جاباما
۲۴۸۳۳۰
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

پيراشكی سيب‌ زمينی و تخم‌ مرغ

ساندويچ تخم‌مرغ يكي از ساده‌ترين و راحت‌ترين ساندويچ‌هاي رايج براي بچه‌ها آن هم به عنوان ميان‌وعده است ولي اينكه هر روز يا حتي چند روز درميان به بچه‌ها ساندويچ تخم‌‌مرغ بدهيد، هم براي شما تكراري و خسته‌كننده است هم مطمئنا بچه‌ها ميلي به خوردن آن ندارند.

پيراشكی سيب‌ زمينی و تخم‌ مرغ
مجله سیب سبز: ساندويچ تخم‌مرغ يكي از ساده‌ترين و راحت‌ترين ساندويچ‌هاي رايج براي بچه‌ها آن هم به عنوان ميان‌وعده است ولي اينكه هر روز يا حتي چند روز درميان به بچه‌ها ساندويچ تخم‌‌مرغ بدهيد، هم براي شما تكراري و خسته‌كننده است هم مطمئنا بچه‌ها ميلي به خوردن آن ندارند. پس بايد تخم‌مرغ را به روش‌هاي ديگري ساندويچ كنيد؛ به عنوان مثال تخم‌مرغ را همراه مواد ديگر دلخواه در خمير پيراشكي گذاشته و در قالب پيراشكي به بچه‌ها بدهيد.

پيراشكی سيب‌ زمينی و تخم‌ مرغ

مواد لازم براي خمير پيراشكي

  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۱ ق‌چ نمك
  • ۴/۱ پيمانه روغن مايع
  • ۴ /۱ پيمانه آب ولرم
  • ۲ /۱ یک ق‌س مايه خميرترش
  • ۲/۱ یک پيمانه ماست
  • ۱ ق‌م بيكينگ‌پودر
  • ۱ ق‌چ شكر
  • ۲ عدد زرده تخم‌مرغ
  • مقداري زعفران آب شده
  • كمي سياهدانه، تخم‌ خرفه،‌ كنجد براي تزئين
  • مواد لازم براي داخل پيراشكي
  • ۶ عدد تخم‌مرغ
  • ۱ عدد سيب‌زميني متوسط
  • ۳ ق‌س جعفري خردشده
  • ۵۰ گرم پنير فيلافيلا (رنده شده)

طرز تهیه:

1. مايه خمير را در آب ولرم حل كرده و شكر را به آن اضافه كرده و هم بزنيد. روي ظرف را بپوشانيد و به مدت پنج دقيقه صبر كنيد تا مايه خمير عمل كند.

2. ماست، نمك و بيكينگ پودر را مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. روغن را هم به آنها افزوده و باز هم بزنيد.

مايه خمير عمل‌آمده را با اين مواد در يك ظرف ريخته و آرد را كم‌كم به آن اضافه كنيد.

3. بهتر است همه آرد را يكجا نريزيد، ابتدا دو‌سوم آرد را اضافه كرده و مخلوط كنيد. بعد از كمي هم زدن، ورز دهيد. اگر آرد آن كم بود و خمير به دست مي‌چسبيد باز هم آرد بريزيد و اگر هم چسبندگي خمير كم نبود، ديگر آرد اضافه نكنيد.

4. حالا خمير آماده را در كاسه‌اي گذاشته روي ظرف را با دستمال پارچه‌اي بپوشانيد و آن را در گوشه‌اي از آشپزخانه بگذاريد و حدود 25 تا 30 دقيقه صبر كنيد تا استراحت كند.

5. در اين فاصله مواد داخل پيراشكي را آماده كنيد. تخم‌مرغ‌ها را شسته در قابلمه‌اي آب ريخته، آب‌پز كنيد. بعد از پختن، آنها را زير آب سرد بگيريد و پوست‌شان را جدا كنيد. تخم‌مرغ‌هاي آب‌پز شده را با رنده درشت، رنده كنيد.

6. سيب‌زميني‌ها را هم آب‌پز كرده و بعد از پوست كندن، نگيني خرد كنيد. همه مواد شامل (تخم‌مرغ‌هاي رنده‌شده، سيب‌زميني و جعفري خردشده را در كاسه‌اي مخلوط كنيد. نمك و فلفل را افزوده و بعد پنير فيلافيلا را رنده كرده به مواد بيفزاييد و خوب هم بزنيد.

7. بعد از استراحت كردن خمير، روي تخته كارتان آرد بپاشيد، خمير را روي آن قرار داده، بعد از كمي ورز دادن، با وردنه آن را باز كنيد تا به اندازه قطر 5/0 سانتي‌متر برسد. حالا به اندازه قالبتان آنها را قالب بزنيد. اگر هم قالب نداريد، با يك ليوان يا كاسه كوچك بلوري خمير را قالب بزنيد.

8. حالا با يك قاشق مواد درون پيراشكي را روي يك طرف هر كدام از خميرهاي قالب‌زده بريزيد و بعد نيمه ديگر خمير را برگردانده و كناره‌هاي دو لايه خمير را با دست جمع كنيد يا اينكه لبه‌ها را با چنگال به هم بچسبانيد.

9. وقتي همه خمير را به شكل پيراشكي آماده كرديد، يك زرده تخم‌مرغ را با چنگال بزنيد و با زعفران آب‌كرده مخلوط كنيد، اين مايه را - با قلم‌موي آشپزخانه- روي پيراشكي‌ها بماليد و روي آنها را با كنجد، سياهدانه يا تخم خرفه تزئين كنيد.

10. حالا فر را با دماي 200 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد تا گرم شود. سپس پيراشكي‌ها را با فاصله روي سيني فر بچينيد. سيني را در طبقه وسط فر قرار داده و آنها را به مدت 25 تا 30 دقيقه حرارت دهيد.

11. بعد از اين مدت، حرارت فر را از بالا (از جهت گريل) روشن كنيد تا روي پيراشكي‌هايتان خوش‌رنگ و طلايي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج