جاباما
۲۱۳۳۶۷
۸ نظر
۵۰۹۲
۸ نظر
۵۰۹۲
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

تجربه تحصیل و زندگی در کشور کوچک و صلح طلب سوئیس، در واقع تجربه زندگی در پایتخت بین‌المللی اروپا است که فرصت های مختلفی را در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور ارائه می‌دهد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

تجربه تحصیل و زندگی در کشور کوچک و صلح طلب سوئیس، در واقع تجربه زندگی در پایتخت بین‌المللی اروپا است که فرصت های مختلفی را در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور ارائه می‌دهد.

در سلسله مطالب مربوط به معرفی فرصت های تحصیلی و زندگی در خارج از ایران، موضوعات متنوعی درباره اصول و مبانی اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در ده‌ها گفتار در ماه های اخیر ارائه گردید. هم چنین، فرصت های تحصیلی متنوع و گسترده ای در کشورهایی چون فنلاند ، نروژ ، آلمان ، اتریش ، لهستان ، مجارستان و ایتالیا ، و حتی سوئد ، در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل در این کشورها قرار گرفت. افزایش شمار متقاضیان تحصیلات عالیه در خارج از کشور، موضوعی است که همواره با استقبال ایرانیان مواجه شده است و این رشد فزاینده در یک دهه اخیر، شتاب بیش‌تری گرفته است. پرتال برترین‌ها به دلیل آگاهی از این نیاز اطلاعاتی مخاطبان خود، در روزهای فرد، سلسله مقالاتی در حوزه معرفی فرصت های تحصیلی رایگان و هم چنین ارزان قیمت به طیف متنوعی از دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در قاره های مختلف ارائه می‌کند تا این عزیزان با درک بهتر و بیش تر، مقاصد تحصیلی آینده خود را انتخاب کنند. امروز، به معرفی فرصت های تحصیلی در کشور سویس می‌پردازیم. سوییس در یک سده پر متلاطم اخیر جهان، همواره نقش بی طرفی داشته است و این نقش سبب شده است تا از گزند آسیب های مختلف دوران معاصر به دور باشد. سوئیس را باید پایتخت بین‌المللی اروپا و جتی جهان دانست که بستری برای تعاملات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی به شمار می‌رود. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی این کشور، از برترین مراکز علمی و اکادمیک اروپا و جهان هستند و اگر شما به فکر تحصیل در این کشور کوچک اما با ارزش اروپایی هستید، باید بدانید که انتخاب خوبی داشته‌اید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو، کشور سوئیس به عضویت معاهده شنگن درآمد و دارندگان روادید شنگن می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید سوئیس، در این کشور تردد کنند. امری که تا پیش از این میسر نبود و فرآیند اخذ روادید این کشور نیز برای بسیاری سخت و دشوار می‌نمود. اکنون دانشجویان و گردشگرانی که روادید شنگن از هر نوعی در اختیار دارند می‌توانند به این کشور کوچک اروپا به راحتی سفر کنند و تا ۹۰ در آن اقامت داشته باشند.

سوئیس با وجود آن که روابط سیاسی خود را از اوایل قرن بیستم میلادی با ایران آغاز کرد و تا امروز روابط مطلوبی میان دو کشور برقرار بوده ، اما هیچ گاه به عنوان مقصد اصلی تحصیلی برای دانشجویان ایرانی به شمار نیامده است. شاید یکی از دلایل آن را باید در دشواری دریافت روادید از این کشور دانست و شمار محدود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این کشور در قیاس با آلمان و فرانسه و ایتالیا و حتی کشورهای اسکاندیناوی. به هر حال این گفتار به موضوع معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه در کشور کوچک و زیبای سوئیس اختصاص دارد و ارائه پیشنهادهایی برای علاقه‌مندانی که این کشور را در در فهرست گزینه های تحصیلی آینده خود قرار داده‌اند.

پیش از این که این نکات را بخوانید، به نقشه کشور سویس توجه کنید. ببینید این کشور با چه کشورهایی هم مرز هست و فاصله شهرهای مختلفان با شهرهای مختلف کشورهای اروپایی چقدر است. این قضیه نشان می‌دهد که متقاضیان تحصیل در سوئیس، به راحتی و حتی با خودرو شخصی هم می‌توانند با کشورهای هم‌جوار در ارتباط باشند که فرصت خوبی از نظر تحصیل و زندگی برای یک دانشجوی خارجی محسوب می‌شود. ایتالیا، آلمان، اتریش و فرانسه، از کشورهای هم‌جوار سوئیس هستند که هر یک می‌تواند فرصت‌هایی را برای دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در این کشور فراهم کند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

نکته ۶۳۴: اخذ پذیرش تحصیلی و حتی بورس‌های تحصیلی متنوع از کشور سوئیس یک غول دست نیافتنی برای شما نباشد. بسیاری از دانشجویان ایرانی در یک دهه اخیر، حتی با رزومه متوسط نیز توانسته‌اند در مقاطع تحصیلات تکمیلی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی و حتی کمک هزینه دولتی و خصوصی دریافت کنند. شما باید روش و فرآیند موفقیت آمیز یک کار را به خوبی بدانید و بر اساس گفتارهای قبلی که فرا گرفته‌اید، با دانشگاه‌ها و اساتید سوئیسی مکاتبه و تعامل کنید تا به مقصود دست یابید و جمله مشهور انیشتین را هم فراموش نکنید! (قدرت رؤیا، از علم بیش تر است).

ارتباط با یک استاد و تعامل با ایشان، مقدمه ای در فرآیند اخذ پذیرش و حتی بورسیه تحصیلی می‌باشد که همه از یک پست الکترونیک چند خطی شروع می‌شود و به تعامل اینترنتی و وایبر و اسکایپی استاد و دانشجو ادامه می‌یابد و به اشتراک گذاری مقالات و بررسی فرصت های تحقیقی مشترک و در نهایت صدور نامه پذیرش. این فرآیند شاید چند ماه زمان ببرد، اما دانشگاه‌ها و اساتید سوئیسی که معمولاً از کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا هستند، آمادگی همکاری در این فرایند را با دانشجویان و متقاضیان فعال و علاقه‌مند دارند.

نکته ۶۳۵: تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در کشور سوئیس، حتی اگر با شهریه رایگان و بورس تحصیلی قابل ملاحظه ای برای شما همراه نشود، حداقل این فایده را خواهد داشت که شما فرصت تحصیلی و پژوهش در یکی از معتبرترین مراکز علمی جهان را خواهید داشت که شاید این فرصت در قاره آسیا، آفریقا و حتی اقیانوسیه و شمال آمریکا نیز در دسترس نباشد. بنابراین نگاه شما به سوئیس، نگاه تحصیل صرف در یک مقطع تحصیلی و رشته خاص به مدت چند سال نباشد. امتیازات تحقیقاتی و پژوهشی که در مراکز آکادمیکان برای دانشجویان در برخی از رشته‌ها مانند فیزیک و پزشکی فراهم است، در دنیا کم نظیر و بعضاً بی نظیر است. مثلاً تحصیل در دانشگاه EPFL یا دانشگاه ژنو، یک فرصت تحقیقاتی و علمی معمولی نیست که بتوان به سادگی از کناران گذشت.

نکته ۶۳۶: شاید برای خیلی از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، سوئیس به عنوان کشوری کوچک و گران به نسبت پرتغال یا اسپانیا و لهستان مطرح شود. اما باید بدانید که تنها کشوری در اروپا که ۵ زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، رمانش و حتی انگلیسی در آن مکالمه می‌شود و همسایه ۴ قطب بزرگ اقتصاد اروپا می‌باشد، همین کشور سوئیس می‌باشد. این فرصتی است ایده آل برایان دسته از علاقه‌مندانی که قصد دارند زبان های زنده اروپا را در محیطی پویا و چند زبانه یاد بگیرند. این نکته مهمی است!

نکته ۶۳۷: مقر بسیاری از مراکز علمی، سیاسی و تحقیقاتی و حتی فرهنگی دنیا مانند مقر اروپایی سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون فوتبال در برن، ژنو و زوریخ سوئیس قرار دارد. نزدیکی شما با این مراکز معتبر بین‌المللی، فرصت خوبی برای گذراندن دوره های کارآموزی و حتی اخذ بورس های تحصیلی از این مراکز عمده می‌باشد. این برگ برنده متعلق به دانشجویان و محققان شاغل در سوئیس را مهم بدانید!

نکته ۶۳۸: نحوه دسترسی به فهرست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سوئیس را در قبلاً عنوان کردیم. فهرست کاملی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی دولتی و خصوصی این کشور که با زبان های مختلف دنیا کار می‌کنند، در نشانی اینترنتی: http://goo.gl/HMjWvz قرار دارد. فهرستی از دانشگاه‌های مشهور سوئیس در زیر ارائه شده است:

۱- دانشگاه فرایبورگ (زبان تحصیل: فرانسه و آلمانی)

۲- دانشگاه جنو (زبان تحصیل: فرانسه و انگلیسی)

۳- دانشگاه Neuchatel (زبان تحصیل: فرانسوی)

۴- دانشگاه لوزان (زبان تحصیل: فرانسوی)

۵- دانشگاه لوگانو (زبان تحصیل: انگلیسی و آلمانی)

۶- دانشگاه سنت گالن (زبان تحصیل: انگلیسی و آلمانی)

۷- دانشگاه زوریخ (زبان تحصیل: آلمانی و انگلیسی)

۸- دانشگاه فناوری لوزان EPFL(زبان تحصیل: انگلیسی و فرانسوی)

۹- دانشگاه فناوری زوریخ (زبان تحصیل: آلمانی و انگلیسی)

۱۰- دانشگاه لوسرن (زبان تحصیل: آلمانی و انگلیسی)

دانشگاه های ده گانه فوق‌الذکر، در فهرست برترین دانشگاه های اروپا قرار دارند و تنها محدودیتی که برای دانشجویان ایرانی ایجاد می‌کند، زبان تحصیل در این دانشگاه هست که عمدتاً فرانسوی و آلمانی می‌باشد. دانشگاه epfl سوئیس را باید از برترین دانشگاه های دنیا دانست که فرصت های تحصیلی مختلفی را در مقاطع ارشد و دکترا برای دانشجویان ایجاد می‌کند. متقاضیان تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه، نه تنها از پرداخت هزینه های ثبت نام معاف هستند، بلکه در صورت پذیرش، می‌توانند از کمک هزینه قابل توجهی در سال استفاده کنند. از ۱۲۵ ملیت، بیش از ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه فعال هستند. سایت این دانشگاه در نشانی اینترنتی: www.epfl.ch قرار دارد. دوره های متنوع دکترای این دانشگاه، در سال های اخیر با استقبال دانشجویان ایرانی مواجه شده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

دانشگاه ژنو که در پایتخت این کشور قرار دارد نیز از دیر باز، یکی از مقاصد اصلی علاقه‌مندان ایرانی جهت تحصیل در کشور سویس بوده است که در نشانی اینترنتی: http://www.unige.ch در دسترس می‌باشد. این دانشگاه در اواخر قرن پانزدهم میلادی تأسیس شد و هم اکنون ده‌ها هزار دانشجو و محقق در این دانشگاه فعال هستند. زبان تدریس در این دانشگاه عموماً به زبان فرانسوی می‌باشد، اما دوره‌هایی به زبان انگلیسی نیز بعضاً در این دانشگاه پیدا می‌شود. ارتباط با ایرانیان شاغل در این دانشگاه برای کسانی که دوست دارند دانشگاه ژنو را برای تحصیل انتخاب کنند، توصیه می‌شود.

شعار این دانشگاه، روشنایی بعد از تاریکی می‌باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

ویدئوی زیر، می‌تواند اطلاعات خوبی را در چند دقیقه متقاضیان تحصیل در دانشگاه EPFL سوئیس ارائه کند.



در این ویدئو، معرفی دانشگاه به زبان فرانسوی انجام می‌شود اما محیط دانشگاه و قابلیت هایان را می‌توانید مشاهده کنید



یکی از مراکز معتبر علمی در دنیا (Swiss Tech Convention Center) در این دانشگاه قرار دارد که در ویدئو زیر قابل مشاهده می‌باشد.



اگر قصد دارید دانشگاه لوزان (unil.ch) را برای تحصیل انتخاب کنید، همراه شوید با توماس در یک سفر هوایی جالب به سمت دانشگاه لوزان سویس و بررسی تجارب دانشجویان در این دانشگاه معتبر سویس.



مدرسه تجارت لوزان یکی از مراکز فعال در عرصه مدیریت نوآوری و کارآفرینی می‌باشد (رتبه 2 جهانی) که از مقاصد تحصیل در این زمینه‌ها برای دانشجویان خارجی می‌باشد. ویدئوی زیر در 3 دقیقه به شما توسط دکتر کارتین Muff، از مسئولان ارشد دانشگاه اطلاعات خوبی می‌دهد.



نکته 639: برای کسب اطلاعات طبقه بندی شده درباره دانشگاه های سوئیس و رشته های علمی قابل ارائه آن به دانشجویان خارجی و در قالب زبان های رسمی این کشور، به پرتال دانشگاه های سوئیس 1 نیز می‌توانید مراجعه کنید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

نکته ۶۴۰: زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های سوئیس، انگلیسی نیست اما رشته‌هایی که به زبان انگلیسی در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود هم زیاد است و هم متنوع. اما به هر حال متقاضیانی که به زبان آلمانی یا فرانسه تسلط دارند، شانس بهتر و بیش‌تری برای اخذ بورسیه تحصیلی و پذیرش آسان تر در مقاطع مختلف به زبان های غیر انگلیسی دارا می‌باشند.

نکته ۶۴۱: یادگیری زبان آلمانی، ایتالیایی یا فرانسه و در اختیار داشتن مدارک مربوطه می‌تواند شانس شما را برای پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور افزایش دهد.

نکته ۶۴۲: دانشگاه زوریخ سوئیس ۲ ، بزرگ‌ترین دانشگاه این کشور می‌باشد که بیش از دو قرن سابقه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در سطوح ممتاز بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. در قرن بیستم، دوازده تن از محققان این دانشگاه در رشته های فیزیک، ادبیات، شیمی و پزشکی موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند. آلبرت انیشتین، دانشمند برتر فیزیک در قرن بیستم و محقق دانشگاه زوریخ، در سال ۱۹۲۱ میلادی موفق به دریافت نوبل فیزیک شد. دانشگاه زوریخ سویس را در چند دقیقه به طور مجازی در ویدئو زیر مشاهده کنید.



نکته 643: برای دانشجویانی که قصد دارند با هزینه شخصی در اروپا تحصیل کنند، تحصیل در سویس و پرداخت هزینه هایان به نسبت بازدهی قابل توجه آن ها، توصیه می‌شود.

نکته 644: دانشگاه های سوئیس معمولاً بدون شهریه هستند و اگر هزینه ای از دانشجو برای یک ترم تحصیلی دریافت کنند، مبلغ قابل توجهی نخواهد بود. اما باید توجه داشت که هزینه های اجاره محل سکونت، بیمه و غذا برای یک دانشجوی خارجی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشود تقریباً بالاست و به همین خاطر، سوئیس را باید یکی از گران‌ترین شهرهای اروپا برای دانشجویان خارجی دانست.

نکته 645: سازمان تحقیقات هسته ای اروپا 3 معروف به سرن، در ژنو سوئیس قرار دارد و هزاران متخصص از 80 کشور جهان در حوزه های مختلف فیزیک در این مرکز مشغول به تحقیق هستند. آگاهی از اخبار و رویدادهای این مرکز تحقیقاتی عظیم سوئیس برای متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه های فنی و مهندسی، می‌تواند یافته های خوبی را برای شکل دهی پروژه های آینده آنان متصور کند. این سازمان با پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران 4 در پروژه عظیم شتاب دهنده ذرات 5 همکاری داشته و بخش ویژه ای برای دانشجویان و دانش آموزان 6 راه اندازی کرده است. گفتنی است، تولد پهنه جهانی وب 7 توسط تیم برنرز لی 8 ، دانشمند انگلیسی که به توسعه اینترنت در دنیا منجر شد، در همین مرکز صورت گرفت.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

مستند ۵۶ دقیقه بسیار جالبی در این زمینه در ویدئو زیر ارائه شده است که مشاهده آن را به خوانندگان محترم پرتال پیشنهاد می‌کنیم.

https://www.youtube.com/watch?v=OURdfl۹mBmA

نکته ۶۴۶: در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان ۹ سوئیس هستید، پیش از اقدام برای فرآیند پذیرش تحصیلی در این موسسه علمی معتبر این کشور، با انجمن دانشجویان ایرانی ۱۰ این دانشگاه ارتباط برقرار کرده و پرسش های خود را در زمینه های مختلف مطرح کنید.

نکته ۶۴۷: پیدا کردن مکان اقامت برای دانشجویان خارجی در کشور کوچک سویس، کار راحتی نیست و بعضاً خانه‌ها به صورت هفتگی یا ماهانه اجاره داده می‌شوند. اما به هر حال می‌توانید از طریق پرتال‌هایی که در زیر ارائه شده است، راه حل‌هایی در اختیار داشته باشید.

در نکات قبلی هم اشاره کردیم که دو پرتال اصلی airbnb.com و حتی سایت booking.com برای یافتن محل اقامت مطلوب است. اما باید به سایت های محلی نیز توجه کرد. یکی از آن ها سایت http://goo.gl/XiGNJW می‌باشد که درباره سوئیس و فرصت های زندگی و تحصیل و کار در این کشور اطلاعات خوبی می‌دهد. سایت اینترهوم هم از سایت های خوبی است که بیش از ۳۵۰۰ فرصت اجاره خانه با بودجه های مختلف را برای متقاضیان فهرست کرده که در نشانی:

http://goo.gl/xbzieb در دسترس می‌باشد. سایت مسکن برای دانشجویان در سوئیس نیز فرصت های خوبی را ارائه کرده است که مشاهده آن برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور توصیه می‌شود و در نشانی http://goo.gl/YI۸oQA قرار دارد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

نکته ۶۴۷: حتی اگر موفق به اخذ پذیرش یا بورس تحصیلی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود نشدید، برای ترم آینده برنامه ریزی کرده و اقدام کنید. به واسطه آن که نتوانسته‌اید در رشته و دانشگاه مورد نظر در زمانی خاص، با اساتید مربوطه و بخش پذیرش دانشگاه به توافق برسید، در صورتی که واقعاً علاقه‌مند به تحصیل در این کشور هستید، از تلاش مضاعف پشیمان نشوید. تعداد دانشگاه در سوئیس در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی کم است و همواره شمار متقاضیان تحصیل در این کشور از سراسر جهان قابل ملاحظه می‌باشد.

نکته ۶۴۸: سوئیس به دلیل استقرار نهادهای بین‌المللی در شهرهای این کشور، مکان مناسبی برای تحصیل در رشته های حقوق، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات توسعه می‌باشد و خوشبختانه دانشجویان و محققانی از ایران در این رشته‌ها در سوئیس فعال هستند. موسسه مطالعات توسعه و بین‌الملل ۱۱ سوئیس، یکی از مراکز اصلی برای تحصیل و تحقیق در موضوعات فوق‌الذکر است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

نکته ۶۴۹: دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، یکی از مراکز فعال در ارائه فرصت های کارآموزی و بورسیه به دانشجویان خارجی و کلیه متقاضیان فعالیت در عرصه های مختلف علمی و تحقیقاتی در این کشور می‌باشد. در صورتی که به این کشور عزیمت کردید، همواره بخش فرصت های شغلی این پرتال را در نظر داشته باشید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

نکته ۶۵۰: در صورتی که در زمینه های مختلف فنی و مهندسی فعالیت دارید، شرکت معتبر آب ۱۲ سوئیس که از بزرگ‌ترین شرکت های فعال در زمینه رباتیک و انتقال تکنولوژی می‌باشد می‌تواند انتخاب خوبی برای کار و انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی در آن زیر نظر دانشگاه های سوئیس باشد. گفتار مربوط به ارتباط با صنایع را مجدداً مطالعه کنید.

نکته ۶۵۱: برای افرادی که در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، از پتروشیمی گرفته تا متالوژی و مهندسی زنجیره تأمین، فعالیت می‌کنند، با شرکت های اعطای گواهی های استاندارد و اعتبار دهی کیفی بین‌المللی، آشنا هستند. یکی از مطرح‌ترین شرکت های مربوط به بازرسی کیفی خدمات و محصولات و اعتبار دهی صنعتی و بازرگانی، شرکت اس جی اس ۱۳ سوئیس می‌باشد که فعالیت های گسترده فنی و تجاری را در حوزه های گوناگون در جهان دنبال می‌کند. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای متقاضی تحصیل در این کشور می‌توانند با ارتباط با کارشناسان و پژوهشگران این مجموعه بزرگ صنعتی، نسبت به تعریف پروژه های مشترک و رایزنی با دانشگاه‌ها جهت اخذ پذیرش تحصیلی از این روش، استفاده کنند.

نکته ۶۵۲: حتی اگر به زبان انگلیسی موفق به تحصیل در یکی از مقاطع در این کشور شدید، به واسطه چند زبانه بودن جامعه سوئیس، نسبت به یادگیری آلمانی یا فرانسوی اقدام کنید تا شانس ورود شما به مراکز علمی و صنعتی جهان به مراتب افزایش یابد.

نکته ۶۵۳: برخی از مدارس عالی و مراکز آموزشی سوئیس، صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد توسط اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم ایران ارزشیابی شده‌اند. بنابراین پیش از تطبیق اعتبار دانشگاه‌ها با فهرست اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، از اقدام برای پذیرش پرهیز کنید.

نکته ۶۵۴: دریافت روادید از سفارت سوئیس، برای همراهان دانشجویان نیز امکان پذیر است. شرایط مربوطه را همواره از طریق سفارت پیگیری و بررسی نمایید.

نکته ۶۵۵: دانشجویان خارجی پس از ورود به سوئیس، باید خود را به اداره پلیس ۱۴ محل سکونت معرفی کرده تا نسبت به تشکیل پرونده اقامتی و تمدید روادیدان ها اقدام شود. به این موضوع مهم حتماً توجه کنید.

نکته ۶۵۶: حتی اگر دانشگاه مقصد سطح زبان مورد ادعای شما را هنگام اعطای پذیرش تحصیلی ارزیابی و بررسی نکند، این عمل احتمالاً توسط سفارت سوئیس در تهران انجام خواهد گرفت. بنابراین از ارائه اطلاعات نادرست خودداری کنید تا پرونده شما برای ورود به کل منطقه شنگن دچار اختلال نشود.

نکته ۶۵۷: در صورتی که در اجاره اینترنتی مکان مناسبی جهت اسکان خود در یکی از شهرهای سوئیس با مشکل مواجه شدید، از دوستان و آشنایان بخواهید به صورت حضوری پرونده شما را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. در بسیاری از مواقع، پیگیری های غیر اینترنتی می‌تواند نتایج بهتری به ارمغان آورد.

نکته ۶۵۸: طعمه تبلیغات اینترنتی که با ترفند پذیرش یا بورس تضمینی در سوئیس، پول های کلان از متقاضیان طلب می‌کنند، نشوید. چنین آگهی‌هایی در محیط مجازی را به پلیس فتا ۱۵ گزارش کنید.

نکته ۶۵۹: امکان اخذ پذیرش دکترا با بورس تحصیلی در دانشگاه های سوئیس، در صورتی که داوطلب مقطع کارشناسی ارشد را در آن جا گذرانده باشد، بیش تر از زمانی است که داوطلب سابقه حضور در این کشور را نداشته است. اما این موضوع نه شرط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس هست نه شرط کافی برای اخذ بورس تحصیلی بلند مدت.

نکته ۶۶۰: پرتال‌هایی مانند ایمو اسکونت ۱۶ ، ایمو استریت ۱۷ ، هوم گیت ۱۸ و اینتر هوم ۱۹ ، منابعی برای پیدا کردن مکان اقامت بر اساس بودجه مورد نظر شما در شهرهای سوئیس می‌باشد.

نکته ۶۶۱: پیدا کردن مکان اقامت ارزان و طولانی مدت در سوئیس، به ویژه برای دانشجویان خارجی کار آسانی در این کشور کوچک نیست. به شما توصیه می‌شود به محض اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور و هماهنگی با سفارت این کشور در تهران، نسبت به جست‌وجوی محل اسکان دانشجویی اقدام کنید و از دانشگاه بخواهید تا نام شما را در فهرست رزرو متقاضیان اتاق های دانشجویی قرار دهد.

نکته ۶۶۲: با وجود آن که شمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور در قیاس با سایر کشورهای اروپایی زیاد نیست، اما همواره انجمن های دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه های سوئیس و هم چنین صفحات دانشگاه های این کشور در شبکه های اجتماعی می‌تواند راهکاری برای شناسایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز آکادمیک و تعامل سازنده با آنان برای متقاضیان جوان باشد.

نکته ۶۶۳: همان طور که در گفتارهای قبلی نیز اشاره شد، یکی از منابع موثق برای دریافت اطلاعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی تحصیلی در کشورهای اروپایی، سفارتخانه های ایران در این قاره و همچنین سفارتخانه های کشورهای اروپایی در ایران است. سفارت ایران در برن ۲۰ و سفارت سوئیس در تهران ۲۱ می‌تواند مرجع خوبی برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در سوئیس

این سایت برای افرادی که مکانی برای اجاره به دانشجوی دارند یا دانشجویان که به دنبال خانه با مشخصات مختلف هستند، فرصت های اطلاع رسانی و اشتراک اطلاعات را فراهم کرده است. به هر حال، اجاره محلی حتی ارزان قیمت در سوئیس، کار بسیار سختی است و هزینه های خاص خود را دارد. برای همین، دانشجویان لازم است پیش از عزیمت به این کشور، هزینه های ماهانه خود را با ضریب ریسک قابل قبولی در نظر گرفته تا با مشکلی در خلال تحصیل در این کشور مواجه نشوند.

سایت زیر می توانید در این زمینه برای یافتن بررسی هزینه ها در شهرهای مختلف، مشاور خوبی باشد.

http://www.budgetberatung.ch

https://goo.gl/yQ۶g۶P

نکته آخر این که تحصیل در کشور سوئیس، می تواند شما را با زبان های زنده اروپایی مانند فرانسه و آلمانی آشنا کند و فرصتی برای آشنایی و تبادل فرهنگی میان شما و ملیت های مختلف حاضر در این کشور بین المللی باشد. فرصتی که معمولا در جای دیگری در این سطح قابل دسترس نیست. از طرف دیگر، همجواری سوئیس با برترین اقتصاد های اروپا، می تواند فرصت های ممتازی برای کسب بورس و فعالیت در شرکت ها و موسسات اروپایی را برای دانشجویان دکترا به عنوان محقق میهمان Visiting Researcher و یا فرصت های کاراموزی industrial internship فراهم کند.


1- http://www.swissuniversity.ch

2- http://www.uzh.ch

3- http://home.web.cern.ch

4- www.ipm.ac.ir

5- Particle acceleators

6- http://home.web.cern.ch/students-educators

7- World wide web

8- Tim Berners-Lee

9- www.epfl.ch

10- Irsa.epfl.ch

11- http://graduateinstitute.ch

12- www.abb.com

13- www.sgs.com

14- www.polizei.ch/en

15- www.polizei.ch/en

16- www.cyberpolice.ir

17- http://www.immoscout24.ch

18- http://www.immostreet.ch

19- www.homegate.ch

20- Wwww.interhome.com

21- www.iranembassy.ch

22- http://www.eda.admin.ch/eda/fa
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شبنم

      آخ جون خوب شد راهنماییو کردین .. خوب دیگه برم وسایلمو جمع کنم برم سوئیس ^_^

    • رقيه سادات موسوي

      تحصيل در مقطع دكترا رياضي

    • حسین اسکندذنیا

      با سلام شرایظ اعزام دانشجوی دکترا جهت فرصت های مطالعاتی در کشور سوئیس

    • هرمزان

      با سلام
      من داراى مدرك كارشناسى در رشته مهندسى كشاورزى_خاكشناسى هستم.تمايل به آدامه تحصيل در يكى از رشته هاى مديريت در مقطع كارشناسى ارشد در يكى ازدانشگاه هاى دولتى سوئيس را به زبان انگليسى دارم.ايا اين امكان وجود دارد راهنمايى كنيد
      با تشكر

    • یک مادر

      درود بر شما
      قانون تحصیل در سوئیس فقط برای هشت سال امکان پذیر است و بعد از هشت سال بلافاصله باید آن کشور رو ترک کرد ، شما اطلاع دارید که بعد از گرفتن مدرک چه مدت ( چند ماه ) میتوان از اداره ی پلیس سوئیس( بطور قانونی ) اجازه ی موندن در اون کشور را داشت ؟
      لطفا به من کمک کنید .
      با سپاس

    • بدون نام

      سلام.من ليسانس معمارى هستم با معدل ١٧.٨٧ ميخواستم ببينم امكان گرفتن بورس تحصيلى تو سوييس رو دارم يا نه؟

    • مسعود معصومی

      سلام. من معصومی هستم. 47 ساله و 20 سال قبل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته شهرساری در مقطع کارشناسی ارشد فارس التحصیلی شده ام.
      18 سال سابقه کار مرتبط دارم که ده سال آن مدیریتی است. سه کتاب و 4 مقاله بین المللی و 18 مقاله فارسی لارم.
      خواستم سوال کنم که با این شرایط میشود بورس دوره دکتری و یا فوق مجدد گرفت؟

    • alireza

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان

      بنده در زمینه فیلم سازی و جلوه های بصری سینمایی و طراحی های سه بعدی و انمیشن به صورت حرفه ای تخصص دارم و مدرک فوق دیپلم برنامه نویسی دارم و در این عرصه هم تخصص دارم نظر شما در مورد کشور مناسب برای کار بنده چیست ممنون از خدمات شما
      تشگر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج