این کارتون های جذاب، مهمان خانه هایی بود که نه از اپل ۶ درآن خبری بود و نه اینستاگرام و فیس بوک!

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

۳ پیام مهم کارتون دور دنیا در هشتاد روز

دور دنیا در هشتاد روز ژول ورون و به تبع آن کارتون زیبایی که از آن ساخته شد، حاوی ۳ پیام عمده برای کودکان و نوجوانان بود :

۱- نظم و انظباط، شرط اول و اساسی برای انجم هر کاری است. آقای ویلی فاگ انگلیسی تلاش کرد تا نظم دادن به کارها و برنامه ریزی از قبل و نگاه بلند مدت به برنامه های روزانه و زندگی را در طول این داستان به کودکان انتقال دهد.

۲- حتی غیر ممکن ترین کارها را میتوان با برنامه ریزی، هدف گذاری و بررسی همه جانبه، به انجام رساند و دور زدن کره زمین در ۸۰ روز در قرن نوزدهم ژول ورن که غیر ممکن تصور می شد، به ثمر رساند. اگر چه این داستان تخیلی، امروزه به یک واقعیت پیش پا افتاده تبدیل شده است و میتوان دور کره زمین را نه تنها در کم تر از ۸۰ روز بلکه در کم تر از ۸۰ ساعت طی کرد

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

۳- دور دنیا در ۸۰ روز، فرهنگ صبوری و تحمل و برخورد با مشکلات را به ما می آموزد. داستان پر از ماجراهای مختلف و مشقت آور است. برای همه آن ها، صبر و پیدا کردن راه حل های پروفسور بالتازاری و معجزه های بارباپاپایی همراهان ویلی فاگ، مسیر را همراه می کند. این پیام خوبی برای کودکان نسل دیروز و کودکان نسل فرداست که راه برخورد با مشکلات، صبوری و یافتن راه حل است.

قسمت اول از کارتون دور دنیا در هشتاد روز




دانلود نسخه انگلیسی زبان داستان دور دنیا در هشتاد روز

دور دنیا در 80 روز با آقای ویلی فاگ

متن موسیقی تیتراژ کارتون

Around the world I've searched for you
I traveled on when hope was gone to keep a rendezvous
I knew somewhere, sometime, somehow
You'd look at me and I would see that smile you're smiling now

It might have been in county down
Or in New York, in gay Paris or even London Town
No more will I go all around the world
For I have found my world in you

It might have been in county down
Or in New York, in gay Paris or even London Town
No more will I go all around the world
For I have found my world in you
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج