۲۱۴۷۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۳۱)

در این شماره از خواندنی ها با یکی از مهم ترین رمان های ارنست همینگوی، زندگی نامه ی گاندی، ترجمه ی جدیدی از عادل فرودسی پور و... آشنا شوید.

خواندنی ها با برترین ها (31)





برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با یکی از مهم ترین رمان های ارنست همینگوی، زندگی نامه ی گاندی، ترجمه ی جدیدی از عادل فرودسی پور و... آشنا شوید.

آن سوی رودخانه، زیر درختان

  • ارنست همینگوی
  • ترجمه ی احمد کسایی پور
  • نشر هرمس
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (31)

گابریل گارسیا مارکز: «... با وجود این، حتی اگر این رمان را تصویر مضحکه آمیزی از سرنوشت خود همینگوی هم بدانیم، به اعتقاد من پرکشش ترین و انسانی ترین نوشته اش همین ناکام ترین اثر اوست: آن سوی رودخانه، زیر درختان. این کتاب همان طور که خود همینگوی اذعان داشت، ابتدا در قالب داستن کوتاه شروع شد و بعد به بیراهه افتاد و به کلاف سردرگمی از رمان ختم شد....

این کتاب نه تنها بهترین رمان همینگوی، بلکه شخصی ترین اثرش نیز هست، زیرا او آن را در آستانه ی خزانی ناشناخته نوشته بود، در حسرت سال های بازگشت ناپذیری که پشت سر نهاده بود، همراه با دلشوره ی سال های انگشت شماری که از زندگی اش باقی مانده بود.

همینگوی در هیچ یک از کتاب هایش، تا این بخشی از وجود خویش را برجا نگذاشته است، همچنان که در هیچ کدام - با چنین زیبایی و ظرافتی- راهی برای بیان سودای بنیادین زندگی و آثارش نیافته است: بیهوده بودن پیروزی، مرگ قهرمان قصه اش، چنان که پیداست در کمال آرامش و به نحوی کاملاً طبیعی، تجسم تغییر چهره داده ی خودکشی خودش بود...»

چگونه شغل دلخواه مان را پیدا کنیم

  • رومن کرزناریک
  • ترجمه ی صنوبر رضاخانی
  • نشر هنوز
  • چاپ اول: پاییز ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (31)

اشتیاق داشتن یک شغل ارضاکننده، شغلی که معنا داشته و تجسم ارزش ها، علایق و هویت انسان باشد، پدیده ای امروزی است. اگر لغت نامه ی ساموئل جانسون را که در سال ۱۷۵۵ به چاپ رسید باز کنید، اصلاً کلمه ی «رضایت» را در آن نمی بینید. قرن ها ساکنین دنیای غرب، چنان گرفتار تآمین نیازهای اولیه خود بودند که دیگر مجالی برای اندیشیدن به مقوله شغل جالب و ارضا کننده نمی یافتند. اما امروز، گسترش رفاه مادی، ذهن ما را آزاد کرده است تا توقعات بیش تری از سفر زندگی خود داشته باشیم...

این کتاب برای کسانی نوشته شده است که در آرزوی یافتن شغلی به وسعت روح خود هستند، شغلی که فراتر از صرفاً «یک کار» برای پرداخت صورت حساب ها ست. این کتاب راهنمای شماست. برای آن که مسیر شغلی خود را جهتی تازه ببخشید و کار و کیستی خود را به هم نزدیک تر سازید.

فلسفه ی شوخی

  • جان ماریال
  • ترجمه ی غلام رضا اصفهانی
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (31)

بیش ترین مطلبی که فیلسوفان برجسته ای مانند افلاطون هابز و کانت در مورد شوخی نوشته اند در حد چند بند در متن بحثی درباره ی موضوع دیگری بوده است. کتاب خنده ی برگسون (۱۹۰۰) نخستین کتاب به قلم فیلسوفی نامدار در باب شوخی بود. انسان شناسی اهل مریخ [در مقام ناظری بیرونی و بی طرف] با مقایسه ی حجم نوشته های فلسفی در باب شوخی و آنچه در مورد - مثلاً- عدالت، یا حتی در باب حجاب بی خبری رالز نوشته شده است، چه بسا نتیجه بگیرد که شوخی می توانست از زندگی انسانی بیرون بماند بی آن که ضرر و ضایعه چندانی از این رهگذر به بار آید.

دومین نکته ی شگفت آور این است که بیش تر فیلسوفان در ارزیابی خود از شوخی به حد چشمگیری آن را پس زده اند. از یونان باستان تا قرن بیستم، اکثر قریب به اتفاق اظهارنظرهای فلسفی درباره ی خنده و شوخی بر خنده ی اهانت آمیز یا استهزاء آلود یا بر خنده ای که بر آدمیان غالب می شود استوار بود تا بر کمدی، ظرافت طبع یا مزاح و لطیفه...

هنر شفاف اندیشیدن

  • رودلف دوبلی
  • ترجمه ی عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی، علی شهروز
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: بهار ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (31)

این کتاب حاوی دستورالعمل نیست. در آن «هفت گام برای یک زندگی بی خط» پیدا نخواهید کرد. خطاهای شناختی چنان در وجود ما رخنه کرده اند که نمی توانیم به طور کامل از شرشان خلاص شویم. خاموش کردن آن ها نیازمند اراده ی فوق بشری است، اما در واقع هدف اصلی ما این نیست. همه ی خطاهای شناختی مهلک نیستند. حتی وجود برخی از آنان برای یک زندگی موفق ضروری است. هرچند ممکن است این کتاب کلید شادمانی را در خود نداشته باشد، دست کم می تواند مانند بیمه ای در برابر ناخوشی های خودخواسته عمل کند.

در واقع آرزوی من کاملاً ساده است: اگر ما بتوانیم بزرگ ترین خطاهای فکری را بشناسیم و از آن ها در زندگی شخصی، شغلی یا در دولت مان پرهیز کنیم، ممکن است شاهد جهشی در موفقیت خود باشیم. نیازی به حیله های جدید، طرح های نوین، ابزار غیر ضروی و پرکاری طاقت فرسا نیست، تمام آن چه بدان نیاز داریم پرهیز از بی خردی است...

مهاتما گاندی

  • سوسیتا آرپ
  • ترجمه ی مریم ایزدیان
  • نشر کتاب پارسه
  • چاپ اول: ۹۲

خواندنی ها با برترین ها (31)

مهانداس کارمچا گاندی، که پیروانش او را مهتما (روح بزرگ) می نامیدند، از رهبران جنبش استقلال طلبانه ی هندوستان و از مدافعان سرسخت عدم خشنونت بود. او با اقدامات خلاقانه ی خود، استعمار بریتانیا را به زانو در آورد و هموطنانش را بدون اسلحه برای رسیدن به قدرتی تصورناپذیر یاری کرد. پایدرای بدون خشونت برای برقراری عدالت، شیوه ای بود که او برای مبارزات سیاسی برگزید و بدین گونه سرمشق بسیاری از جنبش های صلح طلبانه و آزادی خواهانه قرار گرفت...

گاندی در زمان حیاتش بسیار مورد احترام بود. هزاران نفر از سرتاسر هند برای دیدن او گرد می آمدند. برخی از روستاییان از معجزه های او را برای یکدیگر داستان ها بازگو می کردند؛ برخی دیگر او را به دلیل کرامات اخلاقی و صداقتش می ستودند. گروهی از رهروانش با یادآوری خاطرات خود، می گویند بیش از آن که مجذوب گفته ها و نوشته های گاندی باشند، شیفته ی صمیمیت و شخصیت پر جاذبه اش شده اند.

سرگذشت مهانداس کارمچا گاندی، سرگذشت قدیسی نیست که با آرامش درونی و تهذیب نفس و شفافیت راه پیروزی حقیقت را هموار کرد، بلکه سرگذشت تلاش خستگی ناپذیر و گاهی حقیقتاً مذبوحانه ی انسانی است که برای برقراری عدالت و صداقت آرمانی، مرزهای واقعیت را درنوردید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج