۲۱۱۰۷۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

درمیان کشورهای اروپایی مخصوصا در حوزه شنگن، کشور لهستان هنوز به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان ایرانی تحصیل در اروپا به شمار نمی آید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان


درمیان کشورهای اروپایی مخصوصا در حوزه شنگن، کشور لهستان هنوز به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان ایرانی تحصیل در اروپا به شمار نمی آید. این کشور با آن که شرایط تحصیلی رایگان و بسیار متنوعی در قیاس با کشورهای اسکاندیناوی، آلمان و فرانسه در اختیار ندارد، اما ظرفیت های علمی و صنعتی مطلوبی برای دانشجویان خارجی که علاقمند به تحصیل در فعالیت در این کشور هستند، فراهم نموده است. هزینه تحصیل و زندگی در کشور لهستان، به مراتب کم تر از نمونه های سوئدی، دانمارکی و هلندی می باشد و به نظر می رسد این کشور و دانشگاه های متنوع آن، قابلیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد اصلی تحصیلی ایرانیان در حوزه شنگن را داشته باشد. گفتار سی ام نگاهی دارد به فرصت های تحصیلی و بورسیه در کشور لهستان برای دانشجویان خارجی و ارائه نکات و توصیه های خواندنی به دانشجویانی که بلوک شرق اروپا را برای تحصیل انتخاب کرده اند. معمولا به ندرت اتفاق می افتاد که دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در لهستان به زبان لهستانی درس بخوانند و بیشتر دانشگاه هایی که زبان انگلیسی دارند، انتخاب می کنند. بنابراین نگران یادگیری زبان لهستانی نباشید و میتوانید فرصت های تحصیلی به زبان انگلیسی را به راحتی پیدا کنید. لیست دانشگاه های لهستان نیز در نشانی اینترنتی :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_universities_in_Poland در دسترس می باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

سایت تحصیل در لهستانhttp://www.studyinpoland.pl/en، یکی از پرتال هایی است که درباره تحصیل در این کشور مطالب خوبی ارائه کرده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

نکته ۵۶۴: هزینه تحصیل در این کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان نیست. اما تحصیل در این کشور در برخی از رشته های فنی، مهندسی و علوم انسانی، به مراتب بهتر از تحصیل و زندگی در کشورهایی مانند مالزی، هندوستان و اکراین می باشد.

نکته ۵۶۵: عضویت لهستان در قرارداد شنگن و هم مرزی آن با کشورهایی نظیر آلمان ،دسترسی آسانی را برای متقاضیانی که علاقمند به تردد آسان در کشورهای صنعتی تاپ اروپا هستند، فراهم می کند. از لهستان می توان به عنوان نقطه آغاز جهت تحصیل در اروپا، گردش، تردد آسان و هم چنین یافتن فرصت های کاری و متنوع تحصیلی در قاره سبز نام برد. بنابراین این احتمال وجود دارد که بعد از گذشت یک ترم تحصیلی، بتوانید دانشگاه خود را به کشور دیگری تغییر دهید و بخاطرحضور در منطقه شنگن، حتی به صورت حضوری نسبت به رایزنی با اساتید و اخذ پذیرش و بورسیه های تحصیلی اقدام کنید.

نکته ۵۶۶: یادگیری زبان لهستانی، مجاری، بلغاری، اسلواکی یا فنلاندی، صرفا برای تحصیل در یک مقطع تحصیلی چند ساله و سپس رها کردن این تحصیل و زبان بعد از فارغ التحصیلی، به هیچ عنوان روش خوبی برای سرمایه گذاری هدفمند نیست. چرا که این زبان ها جز در کشوری که آن را فرا گرفته اید، در نقطه دیگری در اروپا و جهان مخاطب و مشتری خاصی ندارد. بنابراین در صورتی که واقعا با برنامه ریزی و علاقمندی قصد یادگیری چنین زبان های کم کاربردی را در صنعت و تجارت دارید، به اختصاص وقت و هزینه گران بهای خود اقدام کنید چرا که بعضا یادگیری زبان های پرتغالی و اسپانیولی و ایتالیایی، توان افزایی بیش تری را سبب می شوند.

نکته ۵۶۷: بهترین مشاور برای کسب اطلاعات موثق درباره فرصت های تحصیلی، وضعیت فرهنگی، اجتماعی و شرایط اخذ روادید و نیازمندی های مربوط به دانشجویان ایران متقاضی تحصیل در لهستان، سفارت لهستان در تهران ۱ و سفارت ایران در ورشو ۲ می باشد.

نکته ۵۶۸: کمیته دولتی اعتبار دهی دانشگاه ها و مدارک تحصیلی در لهستان ۳ ، مسئول بررسی و ارزشیابی کیفی سیستم آموزش عالی در این کشور است. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاهی در این کشور را دارید، حتما اعتبار دانشگاه و رشته مورد نظر خود را از این کمیته استعلام کنید.

نکته ۵۶۹: فرآیند اخذ پذیرش و حتی دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی لهستان، تنها نیازمند تعامل الکترونیکی یا مکتوب با مراکز مربوطه از طریق کانال های مشخص و واضح است و این فرآیند ها حتی ۱۰۰ یورو نیز برای شما خرج بر نمی دارد. بنابراین از نکته ۳۱۷ استفاده کنید و بر اساس مطالب متنوعی که در گفتارهای قبلی به آن اشاره شد، نسبت به جست وجوی رشته مورد علاقه خود و رایزنی های بعدی با دانشگاه اقدام کنید.

نکته ۵۷۰: اداره ملی رتبه بندی و ارتباطات بین الملل لهستان ۴ ، از دیگر مراکز عمده در زمینه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این کشور است که می تواند منبع موثقی برای دریافت اطلاعات تحصیلی متقاضیان سفر به این کشور باشد.

نکته ۵۷۱: وزارت آموزش ملی لهستان ۵ ، نهاد مدیریت و نظارت بر کلیه مراکز اموزشی و تحقیقاتی در این کشور است. در صورتی که درباره دانشگاه و مدارس عالی در این کشور با پرسشی مواجه شدید، از کارشناسان این وزارتخانه و بخش انگلیسی زبان پرتال آن استفاده کنید. درباره همه موقعیت های تحصیلی و بورسیه لهستان، این پرتال آماده اطلاع رسانی می باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

نکته ۵۷۲: سایت اینترنتی رسمی لهستان ۶ ، یکی از منابع خوب برای دریافت اطلاعات درباره زندگی و تحصیل در این کشور اروپایی می باشد.

نکته ۵۷۳: برای یادگیری زبان لهستانی، پیش از آغاز دوره های تحصیلی در لهستان، می توانید از یکی از کالج ها و حتی موسسات آموزش زبان لهستانی، نامه پذیرش گرفته و از طریق سفارت لهستان در تهران، روادید نوع D دریافت کنید و وارد منطقه شنگن بشوید. این روش، یکی از متداول ترین راهکارها برای اخذ روادید شنگن چند ماهه و آشنایی با مراکز آموزش عالی لهستان و دیگر کشورهای حوزه شنگن می باشد. موسساتی چون : یادگیری لهستانی ۷ ، سوپوت ۸ و کول ۹ ، تعدادی از ده ها موسسه فعال در عرصه آموزش زبان لهستانی به متقاضیان خارجی هستند.

نکته ۵۷۴: در صورتی که علاقمند به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در لهستان و در رشته های غیر فنی و مهندسی و پزشکی هستید، دانشگاه معتبر و قدیمی ورشو ۱۰ می تواند گزینه خوبی برای متقاضیانی باشد که قصد دارند با هزینه کم، در دانشگاهی معتبر تحصیل کنند.

نکته ۵۷۵: آشنایی با اساتید و فرصت های پژوهشی دانشگاه های لهستان، از طریق آشنایی و تعامل با متخصصان از طریق کنفرانس ها، مقالات آکادمیک و شرکت در دوره های تابستانی و کوتاه مدت متنوع و مختلف مراکز علمی لهستان امکان پذیر است. همواره از کانال های مختلف برای دستیابی به یک راه حل اقدام کنید. دانشگاه دولتی ورشو http://en.uw.edu.pl که در قرن ۱۸ تاسیس شد، یکی از مقاصد اصلی تحصیلی ایرانیان در این کشور است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

دانشگاه پزشکی گدانسک http://mug.edu.pl برای علاقمندان به تحصیل کم هزینه در رشته های پزشکی در این کشور، انتخاب خوبی می تواند باشد. دانشگاه پزشکی ورشو نیز در یک دهه اخیر با استقبال دانشجویان خارجی مواجه شده است. https://www.wum.edu.pl/en

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

نکته ۵۷۶: دانشگاه ورتسلاوو ۱۱ برای علاقمندان به تحصیل در رشته های کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک و شیمی، حقوق، علوم سیاسی و بیوتکنولوژی، از آزمایشگاه ها و فرصت های تحصیلی متنوعی به زبان انگلیسی برخوردار است.

نکته ۵۷۷: دانشگاه لوژ ۱۲ لهستان، در زمینه های مدیریت و اقتصاد و بازرگانی و فلسفه ، دارای اعتبار خوبی در این کشور است.

نکته ۵۷۸: دانشگاه صنعتی ورشو ۱۳ ، از مشهورترین مراکز دانشگاهی در شرق اروپا برای تحصیل در رشته های مهندسی از قبیل هوافضا، برق، مکانیک، عمران، محیط زیست، انرژی و شاخه های مختلف فیزیک می باشد. فرصت های بورسیه متنوعی نیز این دانشگاه در مقاطع دکترا برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است که از طریق پرتال آن، قابل پیگیری می باشد.

نکته ۵۷۹: علاوه بر دانشگاه فنی ورشو، دانشگاه صنعتی ورتسلاو ۱۴ نیز دارای رشته های متنوعی به زبان انگلیسی در زمینه های معماری، برق، بیو مکانیک، انرژی، فتونیک و عمران می باشد. تفاوت بین این دو دانشگاه و قابلیت های فنی و عملی هر یک را باید بر اساس کار مطالعاتی و تعامل با دانشجویان و فارغ التحصیلان آن و اگاهی از فهرست دروس ارائه شده در هر رشته جویا شوید.

نکته ۵۸۰: دانشگاه صنعتی گدانست ۱۵ نیز از دیگر مراکز آموزشی رشته های فنی و مهندسی در این کشور است که به نسبت دانشگاه های دیگر، با استقبال کم تر دانشجویان خارجی رو به رو شده است. اما این به معنی فقدان صلاحیت لازم برای تحصیل در رشته های مهندسی به زبان انگلیسی نیست!

نکته ۵۸۱: دانشگاه علوم پزشکی پزنان ۱۶ ، از مراکز معتبر آموزش رشته های مختلف پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در لهستان می باشد که می تواند برای متقاضیان این رشته ها مورد توجه باشد. البته دانشگاه علوم پزشکی ورشو ۱۷ نیز از معتبرترین مراکز تحصیلی علوم پزشکی در شرق اروپا می باشد.

نکته ۵۸۲: دانشگاه زاگلونیان ۱۸ نیز از جلمه دانشگاه معتبر لهستان در زمینه های پزشکی و علوم انسانی می باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان

نکته ۵۸۳: بررسی رتبه و ارزشیابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی لهستان قبل از اقدام برای پذیرش از آن ها، موضوعی است که باید از سایت اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم ایران استعلام کنید.

نکته ۵۸۴: بعضی از دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی لهستان دارای اعتبار بین المللی هستند و شما می توانید مقاطع عمومی را در این دانشگاه ها با هزینه کم گذرانده و سپس برای دوره های تکمیلی و تخصص، به دانشگاه های طراز اول اروپا و آمریکا عزیمت کنید.

نکته ۵۸۵: از طریق وبلاگ ها، صفحات دانشگاه ها در شبکه های اجتماعی و هم چنین تعامل با دانشجویان و فارغ التحصیلانی ایرانی و غیر ایرانی دانشگاه های لهستان، می توانید به حجم گسترده ای از اطلاعات موثق و به روز درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه در این کشور دسترسی پیدا کنید.

نکته ۵۸۶: اگر به دنبال مکان های اقامتی خوب و متنوع در شهرهای لهستان هستید، سایت زیر میتواند کمک خوبی باشد http://rentflatpoland.com

راهنمای فرصت‌های تحصیلی در کشور لهستان


1- http://www.teheran.polemb.net

2- http://www.iranemb.warsaw.pl

3- http://www.pka.edu.pl

4- http://www.buwiwm.edu.pl

5- http://www.men.gov.pl

6- http://poland.pl

7- www.learnpolish.edu.pl

8- www.ssp.edu.pl

9- www.kul.pl

10- www.ssp.edu.pl

11- http://international.uni.wroc.pl

12- http://iso.uni.lodz.pl

13- http://eng.pw.edu.pl/Faculties

14- http://www.portal.pwr.wroc.pl

15- http://www.pg.gda.pl

16- http://www.mdprogram.com

17- http://www.wum.edu.pl

18- http://www.uj.edu.pl/en_GB/wydzialy
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیز

      سلام
      من هیچ مطلبی راجع به دانشگاههای هنر در سایتتون پیدا نکردم.ممنون میشم اطلاع رسانی کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج