adexo3
۲۵۵۴
۲ نظر
۵۱۵۹
۲ نظر
۵۱۵۹
پ

سیصد و هفتاد و یکمین دانشگاه جهان

سیر تا پیاز دانشگاه دهلی!

دانشگاه دهلی که در دهلی نو، پایتخت هندوستان واقع شده و بودجه اش را از دولت مرکزی هندوستان می گیرد، یکی از بهترین دانشگاه های هندوستان است.

دانشگاه دهلی که در دهلی نو، پایتخت هندوستان واقع شده و بودجه اش را از دولت مرکزی هندوستان می گیرد، یکی از بهترین دانشگاه های هندوستان است. این کشور هفتاد و دو ملت، هم دانشگاه های دولتی دارد و هم دانشگاه های خصوصی که دولتی ها یا از چتر حمایتی دولت مرکزی برخوردارند یا زیرنظر دولت ایالتی هستند. دانشگاه های خصوصی هم توسط اشخاص یا انجمن های خاص اداره می شوند.

سال ۱۹۲۲ میلادی بود که دانشگاه دهلی تأسیس شد؛ اولین جلسه روسای دانشگاه در ماه مارس سال ۱۹۲۳ با شرکت ۷۵۰ نفر برگزار شد و اولین مدارک افتخاری این دانشگاه در همین جلسه به سر جهان نایب السلطنه هندوستان و سر هری سینگ گار، اولین معاون رئیس دانشگاه تعلق گرفت. این دانشگاه با داشتن سه کالج، دو دانشکده (هنر و علوم) و حدود ۷۵۰ دانشجو کار خود را آغاز کرد، اما آرام آرام مقاطع و رشته های تحصیلی مختلفی را به ساختار اولیه اش اضافه کرد، به گونه ای که هم اکنون، دوره های تحصیلی این دانشگاه از کارشناسی آغاز می شود و تا مقاطع بالاتر ادامه پیدا می کند.

در حال حاضر، معاون رئیس جمهور هند، محمدحمید انصاری رئیس این دانشگاه است و در سال گذشته میلادی، رتبه ۳۷۱ را در بین دانشگاه های جهان براساس رنکینگ THES-QS به دست آورد. این دانشگاه دارای دو پردیس است؛ یکی پردیس جنوبی که در جنوب دهلی است و دیگری پردیس شمالی که در شمال دهلی است و در مجموع ۱۵ خوابگاه دارد! دانشکده های علوم اجتماعی، هنر، داروسازی، مطالعات تجاری و بازرگانی، تربیت معلم، علوم کاربردی بیوفیزیک، بیوشیمی، الکترونیک، ژنتیک، میکروبیولوژی و...) حقوق، مدیریت، موسیقی (دانشکده فنی (مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع و...) و دانشکده علوم پایه (انسان شناسی، شیمی، زمین شناسی، پرستاری، فیزیک، گیاه شناسی، محیط زیست، جانورشناسی) جزو مهم ترین و پرآوازه ترین دانشکده های دانشگاه دهلی هستند و آمیتا پاچان (هنر پیشه)، آمیتاگش (نویسنده)، فخرالدین علی احمد (رئیس جمهور سابق هندوستان)، آجای ماکن (نماینده سرشناس پارلمان هندوستان) و آلوک بارگاوا (اقتصاددان معروف هندی) از افراد سرشناسی هستند که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

سیر تا پیاز دانشگاه دهلی!

تحصیل در دهلی

دانشجویان دانشگاه دهلی باید هر سال، سه ترم تحصیلی را بگذرانند، ترم اول، در تابستان برگزار می شود و از اواسط جولای تا پایان سپتامبر به طول می انجامد. ترم دوم، در پاییز است و از اواسط اکتبر آغاز و در اواخر دسامبر تمام می شود. ترم سوم که آخرین ترم تحصیلی سال به حساب می آید، از اوایل ژانویه تا اواخر مارس به طول می انجامد. به این ترتیب، تعطیلات میان ترم نیز به سه تعطیلات تابستانی، پاییزی و زمستان تقسیم می شوند؛ تعطیلات تابستانی از ابتدای ماه می تا نیمه ماه جولای است. تعطیلات پاییزه، شامل ۱۵ روز ابتدایی ماه اکتبر و تعطیلات زمستان تقریباً با کریسمس آغاز و به پایان هفته اول ژانویه ختم می شود.

هزینه های دانشگاه

هزینه اجاره خوابگاه های دهلی بین ۵۰ تا ۷۰ دلار در ماه متغیر است که البته این پول شامل هزینه غذا نمی شود، به علاوه دانشجویان خارجی باید در ابتدای ورود خود به دانشگاه مبلغی را به عنوان ورودی بپردازند که این مبلغ برای دوره کارشناسی ۳۰۰ دلار، برای دانشجویان کارشناسی ارشد ۴۰۰ دلار و برای دوره دکترا ۵۰۰ دلار است. همچنین دانشجویان باید سالانه مبلغ ۱۰۰ دلار را به عنوان هزینه های متفرقه اداری و آموزشی پرداخت کنند.

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی که هندوستان صادر می کند، برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های زبان اعتبار دارد و مدت اعتبار آن به مدت تحصیل دانشجو بستگی دارد، اما پس از پایان اعتبار ویزا، دانشجویان می توانند مدت آن را تمدید کنند. درباره دانشجویان ایرانی هم باید گفت که سفارت هندوستان در ایران به دانشجویان ایرانی ویزای single یا به اصطلاح «یک بار ورود» می دهد یعنی دانشجو با این ویزا می تواند تنها یک بار وارد هند و از آنجا خارج شود. البته برای خروج از هند و بازگشت به ایران باید از پلیس شهر محل سکونت در هندوستان اجازه خروج (return visa) دریافت شود که در شرایط عادی فقط یک بار در هر سال ارایه می شود.

امکانات رفاهی دانشجویان

دانشگاه دهلی پذیرای دانشجویان بسیاری است و مسئولان این دانشگاه همیشه علاوه بر مسایل آموزشی توجه خاصی به امکانات رفاهی دانشجویان نشان می دهند، به عنوان مثال از نظر ورزشی همیشه دو نفر استاد برجسته تمام مسایل مربوط به ورزش این دانشگاه را هدایت می کنند و معمولاً پنج تا هفت مربی حرفه ای هم مسئولیت تیم های ورزشی دانشگاه را برعهده می گیرند، به علاوه یک مجموعه کامل ورزشی با زمین های چندمنظوره و استخرهای مجهز در این دانشگاه وجود دارد؛ نتیجه همه این تلاش ها و توجهات این بوده که تیم های این دانشگاه بارها قهرمان مسابقات دانشگاهی هندوستان شده اند که گل سرسبد آنها تیم هاکی روی چمن با هفت بار سابقه قهرمان کشوری است! بگذریم از اینکه دانشجویان این دانشگاه بارها به مسابقات قاره ای و جهانی اعزام شده اند. با این همه افتخارات دانشگاه دهلی صرفاً به ورزش و تعداد کتابخانه ها محدود نمی شود، این دانشگاه در خصوص رتبه بندی بین المللی نیز دستاوردهای خوبی داشته است که جدول زیر رتبه این دانشگاه را طی پنج سال اخیر نشان می دهد.

سال ۲۰۰۶ ۲۰۰۷ ۲۰۰۸ ۲۰۰۹ ۲۰۱۰
رتبه 307 254 274 291 371

منبع: روزنامه هفت صبح



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      مرسی اما مطالب کمه وکمکی نمیکنه

    • فریناز

      دانشگاه دهلی امتحان ورودی برا رشته ی داروسازی دارن ؟؟؟؟؟برای رشته داروسازی چه دانشگاهی وردی نمیخوان ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج