روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو
ثبات قیمتی که طی یکماه گذشته بر بازار خودرو حاکم بود این هفته جای خود را به روند کاهشی داد تا بار دیگر رکود حاکم بر این بازار عمیقتر شود.
روزنامه دنیای اقتصاد: ثبات قیمتی که طی یکماه گذشته بر بازار خودرو حاکم بود این هفته جای خود را به روند کاهشی داد تا بار دیگر رکود حاکم بر این بازار عمیقتر شود.
بنابه گفته فعالان بازار، مشتریان همچنان از خرید خودرو از بازار امتناع میکنند و این موضوع تا زمانی که آنها فرمان حرکت را صادر نکنند، منجر به خروج بازار از شرایط رکودی نخواهد شد.
از سوی دیگر در شرایط معمول هر ساله در ماههای مهر و آبان بازار در رکود فرو میرود. برهمین اساس نمایشگاهداران پایتخت همزمانی شرایط انتظاری مشتریان با رکود فصلی را عاملی در تشدید رکود در هفتههای آینده پیشبینی میکنند. روند کاهشی اما کند قیمت در هفته جاری نیز تاییدی بر این مدعا است. این موضوع در حالی است که در هفتههای گذشته بازار خودرو ثبات قیمتی را تجربه کرده بود. بر این اساس با وجود سرسختی مشتریان اما دولت و خودروسازان در حال تلاش برای رفع رکود موجود در بازار هستند.
بهطوری که دولت با اعلام ارائه تسهیلات و پرداخت بخشی از یارانه تولید به خودروسازان قصد دارد ضمن حل مشکل خودروسازان تکانی به بازار خودرو دهد. از سوی دیگر اعلام بسته ضدرکود دولت در هفته جاری امید خودروسازان به حل مشکل رکود در بازار را بیشتر کرده است. آنگونه که پیداست دولت به دنبال حل مشکل بازار از طریق ترغیب مشتریان به خرید است.
این موضوع در حالی است که خودروسازان نیز در هفته جاری بر ارائه کیفیت و خدمات پس از فروش بهتر به مشتریان تاکید کردهاند. آنطور که به نظر میرسد، خودروسازان با توجه به خواست مشتریان تلاش دارند بار دیگر اعتماد آنها را جلب کنند. این موضوع در شرایطی است که بازار خودرو تاکنون هیچ واکنشی به این تصمیمات و اظهارنظرها نشان نداده است. با این حال، فعالان بازار معتقدند که برای آنکه بازار نسبت به تصمیمات کلان اقتصادی دولت واکنش نشان دهد باید یک دوره یک تا دو ماهه سپری شود.
نوسان در بازار داخلیها
اما در بازار خودرو کشور چرخی بزنیم و ببینیم افت و خیز قیمتی در هفته جاری چگونه بوده است. آنطور که فعالان بازار میگویند، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۲۰۰هزار تومان خرید و فروش میشود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفتهجاری حکایت میکند. با این حال، پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ با کاهشی ۱۰۰ هزار تومانی روبهرو شده و هماکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اما از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر میرسد که این محصول با کاهش ۳۰۰ هزارتومانی در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
از بازار پژوپارس نیز خبر میرسد که این خودرو ۳۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش میرسد و این یعنی ۱۰۰ هزار تومان از قیمت آن کاسته شده است. آنطور که از بازار رانا خبر میرسد، این خودرو همچنان ۳۲ میلیون تومان به فروش میرود که نشاندهنده تثبیت قیمت این خودرو در هفته جاری همانند هفتههای گذشته است. دنا نیز که قیمت بازار با کارخانهاش تفاوتی چندانی ندارد هماکنون ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود.
با گشتی در بازار خودروهای سایپا متوجه خواهیم شد که محصولات این شرکت نیز در هفته جاری افت و اخیز قیمتی داشتهاند؛ بهطوریکه تیبا با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله میشود. پراید ۱۳۱ نیز با کاهش۱۲۵ هزارتومانی، ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسد. با این حال، مدل ۱۳۲ پراید ثبات قیمتی خود را همچنان حفظ کرده است؛ بهطوری که برای خرید این محصول هماکنون باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
تداوم افت تندر
اما فعالان بازار از تداوم کاهش قیمت تندر-۹۰ نیز صحبت به میان میآورند. بر این اساس، پارستندر قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۳۰۰هزار تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی این خودرو در هفته جاری حکایت دارد. این خودرو پیشتر بالای ۴۴ میلیون تومان به فروش میرسید، اما حالا دیگر به زیر ۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین تندر اتومات که در ایران خودرو تولید میشود، در حال حاضر ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نشاندهنده افت قیمت ۴۰۰ هزار تومانی آن در هفته جاری است. تندر E۲ تولیدی شرکت پارس خودرو نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی هماکنون ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشود.
افت قیمتی در وارداتیها
عرضهکنندگان خودروهای وارداتی در هفته جاری با ارائه طرحهای فروش بسیار جذاب تلاش دارند، بازار محصولات خود را رونق دهند. آنگونه که فعالان بازار میگویند، ارائه طرحهای فروش برخی واردکنندگان، تا حدودی بازدید از نمایشگاههای خودروهای وارداتی را رونق داده است، اما این موضوع منجر به معامله از سوی مشتریان نشده است. بر این اساس بازار این خودروها نیز همچنان در رکود بهسر میبرد. این در حالی است که قیمت خودروهای وارداتی در هفته جاری نوسان زیادی نداشته است، اما برخی خودروها با افت قیمت اندکی مواجه بودند.
هرچه هست، هماکنون در بازار، هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با ۱۶۴ میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش یک میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد. هیوندایی توسان نیز با قیمت ۱۴۷ میلیون به فروش میرسد که این موضوع حکایت از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. از بازار محصولات کیا نیز خبر میرسد که هماکنون برای خرید کیا اپتیما باید ۱۵۱ میلیون تومان هزینه کرد و این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد.
همچنین سراتو نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر ۱۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش میرسد و این در حالی است که سراتوی اتومات سایپا با کاهش یک میلیون تومانی هماکنون ۸۷میلیون تومان قیمت دارد و مدل دندهای آن نیز ۷۶ میلیون تومان به فروش میرسد.
محصولات تویوتا نیز که همواره ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کردهاند اما در هفته جاری با افت قیمت مواجه بودند، بهطوری که لکسوس با کاهشی ۵ میلیون تومانی هماکنون ۵۸۵ میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین یاریسهاچ بک با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود. در این میان اما کمری ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است و با قیمت ۱۸۰ ساس بنز C۲۰۰ ۲۹۵ میلیون تومان و بنز E۲۰۰ ۴۲۰ میلیون تومان معامله میشوند.
بنابه گفته فعالان بازار، مشتریان همچنان از خرید خودرو از بازار امتناع میکنند و این موضوع تا زمانی که آنها فرمان حرکت را صادر نکنند، منجر به خروج بازار از شرایط رکودی نخواهد شد.
از سوی دیگر در شرایط معمول هر ساله در ماههای مهر و آبان بازار در رکود فرو میرود. برهمین اساس نمایشگاهداران پایتخت همزمانی شرایط انتظاری مشتریان با رکود فصلی را عاملی در تشدید رکود در هفتههای آینده پیشبینی میکنند. روند کاهشی اما کند قیمت در هفته جاری نیز تاییدی بر این مدعا است. این موضوع در حالی است که در هفتههای گذشته بازار خودرو ثبات قیمتی را تجربه کرده بود. بر این اساس با وجود سرسختی مشتریان اما دولت و خودروسازان در حال تلاش برای رفع رکود موجود در بازار هستند.
بهطوری که دولت با اعلام ارائه تسهیلات و پرداخت بخشی از یارانه تولید به خودروسازان قصد دارد ضمن حل مشکل خودروسازان تکانی به بازار خودرو دهد. از سوی دیگر اعلام بسته ضدرکود دولت در هفته جاری امید خودروسازان به حل مشکل رکود در بازار را بیشتر کرده است. آنگونه که پیداست دولت به دنبال حل مشکل بازار از طریق ترغیب مشتریان به خرید است.
این موضوع در حالی است که خودروسازان نیز در هفته جاری بر ارائه کیفیت و خدمات پس از فروش بهتر به مشتریان تاکید کردهاند. آنطور که به نظر میرسد، خودروسازان با توجه به خواست مشتریان تلاش دارند بار دیگر اعتماد آنها را جلب کنند. این موضوع در شرایطی است که بازار خودرو تاکنون هیچ واکنشی به این تصمیمات و اظهارنظرها نشان نداده است. با این حال، فعالان بازار معتقدند که برای آنکه بازار نسبت به تصمیمات کلان اقتصادی دولت واکنش نشان دهد باید یک دوره یک تا دو ماهه سپری شود.
نوسان در بازار داخلیها
اما در بازار خودرو کشور چرخی بزنیم و ببینیم افت و خیز قیمتی در هفته جاری چگونه بوده است. آنطور که فعالان بازار میگویند، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۲۰۰هزار تومان خرید و فروش میشود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفتهجاری حکایت میکند. با این حال، پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ با کاهشی ۱۰۰ هزار تومانی روبهرو شده و هماکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اما از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر میرسد که این محصول با کاهش ۳۰۰ هزارتومانی در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
از بازار پژوپارس نیز خبر میرسد که این خودرو ۳۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش میرسد و این یعنی ۱۰۰ هزار تومان از قیمت آن کاسته شده است. آنطور که از بازار رانا خبر میرسد، این خودرو همچنان ۳۲ میلیون تومان به فروش میرود که نشاندهنده تثبیت قیمت این خودرو در هفته جاری همانند هفتههای گذشته است. دنا نیز که قیمت بازار با کارخانهاش تفاوتی چندانی ندارد هماکنون ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود.
با گشتی در بازار خودروهای سایپا متوجه خواهیم شد که محصولات این شرکت نیز در هفته جاری افت و اخیز قیمتی داشتهاند؛ بهطوریکه تیبا با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله میشود. پراید ۱۳۱ نیز با کاهش۱۲۵ هزارتومانی، ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسد. با این حال، مدل ۱۳۲ پراید ثبات قیمتی خود را همچنان حفظ کرده است؛ بهطوری که برای خرید این محصول هماکنون باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
تداوم افت تندر
اما فعالان بازار از تداوم کاهش قیمت تندر-۹۰ نیز صحبت به میان میآورند. بر این اساس، پارستندر قیمتی برابر با ۳۹ میلیون و ۳۰۰هزار تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی این خودرو در هفته جاری حکایت دارد. این خودرو پیشتر بالای ۴۴ میلیون تومان به فروش میرسید، اما حالا دیگر به زیر ۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین تندر اتومات که در ایران خودرو تولید میشود، در حال حاضر ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد که این موضوع نشاندهنده افت قیمت ۴۰۰ هزار تومانی آن در هفته جاری است. تندر E۲ تولیدی شرکت پارس خودرو نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی هماکنون ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشود.
افت قیمتی در وارداتیها
عرضهکنندگان خودروهای وارداتی در هفته جاری با ارائه طرحهای فروش بسیار جذاب تلاش دارند، بازار محصولات خود را رونق دهند. آنگونه که فعالان بازار میگویند، ارائه طرحهای فروش برخی واردکنندگان، تا حدودی بازدید از نمایشگاههای خودروهای وارداتی را رونق داده است، اما این موضوع منجر به معامله از سوی مشتریان نشده است. بر این اساس بازار این خودروها نیز همچنان در رکود بهسر میبرد. این در حالی است که قیمت خودروهای وارداتی در هفته جاری نوسان زیادی نداشته است، اما برخی خودروها با افت قیمت اندکی مواجه بودند.
هرچه هست، هماکنون در بازار، هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با ۱۶۴ میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش یک میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد. هیوندایی توسان نیز با قیمت ۱۴۷ میلیون به فروش میرسد که این موضوع حکایت از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. از بازار محصولات کیا نیز خبر میرسد که هماکنون برای خرید کیا اپتیما باید ۱۵۱ میلیون تومان هزینه کرد و این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد.
همچنین سراتو نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر ۱۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش میرسد و این در حالی است که سراتوی اتومات سایپا با کاهش یک میلیون تومانی هماکنون ۸۷میلیون تومان قیمت دارد و مدل دندهای آن نیز ۷۶ میلیون تومان به فروش میرسد.
محصولات تویوتا نیز که همواره ثبات قیمتی خود را در بازار حفظ کردهاند اما در هفته جاری با افت قیمت مواجه بودند، بهطوری که لکسوس با کاهشی ۵ میلیون تومانی هماکنون ۵۸۵ میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین یاریسهاچ بک با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در حال حاضر ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود. در این میان اما کمری ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است و با قیمت ۱۸۰ ساس بنز C۲۰۰ ۲۹۵ میلیون تومان و بنز E۲۰۰ ۴۲۰ میلیون تومان معامله میشوند.
پ
نظر کاربران
دیدین حدسمون درست بود، اینم از کاهش قیمت 100هزارتومان، 200 هزار تومان...............
اینجا جا داره صمیمانه از مسئولین ذیربط تشکر کنم.
با این کاهش قیمتهاشون ، انگار دارن به ما صدقه میدهند !
حالا کو تا کاهش واقعی و قیمت واقعی
پراید 3 و 400
برید بفروشید به عراق و سوریه
ما دیگه آشغال نمیخریم
قطره قطره کم شود و ان گهی کاهش شود
واسه خرید یه پراید که بی کیفیت ترین ماشین دنیاست به قیمت 20 میلیون تومان ، باید یه کارگر بالای دو سال همه ی حقوقش رو پس انداز کنه . واقعا ارزشش رو داره ؟
چه همه کاهش،وای خدا !!!!!!
راضی به این همه کاهش نبودیم خدا شاهده!!دوستان خودروساز پراید دو میلیون بیشتر نمی ارزه،شما اگه شرف دارین تعرفه واردات خودرو رو بردارین و بزارید خودروسازهای خارجی بیان و فضا رغابتی بشه بعد اگه تونستین باهاشون رغابت کنین
قيمت خودروها بسيار بسيار بالاست و از طرفي هم امنيت ماشين ها بسيار كم است ما بايد همانند كشورهاي ديگر كيفيت خوب و قيمت بسيار عادلانه در بازارهاي خودرو داشته باشيم.
پراید 2 میلیون
206 5 میلیون
وقتی پراید 5 تومن شد خبر کنید
با این خبر 100تومن ها الکی وقت ما رو نگیرید
خداییش من دیگه خسته شدم.
آهای برترینها این تیترو دیگه نذارین .ول کنین اینصد تومن ارزش تیتر زدنو نداره.خودروووووووووووو نمیییبببببببخریمممممممممممم
تارگ گرگی دربدنشون دارندمطمینم فکر میکنند مردم پول چال کرده دارند اگه علاج داشتند ازداعش بدترمیکردند ازخدامیخام انشالله رسوای عام بشن خداعزیزترین کسانشونوبگیر ه که اینطور بامردم میکنند بالگن های بیکیفیت وقیمت بالاشان خدایا نعمت جنگ را بما بده
هیچ کی نمیخره خودرو مطمئن باشین
تا دو سال دیگه هم صبر میکنیم و نخواهیم خرید
هیچ کی نمیخره خودرو مطمئن باشین
تا 5 سال دیگه هم صبر میکنیم و نخواهیم خرید
405. Slx هفتصد تا افزایش داشت... حتما میدونم که میگم... البته فقط این خودرو افزایش داشته... از نمایندگی ها بپرسید...
با سلام دوستان ,]کارخونه های سودجو تا حالا فهمیدن که دوران ترکتازی آنها در اشتهای سیری ناپذیرشان با تعین قیمتهای لجام گسیخته(آنهم با افزایش چند باره در هر سال) ومحصولات بی کیفیت به پایان رسیده است.
چرا پرایدی که در سلیمانیه 4000/000 است ولی اینجا20/000/000 ؟؟؟؟
اگه پزو 405 رو 7میلیون بدن هم باید روش فکر کرد بعد خرید، اما بازم باید فکر کرد که گرون ندنش بهمون
خودتونو کشتیدبا این کاهش قیمتها
آقایون این قیمت ها واقعی نیست قیمت های که دراین جا نوشته اید واقعی نیست بازار قیمتهاش کمتر از این است
هنوز به قیمتهای واقعی نرسیده خودرو سازان هر
سال چیزی حدود5 الی 7 میلیون به قیمت واقعی خودرو
اضافه میکنند . اونوقت با گذشت 4 ماه 300 هزارتومان
کاهش داشته واین مورد قبول نیست..
این قیمتها بدرد خودشون میخوره ..
اگه 10 سال هم بگذره من به کمپین ادامه میدم
درود بر بچه های ناز کمپین
سلام : من برادرم در تهران نمایشگاه ماشین داره
فقط خودرو وارداتی میفروشه
تو کمپین هم شرکت داره تا چندی پیش خودرو داخلی
خریدو فروش میکرده ولی الان فقط خودرو وارداتی خریدوفروش میکنه..
از اونایی تو کمپین شرکت دارند سپاسگزارم..
من به تمام فامیل دوستانم خانواده ام گفتم هرگز
حق ندارند خودرو داخلی بخرند . وما جزو شرکت کنندگان کمپین هستیم.
تازه اگر قیمتها هم بسیار ارزان بشه باز کسی نمی خره اخه کیفیت وخدمات پس از فروشی وجود ندارد دو تا از دوستانم خواستند خودرو بگیرند بقیه همکاران بهشون گفتند صفرنگیرید کیفیت نداره این دوتا گفتند حداقل یکی دوسال خرج ندارد وبیمه داره وخدمات بعدازفروش هم داره
بنده خدا ها گرفتند روز اول یکیشون روغن کم می کرد زیرش رو بررسی کردند دیدند متاسفانه یک میلیون تومان هزینه داره که فقط روغن ریزی بند بیاد برای رفع این معضل در حین تعمیر متوجه گندهای دیگه شدند که حسابی هزینه ها را بالا اورد
دیگری هم درهاش چفت نمی شد در حین رانندگی در خودرو بازشده بود ونزدیک بوده که بچه اش بیفتد خوشبختانه سرعتش پایین بوده وعیب دیگه اب کم می کرده
درنهایت جفتشون پشیمان بودند ولی افشوش....