۲۳۷۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۰ خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

در لیگ یازدهم خریدهای نیم فصل حسابی پر سروصدا هم بودند. با هم نگاهی داریم به ۱۰ خرید خوب و بد زمستان لیگ ۹۱-۹۰.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

تماشا: تعطیلات نیم فصل علاوه بر فراهم کردن فرصتی برای رهایی از کوران رقابت های فرسایشی لیگ، معمولا این شانس را هم در اختیار مدیران و مربیان تیم ها قرار می دهد تا دستی به سر و روی تیم شان بکشند و تغییری ایجاد کنند. لیگ یازدهم هم از این قاعده مستثنا نبود و اتفاقا این بار خریدهای نیم فصل حسابی پر سروصدا هم بودند. با هم نگاهی داریم به 10 خرید خوب و بد زمستان لیگ 91-90.

خریدهای خوب

ضمن قدردانی از نمایش های خوب و دلچسب جی لوید ساموئل برای استقلال، جواهیر سوکای برای سپاهان و فرزاد حاتمی و میلاد فخرالدینی برای تراکتورسازی پنج نفر زیر را به عنوان شاه ماهی های نیم فصل برگزیدیم:

1- برنو سزار کورآ: حلقه گمشده سپاهان قهرمان از غیب رسید و آنها را با سرعت هرچه بیشتر به سمت قهرمانی چهارم پیش برد. یازده گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان که اکثر آنها فوق العاده نمایشی و دل چسب و البته سه امتیازی و مهم بودند کافی بود تا سزار برزیلی را به عنوان برترین خرید نیم فصل انتخاب کنیم. سزار به تنهایی جای خالی عماد رضای و میلوراد یانوش را پر کرد و در همان یک نیم فصل چشم خیلی از تیم های داخل و خارج را هم گرفت.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۲- قاسم حدادی فر: مسوت اوزیل فوتبال ما هم سرانجام در ۲۸ سالگی مشمول شد و با حضورش در تراکتور جان تازه ای به خط هافبک تبریزی ها داد. حدادی فر که البته بخشی از فصل را هم به سبب مصدومیت خارج از گود به سر می برد به قدری خوب بود که او را به فرزاد حاتمی ۵ گله ترجیح دادیم و به عنوان دومین شاهکار نیم فصل معرفی کردیم. هرچند مثل همیشه صدای اعتراض دیگر تیم های نظامی لیگ اعم از ملوان انزلی و فجرسپاسی بلند بود که چرا هافبک ملی پوش ذوب باید راهی تبریز شود.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۳- ایمون زاید: خرید ستاره ابدی دربی های تهران بیش از اینها شایسته تحسین است. هت تریک زاید برابر استقلال در ۱۰ دقیقه پایانی کافی بود تا حتی بدون درنظر گرفتن ۹ گل بعدی او در لیگ و لیگ قهرمانان او را در این فهرست جا دهیم. زاید روزنامه نگار به سبب نمایش های خوبش در ترکیب سرخپوشان به تیم ملی لیبی هم دعوت شد. با این حال در پرسپولیس هنوز هستند کسانی که حضور او را برنمی تابند.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۴- مارکو لوپز: برادر دوقلوی فلاویو لوپز، بهترین بازیکن فصل تراکتورسازی، هم از انتخاب های خوب نیم فصل به شمار می رفت. مارکوی پرتغالی در طول نیم فصل دوم سه بار موفق به گلزنی شد تا سیر صعودی نفت در همان رتبه پنجم خاتمه پیدا کند و افت محتمل فرکی و تیمش چندان به چشم نیاید. مارکو ۲۶ ساله در بازی برابر ملوان هم یک رکورد جالب خلق کرد و ۲۲ دقیقه بعد از گلزنی برادر دوقلویش در تبریز، دروازه انزلی چی ها را باز کرد تا دوقلوهای پرتغالی در یک هفته گلزنی کنند.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۵- گوران یرکوویچ: شش گل در رقابت های لیگ و دو گل در رقابت های لیگ قهرمانان اگرچه کمکی به قهرمانی استقلال یا حتی صدرنشینی این تیم در گروه اول مسابقات آسیایی نکرد اما از طرف دیگر اجازه سقوط بیشتر را هم به مظلومی نداد. یرکوویچ در تمام بازی هایی که در زمین حاضر بود معمولا مثمرثمر واقع شد تا این بار برخلاف همیشه حاجی با خریدهایش از خارج از ایران چشم بازار را در نیاورده باشد.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل


خریدهای بد

الونگ الونگ استقلال، علی مولایی صبا، عباس محمدی نفت آبادان، روح الله بیگدلی مس سرچشمه و عقیل اعتمادی تراکتورسازی ازجمله خریدهای بدی بودند که می توانستند در فهرست نهایی باشند، با این حال همیشه انتخاب های بدتری هم وجود دارند:

1- حسین علوی: بازیکن سفارشی استقلال که بزرگ ترین بمب منفی مدیران استقلال بود. علوی در شرایطی به استقلال آمد که این تیم مدام با مصدومیت های ریز و درشت مواجه می شد و خلا به خدمت گرفتن یک جانشین مناسب با حضور افتخاری او در رختکن استقلال بیشتر هم به چشم می آمد.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

نکته جالب اینکه علوی پیش از اینکه از سوی رییس هیات مدیره به کادر فنی استقلال پیشنهاد شود از سوی یکی از مدیران ارشد وزارت نفت هم به نفتی های تهران پیشنهاد شده بود که البته با واکنش فرکی حضورش در نفت منتفی شد.

۲- جان کالینز: مهاجم سرشناس لیبریایی که با سابقه حضور در فولهام و لسترسیتی به مس سرچشمه پای گذاشته بود به رغم درخشش های مقطعی هرگز نتوانست انتظارات را در سطح یک بازیکن لیگ برتری انگلستان برآورده کند و بیشتر از درخشش، نوسان داشت. او به قدری ضعیف بود که وقتی در نیمه دوم بازی با شاهین به زمین آمد، پیش از سوت پایان بازی از زمین بیرون کشیده شد.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۳- حسین هوشیار: دل بستن به تنها نمایش خوب دروازه بان ۲۶ ساله مشهدی برابر استقلال در جام حذفی همانا و تکرار خاطرات ساشا ایلیچ هم همانا. رویانیان که هوشیار را در حد و اندازه های ناجی دروازه پرسپولیس می دانست خیلی زود به اشتباهش پی برد با این حال او حالا حالاها با پرسپولیس قرارداد دارد و باتوجه به منع احتمالی حضور دروازه بان های خارجی و طبیعتا آسمیر آودوکیچ، هوشیار این شانس را دارد تا بازهم هنرنمایی کند.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۴- عماد زعتره: ملی پوش فلسطینی نفت آبادان که اولین فلسطینی لیگ ما هم به شمار می رفت. زعتره ۲۷ ساله با سابقه بازی در لیگ برتر سوئد به ایران آمد اما برخلاف انتظارات هرگز مهاجمی در حد و اندازه های روح الله عرب نبود و نتوانست جانشین خوبی برای او باشد. درخشش فونیکه سی هم مزید بر علت شد تا زعتره رسما محو شود.

10 خرید خوب و بد نقل و انتقالات میان فصل

۵- کرار جاسم: سیکل معیوب خروج هافبک عراقی از تراکتور با نقل مکانش به بوشهر کامل شد. کرار تقریبا همیشه مصدوم بود و هرگز نتوانست کمکی به بقای شاهینی ها در لیگ کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج