اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۳۴۵۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

اقدام عربستان درباره مرگ ۴ زائر سعودی

معاون کنسول عربستان سعودی در مشهد اعلام کرد به درخواست خانواده های قربانیان عربستانی حادثه هفته گذشته هتلی در مشهد، کنسولگری عربستان سعودی در نظر دارد شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شود.

عصر ایران: معاون کنسول عربستان سعودی در مشهد اعلام کرد به درخواست خانواده های قربانیان عربستانی حادثه هفته گذشته هتلی در مشهد، کنسولگری عربستان سعودی در نظر دارد شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شود.

عبدالیحیی الحمرانی معاون کنسول عربستان در مشهد با اعلام این خبر گفت بابت کشته شدن ۴ کودک و مصدومیت ۳۶ شهروند سعودی به درخواست خانواده های قربانیان و آسیب دیده ها درخواست دریافت غرامت ( دیه) خواهیم کرد.

او گفت بدین منظور کنسولگری عربستان در مشهد روز یکشنبه در محاکم حقوقی و برای تشکیل پرونده به نمایندگی از شهروندان حادثه دیده سعودی شکایت خواهد کرد.

این چهار زائر سعودی که به نوشته عرب نیوز همگی کودک بودند یکشنبه هفته گذشته در اثر مسمومیت در هتلی در مشهد به بیمارستان انتقال یافتند و در آنجا جان باختند. پس از این حادثه که به مسمومیت ۳۶ نفر دیگر از زائران سعودی حاضر در هتل انجامید پرونده ای به منظور تحقیق و بررسی علت این حادثه تشکیل شده و هتل مزبور پلمپ شده است.

پیشتر سفارت عربستان در تهران از آغاز پرونده ای به منظور تحقیق درباره علت این مسمومیت خبرداده است. وزارت بهداشت نیز هفته گذشته ودر پی این حادثه با صدور اطلاعیه ای عمدی بودن این حادثه را رد کرده است.

عرب نیوز می نویسد بنا به درخواست خانواده های سعودی پیکر چهار زائر عربستانی روز پنج شنبه با حضور دیگر زائران سعودی در مشهد به خاک سپرده شده است. بر اساس این گزارش پنج شنبه گذشته از خانواده های زائران خواسته شده به مسجد امام رضا (ع) بروند و مراسم تشییع و خاکسپاری زائران سعودی که همگی آنها کودک بودند برگزار شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه سعودی زائران سعودی می گویند در روز حادثه بوی بدی از سیستم تهویه اتاق های هتل به مشام آنها می رسد و آنها این مساله را به مسئولان هتل انتقال می دهند ، اما مسئولان هتل می گویند این بو از آشپزخانه هتل است.

بر اساس گزارش عرب نیوز هم اکنون به منظور تحقیق و بررسی بیشتر مدیر هتل به همراه چهار تن دیگر از کارکنان دستگیر و بازداشت شده اند.

مدیر رسانه های وزارت امور خارجه عربستان گفته است دولت ریاض از حسین صدیقی سفیر ایران در عربستان سعودی درخواست کرده تا به منظور کمک به زائران سعودی و حل و فصل پرونده با سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد همکاری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول تکلیفه اون دوتا مامور متجاوزو مشخص کنید بعد غرامت بخواین......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کدام جای خود.
        البته اون زائران بیچاره عربستانی شیعه بودند که آمدند بارگاه امام رضا و در گذشتگان کلا کودک

    • بدون نام

      خب چی شد؟!!!!

    • شيرزن

      عربستان بداند که ده بار بلا سره ایرانی در کشور شما اومد ما چیزی نگفتیم و مجازات هم نشدید، حالا ناخواسته یک اتفاقی پیش اومده که بهانه دستتون اومده ؟!

    • بدون نام

      به نظر من نبايد مسائلو با هم قاطي كرد. اين حق اون خانواده هاست كه ديه بگيرند . بالاخره قتل غيرعمد بوده. اگر ايراني هم بودند و به دليل سهل انگاري مسئولين هتل كشته مي شدند ديه مي گرفتند.

    • طالش

      ماموران خاطی عربستان چی شدند ؟ ؟

    • بدون نام

      كار اون دوتا متجاوز عمدي و غير انساني بوده و اتفاقي كه براي اعراب تو هتل افتاده اتفاقي و خارج از كنترل بوده
      ولي همش فكر مي كنم خودشون خودشونو چيزخور كردن كه اون پرونده را با اين پرونده ير به ير كنند بره و چهره ايران را هم خراب كنند

    • بدون نام

      بنطر من کار مسمومیت هتل عمدی بوده .نباید واقعیت انکار کنیم ..حقیقت تلخه...4تا کودک چه گناهی کردن که باید بخاطر یه سری مساعل جانش از دست بدن.... درسته بخاطر اون دوتا زایر باید جوابگو باشن مسولان عربستان

    • آريا

      تكليف اون چهارصدتا زائر كه سالهاي شصت و شش به خاك و خون كشيده شدن مگه مشخص شده كه اين چهارتا مشخص بشه.... ما كم از عربها مصيبت نديديم كه

    • ناصر

      نباید حق را ندیده بگیریم کارکنان هتل خصوصا مدیر هتل سهل انگاری کردند و باعث مرگ 4 کودک شدند و باید دیه پرداخت شود نباید جرم دیگری را به حساب دیگری بگذارند اگر این اتفاق در عربستان پیش می آمد آیا ایران غرامت و دیه طلب نمی کرد .

    • امیر

      کاش بجای بچه ها ، اون شکم گنده های سعودی توی هتل اقامت داشتن باد قرص برنج میخورد بهشون خنک میشدن برا همیشه

    • شیما

      لعنت به آل سعود ....مادرانی هم که جگر گوشه هاشون و تو یمن به خاک و خون کشیدین از کی باید دیه بگیرن

      پاسخ ها

      • بوبو

        مثبت فراوان داری ++++++++++++++++++

    • علی

      توطئه کثیف آل کثافت سعوده

    • zzzzzzzzzzzzzz

      بزارن پهلوی اون سالی که زایران ایرانیا قتل عام کردن ودولت ایران ازترس اینکه حج تعطیل نشه چیزی نگفتن اونا ادم نبودن
      یااون چندتاقاچاقچی که بدون اینکه به ایران خبربدن اعدامون کردن
      اول ایناراتصفیه کنن تابعد

    • zzzzzzzzzzzzzz

      ببخشیدتسویه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج