اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۴۲۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مهدی شریفــی روی نردبــان اروپــا

مهدی شریفی را این روزها راپیدوین اتریش هدف گرفته و برای جذبش ابراز علاقه کرده است.

ایران ورزشی: مهدی شریفی را این روزها راپیدوین اتریش هدف گرفته و برای جذبش ابراز علاقه کرده است. شریفی که توسط زلاتکو کرانچار به بزرگسالان سپاهان رسید و پیراهن این تیم را در لیگ برتر پوشید، قرار است جانشین بریچ، مهاجم اهل اسلوونی راپیدوین شود؛ مهاجمی ۲۴ ساله که ۶ بازی ملی برای اسلوونی انجام داده و با پیشنهاد بازی برای شالکه و وردربرمن در بوندس‌لیگای آلمان مواجه شده است. مهدی شریفی ۲۳ ساله که یکی از بهترین مهاجمان لیگ ایران است با سابقه بارها گلزنی برای سپاهان، در حالی مورد توجه راپیدوین قرار گرفته که این تیم در صدر جدول لیگ اتریش قرار دارد و در اروپا نیز موفق عمل کرده است.

راپیدوین که فصل قبل به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ اتریش دست یافت، در مرحله اول دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد آژاکس، تیم مشهور هلندی را شکست دهد و یک پله به حضور در جمع مطرح‌ترین باشگاه‌های اروپایی نزدیک شود. اگر راپیدوین بتواند شاختار دونتسک اوکراین را از پیش رو بردارد، می‌تواند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

راپیدوین در حالی برای جذب شریفی ابراز علاقه کرده که سرمربیگری‌اش را زوران باریزیچ ۴۵ ساله بر عهده دارد. مربی اتریشی که یک بازی ملی در کارنامه دارد و جزو مربیان آینده‌دار این کشور محسوب می‌شود. بعد از علاقه باریزیچ به بازی شریفی که دو روز قبل در روزنامه کرونن زیتونگ منتشر شد، دیروز نیز این روزنامه به خرید احتمالی راپیدوین پرداخت و نظرات زلاتکو کرانچار درباره شریفی را منتشر کرد. کرانچار که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ راپیدوین محسوب می‌شود حد فاصل سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۰ پیراهن این تیم اتریشی را پوشیده و در ۲۰۱ بازی ۱۰۶ گل به ثمر رسانده است. کرانچار و نقطه‌نظراتش در فوتبال اتریش هواخواهان بسیاری دارد، به همین دلیل است که این روزنامه اتریشی سراغ کرانچار را گرفته تا نظر او را در مورد مهدی شریفی جویا شود. کرانچار درباره شریفی که شاگردش در سپاهان بود، گفته: «شریفی مهاجم توانمندی است. او می‌تواند در هر لیگی بازی کند حتی لیگ‌های معتبر اروپایی.»

کرانچار در صحبت با این روزنامه، مهدی شریفی را تایید کرده و به مسوولان راپیدوین بابت این خرید احتمالی تبریک گفته است. نکته جالب ماجرا اما این است که زوران باریزیچ، سرمربی فعلی راپیدوین زمانی شاگرد کرانچار بوده و زیر نظر این مربی بازی کرده است. سال ۱۹۹۶ که کرانچار سرمربی لینز اتریش بوده، باریزیچ هم در این تیم بازی کرده و یک فصل از دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشته است.

شریفی از جمله بازیکنان موثر سپاهان است که فرکی روی حضور او حساب ویژه‌ای باز کرده. اگر مسوولان سپاهان راضی به جدایی شریفی شوند، این بازیکن می‌تواند جا پای ایرانی‌هایی بگذارد که سابقه بازی در لیگ اتریش را در کارنامه دارند. شریفی باید به تیمی برود که قدیمی است و در منطقه هوتلدورف وین قرار دارد.

پاشازاده: راپیدوین نردبان است

مهدی پاشازاده سال‌ها در لیگ اتریش بازی کرده و سابقه حضور در راپیدوین را نیز دارد. مدافع سابق تیم ملی در مورد راپیدوین می‌گوید: «راپید یک باشگاه قدیمی در فوتبال اتریش است. اتفاقا دو هفته قبل هم موفق شد آژاکس را ببرد. این تیم شانس حضور در چمپیونزلیگ را دارد و به نظر من یک تیم باکلاس در فوتبال اتریش محسوب می‌شود. اگر شریفی بتواند خودش را نشان بدهد، راپیدوین می‌تواند یک نردبان یا پله برای او باشد؛ تیمی که ویترین لیگ اتریش است و هر ساله بازیکنان بسیاری را به لیگ‌های معتبر ترانسفر می‌کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج