۲۳۲۷۷۶
۹ نظر
۹۷۹۲
۹ نظر
۹۷۹۲
پ

چطور در مسابقه برنده شویم؟

افراد شرکت کننده در هر بازی در کل تاریخ بشر می توانند راهی پیدا کنند که امتیاز کسب کنند و شانس غلبه کردن بر حریف شان را افزایش دهند. در این مطلب به برخی از راهکارها اشاره می کنیم.

چطور در مسابقه برنده شویم؟



ماهنامه تندرستی - هما درزی: در اغلب مسابقات، بازیکنان باید به نوعی از مهارت برای غلبه بر حریف شان دست یابند. در همه بازی ها حتی بازی های ساده ای مانند گل یا پوچ و سنگ، کاغذ، قیچی خیلی پیچیده تر از آن است که فکرش را می کنید. افراد شرکت کننده در هر بازی در کل تاریخ بشر می توانند راهی پیدا کنند که امتیاز کسب کنند و شانس غلبه کردن بر حریف شان را افزایش دهند. در اینجا به برخی از راهکارهایی اشاره می کنیم که افراد موفق در این موقعیت ها به کار می برند.

1- اعتماد به نفس دارند

بازیکنان قبل از موفق شدن در بازی باید به توانایی های شان اعتماد داشته باشند. وقتی کسی یقین دارد که «هرگز یک فوتبالیست عالی نمی شوم» شاید همین کمبود اعتماد به نفس باشد که او را حتی از امتحان کردنش هم دور نگه می دارد؛ اما اگر فکر می کند قطعا می تواند برنده شطرنج باشد، همین اعتماد به نفس به او کمک می کند بدون تکیه بر شانس در این بازی موفق باشد. یک فرد موفق کسی است که از اعتماد به نفس خود به عنوان یک سکوی پرش استفاده می کند تا در بازی های ذهنی که همیشه استعدادی در آن داشته، بهتر از آنچه قبلا بوده عمل کند.

چطور در مسابقه برنده شویم؟

۲- همه قواعد بازی را می دانند

حتی ساده ترین بازی ها هم قواعد کمترشناخته شده ای دارند که اگر شما آن را بدانید و حریف تان نداند، می تواند به برد شما کمک کند. در یک بازی مثل فوتبال، بازیکن دفاعی باید تفاوت دقیق میان یک انسداد خوب و نگه داشتن توپ را بداند، وگرنه هیچ گاه نمی تواند بدون جریمه شدن جلوی حمله را بگیرد.

۳- فنون را یاد گرفته اند

زمانی که شما به خوبی قواعد یک بازی را می دانید، باید فنون برنده شدن آن را هم یاد بگیرید. در هر بازی ای که می خواهید وارد شوید، منابع آموزشی و تجربی بی نهایتی در مورد آن وجود دارد که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین بخش یادگیری فنون این است که همه بازی ها بسته به اطلاعات شما از آنها سخت به نظر می رسند؛ مثلا بازی شطرنج یک مثال خیلی خوب است. یک کودک پنج ساله می تواند فنون پایه ای این بازی را یاد بگیرد، مثل اینکه چگونه مهره شاه را از یک حمله زودهنگام دور نگه دارد و می تواند از این دانش برای غلبه بر بازیکنی که آن را نمی داند، استفاده کند. با این وجود زمانی که کودک بزرگ می شود، می بیند که این فن برابر یک بازیکن باتجربه جواب نمی دهد و باید سطح فنون خود را برای برنده شدن ارتقاء دهد.

۴- تمرین می کنند

بازیکنان همزمان با یادگیری فنون باید آنها را به کار گیرند. بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال فقط یک بار با چشمان بسته یک ضربه آزاد را درون سبد قرار داد. این چیزی نبود که او با جادو بتواند انجام دهد و این در حالی بود که او ساعت ها و ساعت ها تمرین کرده بود تا بتواند تمام ضربات آزاد را به گل تبدیل کند. بیایید کمی بیشتر جدی باشیم؛ تمرین ضربات آزاد برای ساعت ها نمی تواند چیز جذابی باشد، اما او شوت هایش را عالی انجام داد و به این علت است که ما او را بهترین بازیکن بسکتبال جهان می دانیم. افراد موفق تمام بخش های حرفه شان را آن قدر تمرین می کنند تا بتوانند آن را چشم بسته انجام دهند.

چطور در مسابقه برنده شویم؟

۵- ورزش می کنند

در کنار تمرین ذهنی شما باید ورزش هم کنید تا برای بازی آماده باشید. ورزش کردن حتما نباید مستقیما به رشته شما مربوط باشد، اما باید چیزی را درون شما تقویت کند که بتواند طی بازی به شما کمک کند. وزنه برداری، دویدن و شنا قطعا می تواند به شما در مسابقات ورزشی کمک کند. همان طور که پازل درست کردن و حل معما به شما کمک می کند به تعادل و آرامش برسید، بتوانید منطقی و جدی فکر کنید و خود را با تغییرات شرایط تطبیق دهید.

۶- مثبت فکر می کنند

این گفته قدیمی که «ترسوها هرگز برنده نمی شوند، برنده ها هرگز عقب نمی کشند» کاملا درست است. در این گفته هیچ چیز در مورد اینکه برنده ها هرگز نمی بازند گفته نشده است. شما قطعا با شکست مواجه می شوید و هیچ شکی در آن نیست. مهم این است که وقتی با شکستت مواجه می شوید، صدمه می بینید و یک عمل درونی مانع می شود که فقط به هدف تان فکر کنید. برنده ها ناامیدی و شکست را پشت سر می گذارند. می دانند که شکست مانند یک نشانه روی صفحه رادار برای حرکت به سمت هدف است. از طرف دیگر اگر یک شکست شما را از ادامه دادن برای همیشه منصرف کند، دیگر یک نشانه راهنما نیست، بلکه شما را برای باقی زندگی تان به یک بازنده تبدیل می کند.

۷- آنها از الگوها پیروی می کنند

اغلب بازیکنان موفق از کسانی که پیش از آنها فعال بوده اند، الگو می گیرند. آنها نه تنها از این افراد الهام می گیرند بلکه توسط آنها هدایت می شوند. راجع به اینکه ستارگان پیش از آها چه می کرده اند تحقیق می کنند و نه فقط از آنها تقلید می کنند، بلکه می خواهند از آنها هم بهتر باشند. این افراد روش و فنونی را که ستارگان شان برگزیده اند، یاد می گیرند و از آن اطلاعات استفاده می کنند تا توانایی شان را به نهایت برسانند. مطالعه حرفه ای ها هم به پیشرفت بازیکن کمک می کند و هم باعث توسعه و بهبود آن بازی می شود.

چطور در مسابقه برنده شویم؟

۸- بازی های قبلی شان را نیز بررسی می کنند

ورزشکاران و رقیبان نه تنها بازی دیگران بلکه بازی های خودشان را نیز بررسی می کنند. هر ورزشکار خوبی اجراهای قبلی خودش را بررسی می کند تا ببیند چه چیز را درست و چه چیز را غلط انجام داده است. موفق ترین شطرنج بازان تمام دست هایی را که برده یا باخته اند، بررسی می کنند تا ببینند می توانند در آینده چه تغییری در بازی شان ایجاد کنند. یکی از دلایلی که شطرنج بازان قهار آن قدر موفق هستند، این نیست که فقط شطرنج شان خوب است، آنها خوب هستند، زیرا ساعت ها حرکات قبلی را بررسی می کنند. به همین دلیل دقیقا می دانند وقتی در یک شرایط خاص قرار می گیرند چه کار کنند. نگاه به حرکات قبلی نه از این جهت که خود را سرزنش کنید، بلکه از این نظر که هربار مسابقه می دهید، پیشرفت کنید و بهتر شوید، حائز اهمیت است.

۹- لذت می برند

حرفه ای ها هم لذت می برند. چرا فکر می کنید آنها حرفه شان را برای تامین مخارج انجام می دهند؟ البته این بدین معنی نیست که آنها فقط راه می روند و خوش می گذرانند. این یک نوع کنترل شده از خوش گذرانی است؛ اما به هرحال خوش گذرانی است. حرفه ای ها در مورد دوران اوج صحبت می کنند، یعنی جایی که کسی نمی تواند بر آنها غلبه کند. البته آنها یک دوران رکود هم دارند. وقتی آنها در این دوران رکود قرار می گیرند و ممکن است در پنج بازی فقط یک ضربه بزنند، مربیان شان به آنها می گویند که فراموشش کنند، عصبی نباشند و فقط لذت ببرند. گاهی برای برداشتن فشار از روی آنها، به جای افزودن به آن، کمک می کنند تا اعتماد به نفس از دست رفته شان را بازیابند. هرچند حرفه ای ها باید کارشان را خیلی جدی بگیرند، اما بلدند همیشه به خاطر داشته باشند که از شرایط به سادگی لذت ببرند.

چند خصوصیت افراد موفق

کار گروهی را می فهمند

بسیاری از موفق ترین کمپانی ها در دنیا با کار گروهی شکل گرفتند. موفقیت به ندرت به معنای «کاملا مستقل بودن» است. مردم موفق می توانند با دیگران کار کنند، قادر به توافق و مصالحه با دیگران هستند. و ایده های دیگران را می پذیرند.

چگونه برنامه های خود را تنظیم کنید: اگر در یک گروه در کنار دیگران کار می کنید، یک حساب کاربری ایمیل به صورت زنجیره ای برای همکاران تان داشته باشید. این کار به گروه شما کمک می کند احساس درگیر بودن در یک کار دسته جمعی کنند و برای تقسیم ایده هایشان تشویق شوند.

کارشان را با جدیت انجام می دهند

کارآفرینان موفق صادقانه به کار خود اعتقاد دارند و ارزش را در کاری می بینند که انجام می دهند. اگر به کار خود اعتقاد ندارید، خیلی سخت است که در این کار موفق شوید و خلاقانه و سودمند کار کنید. مهم است که با انگیزه بمانید و توسط افرادی که اعتقادی به هدف شما ندارند، از مسیر خود منحرف نشوید. به یاد آورید که اگر به کار خود اعتقاد دارید، دیگر نباید نیازی به تکیه به افراد دیگر داشته باشید.

چطور در مسابقه برنده شویم؟

چگونه برنامه خود را تنظیم کنید: در پایان هفته کاری، خودتان را نیم ساعت برای مرور هدف ها و آرزوهایتان کنار بکشید و ببینید چقدر در مورد این هدف های تان پیشرفت داشته اید. این کار کمک می کند به هدف های تان برید و البته شما را تشویق می کند صادقانه اهداف خود را باور داشته باشید.

وقتی کار را انجام داده اند، آرام هستند

نگران بودن درباره کار از انرژی شما می کاهد و دقیقا وقتی که می خواهید کار را آغاز کنید، شما را به فردی با سطح پایین تری از خلاقیت تبدیل می کند. وقتی کارتان را به پایان رساندید، هدف های همکاری بعدی را بنویسید. این کار باعث می شود برای روز بعد احساس انگیزه کنید، بنابراین می توانید با خیال راحت کار خود را تمام کنید و از باقی روز خود لذت ببرید.

چگونه برنامه خود را تنظیم کنید: سه هدف را که می خواهید در روز کاری آینده به آن دست یابید، بنویسید. همچنین شیوه دست یافتن به آنها را نیز یادداشت کنید. چنین کاری به شما این احساس را می دهد که روی کار خود متمرکز شده اید، پس می توانید با خیال راحت کارتان را تمام کنید و از اوقات باقی مانده خود لذت ببرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسمن

      نمی دونم باید چی کار کنم که شطرنجم خوبشه من فقط یه رمز می خوان

    • شقایق

      خوب بود

      پاسخ ها

      • کانتیا

    • سحر

      خیلی بد بود

    • ناشناس

      که چی

    • الناز قاسمی

      رقص عالیس

    • نسترن

      من فردا گیم دارم حتما برنده میشم

    • کانتیا

      مممنون از شما که بهمون امید واری میدین برای مسابقاتمون

    • سمیه

      چگونه در وسطی وقتی وسط هستیم به توپ بر خورد نکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج