اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۸۸۶۳
۲۷ نظر
۵۰۰۵
۲۷ نظر
۵۰۰۵
پ

راز مرگ یک زن و ۲۰۰ گربه

زن ۶۰ ساله مدیر مرکز نگهداری ۵۰۰ گربه وقتی ۱۰ سال پیش در اشتهارد پایگاهی برای نگهداری حیوانات آسیب‌دیده راه انداخت، هرگز تصور نمی‌کرد که در محاصره آتش جانش را از دست بدهد.

روزنامه شهروند: زن ۶۰ ساله مدیر مرکز نگهداری ۵۰۰ گربه وقتی ۱۰ سال پیش در اشتهارد پایگاهی برای نگهداری حیوانات آسیب‌دیده راه انداخت، هرگز تصور نمی‌کرد که در محاصره آتش جانش را از دست بدهد.

حالا هم او و هم ۲۰۰ گربه بی‌سرپرست و معلول در پایگاه نگهداری از حیوانات در آتش سوختند. علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست. این درحالی است که تیم پلیسی و کارشناسان آتش‌نشانی در صحنه به دنبال علت این حادثه هستند.

ساکنان روستای پلنگ آب در جاده ماهشهر به اشتهارد صبح دیروز شاهد آتش‌سوزی یک مرکز نگهداری از حیوانات بودند. ساعت۶ صبح هفتم شهریور ماه بود که شعله‌های آتش از خانه کوچکی که در این مرکز قرار داشت زبانه کشید. وقتی سه کارگری که در اتاقک پایین محوطه این مرکز خواب بودند متوجه حریق شدند به سرعت ماموران آتش‌نشانی را در جریان قرار دادند. نزدیک به ۵۰۰ گربه بی‌پناه در آن‌جا زندگی می‌کردند. در این مرکز صدها گربه خوش‌شانس که جایی برای زندگی نداشته‌اند تحت مراقبت و سرپرستی زنی ۶۰ ساله قرار گرفته ‌بود.

آتش به جان مرکز نگهداری حیوانات افتاده بود. شعله‌ها در این مرکز زبانه می‌کشید و آتش، خانه صاحب این مرکز و گربه‌ها را محاصره کرده بود. دود سیاه این آتش‌سوزی مهیب آسمان اشتهارد را فرا گرفت و پایگاه نگهداری از حیوانات در آتش سوخت. این همه اتفاقی است که دیروز رخ داد و باعث شد تا یکی از مراکز حیوانات در اشتهارد میزبان آتش شود.

دیروز خودروهای آتش‌نشانی آژیرکشان به سمت محل آتش‌سوزی در منطقه زیبادشت حرکت می‌کردند. شعله‌های آتش هر لحظه زبانه می‌کشید و کارگرهای وحشت‌زده پایگاه را تخلیه می‌کردند. آتش‌نشانان از بیشتر ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت، عازم محل حادثه شدند. با رسیدن آتش‌نشانان در مقابل این مرکز عملیات اطفای حریق آغاز شد. تانکرهای آب یکی پس از دیگری تخلیه می‌شدند و آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش از چند طرف عمل می‌کردند. تا این‌که بعد از ساعتی تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان؛ آتش گسترده خاموش شد.

بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان نشان می‌داد یک مرکز نگهداری گربه‌ها، دچار حریق شده است. در این پایگاه از ۵۰۰ گربه نگهداری می‌شد. صاحب این مرکز در این آتش‌سوزی جان باخت. این درحالی بود که ۲۰۰ گربه نیز در آتش سوختند.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد البرز گفت: بر اثر آتش‌سوزی در یک مرکز درمان حیوانات آسیب‌دیده در اشتهارد یک نفر جان خود را از دست داد.

یوسف علی میرزا افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۶ صبح روز شنبه رخ داد که ۲۰۰ قلاده گربه در آن تلف شد.این مرکز توسط یک تشکل مردم نهاد با هدف حمایت و نگهداری حیوانات آسیب‌دیده به‌ویژه گربه‌ها در ۲۴ کیلومتری شرق اشتهارد راه‌اندازی شده بود. در این حادثه یک زن ۶۰ ساله که کار نگهداری و درمان گربه‌های آسیب‌دیده را برعهده داشت، براثر استنشاق دود و خفگی جان باخت.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد افزود: علت وقوع حادثه که حدود سه ساعت مهار آن زمان برد، توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

گفت‌وگو با یکی از حامیان حیوانات

این مرکز نگهداری گربه‌ها ۱۰ ‌سال پیش توسط «شعله رئوفی» زن ۶۰ ساله در اشتهارد تأسیس شد.

در مدت کوتاهی تعداد گربه‌های بی‌سرپرست و معلول و ناتوان افزایش یافت؛ به همین خاطر او با هزینه شخصی خود توانست پناهگاهی نسبتاً مجهز برای حیوانات بسازد. او نسبت به دیوارکشی تهیه آب و برق و ساخت لانه و اتاق سرایداری، خانه مسکونی، آشپزخانه و انباری جهت پناهگاه اقدام کرد.

یکی از دوستان خانم رئوفی به خبرنگار «شهروند» گفت: «او زن متمولی بود که خانه‌اش را در شمال پایتخت رها کرده بود و به اشتهارد آمده بود تا مرکز نگهداری برای گربه‌ها تأسیس کند. با دایر کردن این پایگاه در منطقه زیبادشت به مرور زمان تعداد گربه‌ها افزایش یافت. این درحالی بود که هزینه‌های نگهداری از گربه‌ها هم افزایش پیدا می‌کرد.

خانم رئوفی که تمامی دارایی خود را هزینه ساخت و تجهیز پناهگاه کرده بود با هزینه‌های بسیار بالایی برخورد کرد، رقمی در حدود ۱۰ تا ۱۵ ‌میلیون ماهانه جهت خورد و خوراک و خاک مخصوص گربه، تهیه غذای خشک جهت موارد پیش‌بینی نشده، بهبود وضع دهان و دندان گربه‌ها، همچنین درمان‌های دامپزشکی گربه‌های بیمار، واکسیناسیون سالیانه و خوراندن ضد انگل، حقوق کارگران، خرید آب روزانه با تانکر، هزینه برق بالا به دلیل تنها منبع انرژی سرمایشی و گرمایشی برای گربه‌ها. در این مدت گروه‌های حامیان حیوانات کمک‌های ناچیزی جمع‌آوری می‌کردند تا بتوانند قسمتی از هزینه‌های نگهداری از حیوانات را پرداخت کنند اما این کمک‌ها تنها سهم کوچکی از هزینه‌های میلیونی بود.»

او افزود: «گربه‌ها در چند محوطه نگهداری می‌شوند‌ یا در حیاطی که دورش حصار کشیده شده، در قفس‌های بزرگ یا در حیاط اصلی. اینها گربه‌های آسیب‌دیده، رها شده و پیر و ناتوانی هستند که این‌جا پناه گرفته‌ بودند. گربه‌ها مدتی این‌جا درمان می‌شوند و اگر خوب و جوان باشند و کسی آنها را بخواهد با تعهدنامه به متقاضی سپرده می‌شد. اما صبح دیروز متوجه آتش‌سوزی این مرکز شدیم. خانم رئوفی همراه ۲۰۰ گربه در خانه خود در محوطه پایگاه خواب بوده که این اتفاق وحشتناک رخ داده است. گربه‌ها همه سوخته‌اند و خانم رئوفی به کام مرگ فرو رفته و از خانه هم تنها اسکلتی سوخته باقی مانده است. بعضی از گربه‌ها هم دچار سوختگی شده‌اند و وضع وخیمی دارند.»

زن جوان گفت: خانم رئوفی یک پسر و یک دختر داشت که دخترشان در کانادا زندگی می‌کرد. از مدت‌ها پیش خانم رئوفی مورد تهدید قرار گرفته بود. بعضی از گروه‌ها با ادامه کار این مرکز مخالف بودند به همین خاطر صاحب این پایگاه را تهدید می‌کردند. علت این حادثه در حالی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی و ماموران پلیس در حال بررسی است که دو فرضیه پیش روی تیم تحقیق قرار دارد. در نخستین فرضیه احتمال می‌رود این آتش‌سوزی عمدی بوده است و در فرضیه دوم کارشناسان آتش‌نشانی احتمال می‌دهند اتصال سیم‌های برق این حریق را رقم زده است.

مرکز نگهداری گربه‌ها فاقد مجوز بود

در ادامه، خسرو کلهر مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: مراکز نگهداری حیوانات اهلی مجوز خود را از اداره کل دامپزشکی دریافت می‌کنند ولی این مرکز که دچار حریق شده مجوزی نداشته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از علت وقوع این حادثه مشخص نیست و ماموران در حال بررسی مستندات و شواهد موجود هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      واقعاموندم کی بوده که این مرکزرا تهدیدکرده.جای چه کسی راتنگ کرده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر نظر پایین (محمدی 10:29) رو بخونی متوجه میشی کی بوده......

    • محمدی

      هروقت یقین پیدا کردید جامعه انسانی به کمکتون نیاز نداره اونوقت سراغ خرج کردن واسه حیوانات برید

      پاسخ ها

      • بیات

        فقط ساکت شو.آدم نماهایی مثل تو که اینطور نظر میدن مطمئنن پاش بیفته به انسانها هم کمک نمیکنن.

      • بدون نام

        موجود زنده احتیاج به کمک داره حالا چه انسان چه حیوان، چه فرقی میکنه؟ با این تفاوت که انسان دست داره بره کار کنه ولی اون حیوان زبان بسته نه، واقعا برای طرز فکرتون متأسفم

      • آرش

        من از بعضی آدم های محتاج و محتاج نما چیزایی دیدم که بعضی وقتا از کمک کردن به انسان ها پشیمون میشم چون نود درصد بدبختی های آدما تقصیر خودشون هست

      • محمدرضا

        فرق موجود زنده با آدم فقط این نیست که انسان کار میکنه و...! فرقشون اینه که روح خدا در انسان هست و انسان مقدس تره نسبت به هر موجود دیگه ای و کمک به انسان در اولویت هست.

    • فرشید

      آخه کی میاد پولشو برای مراقبت از گربه ها تلف کنه!!پس یه سود خوبی براش داشته که این کار میکرده،شاید هم همین گربه هارو برای کارخانه های تولید سوسیس کالباس می‌فرستادن!

      پاسخ ها

      • فاطمه

        واقعا برای این طرز تفکر متاسفم...ادمی مثل خانم رئوفی یک فرشته بوده که معنی خلقت خدا را فهمیده بود...تا وقتی برای یک حیوان حق حیات را در نظر نگیری نمیتونی ادمها را دوست داشته باشی.

    • سلی

      خدا لعنت منه آدمایی که ادعای انسانیت میکنن و نمیزارن کسایی که ذات خوب دارن حامی حیوانات بی گناهن هم کار خودشون انجام بدن ، به احتمال قوی میگن بخاطر پوسیدگی سیم های داخلی بوده علت آتش سوزی

    • بدون نام

      آخه آدم آخه حامی حیوون...چرا یه بچه کارتن خواب تو مشهد باید یه گوشه خیابون بخوابه که ماشین زیرش کنه!وگربه که جاش توجنگله تو خونه باشه که بسوزه!اینقدر تو کار خدا دخالت نکنین...

    • بدون نام

      من که کاملا قانع شدم که کار عمدی بوده و الان انگ وهابی یا بهایی و .....دیگه به این زن زده شده و خونشو اتش زدند ......این زن جدا از دین و مذ هبش کار کاملا انسانی رو انجام میداده ....جایگاه این زن در بهشت برین است ..............خدا رحمتش کنه

    • بدون نام

      حرف مفت زدن خصلت ما هموطنانه اخه بد بخت فقط نوک دماغت رو میبینی همه رو با ذات خودت می سنجی که طرف گوشت گربه رو برای سوسیس کالباس نگهداری میکنه

    • ناشناس

      البته کارخوبی انجام داده ولی به جای این حیوانات که میتونن توهرسوراخ سمبه ای زندگی کنندمیتوانست یک خانواده فقیرکه درتامین هزینه درمان فرزندخودناتوان است زیرپوشش گرفته ومزدبالاتری ازخداوندبگرفت

    • بدون نام

      مرکز نگهداری گربه! گربه آیا خونه و قفس لازم داره؟

    • bita

      متاسفانه مردمایرانبه دلیل دوری از سایر فرهنگ ها وجامعه بینالمللی دچار خودبینی و غرور کاذب هستند.دوستانی که نظر گذاشتند چرا به انسانها کمک نکرده، خود شما در ماه چه قدر صرف کمک به مراکز خیریه و حمایت از کودکانبی سرپرست میکنید؟!
      در ضمن بد نیست اطلاع حاصل کنید در بسیاری از کشورهای متمدن، و نه عقب مانده و حیوان ستیز مثل ایران، چنین مراکزی برای حمایت از حیوانات وجود دارد و تماماین مراکز توسط شهرداری ها دایر و حمایت میشوند.یک نمونه در همین کشور همسایه ترکیه که در اکثر پارکها توسط شهرداری استانبول خانه هایی برای سگ و گربه تعبیه شده ایت.البته فهم و درک این مسئله برای ایرانیان حیوان گریز بسیار مشکل است!!
      درود بر خانم ریوفی

      پاسخ ها

      • maryam

        عقب مونده تویی با این ادبیات حرف زدنت. همچین میپرسه از دیگران که شما در ماه چقدر صرف مراکز خیریه میکنی؟ انگار که هزارتا کار خیر کرده و خودش چه گلی به سر دیگران زده. میگم برو با گربه ها تو جنگل زندگی کن براشون آشپزی کن و به درداشون برس و همدمشون بشو اگه با زندگی بین انسانها و کمک به همنوعت مشکل داری

      • Bita

        خانم مریم که برای من پاسخ نوشتید
        وقتی میگم عقب مانده منظور عقب مانده ی فرهنگی هست.منظور همین جواب دادن تهاجمی امثال شما هست!منظور همین قضاوت کردن های بی مورد هست که بدون اینکه من رو بشناسید یا اصلا بدونید کجا زندگی میکنم به خودتدن اجازه میدید در مورد کار خیر کردن یا نکردن من قضاوت کنید!
        منظور همین فرهنگ "غر زدن" جامعه ی ایرانی هست که هر وقت کسی خواسته در رابطه ای کاری صورت بده همگان شروع میکنند به نظر دادن و غر زدن که چرا بجای فلان کار ,فلان کار دیگه رو انجام نداد!
        منظور همین دخالت در تصمیمات شخصی همدیگر است.این خانم دوست داشتند به حیوانات کمک کنند .من و شما و دیگری حق نداریم برای ایشون تعیین تکلیف کنیم که چرا به انسان ها کمک نکردی!
        ما ایرانیها از فرهنگ و تمدن خیلی فتصله داریم.اگر به یک کشور اروپایی تشریف ببرید متوجه اختلاف فاحش فرهنگی و عقب ماندگی خودمان خواهید شد!
        مطمئن باسید کسی که به موجودات بی گناه و بی پناهی مثل سگ یا گربه کمک میکنه حتما دل رحمی و مهری داره که به هم نوعش هم یاری خواهد رساند.

        موفق باشید خانم

    • نامي

      اين خانم يک فرشته بودن و خواهش ميکنم از افرادي که براي انسانها ارزش نمي زارن در مورد اين خانم نظر ندن.
      و اونايي که ميگيد چرا به بچه ها و بي سپرستها کمک نميکردن تو کشور ما ماشالله ادمهاي که تظاهر ميکنند زيادن ولي کسي به فکر اين مخلوقات خدا نيست وهيچ قانوني در اين کشور از حيوانات دفاع نميکنه

    • اسد

      وقتی میبینم اکثرنظرها طرفدارحیوانات است حوشحال می شوم ویقین می کنم که خودخواهان اندکند

    • Hhh

      در دوره کنونی میگویند اگر میخواهی فرهنگ و اخلاق مردم یک کشور را ببینی
      ببین آنان با حیوانات چه رفتاری دارند .
      مطمین باشید این خانم اگر هم بچه محتاجی را میدید حتما کمک میکرد . اما چون از نظر خودش اینکار هم در کشور ما لازم بوده و حمایت کننده ایی نمیدیده این کار بزرگ و خسته کننده را انجام داده است.
      خدایش رحمت کند .
      و امید وارم فرزندانش بدانند اینکار را ۹۹ درصد مردم از نطر من محکوم میکنند .

    • بدون نام

      خدا باعث بانیش لهنت کنه

    • بدون نام

      هر کی که اونجا رو آتیش زده جاش ته جهنم هست نفرین گربه رد خور نداره من با چشمهم دیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسلمون!!!نگه داشتن حیوون وحشی تو خونه کفاره داره منم دقیقا دیدم چه بلاهایی سر اینجورخانواده ها امده نمونش این خانم...من خودم عاشق سگ وگربه ام ولی خونه جای حیوون نیست

      • بدون نام

        خونه نبوده
        اصلا خوندی متنو ؟؟؟
        مگه این حیونا جون ندارن ؟؟؟
        همین انسان که هر کثافت کاری میکنه حیوان ناطقه

    • متعجب

      ای کسانی که مثلا ایمان آورده اید آیا جایز نیست فردی دارایی خودش رو تبدیل به اسکناس کند و در جایی متمرکز کرده و آتش بزند؟ این خانم هرکاری با پول هایش میکرده ربطی به من و شما ندارد خواه به گدا و گشنگان کمک کرده و خواه به حیوانات و خواه ...
      هرگونه تفسیری از متون دینی و اعاده ی فضل و کمال و خوراندن طرز فکر خود به دیگران و گرفتن آزادی عمل از دیگران و ..... شرم آور است.
      نکته پایانی : آیا زمانی خواهد رسید که انسانهایی که نیازمند کمک هستند تمام بشوند و به این بهانه که تمام شده اند برویم سراغ حیوانات؟ آخه اگه راه داشت برادر تو توی کار خدا هم فضولی میکردی به تو چه آخه؟؟ به من چه آخه؟؟

    • فریماه

      تویی که حیوونات رو لایق سلامتی و زندگی نمیدونی....میدونستی بقای انسان ها وابسته به سلامت گیاهان و حیوانات هست؟! میدونستی اگر گربه ها نباشن چه بلایی سر انسانها میاد از دست موشها، حشرات و خزنده گان؟! میدونستی تو کشور مسلمان همسایه یعنی ترکیه، داخل پارکها در جای جای چمنها ظروف مخصوص آب برای گربه، سگ و پرندگان تعبیه شده؟! میدونستی توی همون کشور دستگاهی در محلات قرار داده شده که اگر هر کسی یک بطری خالی نوشیدنی داخل اون بندازه، از پایین چند عدد غذای خشک سگ داخل ظرف ریخته میشه، تا سگهای خیابانی گرسنه نمونن و در عین حال بطریهای خالی نوشیدنی توسط خود شهروندان جمع آوری بشه؟! این کارها رو شهرداری استانبول انجام داده و کلی حامی پیدا کرده. دوست عزیز میدونستی در کشآر اسلامی ما مردم فقط و غقط به فکر جمع کردن پول هستن و هیچکس حاضر نیست روزانه به اندازه یک پیاله آب توی این هوای گرم کنار کوچه یا داخل حیاطش برای پرندگان و حیوانات بگذاره، ویا روزانه فقط به اندازه یک پیش دستی از غذای روزانه خانواده رو برای اونا کنار بذاره؟! مردم کشور ما حاضر نیستن از غذای خودشون کم کنن تا حیوونی رو سیر کنن،‌ولی حاضرن میلیونها تومن پول خرج کنن تا چربیهای اضافه بدنشون رو از بین ببرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج