۲۱۸۵۹۸
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

کارآفرینی دیجیتالی

کارآفرینی دیجیتالی ۱۴۰ کارکتر توئیتر

توییتر، یکی از برترین برندهای دنیای وب و از کارآفرینان دیجیتال مطرح دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد که در سال‌های اخیر، نقش زیادی در تبادل اطلاعات در فضای وب داشته است.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر




برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کار آفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کار آفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان "گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

در سلسله گفتارهای مربوط به باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، تلاش کرده‌ایم تا در روزهای زوج، به معرفی برترین کارآفرینان کسب و کار الکترونیکی جهان بپردازیم و در چند ماه اخیر، مطالب زیاد و متنوعی در این حوزه در اختیار مخاطبان گرامی قرار گرفته است. از علی بابا و آمازون گرفته تا ساند کلاود و ایر بی ان بی و کارآفرینیی هوایی گوگل و آمازون، مطالب متنوعی در این مدت ارائه شده است. امروز، به معرفی یکی دیگر از اعضای باشگاه کارآفرینی دیجیتالی دنیا می‌پردازیم.

Twitter پرتالی که از فعال‌ترین شبکه‌های اجتماعی وب است و توانسته است در مدت کوتاهی، گوی سبقت را از غول‌های اینترنت گرفته و خود را در زمره ۲۰ سایت پر بیننده وب قرار دهد. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی دنیا از جمله برخی از مقامات کشورمان نیز، در این پرتال دارای صفحه شخصی رسمی هستند. استراتژی تولید محتوای ۱۴۰ حرفی که توسط توییتر در دنیا باب شد، در مدت کوتاهی توانست این دامنه را به میلیاردها دلار ارزش بازاری برساند. ارزشی که قابل توجه و مهم بود. توییتر نوعی سرویس شبکه اجتماعی و میکرو بلاگینگ آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌هایی متن محور تا ۱۴۰ کاراکتر را، معروف به "توییت"، بفرستند و بخوانند.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

داستان توییتر

در میان میلیون‌ها سایت فعال و غیر فعال در اینترنت، پرتال‌هایی که در زمره ۱۰ سایت پر بیننده وب هستند، همواره از توجه جهانی میلیاردها مخاطب وب برخوردار هستند. توییتر، به عنوان یک شبکه اجتماعی فعال متنی و تصویری در دنیای وب، توانست با کسب و کار دیجیتالی خلاقانه ای، گوی سبقت را از بسیاری از غول‌های اینترنت از جمله فیسبوک و گوگل، برباید و خود را به عنوان یکی از سردمداران این دنیا معرفی کند. هم اکنون بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون صفحه وب، درباره توییتر و با آدرس توییتر تعریف و راه اندازی شده است که خود اثربخشی فوق‌العاده بالای این پرتال را در حوزه شبکه‌های اجتماعی و کسب و کار آی تی محور نشان می‌دهد

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(بیش از 11 میلیارد صفحه وب بر اساس دامنه توییتر دات کام تعریف و راه اندازی شده است)

. هر سهم این شبکه در بازار بورس آمریکا، ۳۴ دلار (بیش از ۱۰۰ هزار تومان) به ازای هر سهم می‌باشد. این قدرت توییتر را نشان می‌دهد که در فضای کسب و کار امروز دنیا، توانسته است با ایده نوآورانه خود، بسیاری به دنبال خود بکشاند. مانند مسیری که اینستاگرام و فیسبوک زاکربرگ در پیش گرفت. ابداع توییتر به یک "جلسه طوفان فکری یک‌روزه" میان اعضای هیئت مدیره شرکت "پادکستینگ اودِئو" بازمی‌گردد. در آن جلسه، دورسی طرح ارتباط هر فرد با یک گروه کوچک با استفاده از یک سرویس پیام کوتاه را مطرح کرد. اسم رمز اصلی پروژه برای این سرویس "twttr" بود. طراحان در ابتدا "۱۰۹۸۵" را برای شماره پیامک انتخاب کردند اما مدتی بعد برای "استفاده و به خاطر سپاری آسان‌تر" آن را به "۴۰۴۰۴" تغییر دادند. کار بر روی این پروژه در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶، زمانی که دورسی هنگام راه‌اندازی twttr خود نخستین پیام توییتری را در ساعت ۹:۵۰ شب فرستاد، آغاز گردید.

توییتر، در ۲۱ مارچ ۲۰۰۶ توسط جک دورسی، نوآ گلاس، بیز استون و ایوان ویلیامز در سانفرانسیسکو کالیفرنیا امریکا به عنوان یک استارت آپ کوچک راه اندازی شد. پس از گذشت ۷ سال و رشد فعالیت‌های این پرتال، به درامد ۱.۴ میلیارد دلاری رسید و هم اکنون در سراسر جهان، این کارآفرینی دیجیتالی توانسته است بیش از ۳۹۰۰ کارمند در ۲۵ مرکز بین المللی خود در اختیار داشته باشد. نشریه فوربس، اخیراً این پرتال را در فهرست ۵۰۰ برند برتر جهان قرار داد که بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارزش بازاری دارد.

سرمایه اولیه برای راه‌اندازی توییتر براساس منابع غیررسمی رقمی بین ۱ تا ۵ میلیون دلار بوده است. پس از راه اندازی توییتر، شماری از سازمان‌ها و نهادهای مالی، صنعتی و فناوری، رقمی در حدود ۵۷ میلیون دلار در توییتر سرمایه‌گذاری کردند. یونیون اسکوئر ونچرز (UnionSquare Ventures)، اسپارک کپیتال (spark capital)، اینسایت ونچر پارتنرز (Insight Venture Partners) از جمله سرمایه‌گذاران در توییتر هستند.
تا ماه گذشته میلادی، بیش از 302 میلیون کاربر ثبت شده فعال در این سرویس ثبت نام کرده بودند. توییتر، شبکه اجتماعی آنلاین است که از کاربران می‌خواهد تا در 140 کلمه، نظراتشان را درباره مسائل مختلف ارائه کنند. به این محتوای 140 کلمه ای توییت tweet می گویند.

کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند مانند فیسبوک، به مشاهده مطالب و نظر دادن به دیگر کاربران بپردازند، اما کاربرانی که ثبت نام نکرده‌اند و عضو توییتر نیستند، فقط قادر به مشاهده مطالب می‌باشند. روزانه بیش از 1.6 میلیارد جست وجو در توییتر راهبری می‌شود. از توییتر به عنوان اس ام اس وب یاد می‌کنند. این شبکه، قریب به 30 درصد کاربران اینترنت را در خود جای داده است که تنها 300 میلیون از ان ها فعال هستند. اکنون Dick Costolo، فارغ‌التحصیل دانشگاه میشیگان است که در سال 2013 میلادی از طرف مجله بیزینس اینسایدر، به عنوان برترین مدیرعامل آمریکا معرفی شد.

توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی:?What are you doing) پا به میدان وب ۲٫۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی:?What's happening) تغییر کرد. در واقع، یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید. در توییتر افزون بر فرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس، و صدا نیز ارسال کرد.

توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است. محدودیت انتشار 140 کلمه در هر نوشتار، اخیراً توسط توییتر برداشته شد. در راستای سیاست کسب و ادغام در این شرکت، توییتر توانست برای گسترش شبکه اجتماعی تلویزیونی خود، شرکت SnappyTV را خریداری کند. شرکت دیگر، Amplify بود که به عنوان همکار توییتر فعلیت می‌کند تا بازوی پخش ویدئو توییتر در جاهای مختلف باشد.

صفحات مشهور درتوییتر

10 فرد زیر، بیش‌ترین میزان فالوور را در توییتر به خود اختصاص داده‌اند. این آمار تا 23 جون 2015 میلادی می‌باشد. سایت اینترنتی http://twittercounter.com این آمارها را منتشر می‌کند.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(فهرست 10 صفحه پر مخاطب در توییتر تا 4 تیر 1394)

همان طور که ملاحظه می‌کنید، کتی پری با بیش از ۷۱ میلیون مخاطب در توییتر، رقم نخست بیشترین فالوو در این شبکه در میان ۵۰۰ میلیون کاربر را در اختیار دارد. پس از آن جاستین بیبر و باراک اوباما، خواننده و رییس جمهور آمریکا، به ترتیب مقام دوم و سوم پر مخاطب‌ترین صفحات را در این شبکه در اختیار دارند. تیلور سویفت، لیدی گاگا، ریحانا، جاستین تیمبرلند، الن دجنرس و بریتنی اسپیرز، خوانندگان و هنرپیشه‌ها و مجریان مشهور آمریکا، رتبه‌های چهارم تا دهم را در اختیار دارند که هر یک بیش از ۴۰ میلیون مخاطب دارند.

۱. Katy Perry: ۷۱,۴۰۷,۲۳۲

۲. Justin Bieber: ۶۴,۹۴۳,۹۹۷

۳. Barack Obama: ۶۰,۷۶۰,۴۸۹

۴. Taylor Swift: ۵۹,۲۷۲,۳۶۵

۵. YouTube: ۵۲,۰۷۸,۲۶۵

۶. Lady Gaga: ۴۷,۸۱۶,۶۰۱

۷. Rihanna: ۴۷,۳۲۳,۸۸۹

۸. Justin Timberlake: ۴۶,۴۵۷,۹۶۴

۹. Ellen DeGeneres: ۴۴,۵۰۵,۸۸۴

۱۰. Britney Spears: ۴۲,۲۴۷,۱۳۲

توییتر چگونه کار می‌کند؟

این سؤال مهمی است. مدل کسب و کار و فعالیت یکی از برترین و خلاق‌ترین کارآفرینی‌های دیجیتالی جهان، روشی اثربخش و پر مخاطب بوده است که توانسته است ظرف مدت کوتاهی، صدها میلیون کاربر پهنه جهانی وب را به خود جذب کند. این روش نوآورانه، در فضای شبکه اجتماعی صورت گرفته است که کاربران می‌توانند با انتشار دیدگاه‌ها و نظرات خود در عرصه‌های مختلف، با مخاطبان دیگر که در سایت عضو نیستند، ارتباط برقرار کنند. همان طور که در بخش قبلی دیدید، برخی از کاربران در این سایت، بیش از ۴۰ میلیون مخاطب دارند. یعنی هر پستی که این افراد در صفحه خود منتشر کنند، میلیون‌ها نفر ظرف چند ثانیه مشاهده خواهند کرد.

به نظر شما چند رسانه در دنیا داریم که چنین توانمندی فوق‌العاده ای را به یک فرد، در حالی که در خانه‌اش روی کاناپه نشسته است، می‌دهد؟ چند رسانه در دنیا، این همه مخاطب آنلاین و قابل رصد و شمارش دارد؟ جز شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام، کم تر رسانه ای در دنیا سراغ داریم که چنین ظرفیت‌هایی را در اختیار داشته باشد. این‌ها، قدرت شبکه‌های اجتماعی است که توییتر هم توانسته است در بستر همین شبکه‌های اجتماعی، رشد کند و کسب و کار موفق و گسترده ای را راهبری کند.

کسب و کاری که برای خیلی‌ها، عین گوگل، اینترنت بدون آن، غیر قابل تصور است. کاربران، به شبکه‌های اجتماعی که دران حضور دارند، عادت می‌کنند و به دلیلان که دوستان و آشنایان خود را در داخل و خارج از کشور فالو و لایک می‌کنند، همواره از نظر روان شناسی، تمایل و نزدیکی خاصی به فعالیت در این بسترهای مجازی از خود نشان می‌دهند.

این قضیه برای سرزمین ۱ میلیارد نفری فیسبوک و سرزمین ۳۰۰ میلیونی اینستاگرام فیس بوک نیز صادق است. بنابراین، یکی از مدل‌های موفق در دنیای کسب و کار امروز، راه اندازی بسترهای شبکه‌های اجتماعی است که توییتر نیز بر پایه ان بارگذاری و راه اندازی شد. در این مدل، کاربران به سایت جذب و آرام‌آرام شمار مخاطبان و بازدید از سایت افزایش پیدا می‌کند. در ابتدای مطلب خواندید که بازدید از سایت توییتر، ظرف چند سال، چندین برابر شد.

این نشان می‌دهد که مدل تجاری توییتر، جواب داده است. از دیگر بخش‌های موفق کسب و کار توییتر را، باید در خلاقیت آن در محدودیت برای انتشار ۱۴۰ کلمه در یک پست دانست. این قضیه اگر چه اکنون برداشته شده است، اما در ابتدا به کاربران اعلام می‌کرد که تنها حق نوشتن ۱۴۰ حرف را دارند. بعضی‌ها معتقدند، این که توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری را برای انتشار یک پست در شبکه اجتماعی خود مطرح کرد، ۲ فایده داشت:

۱- یکی این که به دنیای وب اعلام کرد که در این شبکه، هر پست، نباید از ۱۴۰ کاراکتر بیش تر شود که خود، در جذب مخاطب و ارائه دید خلاقانه ای در مدل تجاری آنلاین، موفق بود.

۲- وقتی شما محدودیت دارید تا حرف خود را در ۱۴۰ کاراکتر ارائه کنید، سعی می‌کنید بهترین جملات، بهترین کلمات را انتخاب کنید و اثربخش حرف بزنید. توییت های مختصر و مفید!

کاربران، همیشه در سایت‌هایی که موضوعاتی جالب مطرح می‌شود، استقبال می‌کنند و این محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتر، در ترغیب مخاطبان به مشاهده سایت و کنجکاو کردن مخاطب به بررسی مدل و سیستم فعالیت آن، اثر داشت.

دلیل موفقیت!

بسیاری دلیل محبوبیت فوق‌العاده‌اش را مدیون محدودیتش می‌دانستند، جایی که همان‌طور که اشاره شد در توویت‌ها حداکثر امکان تایپ ۱۴۰ حرف مهیا بود و همواره شاهد توئیت‌هایی مختصر و مفید بودیم. در بخش ارسال توئیت‌های سریع یا همان DM ها نیز این محدودیت وجود داشت که اکنون Twitter رسماً اعلام کرده که از ماه آیندهٔ میلادی این محدودیت را حذف خواهد کرد. محدودیت ۱۴۰ حرف به شکلی قابل تأمل به ۱۰۰۰۰ حرف افزایش خواهد یافت که به نوعی می‌توان گفت محدودیت برطرف شده و از این پس شاهد توئیت‌هایی بسیار بلندتر از قبل خواهیم بود.

در حال حاضر تغییر جدید آماده است و توئیتر اعلام آمادگی کرده که بزودی تمامی محصولات خود را آپدیت خواهد کرد. این شرکت به تمامی توسعه‌دهندگان خود اعلام کرده که نسخهٔ جدید اپ را در پلتفرم‌های مختلف آپدیت کنند و محدودیت اعمال شده را بردارند. برداشتن محدودیت شاید یک گام مثبت تلقی شود اما همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری در تایپ تویت خود عامل بزرگی در جذب مخاطب و مفید بودن محتوای توئیت‌ها بود که برداشتن آن می‌تواند از بار مفید محتوا بکاهد هرچند که به احتمال قوی توئیتر خود پیش‌بینی تمامی این مسائل را کرده است.

این مدل تجاری خلاقانه، عاملی برای توجه فعالان تجاری و اقتصادی و هنری در دنیای وب، به نحوه فعالیت توییتر بود که همان طور که مشاهده کردید، سبب شد تا صدها میلیون صفحه شخصی و عمومی و رسمی در این شبکه راه اندازی شود. اکنون، اظهارات بسیاری از رهبران جهان در فضای مجازی، با هشتگ های توییتری و اینستاگرامی، طراحی و دنبال می‌شود که خود نشان دهنده اهمیت و جایگاه این مدل کسب و کار موفق در عرصه وب می‌باشد.

حسن روحانی رییس جمهور ایران، در صفحه توییتر خود بیش از ۳۴۰ هزار فالور را در اختیار دارد.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(تصویر صفحه توییتر حسن روحانی، درباره مکالمه تلفنی با رییس جمهور آمریکا که بازتاب جهانی پیدا کرد)

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز علاوه بر فیسبوک، در توییتر هم صفحه شخصی دارد که ۲۷۲ هزار فالوور در اختیار دارد. یکی از جنجالی‌ترین توییت های ظریف مربوط به توییت های وی با نانسی پلوسی، از سیاستمداران آمریکایی، درباره محمود احمدی نژاد است.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(تصویر تویت های ظریف و ناناسی پلوسی درباره انکار هولوکاست)

توییتر به زبان‌های مختلف ارائه شده است که به کاربران با زبان‌های گوناگون این فرصت را می‌دهد که در بستر زبانی مورد نظر خود، با سایت کار کنند. بخش فارسی توییتر در آدرس: https://about.twitter.com قرار دارد. بلاگر نیز که از برترین سایت‌های وب است، توییتر با الهام بخشی از مدل کسب و کار آن راه اندازی شده است

شرکت که خود نشان دهنده نوع نگاه میکروبلاگی در استارت آپ و توسعه کارآفرینی دیجیتالی این مجموعه می‌باشد.

توییتر، شرکت تبلیغات موبایلی مشهور MoPub خریداری کرده است و این اهرم خوبی برای توسعه فعالیت‌های تبلیغاتیان و جذب درآمد است. برخی از تحلیل گران فناوری اطلاعات، مدل کسب و کار توییتر، فیس بوک و گوگل را کاملاً با هم متفاوتم یدانند، بر خلاف نظر عمومی که معتقدند، شیوه کسب و کار این سه سایت مشهور، تقریباً شبیه به هم هست. گوگل و فیسبوک و توییتر، هر سه از تبلیغات درامد هنگفتی دارند و این درامد، ارتباط زیادی به رشد شمار کاربران ان ها ندارد. ان چه مهم است، جذب کسب و کارهای مختلف در عرصه‌های گوناگون و ترغیبان ها به راه اندازی صفحه در این مجموعه است که منجر به جذب مخاطب و ایجاد محفلی اینترنتی برای تبادل اطلاعات و ارتباطات بین خریداران و مصرف کنندگان می‌شود.

گوگل، مدل کسب و کارش بر اساس ترغیب مشتریان و کاربران به خرید آنلاین استوار شده است. در حالی که فیس بوک، غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت می کو. شد تا با بررسی هویت اصلی و جمع آوری اطلاعات از جنس و ملیت و علاقمندی های کاربرانش، درامد زایی کند. توییتر، روشی کاملاً متفاوت با این دو غول دنیای وب دارد. توییتر، برایش جنسیت و ملیت و علاقمندی های خرید شما در حوزه آنلاین اهمیتی ندارد. مدل کسب و کار توییتر، بر این استوار شده است که " در ذهن شما همین الان چه می‌گذرد". این اصل مهمی است که کسب و کار توییتر را رونق بخشیده است.

Google offers targeting based on shopping "intent".

Facebook offers targeting based on customers' real identities and demographics

Twitter offers targeting based on what's on our minds right now.

تبلیغ کنندگان در دنیای امروزی، خیلی علاقه دارند تا بدانند که در ذهن شما همین الان چه می‌گذرد. به چه چیزهایی فکر می‌کنید و مشغولیات ذهنی شما چیست. موضوعی که توییتر، بستری برای ارائه ان می‌باشد. نرم افزارهایی چون، Custom Audiences and MoPub's mobile در توسعه درآمد توئیتر نقش زیادی داشته‌اند.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر
(بازوی تبلیغات متنی توییتر)

البته نباید اپلیکیشن پخش ویدئوهای 6 ثانیه ای توییتر که از طریق نرم افزار Vine ارائه می‌شود، در توسعه کسب و کار توییتر نادیده گرفت. این شرکت در اکتبر 2012 توسط توییتر به مبلغ 30 میلیون دلار خریداری شد. قابلیت تولید و به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی 6 ثانیه ای، قابلیتی بود که زمینه گسترش کسب و کار توییتر را فراهم کرد. این نرم افزار در سال 2013 میلادی، در فهرست 50 نرم افزار اندریو برتر سال توسط مجله مشهور تایم انتخاب گردید.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(بازوی تبلیغات ویدئویی توییتر)

نرم افزار واین در نشانی https://vine.co ارائه شده است.

دنیس برمن در سال ۲۰۱۳ در وال استریت ژورنال نوشت که بیش از ۹۰ درصد درامد توییتر، از راه تبلیغات بدست می‌آید و این تبلیغات، لینکی نیست که با بنر نشان داد شود. مدل تبلیغاتی توییتر، B۲B business-to-business است که بنگاه - بنگاه را هدف قرار می‌دهد. توییتر، بستری برای معرفی مطلوب بنگاه‌های تجاری با یکدیگر است.

کارآفرینی دیجیتالی 140 کارکتر توئیتر

(مقاله دنیس برمن در وال استریت ژورنال درباره مدل کسب و کار توییتر)

استراتژی تجاری توییتر را خیلی‌ها در وال استریت، مخفی می‌دانند و از آن به عنوان جعبه سیاه یاد می‌کنند. مفهومی که شاید در عمل هم همینطور باشد. در برخی از نظرات کارشناسان، به چنین جملاتی برخورد می‌کنیم:

The Company provides little insight into how intends to execute its strategy

Undifferentiated strategy, unclear business model, and uncontrolled accounting and reporting

جمله کاملاً روشن است و اهمیت مجهول بودن استراتژی کسب و کار آنلاین توییتر را نشان می‌دهد. مالکیت معنوی توییتر، موارد زیر را اشاره می‌کند:

Our products and services incorporate complex software and we encourage employees to quickly develop and help us launch new and innovative features. Our software has contained, and may now or in the future contain, errors, bugs or vulnerabilities.

محصولات و خدمات ما، از نرم افزار ترکیبی و پیچیده بهره می‌برد که کارمندان را تشویق می‌کند تا به سرعت، ظرفیت‌های نوآورانه را در این مجموعه راه اندازی و توسعه دهند. این کلمه پیچیده و ترکیبی، نشان می‌دهد که مدل تجاری توییتر، قطعاً از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است که شناختان به سادگی امکان پذیر نمی‌باشد.

کلام آخر

صحبت درباره کارآفرینی دیجیتالی ۱۴۰ حرفی توییتر، در یک گفتار امکان پذیر نیست و باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، در هفته‌های آتی، به بررسی ساختارهای مختلف کسب و کار موفق توییتر در فضای مجازی خواهد پرداخت تا کارآفرینان جوان ایرانی نیز با این ظرفیت‌ها و مدل‌های کسب و کار در دنیای آنلاین آشنا شوند. در اقتصاد دانش بنیان knowledge based economy، باید بر بال دانش و اندیشه سوار شد و زمینه‌های کارآفرینی آی تی محور ICT based entrepreneurship را فراهم کرد. توییتر مثال خوبی بود برای کسانی که می‌خواهند، با ایده‌های خلاقانه، مدل تجاری متفاوتی را طراحی و راه اندازی کنند و از دنیای کلمات و ایده‌ها، پول سازی کنند.

http://bit.ly/۱GTDhuI

http://bit.ly/۱AJ۰HO۹

http://bit.ly/۱BN۷rAH

http://blog.pecgroup.ir/post/۳۱
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج