۲۴۱۸۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

والدین به فرزندشان تاکید می کنند که در مقابل لطف دیگران تشکر یا هنگام وارد شدن به یک مکان یا دیدن افراد آشنا سلام کند. این آموزش ها برای کودک خوب است اما آموزش اصول ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به افراد تنها به همین چند مورد ناچیز خلاصه نمی شود.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی




هفته نامه زندگی مثبت - مریم سیفی: والدین به فرزندشان تاکید می کنند که در مقابل لطف دیگران تشکر یا هنگام وارد شدن به یک مکان یا دیدن افراد آشنا سلام کند. این آموزش ها برای کودک خوب است اما آموزش اصول ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به افراد تنها به همین چند مورد ناچیز خلاصه نمی شود.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

برای مثال باید به فرزندتان بگویید در مکان های خاصی مانند اماکن مذهبی، همایش رسمی یا در یک میهمانی دوستانه اما رسمی، لحظه هایی وجود دارد که فرد باید برای ادای احترام به شخصی خاص یا به جا آوردن اعمالی خاص بایستد و با این کار احترام خود را به شخص مقابل برساند.

این موضوع را با یک مثال ساده برای او روشن کنید. وقتی میهمان ها در یک میهمانی قصد ترک منزل را دارند به کودک بیاموزید که برای خداحافظی بایستد و از میهمان ها خداحافظی کند. بعد از اتمام مراسم از فرزندتان تشکر و قدردانی کنید تا این رفتار در او تقویت شود.

حریم دیگران را به او بشناسانید

بچه ها باید یاد بگیرند در مکان های عمومی هنگامی که کنار دیگر افراد قرار می گیرند باید حریم آنها را رعایت کنند. برای مثال وقتی شخصی از روبرو در حال رد شدن بود به سمت چپ یا راست بروند و با این کار افراد دیگر را نیز ببینند. اگر فرزندتان بخواهد در یک جایگاه عمومی مانند سینما یا تئاتر روی صندلی در یکی از ردیف های وسط بنشیند به او یادآوری کنید هنگام رد شدن پای کسی را لگد نکند و با احتیاط رد شود.

درجه های احترام

آموزش آداب معاشرت و احترام باید از سنین پایین آغاز شود. فرزند شما باید بداند نوع برخورد با معلم مدرسه، مادربزرگ و پدربزرگ یا خاله و دایی با دوستان و همبازی های خود متفاوت است. اگر هنگام صرف غذا منتظر ورود مادربزرگ و پدربزرگ هستید باید فرزندتان نیز همانند شما منتظر بماند تا بعد از آمدن آنها دور میز غذا، صرف غذا را شروع کند. با این توجیه که فرزندتان کم سن و سال است او را از این انتظار معاف نکنید. کودکان باید بیاموزند که در هر محیطی اشخاصی هستند که باید احترام ویژه ای به آنها گذاشت.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

تا به حال چند بار اتفاق افتاده که فرزندتان نام دوستش را فراموش کرده باشد؟ اغلب بچه ها نام دوست شان را فراموش می کنند یا به درستی اسم شخصی را تلفظ نمی کنند. برای آنها توضیح دهید که همه دوستدارند اسم شان به خوبی تلفظ شود. با فرزندتان نام دوستانش را تکرار کنید و تلفظ درست اسامی را به او بیاموزید.

همیشه او را مرکز توجه نکنید

گاهی در یک میهمانی دوستانه یا رسمی صحبت های مهمی می شود و دوست دارید دقایقی را با دوستان تان بگذرانید. اگر فرزندتان در این بین بخواهد مدام جلب توجه کند، ممکن است باعث دلخوری سایرین شود. آموزش این نکته به کودک بسیار مهم است.

به عنوان والدین باید بدانید فرزند نمی تواند همیشه و در همه جا مرکز توجه باشد. در مواقعی که نیاز می بینید از فرزندتان بخواهید شعری بخواند یا کاردستی خود را به دوستان و فامیل نشان دهد و بعد او را تشویق کنید اما اینکه تمام ساعت های میهمانی همه حواس ها به سمت فرزند شما باشد برای سایرین بسیار آزاردهنده است.

فرزندم! تو مرکز توجه جهان نیستی

اشاره دست ممنوع!

به فرزندتان آموزش دهید هنگام صحبت کردن با دیگران خیلی به آنها نزدیک نشود و فاصله مناسبی را با افراد حفظ کند. علاوه بر این هرگز با انگشت اشاره به کسی اشاره نکند و رفتار کسی را زیر ذره بین قرار ندهد. برای فهماندن این مفهوم برای او توضیح دهید آیا او هم دوست دارد کسی با انگشت اشاره به او اشاره یا او را مسخره کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج